В3 проблем при смяна на тампон на преден носач
В3 проблем при смяна на тампон на преден носач
Колеги не мога да развия предния болт на предния носач на Б3 за да сменя тампона дайте съвет ако някой е имал такъв проблем
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: В3 проблем при смяна на тампон на преден носач
колега напръскай го с някакъв препарат за ръжди и го остави да се кисне кто периодично пръскаш. Другия вариант е да го грееш и след това рязко охлаждаш-няколко пъти ма гледай да не се запалиш. Вероятно знаеш че тези болтове се развиват с хубав шестограмен ключ тип Гедоре или нещо подобно но задължително шестограм след като имаш проблеми с развиването. Можещ евентуално да отидещ в сервиз или гумаджийница да пробваш с пистолет. И като трети вариант режеш избиваш и нов болт. Говоря малко наизуст защото в момента не се сещам точно какво място за действие има около този болт. И тазбира се як ключ удължител и злоба. Или ще го развиеш или ще го скъсаш.
- geo0rg1
- Мнения: 180
- Регистриран на: Чет 02 авг 2012 10:29
- Автомобил: GOLF 4
- Двигател: AKL
- Местоположение: Sofia
Re: В3 проблем при смяна на тампон на преден носач
Вариянта с резането не е оферта
Вътре в самия носач има заварена гайка и да го срежеш пак няма да излезне !!

Вътре в самия носач има заварена гайка и да го срежеш пак няма да излезне !!
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: В3 проблем при смяна на тампон на преден носач
възможно е свалял съм го преди доста години и както казах говоря наизуст....
- ch5393ah
- Мнения: 157
- Регистриран на: Нед 10 юни 2007 18:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Котел
Re: В3 проблем при смяна на тампон на преден носач
Колега, грееш здраво с оксижен или режеш едно прозорче от маоста точно след носача, за да се появи гайката и грееш нея.......... Или развиваш докато се скъса разрваряш моста докаро излезе носача през болта(много мъка и ако не е клеясало във втулката)
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12115
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: В3 проблем при смяна на тампон на преден носач
Взимаш шестограмен здрав камък за гидор, слагаш удължение за да минеш пред картера на мотора, отзад слагаш друг камък по който да биеш с чука и блъскаш много яко, пробваш да отвиеш с хубаво рамо и пак блъскаш и така, аз преди два дни го брах същия при липсата на пистолет и компресор се мъчих близо 3 часа с въпросния болт, на първия час успях да скъсам квадрата на рамото с което въртях, още ме боли носа, как обаче не го счупих не разбрах, но десетина минути стоях в канала и не знаех на кои хора съм
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: В3 проблем при смяна на тампон на преден носач
Много е важно да не скъсаш болта, защото скъсаш ли го,сменяш магарето,понеже тогава вече няма как да го извадиш изобщо (освен ако не нарежеш магарето,ама аз лично бих го сменил,вместо да го срежа и заваря после.
Варианта с гайковерт отпада мигновено,защото това е най-лесния и бърз начин да го скъсаш (особено ако гайковерта ти е як като нашия
). Пробваш с камък и тръба, напъваш и гледаш дали болта тръгва да се завърта. Ако изпука и тръгне да се развива, развиваш до края. Ако само се усуква, започваш следната процедура :
-напъваш малко, държиш напънат минута-две, после отпускаш, биеш с чука по главата на болта с дорник камъка от гедорето, после пак напъваш, държиш напънат, пак отпускаш, пак биеш с чука по главата на болта. Ако не стане така - оксижен и яко греене, после заливаш със студена вода и се надяваш - или ще се скъса от раз или ще се развие. Обикновено се къса, ама понякога се и развива. Скъса си ли се, нямаш голям избор - винаги се къса през средата (там гние) и така не можеш да извадиш носача от мястото му. Трябва да срежеш ухото на моста, за да излезе носача и след това да се мъчиш да оправяш болта, ама е безсмислено, защото дори да извадиш скъсаното парче, трябва да завариш после ухото на моста обратно, което не е готина идея и по-добре е да смениш магарето с друго, здраво. Сложи там нови болтове и ги намажи с медна смазка за да нямаш проблеми за в бъдеще.

Варианта с гайковерт отпада мигновено,защото това е най-лесния и бърз начин да го скъсаш (особено ако гайковерта ти е як като нашия

-напъваш малко, държиш напънат минута-две, после отпускаш, биеш с чука по главата на болта с дорник камъка от гедорето, после пак напъваш, държиш напънат, пак отпускаш, пак биеш с чука по главата на болта. Ако не стане така - оксижен и яко греене, после заливаш със студена вода и се надяваш - или ще се скъса от раз или ще се развие. Обикновено се къса, ама понякога се и развива. Скъса си ли се, нямаш голям избор - винаги се къса през средата (там гние) и така не можеш да извадиш носача от мястото му. Трябва да срежеш ухото на моста, за да излезе носача и след това да се мъчиш да оправяш болта, ама е безсмислено, защото дори да извадиш скъсаното парче, трябва да завариш после ухото на моста обратно, което не е готина идея и по-добре е да смениш магарето с друго, здраво. Сложи там нови болтове и ги намажи с медна смазка за да нямаш проблеми за в бъдеще.

- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12115
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: В3 проблем при смяна на тампон на преден носач
И тука възниква едно питане, на моя пасат тези предните втулки са си още тези с които колата дойде от немско през 2003 година, аз съм минал над 170 хиляди км с нея по родните пътища и още не са се разбили, задните втулки ги сменявах няколко пъти, докато стигнах до тези плътните от ауди ТТ и никога не съм имал проблеми с тия болтове, нито предните, нито задните на носачите, дори последния път единия заден болт се беше отвил 2-3 резби след около 3-400 км пробег.
На пасата на който му сменявах онзи ден тампоните и се мъчих с болта предните втулки малките след като извадих носача ги избутах с пръст, колелото имаше 5 см отклонение вдигнато на крик.
Та аз ли съм късметлия или редовната поддръжка прави нещата по лесни
На пасата на който му сменявах онзи ден тампоните и се мъчих с болта предните втулки малките след като извадих носача ги избутах с пръст, колелото имаше 5 см отклонение вдигнато на крик.
Та аз ли съм късметлия или редовната поддръжка прави нещата по лесни
- geo0rg1
- Мнения: 180
- Регистриран на: Чет 02 авг 2012 10:29
- Автомобил: GOLF 4
- Двигател: AKL
- Местоположение: Sofia
Re: В3 проблем при смяна на тампон на преден носач
Аз залагам на товаzfa159 написа:редовната поддръжка прави нещата по лесни

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: В3 проблем при смяна на тампон на преден носач
Абе не е точно така :) По белия свят такива неща не се налага да се сменят,както тук през няколко години. Съответно ако тампоните са оригиналните,значи болта не е пипан от примерно 20+ години и е нормално да не се развие. Ако имаш колата от примерно 7 години, тогава болта е бил на 15 години и си успял да го развиеш,след което редовно си го развивал. Ама ако колата дойде нов внос на днешна дата,болта не е бутан от 22 години
.
Иначе развиеш ли го един път, вече е лесно - ако се е изтънил от ръжда,сменяш с нов и мацаш с медна смазка.Ако е ок,почистваш,смазваш и завиваш.Следващия път ще се развие нормално :)


Иначе развиеш ли го един път, вече е лесно - ако се е изтънил от ръжда,сменяш с нов и мацаш с медна смазка.Ако е ок,почистваш,смазваш и завиваш.Следващия път ще се развие нормално :)

- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: В3 проблем при смяна на тампон на преден носач
аз 2 пъти съм сменял задните и веднъж предните на предния носач последно преди 5-6г. това на 23г кола....ако са прилични частите не са като да са консуматив.....аз ме съм имал досега проблеми с развиване на кавото и да е по окачването...досега
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: mironski и 66 госта