Здравейте от още един нов член на форума.
В момента карам няколко коли-Seat Leon Cupra-(ABS,TCS,ESP);TOYTA RAV4 (ABS), Ford Mondeo(ABS), Honda civic , Opel corsa.
Тъй като си падам по екстремното каране ще споделя наблюденията които имам. Що се отнася до Хондата и Корсата...ами те нямат АБС и като всички производители слагат един разпределител за налягането на задният мост който НЕ позволява блокиране на задните колела преди предните, така че винаги 1-во блокира предно вътрешно колело което почти не променя баланса на колата, но ако не го усетите идва ред на външното и тогава се получава недозавиване (хлъзга се предницата).
От Mondeoto не съм се оплаквал от АБС-а. После се качих на Равката, и също нямам лоши впечатления.При Равката и Мондеото с задействане на АБС( предполагам от предно вътрешно колело) с всяка вибрация на педала той леко пропада надолу като по този начин до извастна степен неволно вие сам го отпускате ,а ако продължавате да упорствате стига до едно положение от което почва да ви "рита".В крайна сметка мога да твърдя, че ако използвате"умно" спирачката дори не се усеща, че го има, а за пречене не може и да става въпрос.
Наскори си взех Сеата(чист ФВ).Нямате си на идея какво беше учудването ми когато задействах ABS в завой.Вместо да усетя това поведение, педала точно на опаки започна да ме рита качвайки се нагоре и вместо лекичкото пречукване ...трът...трът...трът...се получи...трррръъъъъъъъътттттттт..(все едно съм скочил с двата крака)в целя завой. Устанах направо изумен. От там дирекно в сервиза на СЕАТ.Оказа се че това му е нормалната работа!!!!!!!!!!.
Е да ама не.След няколко е-maila до СЕАТ spain и няколко евро, в крайна сметка пратиха едно дискче със софт за АБС(както те го наричат brake tuning) чрез който се променя разликата в ъгловите скорости задейстаща АБС.До известна степен пак е "ташак" тъй като при задействане поведението на педала си е същото, но задавайки примерно 25Км това ще рече, че едно от колелата трява да изостане с 25км от другите за да сработи АБС, а когато това стане действа докато разликата спадне под 25км и спира. Ако спирачките са ОК това трудно може да стане ако не скочите "с двата крака", а когато колата достигне 25Км той се изключва (няма как разликата да е по-голяма от 25) и има провлачване.Та....горе долу сега нещата са УЖ ОК.
Експериментално пробвах че при задаване на 2,8Км/h се държи като от завода. ( и ми прави впечатление че при тази малка разлика при млка неразност той се "шашка" и почва да редува всички колела, демек кат се задейства забравя да спре

)