Здравейте колеги, чистак бърсак съм във форума, надявам се обаче дълги години да се задържа тук.
Имам конкретен проблем с гореспоменатото Пасатче, 02.96г. е произведен. От доста време след смяна на задни накладки ми светна лампата на ABSa, направих няколко пъти диагностика и казваше "прекъсващ сигнал от задно дясно колело". При изчистване на грешката изгасва лампата и си има ABS, но при по-голяма амплитуда на окачването пак светваше. Понякога само си я изчистваше грешката, после пак светваше и така. Когато най-накрая реших да стягам колата се стигна и до датчика(това беше днес). В сервиза бяха взели датчик, после се оказа че не е баш същия, но го сложиха като взеха буксата от стария, защото новата беше кръгла, а моя е с правоъгълна. Наставяха мазаха, още тогава ми стана ясно, че няма да се получи. След смяната на датчика, при котакт започна да мига льмпата на ABSa. Четох из форума за разни кодове, но мига през секунда постоянно и без прекъсване, никакви интервали, при работещ двигател е същото, показваше грешка G44. Когато се разкачи датчика, пак мига, единстено при изключване на целия ABS започва да свети постоянно, върнахме стария датчик и след 100 опита се изчисти грешката (да спомена че оригиналния датчик определено си изглеждаше за смяна). При тест на всяко колело поотделно системата работи, помпа, всичко но лампата продължава дразнещо да мига на интервали от секунда. Кабелите на датчика са вързани правилно(нищо че изобщо не трабваше да се режат). Покарахме насам натам, помпахме спирачки, разкачахме пак датчика, акумулатор - мига и това е, и няма ABS при положение, че не показва никакви грешки. Накрая лепнах един изолир банд на ламата да не ме дразни и си трънах. Сега разчитам на знаещите да дадат акъл за положението.
Благодаря предварително и поздрави. Сашо.
Passat B4 93-96, ABS проблеми
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Нед 29 юли 2012 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Passat B4 93-96, ABS проблеми
Последна промяна от gr_kanev на Сря 01 авг 2012 21:49, променено общо 1 път.
Причина: моделите Пасат - http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=38785
Причина: моделите Пасат - http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=38785
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Нед 29 юли 2012 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Passat B3 93-96, ABS проблеми
Установих, че и лампата на таблото за спирачките мига, просто не прави добър контакт и рядко свети. Течност има, накладки има... не знам вече с тия спирачки и датчици какво да правя. Помощ.
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Passat B3 93-96, ABS проблеми
Ами да ти я закачат със ваг ком и ще си каже всичко. 

- stefo94
- Мнения: 23
- Регистриран на: Вто 31 юли 2012 20:24
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AGN
- Местоположение: София
Re: Passat B3 93-96, ABS проблеми
Нашите имат същият пасат и ние го имахме този проблем с абс-а ходихме при няколко майстора и накрая излезна че някаква помпа на абс-а не е как трябва а тая помпа 1500лв и просто накрая изключихме датчика и няма абс ама пак си спира.
- brad4edat
- Мнения: 341
- Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разлог
- Контакти:
Re: Passat B3 93-96, ABS проблеми
Аз идея си нямам от ABS как си следи датчиците, но ме озадачи това "при по голяма амплитуда на окачването"!?
Искаш да кажеш, че когато друснеш или минеш през по-голяма неравност и се появява грешката отново ли?
Ако е така, то има възможност да имаш прекъснат кабел към датчика!
Доста често кабелите се така прекъсват, че при 80%-90% при осукване(прегъване) си дават връзка и само в един точно определен усукващ момент се загубва напълно проводиомоста на кабела за момент. Точно този тип прекъсвания се случва да не могат да се замерят и проследят успешно при проследяване на ел. кабели. Усукваш, въртиш го, ама на уреда си дава съпротивление.
Не знам дали са ти замерили в сервиза кабелите на това колело за прекъсване, но ако не са, не е хич лошо да ги проследиш и прозвъниш със уред и то да се симулира усукването на кабела по време на замерването.
Това го казвам заради момента със "При изчистване на грешката изгасва лампата и си има ABS, но при по-голяма амплитуда на окачването пак светваше"
Искаш да кажеш, че когато друснеш или минеш през по-голяма неравност и се появява грешката отново ли?
Ако е така, то има възможност да имаш прекъснат кабел към датчика!
Доста често кабелите се така прекъсват, че при 80%-90% при осукване(прегъване) си дават връзка и само в един точно определен усукващ момент се загубва напълно проводиомоста на кабела за момент. Точно този тип прекъсвания се случва да не могат да се замерят и проследят успешно при проследяване на ел. кабели. Усукваш, въртиш го, ама на уреда си дава съпротивление.
Не знам дали са ти замерили в сервиза кабелите на това колело за прекъсване, но ако не са, не е хич лошо да ги проследиш и прозвъниш със уред и то да се симулира усукването на кабела по време на замерването.
Това го казвам заради момента със "При изчистване на грешката изгасва лампата и си има ABS, но при по-голяма амплитуда на окачването пак светваше"

- stefo94
- Мнения: 23
- Регистриран на: Вто 31 юли 2012 20:24
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AGN
- Местоположение: София
Re: Passat B4 93-96, ABS проблеми
a Също така погледни на всички спирачки да ли са ти здрави жичките на абс-а щот лесно се късат и лампичката светва
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B4 93-96, ABS проблеми
Колега, вземаш един мултицет (мултиметер) за 6-7-8лв и проверяваш от буксата на кабела, който влиза в ABS контролера, самите датчици и кабелите, дали доставят нужното напрежение до контролера. Пиновете на буксата към ABS за датчиците към колелетата са следните:
4 и 11 - предно ляво колело
3 и 18 - предно дясно колело
2 и 10 - задно ляво колело
1 и 17 - задно дясно колело
Процедурата се осъществява по следния начин:
повдигате на крик колелото и закачвате мултицета към пиновете на вдигнатото колело. Мултицета е настроен на променливо напрежение (~V или AC voltage)
ще трябва втори механик да върти колелото с по един оборот за секунда горе-долу, а ти да гледаш напрежението, което идва на мултицета. За предните колелета не трябва да е по-малко от 65 mV AC, а за задните между 0,19 - 1,14 V AC
По същата процедура проверяваш и съпротивлението. Стойностите са следните: за предните и за задните, трябва да имаш между 1000 - 1300 ома.
Ако всичко е в нормите, значи датчиците и кабелите са наред и нещо сте омазали контролера.
4 и 11 - предно ляво колело
3 и 18 - предно дясно колело
2 и 10 - задно ляво колело
1 и 17 - задно дясно колело
Процедурата се осъществява по следния начин:
повдигате на крик колелото и закачвате мултицета към пиновете на вдигнатото колело. Мултицета е настроен на променливо напрежение (~V или AC voltage)
ще трябва втори механик да върти колелото с по един оборот за секунда горе-долу, а ти да гледаш напрежението, което идва на мултицета. За предните колелета не трябва да е по-малко от 65 mV AC, а за задните между 0,19 - 1,14 V AC
По същата процедура проверяваш и съпротивлението. Стойностите са следните: за предните и за задните, трябва да имаш между 1000 - 1300 ома.
Ако всичко е в нормите, значи датчиците и кабелите са наред и нещо сте омазали контролера.
-
- Мнения: 567
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B4 93-96, ABS проблеми
Да, точно така се прави както е казал колегата! И ако искаш да се разминеш с по-тънка цена си купуваш нов датчик от венто - същата година, но все пак свали стария, за да сравниш дължината и буксите! А това за изключването на датчика за постоянно не е добра идея - аз карах така 2 седмици и на третата нямах грам спирачки! Купих нов и после адаптацията става след като покараш 200-300метра!
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Нед 29 юли 2012 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Passat B4 93-96, ABS проблеми
Мерси колеги, ще пробвам първо диагностиката какво ще каже и ще замеря напрежението при буксите и дано излезе проблема. Абе има нещо съмнително в цялата работа, ама ходи намери човек който разбира за какво става дума...
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B4 93-96, ABS проблеми
Ами колега гледам, че под аватара си посочил, че си от София. Само погледни в подраздела viewforum.php?f=13 и ще видиш, че тук има доста сервизи с майстори, ползващи се с добро име. Поне за четирима-петима гарантирам, че имат подходящата техника, разбират това което правят, няма да те подведат и няма да ти вземат големи пари.
- Ango11
- Мнения: 71
- Регистриран на: Съб 01 мар 2014 15:46
- Автомобил: Golf MK4
- Двигател: 2.0 115HP 4Motion AZJ
Re: Passat B4 93-96, ABS проблеми
И аз имам подобен проблем. Проблема е следния сутрин когато колата е студена АБС-а лампата не угасва и АБС-а не работи. Като загрее колата добре и изключа и включа колата отново, лампата на АБС-а си огасва и АБС-а си работи нормално. Преди имах подобен проблем казаха ми датчин на предна дясна, смених го оправи се за известно време, и сега е това положението което описвам.
Минах на диагностика - това е лога.
Address 03: ABS Brakes Labels: 1H0-907-379.lbl
Part No: 1H0 907 379 B
Component: ABS TEVES 04
VCID: 2E580CE6864D536C
3 Faults Found
00257 - ABS Inlet Valve; Front Left (N101)
35-00 - -
00274 - ABS Inlet Valve; Left Rear (N134)
35-00 - -
00273 - ABS Inlet Valve; Right Rear (N133)
35-00 - -
От сервиза незнаят какво му е точно, минах през друг сервиз там излезоха само 2 грешки. Какво е ршернието и защо като загрее си работи нормално?
Минах на диагностика - това е лога.
Address 03: ABS Brakes Labels: 1H0-907-379.lbl
Part No: 1H0 907 379 B
Component: ABS TEVES 04
VCID: 2E580CE6864D536C
3 Faults Found
00257 - ABS Inlet Valve; Front Left (N101)
35-00 - -
00274 - ABS Inlet Valve; Left Rear (N134)
35-00 - -
00273 - ABS Inlet Valve; Right Rear (N133)
35-00 - -
От сервиза незнаят какво му е точно, минах през друг сервиз там излезоха само 2 грешки. Какво е ршернието и защо като загрее си работи нормално?
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Passat B4 93-96, ABS проблеми
Има спукани спойки по платката която захранва клапаните.
-
- VW експерт
- Мнения: 13408
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
- Ango11
- Мнения: 71
- Регистриран на: Съб 01 мар 2014 15:46
- Автомобил: Golf MK4
- Двигател: 2.0 115HP 4Motion AZJ
Re: Passat B4 93-96, ABS проблеми
А как се сваля само блока?
-
- VW експерт
- Мнения: 13408
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Passat B4 93-96, ABS проблеми
Защо ще сваляш хидроблока?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта