Въпросче за смес

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
ewipito
Мнения: 131
Регистриран на: Вто 12 апр 2011 19:36
Автомобил: VW PASSAT B3
Двигател: RP 1988
Местоположение: Pernik, Radomir

Въпросче за смес

Мнениеот ewipito » Вто 25 фев 2014 22:46


Та въпроса ми е, излиза ли по икономично АКО сместа на газ е съвсем малко по богата от колкото трябва. Къде е оптималната граница, то ясно че е малко по богато от колкото на бензин но въпроса ми е примерно ако "газаджиите" са я настроили на 12,5:1 на газ като "оптимална" ще бъде ли по добре ако е 12:1 ? Дали ще върви със същте километри с по малко натисната газ, ще има ли повече мощтност или не? :)




Потребителски аватар
lent
Мнения: 481
Регистриран на: Пон 28 юни 2010 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Въпросче за смес

Мнениеот lent » Вто 25 фев 2014 22:50


По принцип както при бензина,така и при газта(пропан-бутан) най-нисък разход се постига при леко обеднена смес от стехиометричната.


Потребителски аватар
ewipito
Мнения: 131
Регистриран на: Вто 12 апр 2011 19:36
Автомобил: VW PASSAT B3
Двигател: RP 1988
Местоположение: Pernik, Radomir

Re: Въпросче за смес

Мнениеот ewipito » Вто 25 фев 2014 23:02


А дали ще върви?


strong
Мнения: 132
Регистриран на: Сря 24 авг 2011 21:58
Автомобил: ШКОДА ОКТАВИЯ
Двигател: BLS 2008
Местоположение: първомайци

Re: Въпросче за смес

Мнениеот strong » Сря 26 фев 2014 20:36


За това хората са измислили ГИ. :screwy


Потребителски аватар
ewipito
Мнения: 131
Регистриран на: Вто 12 апр 2011 19:36
Автомобил: VW PASSAT B3
Двигател: RP 1988
Местоположение: Pernik, Radomir

Re: Въпросче за смес

Мнениеот ewipito » Сря 26 фев 2014 20:43


strong написа:За това хората са измислили ГИ. :screwy

A сега ми кажи какво общо има това със зададения от мен въпрос ?


strong
Мнения: 132
Регистриран на: Сря 24 авг 2011 21:58
Автомобил: ШКОДА ОКТАВИЯ
Двигател: BLS 2008
Местоположение: първомайци

Re: Въпросче за смес

Мнениеот strong » Сря 26 фев 2014 21:22


ewipito написа:
strong написа:За това хората са измислили ГИ. :screwy

A сега ми кажи какво общо има това със зададения от мен въпрос ?

Колега,исках да кажа че при ГИ настройките във всеки един режим са различни.Във един момент се обеднява,в друг се обогатява за постигане на най добри резултати.Съжалявам за натрапването :beer


Потребителски аватар
lent
Мнения: 481
Регистриран на: Пон 28 юни 2010 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Въпросче за смес

Мнениеот lent » Сря 26 фев 2014 21:26


При обедняване на сместа от стехиометричната динамиката ще се влоши в известна степен.Колко точно зависи от доста фактори.До известна степен може да се коригират нещата с промяна момента на запалване,но и там нещата си имат лимит и ако се прекали резултата се влошава.


Потребителски аватар
ewipito
Мнения: 131
Регистриран на: Вто 12 апр 2011 19:36
Автомобил: VW PASSAT B3
Двигател: RP 1988
Местоположение: Pernik, Radomir

Re: Въпросче за смес

Мнениеот ewipito » Сря 26 фев 2014 21:47


Ясно ми е за предварението и ми е ясно че при ГИ зависи от процента натоварване самия мап обеднява или обогатява сместа за икономия или когато потрябва мощност, оптимални режими на работа и т.н. Идеята ми беше дали примерно при 12,5:1 смес за да се движа на 5-та със 120 съм натиснал газта 30%, а ако е малко по богата сместа за същите условия на движение ше съм натиснал педала на 25 % и дали излиза по-икономично или не защото дори при по малко натиснат педала на газта сравнено с предния случай дори че количеството въздух е по малко газа е много повече от колкото при 12,5:1 .. Доста объркващо но се надявам да разберете питането ми :) :love.vwclub


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Въпросче за смес

Мнениеот stefan4o » Сря 26 фев 2014 22:31


Аз ти разбрах питането ама... 12:1 знаеш ли какво е? 15.5:1 е съотношението, което е стехиометрично при пропан-бутан. Меко казано с 12:1 ще си в преразход :th_up Не виждам какво те топли това дали вместо 30, ще си натиснал 25 процента педала, като половината гориво ще излиза сурово през ауспуха :rolleyes
Колегата лент ти е дал точен отговор - икономията идва от леко обеднена смес, а не от богата такава. Заигравката с предварението също важи - там е истината :th_up
Ще ти дам и още жокери - автомобилната електроника е така направена, че при пълна газ от ниски обороти - т.е. при голямо натоварване смесите на бензин отиват от порядъка на 13-13 и нещо към 1. При поддържане на скорост с натиснат леко педал на газта смесите отиват по-скоро към бедни. Това е всъщност и идеята - когато имаш нужда от ускорение - максимално богата смес, когато си в режим на "плаване" и с леко натиснат педал на газта - към максимално обеднена смес.
С прекалено богата смес мощността намалява също, както и с обеднената.
Прикачени файлове
stehiometriq.jpg


Потребителски аватар
ewipito
Мнения: 131
Регистриран на: Вто 12 апр 2011 19:36
Автомобил: VW PASSAT B3
Двигател: RP 1988
Местоположение: Pernik, Radomir

Re: Въпросче за смес

Мнениеот ewipito » Сря 26 фев 2014 23:31


Благодаря за така полезната инфорамция продаставена главно от колегата "stefan4o". Колега знак какво значат обозначенията 12:1 15:1 и т.н. също и стойностите ламбда ;)
Темата може да се заключва, а ако няма подобна модераторите могат да я запазят :beer



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта