vaskoto1 написа:най накратко-тва е като газовия инжекцион-позволява ти да се егаваш с мотора като интерпретира сигналите и сметките на оригиналния ти компир.
мс не е Пиджибек, а Стандалоун
демек няма нужда от оригинално ЕКУ за да работи!
PL-16v написа:Еми аз все си мисля че точно на наще коли ще е доста по добре с мегаскуирт отколкото с механичния инжекцион
musura написа:PL-16v написа:Еми аз все си мисля че точно на наще коли ще е доста по добре с мегаскуирт отколкото с механичния инжекцион
Да си представим, че ще е малко по-прецизно нагласена горивната смес, но честно да ти кажа, не виждам от това по някакъв начин да се извади повече мощност, а по-вероятно по-голяма икономичност или в най-добрия случай - по-равна графика на въртящия момент, особенно в ниските обороти. Евентуално с малко по-голямо налягане на горивото - но пак ефекта ще е минимален. Може би някаква комбинация със спортни валове вече би имало някакъв ефект, ама знам ли? Не съм разбирач, само гадая ...
При положение, че ти бачка инжекциона нормално, надали ще има кой-знае какъв ефект. Виж, ако става въпрос за поправяне на прецакан механичен инжекцион - тогава наистина може да е по-добре да слагаш направо нов...
Още от самото начало заявявам че не претендирам за изчерпателност.Просто правя описание на български.А който се интересува от подробности може да се регистрира и попита във форумите на съответната електроника.
Всичко започва от тук http://www.diy-efi.org/efi332/index.htm от Брус Боулинг и АЛ Гриппо.
След това се появява нов проект от същите автори-наречен Мегаскуирт(МС).
Появяват се няколко вида платки версия 1,версия 2 и версия 3.
Всички те произхождат от версия 1 и се различават само по това че ел схемата е допълвана и платките съдържат необходимите елементи.
Различаваме Мегаскуирт I и МегаскуиртII.Разликата е че Мегаскуирт I използва процесор MC68HC908GP32CP(8 битов).Мегаскуирт II използва друг процесор(16 битов) "мислещ" по-бързо и монтиран на малка платка наречена daughterboard ,която се монтира на мястото на 8 битовия процесор.Понеже процесора е на цокъл замяната се състои от изваждане на 8 битовия процесор(ако е монтиран) с отвертка и поставянето на daughterboard(16 битовия).Платката също така може да управлява и стъпков мотор за празен ход.Daughterboard може да се купи отделно(мисля че цената е около 70 долара в Америка) и да се монтира от всеки собственик на МС.
Появяват се и различни клонинги на МС-Мегаскуирт VTED,VEMS(познат и като Мегаскуирт AVR) и други.Всички те използват 8 битови процесори.
ВЕМС използва процесор на Atmel,Мегаскуирт VTED използва един от вариантите на 8 битовия процесор,но SMD(за повърхностен монтаж)-свалянето се извършва с поялник.
МС използва процесори на Моторола.
Приликата е че всички използват една и съща управлявяща програма-тази на МС.
МС е разработен като евтин вариант на за замяна на оригиналното ЕКУ и въпреки това има много възможности.
Впоследствие се появяват Микроскуирт(малко по-голям от цигарена кутия) и с 16 битов процесор.
В момента създателите работят върху Ултра Мегаскуирт който е с 32-битов процесор на Моторола.
Основно възможностите на МС са три-Fuel only,Fuel&Spark,Ignition only.
Може да работи с двигатели от 1 до 12 цилиндъра.2 или 4 тактови.
Дюзите могат да бъдат високоомни или нискоомни(за версия 2 или 1 се добавят елементи допълнително).
Може да работи с различни температурни датчици за водата и входящия въздух по двигателя.Ако датчика е нестандартен показанията се коригират с програмата EasyTherm.За да се запише обаче ви е необходим програматор,защото този запис стои записан вътре в самия процесор.
МС може да работи с няколко варианта на запалване-дистибуторно,Wasted spark,EDIS,COP(с малка "хитрина" и работи като Wasted spark).
Може да използва сигнала от високоволтовата бобина(само за Fuel only) за да впръсква горивото или VR(БМВ и други) или Hall(Opel и други) сензори за да командва впръскването и запалването.
МС може да работи с две горива с отделни запалителни и горивни карти,както и бензин+NOS.
Картите на запалването и горивото са 12х12 стойности.Между две съседни стойности МС интерполира(усреднява)-това ще рече че ако в горивната карта например имате две съседни стойности 7 и 9 градуса,то при преминаване между двете стойности МС ще промени центровката плавно на 7-8-9 градуса.
МС има възможност да управлява и бууста чрез електрически управляван wastegate. За бууста има отделни таблици,така че можете за отделните горива или бензин+NOS можете да определите различен бууст на различни обороти.
Може да работи като тракшън контрол-има си отделни настройки.
Ако използвате колата постоянно в планинска местност може да добавите непрекъсната барометрична корекция,обаче трябва и да добавите втори МАР сензор който трябва и да е същия като първия(основния).
Може да работи в режим Alpha N,от МАР сензора или комбинация от двата-Hibrid Alpha N.
Може да работи от МАР или MAF.МАР-а се подбира в зависимост от целите.За атмосферни мотори-датчик до 1,15 бара.За принудително пълнене(турбо и суперчарджъри) има на разположение 2,5 бара,3 бара и 4 бара.Имайте предвид че тези датчици показват и атмосферното налягане което е 1 бар.Тоест смятаме да караме до 1 бар бууст+1 бар атмосферно налягане-значи ни е нужен датчик за 2 бара.Значи взимаме този за 2,5 бара.
Може да имате 2 или 3 цветен Shift light.
Може да включите knock сензор чрез малка външна платка.Сензора обаче трябва да е резонансен(теснолентов-за определената резонансна честота на мотора).Поставят се основно на японски коли.
Бош сензорите са широколентови и "чуват" повече честоти.Което означава че освен чукането(на аванса) ще чуват и други шумове.
Тук е голямото предимство на Вемс-той може да работи с два широколентови knock сензора и програмно да настройвате(филтрирате) и изрежете излишния диапазон,за да се "чува" само чукането(на аванса).
МС може да работи без ламбда сонда,с теснолентова(narrow band) или външна на МС широколентова(wide band) ламбда с контролер.
Вемс обаче съдържа в себе си контролер за две широколентови сонди Bosch LSU 4.Тоест освен Вемс си купувате само ламбда сондата(датчика които се завива на изпускателните тръби).
МС може да следи температурата на газовете в изпускателните тръби след малка доработка(външна)+ датчика на самите тръби.
Към Вемс обаче може да включите два датчика директно-той има в себе си необходимото.
Ако решите да правите(монтирате сами) МС по колата си е най-добре да се посъветвате с някой от форумите,защото не всички функции могат да се ползват едновременно. Към МС може да се включи и MegaView(Мегадисплея),за да "виждате" температури,налягане/вакуум от МАР сензора и други без да е необходим лаптоп.С 8-битовия МегаскуиртI можете само да виждате,докато с МегаскуиртII можете и да променяте някои данни.Вемс също има тази възможност,но на по-голям дисплей и с включената клавиатура от компютър можете да правите настройки и без лаптоп.
Вемс има една уникална възможност-той има вграден имобилайзер и чрез I-button(с големина колкото монета и с уникален номер).
МС може да логва само чрез лаптоп,докато Вемс може да логва на 32 МВ ММС карта.
Едно от предимствата на МС е че може да се купи като кит за сглобяване и собственика сам да го сглоби.Не изисква никакви специални инструменти освен поялники клещи резачки.Това обаче за мен е и най-големия недостатък-огромна платка с големи и разхвърляни елементи.Трудно може да и се намери място.
Вемс също може да се поръча на части,но там трябва и поялник с горещ въздух.Най-малкото което може да поръчате е само платката струваща около 40 Евро.Ако се изработи в България обаче би струвала 3-4 пъти по-евтино.Може би са смятали че не може да се прекопира,но скоро ще видим и тази работа.
Plamen_VR6 написа:В тоя ред на мисли, съжалявам за ламерския въпрос, но ако може обяснете какво точно е Уай Банд, или както там се произнася...
ПС сори че е малко офф
Потребители, разглеждащи този форум: miro788 и 34 госта