Пасат B5 1.9 TDI PD ATJ отново зацапана геометрия

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 615
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Пасат B5 1.9 TDI PD ATJ отново зацапана геометрия

Мнениеот dispatch » Сря 28 авг 2013 18:49


LOG-01-003-008-011.xlsx
(18.02 KиБ) Свален 192 пъти


Пасата отново мина в авариен режим при последното извънградско.
Отивахме на море и съответно натоварена кола, климатроника пуснат и при едно изпреварване на магистралата с около 160 на 6-та мина в авариен режим.

До сега турбината е чистена два пъти откакто съм го купил (02'2013), колекторите са чистени, ЕГР-а е чистен (не е затапван), вакуумните маркучета са подменени. Започвам да си мисля, че има някакво задръстване на катализатора.

Купих си вчера и кабел за ВАГ-КОМ и направих бегъл опит за лог файл на 3-ти, 8-ми и 11-ти канал на 3-та, 4-та и 5-та скорост от 1800 до 4000 оборота на пълна газ. Лог-а е с кратко прекъсване.

Погледнете вижда ли се някакъв проблем от записаните стойности...

Благодаря предварително!

Последна промяна от dispatch на Нед 16 фев 2014 17:15, променено общо 1 път.




minimalizum
Мнения: 212
Регистриран на: Сря 05 авг 2009 23:31
Автомобил: OCT1
Двигател: AHF
Местоположение: ПЛОВДИВ - - -

Re: Пасат B5 1.9 TDI (ATJ) въпрос относно лог-файл

Мнениеот minimalizum » Сря 28 авг 2013 20:50


няма ли записана грешка в ENGINE ?


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 615
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Пасат B5 1.9 TDI (ATJ) въпрос относно лог-файл

Мнениеот dispatch » Сря 28 авг 2013 21:12


Пропуснах да го напиша...

превод от английски: абсолютна стойност на налягането във всмукателния колектор - над определените стойности

т.е. е пренадуло турбото. мисля че беше 00575; направо забравих да я запиша преди да я изтрия.
Мислех си че когато правя лог-а пак ще мине в авариен режим и ще запише същата грешка, но не мина.

Трябва ли да правя лог и на други канали?


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2185
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Пасат B5 1.9 TDI (ATJ) въпрос относно лог-файл

Мнениеот nasko1978 » Сря 28 авг 2013 21:37


А защо си го пазиш катализатора???И ти не знаеш,сигурен съм. :mhihi
Хиляди теми има за това,ама кой да ги чете?Сложи си нов,ама махни задръстения.
Защо си чистил два пъти геометрия,нещо се пропуска явно.
На лога не пренадува,но сигурно има нещо! :rolleyes


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 615
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Пасат B5 1.9 TDI (ATJ) въпрос относно лог-файл

Мнениеот dispatch » Чет 29 авг 2013 12:11


Защо си пазя стария... - не го пазя, просто не съм сигурен създава ли ми проблеми или не. Ако съм сигурен - ще ида да ми го махнат, понеже специално това сам не мога да го направя.
Знам че има хиляди теми... чета форума вече почти 6 години. Просто искам да разбера от лог-файла вижда ли се нещо нередно.
Чистих геометрията първоначално защото забиваше дори и при градско каране. Беше запекла отвсякъде.
След това влизаше в авариен режим по-трудно - при голямо натоварване. Тогава ходих при колегата Zinoto и се виждаше че турбината не се разтоварва. Предположихме че не е сглобена правилно геометрията и за това свалихме турбото втори път. Така или иначе се оказа, че геометрията на моята турбина няма как да се обърне, но имаше следи от леко задиране на лопатките по двете повърхности на геометрията. Почистихме я и я сглобихме, след което при тестовете нямаше проблеми.
Колата се кара повече градско и за това от време на време раздвижвам актуатора ръчно, като според мен си се движи нормално - 10 - 12 мм. Та не очаквах да влезе отново в авариен режим и малко ме изненада. За това си и вземах кабел.
Нужно ли е да правя други логове?

Наско! Без лоши чувства, но малко остро влизаш... :smile


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2185
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Пасат B5 1.9 TDI (ATJ) въпрос относно лог-файл

Мнениеот nasko1978 » Чет 29 авг 2013 12:31


Махни си катализатора,дори и само за проба!Ако се държи добре без него ,значи вече леко се е задръстил.Запази си го не го издавай,няма да вземеш много пари,а ако пък се наложи пак може да го върнеш. :th_up
На лога не видях да пренадува,значи може и моментно да е било.Хубаво си го раздвижваш актуатора, и аз правя често така.
Това ,че лопатките са леко задрали,не е добре,но ако ги изпилиш леко няма да закачат.Може би вече е леко разкривена плочката под тях или самата геометрия,но не е опасно.
Дано да си оправиш колата! :beer


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 615
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Пасат B5 1.9 TDI (ATJ) въпрос относно лог-файл

Мнениеот dispatch » Съб 15 фев 2014 19:17


Изравям малко темата, че да не правя нова, а и предисторията е описана по-горе.
Това е лога, при който нещата изглеждат добре:
LOG-01-003-008-011_28.8.2013.xlsx
(18.02 KиБ) Свален 116 пъти


Махнах катализатора (беше минало около 2 месеца) и направих отново лог:
LOG-01-011-xxx-xxx_31.10.2013.xlsx
(14.13 KиБ) Свален 68 пъти


Минаха почти три зимни месеца и положението е следното:
LOG-01-011-xxx-xxx_15.2.2014.xlsx
(14.05 KиБ) Свален 84 пъти


Гледах актуатора... хода му е не повече от 10мм.
Огледах вакуумите... нищо необичайно. Имам един резервен Н75 клапан, който утре ще пробвам..., но много ме съмнява да има промяна, понеже му пусках теста на 11-ти канал на бейсик сетингс и си движи актуатора отгоре до долу. Имам и резервен МАП сензор... и него ще пробвам... и с него още повече ме съмнява да има някаква промяна.
Почти сигурен съм, пак трябва да се сваля да се чисти.

Така ли е и при вас след зимата (тя още не е свършила)?
То излиза, че Януари месец се отделят пари за винетка, Февруари за гражд.отговорност и ГТП, март - данък и април за чистене турбина... и следващата година на ново... и така всяка година ли!? Нещо аз ли бъркам... не знам.

Този път мисля да я свалим и да я пратя някъде, където рециклират турбини. В сервиза, в който ходя ми казват, че ги пращали на Русе и от там ги връщали като нови... Ако някой има информация, нека сподели и да даде съвет.

----------------------------------------------------

Пробвах и с другия Н75 - никаква промяна.
После гледах на друг Пасат със същия мотор как стои актуатора при изгасен мотор (в отпуснато положение) и на око има около 2 - 3мм разлика спрямо моя (2 - 3мм по-надолу), което изглежда е достатъчно за да не успее да се разтовари турбината. Извода е ясен - пак сваляне и чистене... само се чудя всяка пролет ли ще е така... :censored2


Потребителски аватар
vlado_iv
Мнения: 6
Регистриран на: Нед 23 май 2010 7:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Пасат B5 1.9 TDI PD ATJ отново зацапана геометрия

Мнениеот vlado_iv » Вто 18 фев 2014 20:38


Когато такъв мотор се кара предимно на къси разстояния и то без катализатор няма какво да задържа изгорелите газове и оттам турбината не може да се загрява достатъчно за да изгори саждите от хубавата нафта която караме !!! :banghead


Потребителски аватар
jeriko
Мнения: 193
Регистриран на: Съб 01 дек 2007 21:41
Автомобил: passat
Двигател: 1.9 TDI ATJ 2000
Местоположение: Търговище

Re: Пасат B5 1.9 TDI PD ATJ отново зацапана геометрия

Мнениеот jeriko » Вто 18 фев 2014 21:32


на колко км пак ти се зацапа,нея ли понастъпваш тази кола


Потребителски аватар
mccoy
Мнения: 993
Регистриран на: Нед 11 ное 2007 23:16
Автомобил: HONDA CRV III 2.2 I-CTDI
Двигател: N22A2
Местоположение: Стара Загора

Re: Пасат B5 1.9 TDI PD ATJ отново зацапана геометрия

Мнениеот mccoy » Вто 18 фев 2014 21:37


проблема идва от борд компютъра или по точно от това че гледаш моментния разход :mrgreen
турбо моторите си искат здраво настъпване
от 3 години карам TDI предимно градско и никога не се е зацапвала геометрията,но при всеки одобен случай продухвам турбото


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 615
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Пасат B5 1.9 TDI PD ATJ отново зацапана геометрия

Мнениеот dispatch » Вто 18 фев 2014 21:45


Мине ли 70 - 80 градуса, където е възможно... настъпвам я по топките качествено.
Даже ме кефи сега като прави по-голямо налягане (пренадува). В рамките на 3 - 4 секунди достига 3800 - 4000 оборота и сменям предавката и не успява да влезе в авариен режим (без 5-та и 6-та разбира се).
Имаше някакво задиране по повърхностите на геометрията при предните сваляния и ме съмнява сега, че пак стига до там и задържа.
Сега като я свалим (след месец поне) се замислям за варианта да сменя цялата геометрия с нова.

Иначе около 7000км. от второто чистене (сега ще ми е трето, а колата я имам от една година).

Маааааааалко съм разочарован от ТДИ-тата....

Нямам борд компютър и не гледам разхода!

http://www.ebay.com/itm/Audi-Skoda-Passat-130HP-GT1749V-VNT15-717858-turbo-turbocharger-VNT-nozzle-ring-/290913127313?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item43bbc60b91&vxp=mtr

Тази гледам е като моята... макари да не пише отдолу кода на моя мотор.

Последна промяна от dispatch на Вто 18 фев 2014 21:52, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
jeriko
Мнения: 193
Регистриран на: Съб 01 дек 2007 21:41
Автомобил: passat
Двигател: 1.9 TDI ATJ 2000
Местоположение: Търговище

Re: Пасат B5 1.9 TDI PD ATJ отново зацапана геометрия

Мнениеот jeriko » Вто 18 фев 2014 21:51


тди моторите не са лоши,ама си искат стъпка,при теб може да е от задирането,като смениш геометрията пиши как е


Потребителски аватар
GuLiVeR
Мнения: 287
Регистриран на: Вто 27 мар 2012 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Пасат B5 1.9 TDI PD ATJ отново зацапана геометрия

Мнениеот GuLiVeR » Вто 18 фев 2014 22:02


Затапи си егра махай катализатора и давай смело газ не кат пенсионер и няма да имаш проблеми

Последна промяна от GuLiVeR на Вто 18 фев 2014 22:03, променено общо 1 път.


IRRITATING
Мнения: 2102
Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF
Местоположение: София

Re: Пасат B5 1.9 TDI PD ATJ отново зацапана геометрия

Мнениеот IRRITATING » Вто 18 фев 2014 22:03


Имам геометрия от 1749VA подарък ако става



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта