


Пасат В3 1.8 90 к.с. 92 г. проблем с моноинжекцията
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат В3 1.8 90 к.с. 92 г. проблем с моноинжекцията
Да,най-често трупа грешка от ламбдата,откачането и е вариант.В другите случаи по-тарикатите газаджии още като слагат газовата режат и прехвърлят постоянния + на компа върху плаващия.Погледнете си компютъра-като дръпнете маншона от кабелите най-отсамните червен и черен с бяла ивица дали са цели.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат В3 1.8 90 к.с. 92 г. проблем с моноинжекцията
_B4_ написа:Iezekil написа:Моно на газ и без ресет реле....няма такъв вариант,понеже компа си трупа грешки.Не се тревожи дали ще издържи....Реле се слага задължително,или си го правиш по друг бабешки начин,писъл съм някъде как.Що се отнася до самото моно,то цялото струва колкото са ти искали само за дросела/долната част/.Дали двете неща са свързани с проблема при теб ще се разбере лесно-какво стана след като откачи акумулатора,оправи ли се колата?
Само аз ли съм изключение. 1.8 ми АВС 3+ години и над 30хиляди км и съм без реле и работи и на двете горива без ядове. Не трупа грешки, три пъти е проверявано.
Не не си само ти...ама както вече ни информираха (засега сме двама) ..те това не може да бъде ...значи не съществуваме...
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат В3 1.8 90 к.с. 92 г. проблем с моноинжекцията
Опитах се да ви обясня,ама дай да се заяждаме.Вие познавате ли си колите?Ако така ще можете да обясните как не трупа грешки компа при работа на газ,ако всичко е изправно!В края на краищата на компа това му е работата,да се учи и е адски нелогично да не трупа грешки.Защото моя трупаше даже и след монтаж на ламбда емулатор!А ви казах какво да проверите преди да се изказвате.
-
- Мнения: 154
- Регистриран на: Сря 25 апр 2012 10:40
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: ABS 1994
- Местоположение: София
Re: Пасат В3 1.8 90 к.с. 92 г. проблем с моноинжекцията
Компа не е пипан. С ламбда симулатор съм. Ако кампа се ресетваше сам нямаше да разбера, че симулатора ми се е скапал защото на бензин не държеше обороти, а на газ работеше без проблеми. Като го рестартиах с вадене на клемите на акумулатора се оправяше за малко и след това пак започваше мъката на бензин. Та така 99,9% съм сигурен, че компа не се рестартира, а и докато ми монтираха газта бях там и знам какво е пипано.
Най-малкото искам да се заяждам. но ако има начин нещо да се направи с минимални намеси и запазване до стандартния си вид винаги го предпочитам. Колкото по-малко изменения - толкова по-малко ядове, аз съм на този принцип.
Най-малкото искам да се заяждам. но ако има начин нещо да се направи с минимални намеси и запазване до стандартния си вид винаги го предпочитам. Колкото по-малко изменения - толкова по-малко ядове, аз съм на този принцип.
Re: Пасат В3 1.8 90 к.с. 92 г. проблем с моноинжекцията
-В4 ,защо не идеш в Герман при Мишо или някой друг форумен майстор? Не всички ЕБУ могат да се ресетват с реле!
Изекил е прав!+
Изекил е прав!+

- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат В3 1.8 90 к.с. 92 г. проблем с моноинжекцията
Iezekil написа:Опитах се да ви обясня,ама дай да се заяждаме.Вие познавате ли си колите?Ако така ще можете да обясните как не трупа грешки компа при работа на газ,ако всичко е изправно!В края на краищата на компа това му е работата,да се учи и е адски нелогично да не трупа грешки.Защото моя трупаше даже и след монтаж на ламбда емулатор!А ви казах какво да проверите преди да се изказвате.
Явно ти не си познаваш колата....
При изправана и добре регулирана газова с подходящ ламдба симулатор....колата работи добре и на бензин и на газ ..обективността изисква да спомена едно малко изключение ...склонност към преобогатяване на бензин в студено време зимата плюс малко тегаво ускорение на бензин на студена кола зимата при това до пъвите няколко преминавания на 3000оборота ...пак следствие на това преобогатяване...след малко каране на бензин няма проблеми с работата на бензин....и още нещо предпочитам така отколкото на всяко палене да ми ресетва компа и да ми държи докато загрее едни 1500-1800 оборота на празен ход без значение на какво горио докато си намери настройките.... Газова ми е на 9 годни ..преди Ланди Ренцо сега Ловато.....ламбда контол Заволи-о но без стръпков мотор...само симулатор. Автоматиечн ключ Ланди Ренцо...така че аз не рестарирам и колата ми върви добре и на бензин и нагаз....дали има грешки не ме интересува зашото не ми създават проблеми...така че продължавам да твърдя че ресет релето не е правилното решение за този компютър...
-
- Мнения: 154
- Регистриран на: Сря 25 апр 2012 10:40
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: ABS 1994
- Местоположение: София
Re: Пасат В3 1.8 90 к.с. 92 г. проблем с моноинжекцията
rudoni написа:-В4 ,защо не идеш в Герман при Мишо или някой друг форумен майстор? Не всички ЕБУ могат да се ресетват с реле!
Изекил е прав!+
Или ти не си ме разбрал, или аз не те разбирам. Аз нямам проблем с колата и не искам постоянен рестарт на компа. Ходил съм при Мишо при проблема с оборотите на бензин и той разкри скапания симулатор на сондата. Другите майстори преди него ме убеждаваха да сложа ресет на компа за да ми се реши проблема.
Не се заяждам, а се опитвам да споделя, че за да се налага ресет на компа сигурно има или нещо недоизкусурено /ненаправено като хората/ или нещо неработещо коректно по системите на колата.
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат В3 1.8 90 к.с. 92 г. проблем с моноинжекцията
Двамата колеги, писали над мен са абсолютно прави. Няма да се реши проблема на колегата само с монтиране на реле за ресет на компютъра. Ваското 1 го е писал преди много време, но просто трябва да се намери е прочете. Аз съм моно 1.8/90 к.с. от около 13 г. и съм карал няколко години с такова реле, което беше премахнато от него и нямам никакъв проблем вече повече от 6 години. Да, трупат се грешки в компютъра, но това не ми е пречило да запаля на бензин(или да прехвърля от газ на бенз.) и да работи нормално двигателя в различните режими на натоварване.
Форуммът няма полза от необмислени, категорични мнения и коментари за това, кой си познава колата.

- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат В3 1.8 90 к.с. 92 г. проблем с моноинжекцията
Така е,в името на форума не е необходимо да се заяждаме/не започнах с обидите аз/.Да обобщим до тук.
Оказва се след някой и друг пост,че колите дето нямат реле, /все пак/имат ламбда симулатор.Това по някога е достатъчно за да не трупа компа грешки,но при мен например се получаваха такива и по логиката на майсторите тогава,трябваше да са от дюзата въпреки,че е изключена с реле.Не знам къде е истината и не е важно.
Идеята на Ваското 1 е,че би трябвало и обикновените газови по почина на инжекционите да ползват ламбда сондата и при работа на газ/ламбда контрол/.Има такива изпълнения,не помня как беше но май се изискваше второ ЕКУ за газта,което взима данни от сондата и управлява притока на газ към мотора посредством стъпков мотор.Виждал съм такова изпълнение оригинално италиянско..Даже миналата година се бях засилил и аз за такова,но майстора при когото отидох ме разубеди.Може би се печели някаква динамика,но инвестицията е неоправдана.Едва ли и колата ще започне да гори по-малко,отделно трябва да поддържаме изправна и ламбда сондата,която при работа на газ се скапва по-бързо и цената и не е съвсем приятна.
Но да не влизаме толкова дълбоко и да се върнем на първичния проблем с грешките.Според моя опит ЕКУ-то не се скапва от постоянния ресет.Поне аз не съм чувал за някой с такъв проблем.Сега добавяме и въпросния ламбда ему-симулатор.Предполагам,че струва около 30-тина лева,което наклонява везните към ресета.После прибавяме и шанса-караме основно на газ,сондата трупа сажди..кое ни гарантира,че при нужда от предвижване на бензин,тя ще дава коректни стойности?Ами то сякаш по-добре направо да я изключим,така ще спестим въпросните 30 лв.и нарязаните кабели.На бензин ще ни понагаря,но ефекта ще е по-добър от този на неизправна сонда.
Срещу тази моя теория и въпросната стойност на симулатора противопоставям ресетването на компа.Можеш да го направиш сам,при което не влагаш никакви финанси освен 10см.скоч.Това е най-евтиното и същевременно най-ефикасното и нужно решение/според мен/.
Всеки говори от опит,няма лошо и така трябва да бъде.Аз съм минал по целия път-имам ламбда емулатор,имам постоянен ресет на ЕКУ/самоделкин/,сменях 3 ТПС-а и ги настройвах.Миналата година си сложих сам и едно реле на помпата,която беше спряла и и удължих живота/и не само/,това го казвам във връзка с по-горен пост.Знам колко е неприятно да имаш нещо неизправно или да блъска грешки компа,преживял съм го.
И о,да.
Щом колата се е оправила с откачане на клемите,значи именно с ресет се решава проблема на практика.Няма нищо недообмислено,не е първия такъв случай.По странното е защо са му казали да смени ТПС,каква е връзката?Но щом с оправя с откачане на клемите....
Оказва се след някой и друг пост,че колите дето нямат реле, /все пак/имат ламбда симулатор.Това по някога е достатъчно за да не трупа компа грешки,но при мен например се получаваха такива и по логиката на майсторите тогава,трябваше да са от дюзата въпреки,че е изключена с реле.Не знам къде е истината и не е важно.
Идеята на Ваското 1 е,че би трябвало и обикновените газови по почина на инжекционите да ползват ламбда сондата и при работа на газ/ламбда контрол/.Има такива изпълнения,не помня как беше но май се изискваше второ ЕКУ за газта,което взима данни от сондата и управлява притока на газ към мотора посредством стъпков мотор.Виждал съм такова изпълнение оригинално италиянско..Даже миналата година се бях засилил и аз за такова,но майстора при когото отидох ме разубеди.Може би се печели някаква динамика,но инвестицията е неоправдана.Едва ли и колата ще започне да гори по-малко,отделно трябва да поддържаме изправна и ламбда сондата,която при работа на газ се скапва по-бързо и цената и не е съвсем приятна.
Но да не влизаме толкова дълбоко и да се върнем на първичния проблем с грешките.Според моя опит ЕКУ-то не се скапва от постоянния ресет.Поне аз не съм чувал за някой с такъв проблем.Сега добавяме и въпросния ламбда ему-симулатор.Предполагам,че струва около 30-тина лева,което наклонява везните към ресета.После прибавяме и шанса-караме основно на газ,сондата трупа сажди..кое ни гарантира,че при нужда от предвижване на бензин,тя ще дава коректни стойности?Ами то сякаш по-добре направо да я изключим,така ще спестим въпросните 30 лв.и нарязаните кабели.На бензин ще ни понагаря,но ефекта ще е по-добър от този на неизправна сонда.
Срещу тази моя теория и въпросната стойност на симулатора противопоставям ресетването на компа.Можеш да го направиш сам,при което не влагаш никакви финанси освен 10см.скоч.Това е най-евтиното и същевременно най-ефикасното и нужно решение/според мен/.
Всеки говори от опит,няма лошо и така трябва да бъде.Аз съм минал по целия път-имам ламбда емулатор,имам постоянен ресет на ЕКУ/самоделкин/,сменях 3 ТПС-а и ги настройвах.Миналата година си сложих сам и едно реле на помпата,която беше спряла и и удължих живота/и не само/,това го казвам във връзка с по-горен пост.Знам колко е неприятно да имаш нещо неизправно или да блъска грешки компа,преживял съм го.
И о,да.
такова нещо няма!В най-големите студове ми вдига 1100-200 оборота,паля на бензин винаги.А и няма как да е,компа си има заложени постоянните горивни карти,ние не можем да ги променим с някакво ресетване.Всъщност изтриваме временните,понеже именно те са грешката набита при каране на газ.И аз 9 години трупам собствен опит с това моно и го споделям,но всеки си решава сам,все пак парите са си негови.silent написа:и още нещо предпочитам така отколкото на всяко палене да ми ресетва компа и да ми държи докато загрее едни 1500-1800 оборота на празен ход без значение на какво горио докато си намери настройките..
Dpop написа:Двамата колеги, писали над мен са абсолютно прави. Няма да се реши проблема на колегата само с монтиране на реле за ресет на компютъра....
...Форуммът няма полза от необмислени, категорични мнения...
Щом колата се е оправила с откачане на клемите,значи именно с ресет се решава проблема на практика.Няма нищо недообмислено,не е първия такъв случай.По странното е защо са му казали да смени ТПС,каква е връзката?Но щом с оправя с откачане на клемите....
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат В3 1.8 90 к.с. 92 г. проблем с моноинжекцията
Колега никой не се заяжда с теб. Просто аз а и се оказва други хора не приемат категоричността на мнението ти като последна инстанция. Подобна категоричност често заблуждава макар и неволно а това е форум за обменяне на полезна информация а не мерене на знания, умения и трупане на самочувствие.
За ресета на компа -има такова нещо. Карам въпросния пасат от 15години и винаги след рестарт на компа държи високи обороти докато загрее. Ако при теб не е така вероятно има нещо неизправно в колата. Вероятно неработеща ламбда сонда при което комютъра директно минава в авариен режим, вероятно друг проблем. Отделно от това наблюдениата ми не са само върху моята кола. И пак ТВОЯТА кола не е критерий за сравнение и аргумент за използване на словосъчетанието " няма такова нещо"
Пак заявявам, нямам никакво намерение и желание да споря или да се заяджам с когото и да е било най-малкото с теб. Включвам се в темата единствено за да внеса моята информация защото е контрапункт на твоята информация а всеки да си преценява сам за себе си какво да прави.
За ресета на компа -има такова нещо. Карам въпросния пасат от 15години и винаги след рестарт на компа държи високи обороти докато загрее. Ако при теб не е така вероятно има нещо неизправно в колата. Вероятно неработеща ламбда сонда при което комютъра директно минава в авариен режим, вероятно друг проблем. Отделно от това наблюдениата ми не са само върху моята кола. И пак ТВОЯТА кола не е критерий за сравнение и аргумент за използване на словосъчетанието " няма такова нещо"
Пак заявявам, нямам никакво намерение и желание да споря или да се заяджам с когото и да е било най-малкото с теб. Включвам се в темата единствено за да внеса моята информация защото е контрапункт на твоята информация а всеки да си преценява сам за себе си какво да прави.
- Pet_rov
- Мнения: 4492
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат В3 1.8 90 к.с. 92 г. проблем с моноинжекцията
Да споделя и аз как е при мен. Двигателят е от аватара. Уредбата е Ловато, слагана преди 6 години. Не съм присъствал като слагаха газовата, но мисля, че имам ресет на компютъра. Карам 6-та година така, не съм имал проблеми нито на газ, нито на бензин. Нямам емулатор, сондата си е закачена и си работи. Студена държи и на газ и на бензин 1100 оборота. Като мръдне стрелката на температурата, примерно след 2, 3 минути, сваля ги на 950 и си ги държи. Отначало имах проблем със стъпковото моторче (беше се опекло вътре), но след смяна с втора употреба, всичко си е наред. Единствения проблем е, че понякога, само на газ, се самофорсира до около 2500 - 2800 оборота и после се кротва. Живи и здрави и нека не си правим сами живота на трапчета. И без това е къс и гаден. 

- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат В3 1.8 90 к.с. 92 г. проблем с моноинжекцията
silent,съгласен съм с бележките за МОЯТА кола,но не повтаряй тогава грешките ми,сравнявайки я с ТВОЯТА.Според мен при теб нещо не е наред.Не знам какви наблюдения имаш ти,но ресета не влияе по такъв начин на оборотите.Тук от хората с газови поне 75% са с релета,нека кажат и те.1800 оборота на свободна съм виждал единствено,когато ми се скапа ТПС-а.Това го обмисли добре.На мен може и ламбдата ми вече да не бачка,но когато бачкаше нямах проблеми с високи обороти.
Категоричен съм,когато съм убеден в нещо,виждам,че макар и да не ти харесва и ти си доста категоричен.Но няма лошо,човек се учи цял живот,а и в спора се раждала истината.
По-интересно за мен е момчето с проблема...дето трябваше да сменя дросел,а се оправи с рестарт.Дали,ако беше сменил моното пак щеше да се оправи?
Категоричен съм,когато съм убеден в нещо,виждам,че макар и да не ти харесва и ти си доста категоричен.Но няма лошо,човек се учи цял живот,а и в спора се раждала истината.
По-интересно за мен е момчето с проблема...дето трябваше да сменя дросел,а се оправи с рестарт.Дали,ако беше сменил моното пак щеше да се оправи?
Re: Пасат В3 1.8 90 к.с. 92 г. проблем с моноинжекцията
_B4_ написа:rudoni написа:-В4 ,защо не идеш в Герман при Мишо или някой друг форумен майстор? Не всички ЕБУ могат да се ресетват с реле!
Изекил е прав!+
Или ти не си ме разбрал, или аз не те разбирам. Аз нямам проблем с колата и не искам постоянен рестарт на компа. Ходил съм при Мишо при проблема с оборотите на бензин и той разкри скапания симулатор на сондата. Другите майстори преди него ме убеждаваха да сложа ресет на компа за да ми се реши проблема.
Не се заяждам, а се опитвам да споделя, че за да се налага ресет на компа сигурно има или нещо недоизкусурено /ненаправено като хората/ или нещо неработещо коректно по системите на колата.
Това недоизкусурено нещо ,обикновено е отчитане работата на ламбда сондата като неправилна. Натрупаната информация за това ,се натрупва в паметта на ЕБУ и тогава са признаците с трудно палене,тресене на мотора и т.н.Налага се изтриване на "грешките", а в някои мотори(по старите) това става с изключване на захранването (ресет старт ,равностойно на монтиране на реле) или с диагн. апаратура. АБС мотора добре се справя с диагностична апаратура и добра настройка на газовата с използването или не на ламбда емулатор.АБС мотора е много корав и добър !да , и добър за газифициране!
Re: Пасат В3 1.8 90 к.с. 92 г. проблем с моноинжекцията
Абсолютно поддържам Iezekil,минал съм през всички възможни филми и докато не си вързах компа да се ресетва не видях бял ден...Факт е че има Пасати които си работят добре и без ресет,виждал съм няколко такива,но при моята(Б4-1995,АБС 1,8 моно)всичко заспа с нова ламда,нов температурен датчик и ресет,като преди това смених 5(пет!)емулатора,кой от кой по-маркови,без резултат...Засега съм трета година с ресет - никви грижи,просто забравих за всички проблеми с оборотите.
-
- Мнения: 154
- Регистриран на: Сря 25 апр 2012 10:40
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: ABS 1994
- Местоположение: София
Re: Пасат В3 1.8 90 к.с. 92 г. проблем с моноинжекцията
rudoni написа:_B4_ написа:rudoni написа:-В4 ,защо не идеш в Герман при Мишо или някой друг форумен майстор? Не всички ЕБУ могат да се ресетват с реле!
Изекил е прав!+
Или ти не си ме разбрал, или аз не те разбирам. Аз нямам проблем с колата и не искам постоянен рестарт на компа. Ходил съм при Мишо при проблема с оборотите на бензин и той разкри скапания симулатор на сондата. Другите майстори преди него ме убеждаваха да сложа ресет на компа за да ми се реши проблема.
Не се заяждам, а се опитвам да споделя, че за да се налага ресет на компа сигурно има или нещо недоизкусурено /ненаправено като хората/ или нещо неработещо коректно по системите на колата.
Това недоизкусурено нещо ,обикновено е отчитане работата на ламбда сондата като неправилна. Натрупаната информация за това ,се натрупва в паметта на ЕБУ и тогава са признаците с трудно палене,тресене на мотора и т.н.Налага се изтриване на "грешките", а в някои мотори(по старите) това става с изключване на захранването (ресет старт ,равностойно на монтиране на реле) или с диагн. апаратура. АБС мотора добре се справя с диагностична апаратура и добра настройка на газовата с използването или не на ламбда емулатор.АБС мотора е много корав и добър !да , и добър за газифициране!
Значи съм уцелил на мотор /АВС/ и ламбдасимулатор. Ако е от значение паля винаги на бензин и ключа съм го настроил да превключва на газ на 2500 оборота, така че и зимата мога да тръгна веднага и когато отвърне двигателя да обърна на газ.
Поуцвъкаме малко темата на колегата, но дано си е решил проблема, пък било то и с реле. Важното е колата да се движи.
ПП: На Iezekil /без лоши чувства/ качвам една каса бира и е го къде е Шумен да стиснем ръцете, но при едно условие...картофките от тебе


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта