най-добрата халогенна крушка?!

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
maniac_55
Мнения: 209
Регистриран на: Съб 31 мар 2012 13:33
Автомобил: A4 8E5 TDI
Двигател:
Местоположение: София

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот maniac_55 » Чет 13 мар 2014 18:11


@koszabg, може и да си видял мои мнения за крушките по-назад, но нека напиша отново накратко. Вече навършиха 2 години моите Philips blue vision ultra H7 на голфа. Светлината си остава доста задоволителна. Преди тях ако не се лъжа бях с OSRAM Nightbreaker и когато сложик филипсите разликата беше огромна. Въпреки малко по-високата цена на която се продават, разбрах че си е заслужавало, предвид добрата осветеност и дълготрайността им.




Вълчан
Мнения: 880
Регистриран на: Нед 17 мар 2013 20:11
Автомобил: Mazda 5
Двигател:

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот Вълчан » Чет 13 мар 2014 19:00


koszabg написа:
plamikcho написа:...

Фаровете са сравнително чисти, Валео са, кара се на къси през деня.
А за крушки Хела някакви впечатления?
Всички от горепосочените крушки ли имат такова въздействие на фара? Производители като Филипс и Осрам не си ли правят сметка като продават такива крушки или такива случаи са единични?

Преди време карах служебната със Хела.Нищо особено но пък дълго издържаха.Тръгнах след това да търся ама навсякъде китаиски.Хубавите си пише Германия.Ама ги няма нещо....А за изгорелите пластмаси във фара са си виновни производителите че ги правят от боклуци...не искам да споменавам други марки коли които не мърдат в това отношение. :mhihi


Потребителски аватар
koszabg
Мнения: 61
Регистриран на: Пон 24 ное 2008 9:04
Автомобил:
Двигател:

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот koszabg » Пет 14 мар 2014 10:41


Т.е. каквато и крушка да се сложи, рано или късно фара ще се прецака с времето. А това, че са по-силни трябва да предполага по-силна светлина и топлина, въпреки че и те са 55W. И както вече се спомена, че и качестовото на производството на самия фар си оказва влияние.
Гледах снимки и клипчета, на някои светят доста добрее, на други са доста зле. :smile Ще трябва да го помисля още малко. :smile Май преобладават Осрамските.
За страната кои са дистрибутори на Осрам и Филипс, за да не обикалям да търся по магазините?


Потребителски аватар
maniac_55
Мнения: 209
Регистриран на: Съб 31 мар 2012 13:33
Автомобил: A4 8E5 TDI
Двигател:
Местоположение: София

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот maniac_55 » Пет 14 мар 2014 15:46


Ако си от София или региона, препоръчвам магазините в началото на бул. Самоковско шосе, от към околовръстното, всичко там е за авточасти и са добре заредени, именно от там взех моите. В по-големите хипермаркети като carrefour и metro също се намират тези модели крушки, които коментираме.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот brum » Пет 14 мар 2014 18:53


koszabg написа:А това, че са по-силни трябва да предполага по-силна светлина и топлина, въпреки че и те са 55W.


Малко трудно по-силна топлина. Има си закони за запазването на енергията. Не гледай снимки и клипчета, по тях нищо не можеш да прецениш.

Та все пак цялата енергия дето идва към крушката (тия 55W) се превръща в две неща - топлина и светлина. Ако едното е повече другото ще е по-малко. Т.е. няма как и двете да са повече :) .

Аз мисля да пробва със H7 65W крушка. Ама ще тествам преди това. Имам два непотребни фара. Затварям по една крушка 65W в единият и една 55W в другият. Пускам ги на 14V и меря след 2 часа температурата на двата фара. Ако разликата е <5% направо минавам на 65W крушки. По информация в нета:
55W, редовна крушка - 1200-1300 лумена
55W, лачена крушка (от тия +80% примерно) - 1500-1600 лумена
65W, нормална крушка - 1900-2100 лумена
35W, ксенонова крушка 4300К - ~3000 лумена

Разликата в консумацията на двете е малка, 0.7-0.8 ампера повече. 65W е с по-подходящ спектър уж (повече келвини била). Та ще се види. Друг е въпроса, че 65W крушките (H1/H7) са неоткриваеми :) .


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот kossis » Пет 14 мар 2014 20:37


Общо взаето нещо за да излъчи повече светлина трябва да е и повече ватове, а от там и повече топлина. Тия трите са правопропорционални !

И то и за нажежаемите и за газовите и тнт ламби.

Това че пише 55 вата, не значи че е така наистина.

А формулата е W = U x I където мощността е равна на тока по напрежението- е както се вижда всичко тук е в права пропорционалност. Ватовете нарастват с нарастване на тока на консумация и на напрежението.

А живота им се скъсява !


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот brum » Съб 15 мар 2014 8:37


Не си прав. Технологията има значение. На 55W можеш да излъчваш и 100 лумена, и над 5000 лумена :) .

Даже да разгледаме проста нажежаема жичка - газа около нея играе голяма роля. Точно с газа играят производителите за да докарат повече светлина на 55W халогенна лампа.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот kossis » Съб 15 мар 2014 15:05


Газа, Колега около жичката е само с една единствена цел - да изгради около жичката Инертна среда, която е в пъти по удачна от чистият Вакуум при тези крушки и нажежаеми жици.
А както знаеме когато средата около волфрамовата жичка не е Нищо, демек Вакуум, а е инертен - нереагиращ с нищо газ, то тогава и жичката изгаря в пъти по бавно.

Та за това го слагат там тоя газ, и няма нищо общо с Келвините, Лумените и Канделите ! Виш случая при Газоразрядните, Неоновите и Ксеноновите ламби е точно обратен и там газа определя Келвините и Лумените !

А закона за Енергията е един и той си е в пълна сила тук на Земята- за да получиш енергия, трябва да я приложиш от някъде !

Та иначе си прав, аз не съм прав а си седя и пиша. :Mr Green Fun


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот mupk0 » Съб 15 мар 2014 15:52


Оня ден ми изгоря едната крушка.Взех си Хелла Х7 обикновенна за 6лв.Имах притеснение,че няма да свети същият цвят,но за моя радост се оказа,че няма проблем.А пари за крушки не ми се дават при положение ,че мисля да сменям фаровете и ксенон евентуално скоро.


Потребителски аватар
hitman0013
Мнения: 1865
Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
Автомобил: GOLF 4
Двигател:

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот hitman0013 » Пон 17 мар 2014 20:35


И колко повече топлина излъчват, че ми е интересно? По тая логика да си паркираме колите с багажниците срещу слънцето, че и то вреди. Така ще заминат стоповете, че са по-евтини. Има евтини крушки които нямат никаква UV защита. По-скоро там търсете повредата.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот brum » Пон 17 мар 2014 20:46


Я кажи повече за тия крушки без UV-то. От къде ги намираш и как разбра, че нямат защита?


Pinto_mm
Мнения: 298
Регистриран на: Пон 06 дек 2010 15:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Qgoda

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот Pinto_mm » Вто 18 мар 2014 8:47


Може ли да ми обясните как две крушки от по 55 вата и едната излъчва повече топлина от другите.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот kossis » Вто 18 мар 2014 9:44


Значи УВ защитата на балона на крушките има за цел да предпази пластмасовите стъкла на фаровете от потъмняване от УВ лъчите в честотният спектър на излъчена светлина. По мое наблюдение обаче тези стъкла се надраскват от вън доста бързо и успешно от абразивното действие на летящите камъчета и всичко което влиза в контакт с фара по време на път. Така че не е много ясно дали от вън или от вътре ще настъпи промяна на прозрачността на стъклото първо ?
А и като гледам при рециклиране на фарове, те се полират отвънка, а не отвътре ! Което ясно показва къде е възникнала деформацията им. Така че УВ на крушката може и да влияе, но не е голям фактор. Виж на Слънчевото УВ е друга бира !
Това първо.

Газа в балона, както казахме има зацел да удължи живота на жичката, създавайки инертна по добра -негорима среда от вакуума.

А относно това дали две крушки светят различно, но и двете били 55 вата, мисля че казах-няма как да се излъчи повече светлина от еднакви мощности. Или крушката е по мощна и не е 55 вата, или и се подава по високо напрежение и съответно живота и се скъсява и при двете положения. Така по мощната крушка естествено излъчва и повече топлина.

Вие мерихте ли ги тия "55 Вата" ламби по ток дето светели по силно от обикновенните 55 вата.

Значи вземете амперметър и премерете тока на консумация на двата вида крушки при еднакво захранващо напрежение от един и същи акумулатора примерно, и тогава вече ако и двата тока са еднакви значи има магия.

А да вярваме на надписите на производителя ..........

Те тия 55 вата на обикновените крушки още от производителят имат Толеранс- примерно +/- 5 вата, а какво остава за специалните 55 ватови.
Какво ли им е отклонението ? :smile

http://krushki.hit.bg/faqs7.htm

21. Какво означава PREMIUM от гледна точка на качествата на крушките ?

"PREMIUM" е името, което Филипс даде на гамата си от крушки, предназначени да заменят стандартните модификации, монтирани серийно във фаровете на автомобилите. Серията "PREMIUM" използва постижения на най-новите технологии в тази област. Размерите на жичката са намалени, за да се увеличи яркостта на светене на крушката. Това от своя страна води до 30% по-добро осветяване на пътя, особено в критичната зона от 50 до 100 метра пред превозното средство. Това помага обектите на пътя да бъдат забелязвани по-лесно и по-бързо. Така реално се повишава Вашата безопасност на пътя.

Намален размер на жичката = на повечко ватове/ по-кратък живот/ повече топлина.

Четете там има инфо и за другите баровски ламби !

Лично на мене ми допадат тези повече-
22. Какво означава ALLWEATHER ?

ALLWEATHER е името, дадено от Philips на серията от крушки със жълто покритие. Впечатлението за по-жълт светлинен поток се постига посредством нанасянето на няколко покрития върху крушките. Получава се изключително прецизна промяна на цвета, практически без загуби (под 1% от светлинния поток). От определени ъгли, включените фарове, на които са монтирани крушки ALLWEATHER изглеждат сини. Крушките от типа ALLWEATHER отговарят на най-строгите европейски стандарти и могат да бъдат монтирани без никакви ограничения на всички автомобили с халогенни светлини.

24. Какви са предимствата на крушките Philips Bluevision, използвани за габаритни светлини ?

Тези крушки имат специално покритие, което е причината те да излъчват синя светлина. Този тип крушки са ценно допълнение към ксеноновите крушки и халогенните крушки от типа BlueVision за къси и дълги светлини, тъй като придават на включените фарове елегантност и завършен вид.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот brum » Вто 18 мар 2014 21:15


kossis написа:А относно това дали две крушки светят различно, но и двете били 55 вата, мисля че казах-няма как да се излъчи повече светлина от еднакви мощности.


Значи всички производители лъжат :) . Ех, тия OSRAM/PHILIPS к'ви ментета са, +20%, +50%, +80%...

Или да го кажа по друг начин - много си вярваш :) . Ама като гледам знанията ти се разпростират до учебниците по физика за 8ми клас.

Или друг пример - нормална домашна лампа с нажежаема жичка и нехерметизиран балон (да, тия не са херметизирани), халогенна лампа, газоразрядна лампа (то само там са много видове), светодиодна лампа. Все са лампи, все с различно КПД.

А относно размера на жичката - да, променя се нещо, спектъра. И с това и малко се променя и КПД-то. Ама живота на лампата също.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: най-добрата халогенна крушка?!

Мнениеот kossis » Сря 19 мар 2014 9:41


brum написа:
kossis написа:А относно това дали две крушки светят различно, но и двете били 55 вата, мисля че казах-няма как да се излъчи повече светлина от еднакви мощности.


Значи всички производители лъжат :) . Ех, тия OSRAM/PHILIPS к'ви ментета са, +20%, +50%, +80%...

Или да го кажа по друг начин - много си вярваш :) . Ама като гледам знанията ти се разпростират до учебниците по физика за 8ми клас.

Или друг пример - нормална домашна лампа с нажежаема жичка и нехерметизиран балон (да, тия не са херметизирани), халогенна лампа, газоразрядна лампа (то само там са много видове), светодиодна лампа. Все са лампи, все с различно КПД.

А относно размера на жичката - да, променя се нещо, спектъра. И с това и малко се променя и КПД-то. Ама живота на лампата също.


Колега нещо искаш да кажеш, но Аз лично нищо не разбрах ???

Производителя не лъже, просто всеки електронен прибор има заводски параметри дадени от този производител.
Обаче като всичко в природата -идеални неща няма, и така производителя слага допустим толеранс на отклонение на ел. прибора които произвежда-дава се в % и е с отклонение +/-. Специално на Крушките не го дават този параметър, защото не е необходма тази прецизност за потребителя. Той слага лампата и я ползва. Виж в електронните схеми вече, за всеки елемент това се следи.
Та тука си прав това се учи в 8 клас-Електротехника, но ти явно не си го учил изобщо.
Производителите си играят с точно този параметър, плюс че винаги може и да послъжат леко.
Но и в конкретният случай -
те са обявили че лампата им е с +20%, +50%, +80% повчеч, какво ???- Светлина !!!
На мене това си ми прилича на обявен допустим толеранс Колега, представен на Ползвателя под друга форма.
Тоест лампата е 55 вата но с толеранс + 20%.

Така че Те -производителите са го написали, но е друг въпроса дали ние потребителите можеме да го разчетем. Малко са го завъртели и всичко е ок.
Също в 8 клас се учат и нещата свързани с енергията- за да получиш повече светлина, трябва да приложиш повече енергия. Как става това при лампите- Еми или правиш по мощна жичка с по малко R-така тока които минава през нея е по голям и съответно се вдига и мощността и светлината, или набиваш повече захранващо напрежение. Обаче проблема е че и живота на Волфрамовата жичка намалява прогресивно.

Да кажеме Електротехниката е специализиран предмет, но от обща култура е добре да знаем Колега че абсолютно всички крушки с нажежаема жичка работят в ХЕРМЕТИЗИРАНА среда ! А на мене ми се струва че ти не си наясно и с това. Може и да бъркам.
Аз това съм написал горе- обикновената крушка работи във вакуум-демек няма никой в балона.
Тоест не само че е херметична средата, ами е с многократно занижено налягане с цел постигане на Безвъздушно пространство около жичката.
Целите на това са ясни-Волфрама се нажежава до 2000 градуса и излъчва светлина, но ако има около него Кислород+ другите газове-жичката ще изгори за секунди.
Умните глави се сетили че вместо да теглят въздуха и да гонят 100% вакуум, което пак е трудно постижимо-е много по лесно просто да напълня инертен газ около жичката-които не реагира с нищо и не гори.
С това решили 2 проблема-постигнали негоримата среда и удължили живота на жичката, понеже се оказало че газа не реагира изобщо с нажеженият волфрам и го запазва за по дълго време без изменение.

Та Колега прочети пак посоченият материал, които съм намерил и знам че ще ме разбереш накрая :beer
Не казвам че е просто, но може. Ето в това вярвам ! :biggrin



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: nikmar и 49 госта