Как най-безболезнено да направя бутон за АБСа

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
POLO GTI
Мнения: 1155
Регистриран на: Вто 29 авг 2006 20:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Мнениеот POLO GTI » Съб 16 дек 2006 12:49


i.e.i написа:Логично ,,квадратните'' и кръглите джанти ,когато са с един размер гуми да правят еднакъв брой обороти-демек да не оказва влияние.


Логичното е, че квадратните джанти правейки въртеливо движение, имат поведение като цяло подобно на поведението на спирачния път при изтървал амортисьор....разбираш ли ме какво имам предвид или не можах да го обясня?!




Потребителски аватар
POLO GTI
Мнения: 1155
Регистриран на: Вто 29 авг 2006 20:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Мнениеот POLO GTI » Съб 16 дек 2006 12:53


vladtod написа:само да попитам т къде взима сигнал АБС за да контролира спирачното усилие,и какво общо има крива джанта и т.н.


На всяко колело има датчик за ABSa което дава информация с колко км/ч се върти всяко едно колело.....когато едно от тях блокира то показва, че се върти с нула км/ч, а друго показва, че се върти с еди колко си км/ч, ABSa намаля спирачното натоварване на спрялото колело и подава по-голямо спирачно усилие на другото което се върти. Кривата джанта се равнява на изтървал амортисьор :wink:


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот i.e.i » Съб 16 дек 2006 14:10


Не разбрах само защо кривата джанта се върти по-бавно?


Потребителски аватар
POLO GTI
Мнения: 1155
Регистриран на: Вто 29 авг 2006 20:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Мнениеот POLO GTI » Съб 16 дек 2006 15:24


i.e.i написа:Не разбрах само защо кривата джанта се върти по-бавно?


Тя не се върти по-бавно. Тя е равносилна на изтървал амортисьор.....При нея освен кръгово движение имаме и възвратно-постъпателно такова, разбира се в съвсем малки граници, но не и незабелижими....говорим за наистина криви джанти.


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2080
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Мнениеот vladtod® » Съб 16 дек 2006 18:00


Усещам ,че се пишат едни глупости относно абс,ама не ми дреме аз нямам абс.А от служебната кола която има съм мноо доволен,и със изпуснали амортисьори и със изкривени джанти/на всеки 2 месеца изправям/не ме питайте къде ходя,на абс не се влияе .


Потребителски аватар
napster
Мнения: 1158
Регистриран на: Съб 23 дек 2006 18:29
Автомобил: BMW E30
Двигател: 1.6 LPG
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот napster » Съб 23 дек 2006 20:13


Здравейте от най- новия член на форума :). Та и аз да питам нещо за АБС. Имам Рено 19 1994 година и АБС-а имам чувство, че е много муден. Мисля че предишната ми кола Голф 2 без АБС спираше по- бързо от Реното :? Та нали сега се говори, че Рено резработили най- ефикасните спирачки за серийните автомобили и въпроса ми е дали може да се смени софтуера на компютъра и да има някакво подобрение по системата? И евентуално как да го сменя тоя софтуеър?


Потребителски аватар
Ugeorge
Мнения: 325
Регистриран на: Нед 27 ное 2005 9:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ugeorge » Нед 24 дек 2006 10:42


:shock Намерил си в кой форум да питаш за реното си :!:


Потребителски аватар
napster
Мнения: 1158
Регистриран на: Съб 23 дек 2006 18:29
Автомобил: BMW E30
Двигател: 1.6 LPG
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот napster » Нед 24 дек 2006 11:00


е аз питам за софтуеъра на компютъра к'во значение има к'ва е колата.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13544
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Сря 27 дек 2006 22:44


Уеуеуе що за глупост.АБС-а да нарушава баланса....Имал съм 2 идентични Дедри - 1та с АБС другата без.И мога да кажа,че при спиране досега тази с АБС не е мръдвала нито надясно,нито наляво.Спира си без изобщо да се нарушава баланса.Може би теорията,че при различните коли и години на производство АБС-а се променя е най-вярна.Но да ми кажеш,че АБС-а не помага.....[/quote]

Да на мокро и заледено помага дори и рязко да натиснеш спирачка колата остава управляема. / 155 TS 2,0l 1994g/
Но с ниска скорост на прашен , разлигавен път пречи - абсолютно поддържам musura Спира много по-бавно от кола без ABS. Изпитвал съм го на собствен гръб.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Dobromirski » Вто 02 яну 2007 8:38


Здравейте от още един нов член на форума.
В момента карам няколко коли-Seat Leon Cupra-(ABS,TCS,ESP);TOYTA RAV4 (ABS), Ford Mondeo(ABS), Honda civic , Opel corsa.
Тъй като си падам по екстремното каране ще споделя наблюденията които имам. Що се отнася до Хондата и Корсата...ами те нямат АБС и като всички производители слагат един разпределител за налягането на задният мост който НЕ позволява блокиране на задните колела преди предните, така че винаги 1-во блокира предно вътрешно колело което почти не променя баланса на колата, но ако не го усетите идва ред на външното и тогава се получава недозавиване (хлъзга се предницата).
От Mondeoto не съм се оплаквал от АБС-а. После се качих на Равката, и също нямам лоши впечатления.При Равката и Мондеото с задействане на АБС( предполагам от предно вътрешно колело) с всяка вибрация на педала той леко пропада надолу като по този начин до извастна степен неволно вие сам го отпускате ,а ако продължавате да упорствате стига до едно положение от което почва да ви "рита".В крайна сметка мога да твърдя, че ако използвате"умно" спирачката дори не се усеща, че го има, а за пречене не може и да става въпрос.
Наскори си взех Сеата(чист ФВ).Нямате си на идея какво беше учудването ми когато задействах ABS в завой.Вместо да усетя това поведение, педала точно на опаки започна да ме рита качвайки се нагоре и вместо лекичкото пречукване ...трът...трът...трът...се получи...трррръъъъъъъъътттттттт..(все едно съм скочил с двата крака)в целя завой. Устанах направо изумен. От там дирекно в сервиза на СЕАТ.Оказа се че това му е нормалната работа!!!!!!!!!!.
Е да ама не.След няколко е-maila до СЕАТ spain и няколко евро, в крайна сметка пратиха едно дискче със софт за АБС(както те го наричат brake tuning) чрез който се променя разликата в ъгловите скорости задейстаща АБС.До известна степен пак е "ташак" тъй като при задействане поведението на педала си е същото, но задавайки примерно 25Км това ще рече, че едно от колелата трява да изостане с 25км от другите за да сработи АБС, а когато това стане действа докато разликата спадне под 25км и спира. Ако спирачките са ОК това трудно може да стане ако не скочите "с двата крака", а когато колата достигне 25Км той се изключва (няма как разликата да е по-голяма от 25) и има провлачване.Та....горе долу сега нещата са УЖ ОК.
Експериментално пробвах че при задаване на 2,8Км/h се държи като от завода. ( и ми прави впечатление че при тази малка разлика при млка неразност той се "шашка" и почва да редува всички колела, демек кат се задейства забравя да спре :evil: )


VeskoBravo
Мнения: 6
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Мнениеот VeskoBravo » Вто 02 яну 2007 13:30


Преден датчик на колелото ми беше прекъснал и Аbs не работеше,лампата свети;ако се сложи ключ на кабела на датчика ще стане.G3 1.8


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Вто 02 яну 2007 17:44


Dobromirski написа:при тази малка разлика при млка неразност той се "шашка" и почва да редува всички колела, демек кат се задейства забравя да спре :evil: )


:да:

Ето това е много точно описание на проблема ми, като се задейства от някоя неравност и после докато започне да спира колата, белята е станала

VeskoBravo написа:Преден датчик на колелото ми беше прекъснал и Аbs не работеше,лампата свети;ако се сложи ключ на кабела на датчика ще стане.G3 1.8


Добра идея


Потребителски аватар
stanimir
Мнения: 488
Регистриран на: Чет 11 май 2006 8:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот stanimir » Сря 03 яну 2007 11:43


musura написа:Хора, оказа се, че неможе да се спре АБС-а само от бушона и засега остава активен при мен. Просот ще спазвам по-голяма дистанция, докато не намеря разумно решение.

Не мислиш ли,че разумното решение е ДА СПАЗВАШ по-голяма дистанция?
Доста глуповато е да се лепнеш за задницата на някой.
Внимавай,не за друго,има тарикати с трошки,ше ти натисне спирачката нарочно,за да се изкефи как му се бодваш в задницата и да ти е за урок
:!: Спазвай ДИСТАНЦИЯ :!: , опитни шАфьоре! :twisted:


Потребителски аватар
Scarchu
Мнения: 687
Регистриран на: Пон 29 май 2006 10:21
Автомобил: Black
Двигател: with internal combustion
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Scarchu » Сря 03 яну 2007 11:56


stanimir написа: :!: Спазвай ДИСТАНЦИЯ :!:


:да:


Потребителски аватар
dmitko
Мнения: 465
Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
Автомобил: Tiguan II 4Motion
Двигател: CZEA 2016
Местоположение: София

Мнениеот dmitko » Сря 03 яну 2007 16:43


А дали АБС ти е в пълна изправност?
По-нагоре се начетох на какви ли не щуротии.
Накратко: ако колелото се движи без плъзгане нека приемем, че спирането му е 0, а ако е блокирало и се плъзга е 100. Доказано е, че най-добро спиране /сцепление/ има ако този показател отговаря на 75. АБС е направен да поддържа тази стойност, т.е. ти натискаш педала на спирачката и ако плъзгането /подхлъзването/ на едно от колелата мине тези 75 условни единици, клапан дава на слив и налягането на спирачките пада докато не се възстанови тази стойност.
В крайна сметка при задействане на АБС вие имате възможно най-доброто спиране, при което дори и майстор да сте не може да нагласите точно това спирачно усилие, което ви дава най-добро сцепление. Да не говорим, че включването на този клапан може да е и за десетки пъти в секунда. Това, че АБС ви "изплюе" педала не означава, че в този момент колата не спира. Напрактика системата не чака едно колело да блокира напълно и съответно никога него освобождава напълно от спирачно усилие.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта