
Голф 4 скърцане
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: Нед 16 окт 2011 18:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Голф 4 скърцане
Здравейте всички, днес случайно отворих капака при работещ двигател и дочух някакво странно скърцане откъм десния фар, сякаш откъм ремъците. Звука е сякаш отваряш стара врата , прекъснат : може би 1 секунда го има , 5-6 сек. го няма. Като затворих капака не се чува. Има ли някой идея от какво може да е??? Колата е ГОлф 2001 1.9 ТДИ АРЛ мотор. Благодаря предварително
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: скърцане Голф
Така много трудно някой ще ти каже. Ако си сигурен, че като затвориш капака шума го няма, а не, че не го чуваш - гледай какво натиска капака като го затвориш - тампончета, крепежи на фара, кората на двигателя и т.н. Дизела има вибрации и всичко, което не е добре закрепено, може да скърца. Отваряш пак капака и тръгваш да го търсиш какво точно е. После го закрепваш здраво и няма да имаш проблеми.
А ако не го чуваш като е затворен капака,трябва да видиш откъде точно идва и да се оприентираш с по-голяма точност преди да прибягваш към разглобяване на колата откъм ремъците в търсене на проблема.

А ако не го чуваш като е затворен капака,трябва да видиш откъде точно идва и да се оприентираш с по-голяма точност преди да прибягваш към разглобяване на колата откъм ремъците в търсене на проблема.

-
- Мнения: 296
- Регистриран на: Нед 16 окт 2011 18:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: скърцане Голф
Има го шума, но мисълта ми беше че не се чува защото е слаб, но като наведеш глава близо до фара се чува леко.
- Enigma07
- Мнения: 159
- Регистриран на: Сря 26 фев 2014 21:07
- Автомобил: VW Jetta mk5 2008
- Двигател: BMM
Re: скърцане Голф
Провери обтегача, по точно ролката и амортисьора на обтегача и при мен стана подобно нещо и решението е било там
успех !

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: скърцане Голф
Само дето ти с обикновен 1.9 ТДИ и ролката ти е такава :

, а колегата е с помпа-дюза и уви, няма амортисьор (ARL,ASZ и AJM са с такава обтяжна ролка)

По въпроса - преди да сменяш разни неща,щом шума го има и при затворен капак,махнете пистовия ремък и я запали без него. Ако шума изчезне - търсиш причината по нещата на пистовия ремък - демпферна шайба на коляновия вал, лагери или четки на алтернатора, лагер на шайбата на компресора на климатика, хидравлична помпа, обтяжната ролка. Ако шума остане - търси го по ролките на ангренажа и водната помпа (тя е на ангренажа).

, а колегата е с помпа-дюза и уви, няма амортисьор (ARL,ASZ и AJM са с такава обтяжна ролка)

По въпроса - преди да сменяш разни неща,щом шума го има и при затворен капак,махнете пистовия ремък и я запали без него. Ако шума изчезне - търсиш причината по нещата на пистовия ремък - демпферна шайба на коляновия вал, лагери или четки на алтернатора, лагер на шайбата на компресора на климатика, хидравлична помпа, обтяжната ролка. Ако шума остане - търси го по ролките на ангренажа и водната помпа (тя е на ангренажа).
- Enigma07
- Мнения: 159
- Регистриран на: Сря 26 фев 2014 21:07
- Автомобил: VW Jetta mk5 2008
- Двигател: BMM
Re: скърцане Голф
това не знаех колега, извинявам се
тогава трябва да провери ролката.

тогава трябва да провери ролката.
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: Нед 16 окт 2011 18:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: Голф 4 скърцане
мисля че открих проблема. Тази сутрин пак валеше и отново скърцаше , после отидох на работа и с един по опитен колега решихме да погледнем и той да си каже мнението. На обед обаче не валеше и не скърцаше. Явно става дома за кабел, който дава накъсо някъде и се чува този звук , който след доста мислене оприличих на щракане на запалка. Та това късо явно се появява само при мокро време, ще чакам пак да завали и ще я закарам на ел. сервиз да отстрани проблема. Дано логиката е правилна.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 скърцане
Никакъв шанс да е такова нещо
.Двигателя ти е дизел, нямаш високоволтови кабели, на които да им пречи влагата и да мятат такава искра, че да се чува чак. Отделно тези коли имат предпазители за всичко, което се сетиш - едни главни за цялата кола над акумулатора. Ако някъде имаше толкова сериозна искра, че да се чува, отдавна някой от тях щеше да е изгорял и да е прекъснал захранването на половината кола. На всичките ролки по двигателя им пречи влагата и на мокро и на сухо време, се държат различно като шумове. Същото важи и за всичките гумени тампони и пластмаси :)



- kazakstaneca
- Мнения: 188
- Регистриран на: Съб 02 фев 2008 21:14
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Голф 4 скърцане
Имах подобен проблем с лагерите на динамото. Отначало се чуваше мн леко, дори си мислих, че си въобразявам. След известно време се усили, а след още време си помислих че е клапан дори. Докато един ден, преди да паркирам, колата изгасна и след като отворих капака динамото беше цялото в стружки.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 скърцане
ДА, ТДИ-тата имат и изключваща шайба на алтернатора (тресчотъчна,еднопосочна) и ако тя блокира или се разбие - ефекта е пак такъв.Затова казах на колегата - сваля пистовия ремък и гледа дали без него ще има същия проблем :)


- kazakstaneca
- Мнения: 188
- Регистриран на: Съб 02 фев 2008 21:14
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Голф 4 скърцане
zfa159 написа:ДА, ТДИ-тата имат и изключваща шайба на алтернатора (тресчотъчна,еднопосочна) и ако тя блокира или се разбие - ефекта е пак такъв.Затова казах на колегата - сваля пистовия ремък и гледа дали без него ще има същия проблем :)


- vanesto
- Мнения: 6346
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Голф 4 скърцане
Полей леко с вода пистовия ремък и виж дали ще спре.
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Пон 16 юли 2007 21:39
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: 2.0 AQY
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 скърцане
Здравей колега извинявам се че пиша в твоята тема, но имам същия проблем и реших да не отварям нова. При мен мотора е бензинов 2.0 AQY имам същия прпблем аксесорания ремък скърца и свири. Намокрих го с вода както колегата беше написал по горе и цвиленето спря. Реших че всичко е наред взех нов ремък сложих го и нещата се влошиха още по сериозно цвилене :(. Опитах се да помогна на оптегача да нетегне още няма особенна промяна опитах отново да наля вода на новия ремък тишина. Ремъка е conti ако има значени. Помагайте колеги мерси предварително.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 75 госта