


Б4 клапа за климатик
-
- Мнения: 306
- Регистриран на: Съб 26 юли 2008 21:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Свиленград
Re: клапа за климатик
Когато се махне клапата и моторчето, контролера не го ли "търси" като липсващ компонент?
- orbital
- Мнения: 213
- Регистриран на: Чет 06 май 2010 18:07
- Автомобил: PASSAT B4
- Двигател: 1Z 1996
- Местоположение: Варна
Re: клапа за климатик
Здравейте ,колеги да попитам и аз в началото на зимата спря да ми се затваря клапата за циркулация на въздуха в купето .Сега вече времето се стопля и ще ми е нужна за климатика да охлажда по-добре .Колата е пасат б4 с обикновен климатик от какво може да е според вас и имали нещо което е може би изгоряло или и аз не знам просто да се подготвя.Благодаря предварително. 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: клапа за климатик
_SUN_ написа:Когато се махне клапата и моторчето, контролера не го ли "търси" като липсващ компонент?
Ами затова махаш само металната част на клапата, която реално ти пречи на въздушния поток. Моторчето си седи там и си е електрически закачено към контролера и при първоначалния тест си го намира. След това, когато дойде време да го управлява, установява, че то не се мести, както трябва (защото е развалено) и го записва като грешка чак тогава. Понеже тази клапа не е от съществено значение, климатроника не мига за нея - има заводски заложена индикация за сериозен проблем (липса на фреон или мотора за температурната клапа или мотора за централната клапа и т.н.) - мигат всички символи като го стартираш, около 20 секунди. За да стигнеш до самия ел. мотор и да го гледаш или махнеш целия - таблото долу, източване на фреона, разкачане на тръбите и махане на цялото климатично тяло

orbital написа:Здравейте ,колеги да попитам и аз в началото на зимата спря да ми се затваря клапата за циркулация на въздуха в купето .Сега вече времето се стопля и ще ми е нужна за климатика да охлажда по-добре .Колата е пасат б4 с обикновен климатик от какво може да е според вас и имали нещо което е може би изгоряло или и аз не знам просто да се подготвя.Благодаря предварително.
Ако климатика ти е заводски т.е. не е от допълнително слаганите, схемата е следната - имаш вакуум от двигателя,който минава през еднопътен клапан и след това през електрически клапан. Когато пуснеш копчето за циркулация, електрическия клапан отваря и вакуума достига до клапата и тя се затваря.За целта трябва двигателя да работи. Вариантите за проблем са доста - скъсан ваккум по трасето, развален еднопътен клапан за ваккума, развален електрически клапан, недостигащо захранване до електрическия клапан (т.е. ел. проблем с копчето или с кабелите до клапана), развалена вакуумна клапа (вътре е една мембрана,която реално превръща вакуума в движение.
Започва да тестваш под ред - първо и най-лесно,дали стига вакуум до клапата като цъкнеш копчето - до клапата се стига като свалиш кората под жабката или еърбега,ако си с еърбег там. Ако до там няма вакуум,почваш да вървиш по трасето - вакуума за клапата влиза между двата маркуча за радиаторчето на парното - гледаш дали там не е откачено.Ако не е,продължаваш да търсиш - от там вакуума заминава в ел. клапана - той седи при левия калник,зад акумулатора.Като стигнеш до него,гледаш дали има захранване до него,дали цъка като си играеш с копчето и дали до него стига вакуум.Там е и еднопътния клапан. Ако и там всичко е ок, остава да ти се е откачил вакуума от тройника от където тръгва (което зависи вече с какъв двигател си). Вакуумните неща можеш да тестваш с уста - еднопътния и електрическия клапан.

- orbital
- Мнения: 213
- Регистриран на: Чет 06 май 2010 18:07
- Автомобил: PASSAT B4
- Двигател: 1Z 1996
- Местоположение: Варна
Re: клапа за климатик
Благодаря , колега за изчерпателния отговор
.

- tekyero_77
- Мнения: 21
- Регистриран на: Вто 08 окт 2013 19:10
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: 1Z 96g.
- Местоположение: гр. Бургас
Re: клапа за климатик
Много големи благодарности за ясните и точни цитати. Именно тази информация ме интересуваше и никъде не можах да я намеря (или поне на български език). Пасата го имам от 6 месеца и този климатроник ми отне много време да разбера как функционира. Много ми е трудно в управлението и изобщо като натискам бутоните ЕКОНТ, АУТО и ръчен режим (без двата натписа). Сега вече ми се изясниха нещата и във всеки един момент знам как точно работи системата.
Днес махнах клапата! Вентилатора заработи прекрасно, особено от клапата за вентилацията на предното стъкло. Неработещата клапа само влошава вентилацията на купето!!!
Днес махнах клапата! Вентилатора заработи прекрасно, особено от клапата за вентилацията на предното стъкло. Неработещата клапа само влошава вентилацията на купето!!!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: клапа за климатик
tekyero_77 написа:Днес махнах клапата! Вентилатора заработи прекрасно, особено от клапата за вентилацията на предното стъкло. Неработещата клапа само влошава вентилацията на купето!!!
Точно затова, когато управлението и не работи, е по-добре да я няма - само седи там и пречи и макар, че е на дупки (защото и няма дунапрена), пак пречи на въздушния поток.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта