Колата е пасат Б5 1.9 ТДИ ПД ATJ мотор (115 кс).
Днес на връщане от работа по светофарите усещам през няколко секунди моментно претрисане. Реших че е заради климата и я изключих, но проблема си остана. Издух я на няколко места, за да не се е затлачило нещо или горивото да е куцо, ама нямаше промяна когато спра и работи на място. Усещането е че сякаш за момент нещо прекъсва и претриса, като това е за част от секундата и го прави през 10-15 секунди. В движение си върви чудесно и няма признак на никакви проблеми, само на празен ход.
Горивото е на Лукойл и последния път налях 30 литра, които почти съм изгорил, а и проблема се появи едва днес- малко вероятно е според мен да е от нафтата. Филтрите са сменяни преди 3 месеца.
Утре смятам да взема някаква добавка за почистване на горивната система (ако не помогне, то поне няма да навреди) и ако и така не се оправят нещата ще ходя при майстора ми да я закачи на ВагКом и да видим какви показания ще дадат дюзите (имам съмнения за някоя дюза).
Та идеи и съвети какво може да е и какво да направя за да открия и реша проблема
п.п. на всичкото отгоре от вчера стрелката на спидометъра ми прави проблем стига до 20-30 км/час, а днес даже си стоеше само на 0 км/ч по едно време. Не е датчика на ск кутия, защото разхода и дневния пробег се променят. Нещо в таблото ми се струва че е, което така или иначе ми бутаха преди няколко месеца. Утре ще отида да видя там какво ще ми обясняват.
Абе тая цялата седмица никак не ми върви и е голяма каръщина
Passat B5 1.9 TDI ATJ (115) - Прекъсване на мотора- РЕШЕНО
Passat B5 1.9 TDI ATJ (115) - Прекъсване на мотора- РЕШЕНО
Последна промяна от graver на Пет 28 фев 2014 21:07, променено общо 2 пъти.
Re: Прекъсване на 1.9 ТДИ ATJ (115) на празен ход
Студен старт и работа на място- никакъв проблем тази сутрин (20С)
До работа загря нормално и пак си работи нормално на място.
Остава да видя като я напече хубаво след работа какво ще стане
До работа загря нормално и пак си работи нормално на място.
Остава да видя като я напече хубаво след работа какво ще стане
-
- Мнения: 433
- Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Прекъсване на 1.9 ТДИ ATJ (115) на празен ход
Преди време и аз имах такъв проблем. На светофари се усещаше леко потръпване на колата, като оборотомерът не помръдваше, но реално оборотите на празен ход изглеждаха по този начин:
. Карах доста време така, но един ден, прибирайки се от извънградско спрях на първия светофар и колата се тресеше цялата. След смяна на маховика, който се бе разбил потръпването вече го нямаше, а оборотите се заковаха.- Anonymous88
- Мнения: 316
- Регистриран на: Съб 31 мар 2012 2:35
- Автомобил: VW Vento - VW Golf IV- VW Golf IV
- Двигател: 1z 1996 - AJM 2000 116++ - ALH
- Местоположение: Враца
Re: Прекъсване на 1.9 ТДИ ATJ (115) на празен ход
Малко извън темата за което моля да ме извиниш колега!
Карам 3 дизелови автомобила 2 мои (Венто 1з и Голф AJM (на Голфа не съм сипвал тяхна нафта няма и да му сипя) и на родителите ми Форд Фокус 1.6 TDCi 109hp
От личен опит споделям.Минавай транзит покрай ЛукОйл нафтата им не струва Това е моето наблюдение от последните 2/3 години
Карам 3 дизелови автомобила 2 мои (Венто 1з и Голф AJM (на Голфа не съм сипвал тяхна нафта няма и да му сипя) и на родителите ми Форд Фокус 1.6 TDCi 109hp
От личен опит споделям.Минавай транзит покрай ЛукОйл нафтата им не струва Това е моето наблюдение от последните 2/3 години
-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: Прекъсване на 1.9 ТДИ ATJ (115) на празен ход
По другите бензиностанции нафтата да не мислиш че идва от Луната
- Anonymous88
- Мнения: 316
- Регистриран на: Съб 31 мар 2012 2:35
- Автомобил: VW Vento - VW Golf IV- VW Golf IV
- Двигател: 1z 1996 - AJM 2000 116++ - ALH
- Местоположение: Враца
Re: Прекъсване на 1.9 ТДИ ATJ (115) на празен ход
До сега от друга бензиностанция не ми се е случвало отзад да излизат миризми на понички,пържени картофи,мекици и всякакви неприсъщи за изгорели газове от дизелов автомобил миризми.Който се предполага че се кара с нафта а не с някаква смес която се пробутва на обикновения потребител за нафта..
Re: Прекъсване на 1.9 ТДИ ATJ (115) на празен ход
Изгорих повече от два резервоара гориво, като използвах и почистваща горивната система добавка.
(Нямам повишен разход, даже съм много доволен от разхода през последният месец.)
Симптомите на проблема се попромениха:
Първите две седмици нямаше никакви проблеми и колата си вървеше като луда. Зарадвах се и реших, че може би е от калпаво гориво.
В последствие се появи едно придърпване при ниска скорост (при потегляне и до 20-30 км/ч) или иначе казано при ниски обороти (1200- 1500) и малка предавка (първа и втора). Естествено това се усеща само градско. Случва се рядко- веднъж седмично. Усещането е, че като тръгвам да се изнасям от светофар за момент колата придърпва. Прави го и студена и топла.
При работа на място продължава да прави същият проблем от преди месец, т.е. за момент (част от секундата) нещо прекъсва и претриса, но с тази разлика че е доста рядко- веднъж на 10-на дни.
Говорих с майстора, на когото имам доверие и според него проблема трябва да се задълбочи за да се идентифицира по-лесно.
Не съм я закачал на Ваг-Ком.
Не ми се иска да остана някъде по пътищата или пък по-лошо да остане жената някъде, та ще се радвам да споделите опит или да изкажете съвети
(Нямам повишен разход, даже съм много доволен от разхода през последният месец.)
Симптомите на проблема се попромениха:
Първите две седмици нямаше никакви проблеми и колата си вървеше като луда. Зарадвах се и реших, че може би е от калпаво гориво.
В последствие се появи едно придърпване при ниска скорост (при потегляне и до 20-30 км/ч) или иначе казано при ниски обороти (1200- 1500) и малка предавка (първа и втора). Естествено това се усеща само градско. Случва се рядко- веднъж седмично. Усещането е, че като тръгвам да се изнасям от светофар за момент колата придърпва. Прави го и студена и топла.
При работа на място продължава да прави същият проблем от преди месец, т.е. за момент (част от секундата) нещо прекъсва и претриса, но с тази разлика че е доста рядко- веднъж на 10-на дни.
Говорих с майстора, на когото имам доверие и според него проблема трябва да се задълбочи за да се идентифицира по-лесно.
Не съм я закачал на Ваг-Ком.
Не ми се иска да остана някъде по пътищата или пък по-лошо да остане жената някъде, та ще се радвам да споделите опит или да изкажете съвети
- petiaivanova12
- Мнения: 162
- Регистриран на: Пет 21 авг 2009 12:17
- Автомобил: SEAT ALTEA XL 2.0TDI
- Двигател: BKD 2008
- Местоположение: sofia
Re: Прекъсване на 1.9 ТДИ ATJ (115) на празен ход
Първо я закачи на ваг ком.Качи лога на 13канал да погледнем дюзите поне,и после ще говорим. А ако не ти се занимава си копуваш лики моли за почистване на инжектори струва от 10до 13лева и сипваш в горивото ,но с по малко нафта до15 литра.Виж има ли подобрение и не забравяй да споделиш резултата.
Re: Passat B5 1.9 TDI ATJ (115) - Прекъсване на на празен
Мина доста време от първият път когато установих, че имам проблем.
През първите 2-3 месеца проблема се появяваше веднъж седмично докато колата загряваше и се състоеше в еднократно придърпване при ниски обороти (около 1500). Смених горивния филтър. Естествено отворих стария за да видя в какво състояние е за изминатите с него 15-20000 км. Филтъра беше ОК и логично проблема си остана, но поне без да се задълбочава. Взех добавка за почистване, която се добавя към горивото. Освен че ми падна малко разхода за кратко нищо друго не се случи.
Междувременно никакви грешки на ВАГ-КОМ, освен тъпотии които нямат никакво отношение към този проблем.
Имах проблем с тандем помпата (нищо ново под слънцето, ПД си има някои болежки).
И точно покрай смяната на тандем помпата (Януари 2014) колата започна да прекъсва адски. Не само на място, а и при ускорение, особено при ниски обороти (до 2000). Проверени бяха кабелите от компа към дюзите (сменихме ги с друг такива)- проблема остана. Наби ми на ВАГ КОМ грешка за реле за старт на двигателя (не помня номера вече) сменихме релето за проба и колата пак прекъсваше. Случи се докато работи на място и се чудим какъв може да е проблема дори да изгасне.
За две седмици положението беше станало такова, че докато колата работеше на място за части от секундата буквално изгасваше и след това пак заработваше. Дюзите изглеждаха добре, корекциите в норма. На ВАГ КОМ единствено се отчиташе промяна в оборотите (падаше под 900) в моментите, в които мотора прекъсваше.
Накрая майстора погледна датчика на коляновия вал и се оказа от него. Беше ми минало през акъла, но бях останал с впечатление, че той дава отражение първо на стартирането на колата- винаги съм смятал, че ако има проблем с него колата няма да пали или поне ще пали трудно. Нов датчик и пасата бяга преди.
Дано написаното да помогне на някого, за да си спести времето и нервите, пък и да не остане някъде на пътя де.
През първите 2-3 месеца проблема се появяваше веднъж седмично докато колата загряваше и се състоеше в еднократно придърпване при ниски обороти (около 1500). Смених горивния филтър. Естествено отворих стария за да видя в какво състояние е за изминатите с него 15-20000 км. Филтъра беше ОК и логично проблема си остана, но поне без да се задълбочава. Взех добавка за почистване, която се добавя към горивото. Освен че ми падна малко разхода за кратко нищо друго не се случи.
Междувременно никакви грешки на ВАГ-КОМ, освен тъпотии които нямат никакво отношение към този проблем.
Имах проблем с тандем помпата (нищо ново под слънцето, ПД си има някои болежки).
И точно покрай смяната на тандем помпата (Януари 2014) колата започна да прекъсва адски. Не само на място, а и при ускорение, особено при ниски обороти (до 2000). Проверени бяха кабелите от компа към дюзите (сменихме ги с друг такива)- проблема остана. Наби ми на ВАГ КОМ грешка за реле за старт на двигателя (не помня номера вече) сменихме релето за проба и колата пак прекъсваше. Случи се докато работи на място и се чудим какъв може да е проблема дори да изгасне.
За две седмици положението беше станало такова, че докато колата работеше на място за части от секундата буквално изгасваше и след това пак заработваше. Дюзите изглеждаха добре, корекциите в норма. На ВАГ КОМ единствено се отчиташе промяна в оборотите (падаше под 900) в моментите, в които мотора прекъсваше.
Накрая майстора погледна датчика на коляновия вал и се оказа от него. Беше ми минало през акъла, но бях останал с впечатление, че той дава отражение първо на стартирането на колата- винаги съм смятал, че ако има проблем с него колата няма да пали или поне ще пали трудно. Нов датчик и пасата бяга преди.
Дано написаното да помогне на някого, за да си спести времето и нервите, пък и да не остане някъде на пътя де.
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: Пон 02 сеп 2013 20:25
- Автомобил: VW PASSAT
- Двигател: AVF 2002
- Местоположение: Кюстендил
Re: Passat B5 1.9 TDI ATJ (115) - Прекъсване на мотора- РЕШЕ
Колега имам подобен проблем само че при мене светва това за подгряването на свещите/това май е чека при нашите автомобили/иначе симптомите ми са същите като при теб.От човека дето я купих е махнал капачето на релето за помпата в резервоара и принудително го натискам да залепи и автомобила пали.Днес ми изгасна в движение и повиках един познат с вагком не му даваше да влезне в двигателя докато не я запалихме принудително,но грешки нямаше.Ако знам че е датчика на минутата го сменям.
Re: Passat B5 1.9 TDI ATJ (115) - Прекъсване на мотора- РЕШЕ
От този датчик едва ли ще ти светва лампата за подгрева,колега
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: Пон 02 сеп 2013 20:25
- Автомобил: VW PASSAT
- Двигател: AVF 2002
- Местоположение: Кюстендил
Re: Passat B5 1.9 TDI ATJ (115) - Прекъсване на мотора- РЕШЕ
hvp800 написа:От този датчик едва ли ще ти светва лампата за подгрева,колега
Лампата светва или по точно мига като не иска да запали /мига в синхрон с цъкането на релето за помпата/
Re: Passat B5 1.9 TDI ATJ (115) - Прекъсване на мотора- РЕШЕ
rokoko77 написа:Колега имам подобен проблем само че при мене светва това за подгряването на свещите/това май е чека при нашите автомобили/иначе симптомите ми са същите като при теб.От човека дето я купих е махнал капачето на релето за помпата в резервоара и принудително го натискам да залепи и автомобила пали.Днес ми изгасна в движение и повиках един познат с вагком не му даваше да влезне в двигателя докато не я запалихме принудително,но грешки нямаше.Ако знам че е датчика на минутата го сменям.
Да си призная ме съмнява да е от него. Все пак ако имаш възможност да си намериш от приятел/колега такъв колкото да се пробва може да се отметне като вариант.
Всъщност помпата в резервоара работи ли коректно? Ако правилно помня, тя на практика работи когато имаш под половин резервоар, т.е. ако си повече от това май не би трябвало да имаш проблем с нея. (Това не съм сигурен, ако може някой по-запознат да каже)
По тези симптоми може да са много неща за съжаление
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: Пон 02 сеп 2013 20:25
- Автомобил: VW PASSAT
- Двигател: AVF 2002
- Местоположение: Кюстендил
Re: Passat B5 1.9 TDI ATJ (115) - Прекъсване на мотора- РЕШЕ
graver написа:rokoko77 написа:Колега имам подобен проблем само че при мене светва това за подгряването на свещите/това май е чека при нашите автомобили/иначе симптомите ми са същите като при теб.От човека дето я купих е махнал капачето на релето за помпата в резервоара и принудително го натискам да залепи и автомобила пали.Днес ми изгасна в движение и повиках един познат с вагком не му даваше да влезне в двигателя докато не я запалихме принудително,но грешки нямаше.Ако знам че е датчика на минутата го сменям.
Да си призная ме съмнява да е от него. Все пак ако имаш възможност да си намериш от приятел/колега такъв колкото да се пробва може да се отметне като вариант.
Всъщност помпата в резервоара работи ли коректно? Ако правилно помня, тя на практика работи когато имаш под половин резервоар, т.е. ако си повече от това май не би трябвало да имаш проблем с нея. (Това не съм сигурен, ако може някой по-запознат да каже)
По тези симптоми може да са много неща за съжаление
Колега помпата работи -проверих я като ми направи това нещо са първи път,дюзите са също в нормата ,клемореда го свалях и го носих и него за проверка .Снимах грешката която ми показа с телефона ако някои от колегите е запознат моля да окаже съдействие че проблема се задълбочи.
Re: Passat B5 1.9 TDI ATJ (115) - Прекъсване на мотора- РЕШЕ
Според мен за грешката е по-добре да запиташ в ето тази тема:
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=88&t=210398&start=900
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=88&t=210398&start=900
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 74 госта