Въпросче за смес
- ewipito
- Мнения: 131
- Регистриран на: Вто 12 апр 2011 19:36
- Автомобил: VW PASSAT B3
- Двигател: RP 1988
- Местоположение: Pernik, Radomir
Въпросче за смес
Та въпроса ми е, излиза ли по икономично АКО сместа на газ е съвсем малко по богата от колкото трябва. Къде е оптималната граница, то ясно че е малко по богато от колкото на бензин но въпроса ми е примерно ако "газаджиите" са я настроили на 12,5:1 на газ като "оптимална" ще бъде ли по добре ако е 12:1 ? Дали ще върви със същте километри с по малко натисната газ, ще има ли повече мощтност или не? :)
- lent
- Мнения: 481
- Регистриран на: Пон 28 юни 2010 9:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Въпросче за смес
По принцип както при бензина,така и при газта(пропан-бутан) най-нисък разход се постига при леко обеднена смес от стехиометричната.
- ewipito
- Мнения: 131
- Регистриран на: Вто 12 апр 2011 19:36
- Автомобил: VW PASSAT B3
- Двигател: RP 1988
- Местоположение: Pernik, Radomir
Re: Въпросче за смес
А дали ще върви?
-
- Мнения: 132
- Регистриран на: Сря 24 авг 2011 21:58
- Автомобил: ШКОДА ОКТАВИЯ
- Двигател: BLS 2008
- Местоположение: първомайци
Re: Въпросче за смес
За това хората са измислили ГИ. 

- ewipito
- Мнения: 131
- Регистриран на: Вто 12 апр 2011 19:36
- Автомобил: VW PASSAT B3
- Двигател: RP 1988
- Местоположение: Pernik, Radomir
Re: Въпросче за смес
strong написа:За това хората са измислили ГИ.
A сега ми кажи какво общо има това със зададения от мен въпрос ?
-
- Мнения: 132
- Регистриран на: Сря 24 авг 2011 21:58
- Автомобил: ШКОДА ОКТАВИЯ
- Двигател: BLS 2008
- Местоположение: първомайци
Re: Въпросче за смес
ewipito написа:strong написа:За това хората са измислили ГИ.
A сега ми кажи какво общо има това със зададения от мен въпрос ?
Колега,исках да кажа че при ГИ настройките във всеки един режим са различни.Във един момент се обеднява,в друг се обогатява за постигане на най добри резултати.Съжалявам за натрапването

- lent
- Мнения: 481
- Регистриран на: Пон 28 юни 2010 9:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Въпросче за смес
При обедняване на сместа от стехиометричната динамиката ще се влоши в известна степен.Колко точно зависи от доста фактори.До известна степен може да се коригират нещата с промяна момента на запалване,но и там нещата си имат лимит и ако се прекали резултата се влошава.
- ewipito
- Мнения: 131
- Регистриран на: Вто 12 апр 2011 19:36
- Автомобил: VW PASSAT B3
- Двигател: RP 1988
- Местоположение: Pernik, Radomir
Re: Въпросче за смес
Ясно ми е за предварението и ми е ясно че при ГИ зависи от процента натоварване самия мап обеднява или обогатява сместа за икономия или когато потрябва мощност, оптимални режими на работа и т.н. Идеята ми беше дали примерно при 12,5:1 смес за да се движа на 5-та със 120 съм натиснал газта 30%, а ако е малко по богата сместа за същите условия на движение ше съм натиснал педала на 25 % и дали излиза по-икономично или не защото дори при по малко натиснат педала на газта сравнено с предния случай дори че количеството въздух е по малко газа е много повече от колкото при 12,5:1 .. Доста объркващо но се надявам да разберете питането ми :) 

- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Въпросче за смес
Аз ти разбрах питането ама... 12:1 знаеш ли какво е? 15.5:1 е съотношението, което е стехиометрично при пропан-бутан. Меко казано с 12:1 ще си в преразход
Не виждам какво те топли това дали вместо 30, ще си натиснал 25 процента педала, като половината гориво ще излиза сурово през ауспуха 
Колегата лент ти е дал точен отговор - икономията идва от леко обеднена смес, а не от богата такава. Заигравката с предварението също важи - там е истината
Ще ти дам и още жокери - автомобилната електроника е така направена, че при пълна газ от ниски обороти - т.е. при голямо натоварване смесите на бензин отиват от порядъка на 13-13 и нещо към 1. При поддържане на скорост с натиснат леко педал на газта смесите отиват по-скоро към бедни. Това е всъщност и идеята - когато имаш нужда от ускорение - максимално богата смес, когато си в режим на "плаване" и с леко натиснат педал на газта - към максимално обеднена смес.
С прекалено богата смес мощността намалява също, както и с обеднената.


Колегата лент ти е дал точен отговор - икономията идва от леко обеднена смес, а не от богата такава. Заигравката с предварението също важи - там е истината

Ще ти дам и още жокери - автомобилната електроника е така направена, че при пълна газ от ниски обороти - т.е. при голямо натоварване смесите на бензин отиват от порядъка на 13-13 и нещо към 1. При поддържане на скорост с натиснат леко педал на газта смесите отиват по-скоро към бедни. Това е всъщност и идеята - когато имаш нужда от ускорение - максимално богата смес, когато си в режим на "плаване" и с леко натиснат педал на газта - към максимално обеднена смес.
С прекалено богата смес мощността намалява също, както и с обеднената.
- ewipito
- Мнения: 131
- Регистриран на: Вто 12 апр 2011 19:36
- Автомобил: VW PASSAT B3
- Двигател: RP 1988
- Местоположение: Pernik, Radomir
Re: Въпросче за смес
Благодаря за така полезната инфорамция продаставена главно от колегата "stefan4o". Колега знак какво значат обозначенията 12:1 15:1 и т.н. също и стойностите ламбда ;)
Темата може да се заключва, а ако няма подобна модераторите могат да я запазят
Темата може да се заключва, а ако няма подобна модераторите могат да я запазят

Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта