Leon 1M 2002г ASV - върви след 3000 оборота
- ka4o_pi4a
- Мнения: 303
- Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ASV 2002
- Местоположение: Благоевград
Re: Leon 1M 2002г ASV - върви след 3000 оборота
Веднага щом я взема и я покарам ще напиша какво е положението.
- ka4o_pi4a
- Мнения: 303
- Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ASV 2002
- Местоположение: Благоевград
Re: Leon 1M 2002г ASV - върви след 3000 оборота
Така, взех колата в началото на седмицата. Няма промяна след ровенето на "майсторите". Дюзите са вдигнати на 220 бара. Нещото което било се разглобило вътре в ГНП сега били го сглобили. Не ми се коментират просто. Днес измерих вакуума - на маркуча на вакуумния резервоар има - 0.9. Свалих и актуатора по въпроса с тъпченето в ниските обороти - ами нито е ръждив нито пък запекъл. Мембрана му е здрава. Пробвах го без да е закачен да видя как се движи - всичко изглежда нормално. Има ли смисъл да го напъвам още (да скъсявам лоста) ? Иначе самата геометрия се движи толкова леко, че ако задуха силен вятър ще е раздвижи. Нещо ме съмнява да не е пипано по софтуера 
РЕДАКЦИЯ: Намерих си оригинален софтуер като за моя ASV и ако някога нещо е пипано по него с него ще се оправи. Какъв кабел ми трябва за да го префлашна ? Файла е с разширение .ori

РЕДАКЦИЯ: Намерих си оригинален софтуер като за моя ASV и ако някога нещо е пипано по него с него ще се оправи. Какъв кабел ми трябва за да го префлашна ? Файла е с разширение .ori
- ka4o_pi4a
- Мнения: 303
- Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ASV 2002
- Местоположение: Благоевград
Re: Leon 1M 2002г ASV - върви след 3000 оборота
Възможно ли е да е разбит някой от тампоните на мотора ? Ако е разбит ще мени ли милиграмите на празен ход ?
- ka4o_pi4a
- Мнения: 303
- Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ASV 2002
- Местоположение: Благоевград
Re: Leon 1M 2002г ASV - върви след 3000 оборота
Здравейте. Днес малко върнах помпата назад до исканите от ECU-то стойности. Какво мислите ? По-добре ли е така или трябва да е между синя и зелена линия ? Когато е между тях стойността е 1.1
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Leon 1M 2002г ASV - върви след 3000 оборота
Малко си прекалил, най-добре е на синята линия или най-точно съвсем малко под нея. Виж в процентите на авансатора - 64, значи компа се опитва да компенсира. Това пак е малко относително, защото зависи от цетановото число и качеството на горивото, но не забравяй, че все пак сме в България, а и по принцип авансатора не трябва да надхвърля 10% на празен ход и загрял мотор. За твоя мотор и над синята линия не е хубаво, така, че върни една идея към предварение. Защо я бъзикаш, след като направи налягането на отваряне на дюзите на 220 бара май стана малко по-шумна и по-зле като цяло?
- ka4o_pi4a
- Мнения: 303
- Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ASV 2002
- Местоположение: Благоевград
Re: Leon 1M 2002г ASV - върви след 3000 оборота
Утре ще я върна на синята линия. Иначе да, след като вдигнаха дюзите се развърта една идея по-бавно, не съм забелязал да е по-шумна. Скоро ще монтирам манометър да видя как точно надува турбото.
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Leon 1M 2002г ASV - върви след 3000 оборота
На ваг-ком се вижда как надува турбото
- ka4o_pi4a
- Мнения: 303
- Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ASV 2002
- Местоположение: Благоевград
Re: Leon 1M 2002г ASV - върви след 3000 оборота
Дай идея защо тогава колата тъпче, при подаване на 100% газ от ниските, а ако я настъпя от 2000 тогава върви. Нов дебитомер, нов н75, изчистен всмукател с ЕГР, вакууми, актуатор ок. Май само ЕКУ-то остава...
- ka4o_pi4a
- Мнения: 303
- Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ASV 2002
- Местоположение: Благоевград
Re: Leon 1M 2002г ASV - върви след 3000 оборота
Бутнах я малко напред, сега е точно над средната линия. Стойността е 55. Мисля повече да не я барам, след като се установи, че проблема не е от центровката. На живите данни варира от 1.1 до 1.3 градуса.
- ka4o_pi4a
- Мнения: 303
- Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ASV 2002
- Местоположение: Благоевград
Re: Leon 1M 2002г ASV - върви след 3000 оборота
Здравейте. Ако са ми запушени гърнетата колата ще има ли моите симптоми ? Никакво ускорение на 1-ва и 2-ра предавка, леко придръпване... При колко об/мин. на 2-ра да речем с пълна газ турбото трябва да направи пик ?
- nasko1978
- Мнения: 2185
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Leon 1M 2002г ASV - върви след 3000 оборота
Ако са ти запушени гърнетата ще ти пренадува и ще забива постоянно!
Катализатор имаш ли,че вече забравих?
Катализатор имаш ли,че вече забравих?
- ka4o_pi4a
- Мнения: 303
- Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ASV 2002
- Местоположение: Благоевград
Re: Leon 1M 2002г ASV - върви след 3000 оборота
Нямам. Много скоро се надявам да сменя актуатора, но се страхувам, че ако и тогава не се оправи съм прецакан много. Сменил съм: вакууми, дебитомер, н75, затапвал съм ЕГР и съм го върнал в последствие. Според манометъра турбото прави следното: на 2-ра както си карам с 1500 об/мин. подавам газ до долу, на около 1800-2000 об/мин. съм на 0.5 бара, на около 2500 об/мин. вече съм на 1 бар, но колата продължава да тъпче (случва се чат пат и да придръпне съвсем леко) и вече към 3000 об/мин. манометъра прави пик до 1,5 бара като след секунда връща на 1 бар и тогава колата "тръгва". Когато свалях актуатора, геометрията се движеше много леко. На оста на актуатора там къде влиза в буренцето имаше износено петно до лъскав метал (все едно се трие), но пък иначе се движеше (според мен) добре като мембраната е здрава. За да не ми надува добре трябва или пружината да е затегнала или да няма вакуум към актуатора. На тихи обороти вакуума към него е -0,6 бара - значи вакуум си има.
- dispatch
- Мнения: 615
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Leon 1M 2002г ASV - върви след 3000 оборота
Според мен добре си се насочил към смяна на актуатор...
При мен както е на 1500 оборота със съвсем леко натиснат педал... примерно на 10% държи турбото на 0,1 бара.
Като я настъпя до долу почти веднага прави пик на 1,5 бара и плавно за около секунда - две връща на 1,15 бара и се заковава там... и това преди 2000 оборота.
Така че там ти е проблема - нямаш налягане, от там няма и исканите стойности на дебитомера... от всякъде се омазват нещата преди да стигне исканите стойности турбината.
При мен както е на 1500 оборота със съвсем леко натиснат педал... примерно на 10% държи турбото на 0,1 бара.
Като я настъпя до долу почти веднага прави пик на 1,5 бара и плавно за около секунда - две връща на 1,15 бара и се заковава там... и това преди 2000 оборота.
Така че там ти е проблема - нямаш налягане, от там няма и исканите стойности на дебитомера... от всякъде се омазват нещата преди да стигне исканите стойности турбината.
- ka4o_pi4a
- Мнения: 303
- Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ASV 2002
- Местоположение: Благоевград
Re: Leon 1M 2002г ASV - върви след 3000 оборота
Благодаря колега за инфото. Точно такова разяснение относно работата на турбото чаках. На предишните ми 2 дизела съм слагал буустметър, но те не са с променлива геометрия и не знаех как точно трябва да движи. На заплата ще купувам актуатор и след смяната ще пиша какво се е случило. Иначе ти с чип ли си ?
- dispatch
- Мнения: 615
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Leon 1M 2002г ASV - върви след 3000 оборота
Не. На ATJ толкова си иска със заводския софт. Даже на 100% гледам в лога, че иска 1,2 бара, а ако не си натиснал до долу - 1,15 бара.
Турбото ми е VNT15, а преди това беше с GT1749V... но се събори... ако има значение за теб.
Успех и дано си оправиш колата!
Турбото ми е VNT15, а преди това беше с GT1749V... но се събори... ако има значение за теб.
Успех и дано си оправиш колата!

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: goppa и 82 госта