Може ли малко по-подробно? Къде точно и какво точно да гледам? Защото аз съм проследявал част от окабеляването на колите, които съм притежавал и не помня да съм видял даже ЕДИН гофриран маркуч, в който да са прибрани силовите кабели вътре в купето. Имаш ли наблюдения дали захранването на монтираните от производителя усилватели е в гофре?
П.С. Какво значи "да си удариш една ножка"?



Какъв захранващ кабел за този усилвател?
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Какъв захранващ кабел за този усилвател?
Последна промяна от myrshavija на Сря 19 мар 2014 13:44, променено общо 1 път.
- achodemo
- Мнения: 1480
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF ASZ
- Местоположение: Габрово
Re: Какъв захранващ кабел за този усилвател?
Да Фабрично сноповете се овиват в мека изолираща черна лента вместо гофре. Никой не се задължава да слага маркуч на кабела, ма все си мисля че е по безопасностно от към протриване на силовия кабел нейде по купето.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Re: Какъв захранващ кабел за този усилвател?
Оставете го да си прави каквото си иска. Като не иска да не слага,само че после да не каже ама вий не сте ми казали и еди си кво стана. Ако е малко по умен (което ме съмнява) и знае кое как става няма да пита вас който сте чели и правили. Към автора сдел като питаш какъв кабел са сложиш пледполагам се си наясно какво и как се прави. Послушай хората няма да сгреши. Пък и гофрираната траба не е милиони метъра и не е повече от 50 стотинти. Ако искаи ще ти я купя ако намаш пари.
- jelevbg
- Мнения: 497
- Регистриран на: Чет 19 фев 2009 17:42
- Автомобил: Golf III
- Двигател: AHU 1997
- Местоположение: Карнобат
- Контакти:
Re: Какъв захранващ кабел за този усилвател?
Приятелю, никой не те кара на сила да слагаш каквото и да било, аз ти дадох съвет кое как е по-добре жалко, че не можах да намеря снимки с последиците от калпав монтаж, за твое добро пък ти ако искаш си пусни и UTP кабел успех 

-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Какъв захранващ кабел за този усилвател?
Момчета, струва ми се, че бъркате боя с демокрацията. Зададох въпрос защо е "задължително" и получих отговор "защото ние така ти казваме", което не е сериозно. Аз в колите си отдавна имам кабели и то не по 30мм2. Нито съм се запалил все още, а и нямам намерение скоро да го правя. Силно се надявам всеки от вас - "компетентните", които ми отговаряте толкова самоуверено, да сте виждали стандартното окабеляване под прага на Фолксвагените от 90-те и поне един заводски монтиран усилвател, но все пак ще кача скоро снимки, за да ми подскажете къде точно да търся поставените от производителя "задължителни" гофрирани маркучи.
Колкото до това явно неграмотни хора, като fena_01 да ме наричат глупав - нямам нищо против.
jelevbg, не съм ти приятел и зная, че никой не ме кара насила. Никъде не твърдя, че гофрето пречи или не е по-сигурно с него.Зададох въпрос и смислен отговор все още не съм получил
Колкото до това явно неграмотни хора, като fena_01 да ме наричат глупав - нямам нищо против.
jelevbg, не съм ти приятел и зная, че никой не ме кара насила. Никъде не твърдя, че гофрето пречи или не е по-сигурно с него.Зададох въпрос и смислен отговор все още не съм получил
- xalerrelax
- Мнения: 3060
- Регистриран на: Чет 25 сеп 2008 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Какъв захранващ кабел за този усилвател?
Покажи , къде получи точно отговор "защото ние така ти казваме" ?...няма смисъл да търсиш
Просто си една дребна душица ,която търси своите секунди внимание.
И да не съм офф.
Виждал съм заводско окабеляване от тези години , скоро рових и над 2000 г.
Кабелите вървят в сноб , обвити в черна лента(или каквото е останало от нея).
Все пак това е решение от преди 20 години(дали от финансови или други причини ,не мога да доложа.) и спокойно може да бъде "ъпгрейднато" с гофре.Само за пример...в по - новите сгради ,за полагането на кабелите на сградата , също се ползва тръба.Едва ли е само за по - бързото окабеляване след това..както и да е.
И още нещо към най - грамотния във форума.
Ти , като си много грамотен , пишеш с редактор....крадеца вика ,хванете крадеца...много смешна работа си.

Просто си една дребна душица ,която търси своите секунди внимание.
И да не съм офф.
Виждал съм заводско окабеляване от тези години , скоро рових и над 2000 г.
Кабелите вървят в сноб , обвити в черна лента(или каквото е останало от нея).
Все пак това е решение от преди 20 години(дали от финансови или други причини ,не мога да доложа.) и спокойно може да бъде "ъпгрейднато" с гофре.Само за пример...в по - новите сгради ,за полагането на кабелите на сградата , също се ползва тръба.Едва ли е само за по - бързото окабеляване след това..както и да е.
И още нещо към най - грамотния във форума.
Ти , като си много грамотен , пишеш с редактор....крадеца вика ,хванете крадеца...много смешна работа си.
- stinbg
- Мнения: 70
- Регистриран на: Сря 26 сеп 2012 18:37
- Автомобил: Passat B6
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Какъв захранващ кабел за този усилвател?
myrshavija, отговора можеш да си дадеш сам ползвайки елементарни познания (от акумулатори разбрах, че разбираш много което явно покрива и кабели). Заводските кабели са разчетени от същите неуки инженери дето са сметнали какъв акумулатор на каква кола се монтира. Съответно са сложени правилните кабели (не както тук се споменава сложи 2.5 мм2 или 16 мм2 все ще върши работа), на правилните места (купето в голяма част от случаите е съобразено с това откъде ще минават кабели) с правилните скоби да ги придържат за да не се трият един в друг или с части от автомобила, като са съобразени и подходящите защити (предпазители) . Освен това винаги са бандажирани заедно (както спомена колегата по-горе) и в много от случаите имат и "гофриран маркуч" във вид на пластмасов канал в който вървят (Мерцедес и др.).
Следва специалиста като теб, който освен от всичко останало разбира и от "жици". Взел си е най-далаверските кабели от пазарчето и са го убедили, че са 10 мм2, нищо че видимо са 2,5. Разглобява сръчно всичко и прекарва кабелчето по най-краткия път щото е скъпо разбираш ли да се заобикаля и естествено не се съобразява с нищо с което са се съобразили няк'ви инженери в някакъв завод. След като е прекарал всичко както намери за добре обявява, че "Нито съм се запалил все още, а и нямам намерение скоро да го правя."
Ами какво друго да ти се каже след като си си самодостатъчен - прави си ги нещата както си знаеш, останалото ще го свърши "естествения подбор".
П.С. Ако очакваш някой да цитира директива на европейския съюз във връзка с "Монтаж на автомобилен усилвател в пространството пред блока", такава няма да прочетеш.
Следва специалиста като теб, който освен от всичко останало разбира и от "жици". Взел си е най-далаверските кабели от пазарчето и са го убедили, че са 10 мм2, нищо че видимо са 2,5. Разглобява сръчно всичко и прекарва кабелчето по най-краткия път щото е скъпо разбираш ли да се заобикаля и естествено не се съобразява с нищо с което са се съобразили няк'ви инженери в някакъв завод. След като е прекарал всичко както намери за добре обявява, че "Нито съм се запалил все още, а и нямам намерение скоро да го правя."
Ами какво друго да ти се каже след като си си самодостатъчен - прави си ги нещата както си знаеш, останалото ще го свърши "естествения подбор".
П.С. Ако очакваш някой да цитира директива на европейския съюз във връзка с "Монтаж на автомобилен усилвател в пространството пред блока", такава няма да прочетеш.
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Какъв захранващ кабел за този усилвател?
Даваш за пример окабеляването в "по - новите сгради" с довода "Едва ли е само за ..." - какво по-убедително доказателство му трябва на човек, за да разбере, че си прав?xalerrelax написа:...Само за пример...в по - новите сгради ,за полагането на кабелите на сградата , също се ползва тръба.Едва ли е само за по - бързото окабеляване след това..както и да е...

stinbg, сякаш намекваш, че кабелите в колата ми и тази на жена ми са прокарани по описания от теб начин във втория абзац. Да нямаш кристална топка?
Сега ще опитам отново да обясня защо се заяждам на тема "Кой казва, че гофрето е задължително?":
Докато тук във форума всички сме с неустановени знания и компетентност, думите "едиквоси е задължително" са безкрайно неуместни, докато не са подплатени с цитат от достоверен източник. Задължителни са нещата описани в нормативни документи, учебници и помагала за безопасност и подобни. "По-добре и по-безопасно е да сложиш гофре, в което да минават кабелите" е чудесен съвет като за автомобилен форум. "Гофрето е задължително" е просто смешно. Също като съветите да си купиш акумулатор 100Ач за кола, която излиза от завода с 60. Известно презапасяване е ОК, ако разликата в цената не е голяма. Което не е така. Същото е за кабелите - 30мм2 биха били екстра, ако бяха на почти същата цена като 10мм2, но не е точно така. Да сложиш гофре там, където има пластмасови скоби за закрепяне на кабелите и да положиш в това гофре кабел с изолация дебела около милиметър, според мен, е ненужно. Както и няма нищо лошо човек да се подисгури с гофре. Аз самият използвам бандажна лента в изобилие, където подозирам, че кабелите може да се протрият.
И за пореден път накрая - използването на гофре за всеки нов кабел положен в колата НЕ Е задължително, както се твърди по-горе в темата.
- xalerrelax
- Мнения: 3060
- Регистриран на: Чет 25 сеп 2008 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Какъв захранващ кабел за този усилвател?
myrshavija написа:Даваш за пример окабеляването в "по - новите сгради" с довода "Едва ли е само за ..." - какво по-убедително доказателство му трябва на човек, за да разбере, че си прав?xalerrelax написа:...Само за пример...в по - новите сгради ,за полагането на кабелите на сградата , също се ползва тръба.Едва ли е само за по - бързото окабеляване след това..както и да е...![]()
Аз доказателства мога да ти дам не едно , ама не смятам да си правя труда.
Само на бързо да нахвърля няколко "доказателства" , че отклонявам темата , за да пиша на бавняр като теб.
По - бърз и лесен монтаж на окабеляване, при възникнала авария или подмяна , по - добра защита от околна среда и особено бетон и т.н.
Аз за това написах "Едва ли..." , но както казах , че се иска усет за някои неща , който ти липсва.
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Какъв захранващ кабел за този усилвател?
Сега е моментът да споделиш с нас кои от дадените от теб доводи са приложими в автомобилното окабеляване.
Re: Какъв захранващ кабел за този усилвател?
http://www.tuning.bg/forums/index.php?/topic/69976-peugeot-106-audio-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B5%D0%BA%D1%82/page__st__60 разгледай малко и сам си отговори. То такива разбиратели като тебе много.
Колеги няма смисъл да му обяснявате. Той на бялото ще продължава да вика черно.
Към автора: кажи си адреса да ти пратя 10 метра гофра, че осещам че нямаш 5 лева за нея. Спести от кабел.Спести от предпазители.Спести от изолация.После спестените няма да ти стигнат за кола.
Колеги няма смисъл да му обяснявате. Той на бялото ще продължава да вика черно.
Към автора: кажи си адреса да ти пратя 10 метра гофра, че осещам че нямаш 5 лева за нея. Спести от кабел.Спести от предпазители.Спести от изолация.После спестените няма да ти стигнат за кола.
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Какъв захранващ кабел за този усилвател?
ЯмбУлския фен, я кажи на тази снимка червеният кабел защо не е в гофре? 

- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Какъв захранващ кабел за този усилвател?
Хубаво е да има гофре.Ако питате мен може да се сложи само в двигателния отсек до където влиза в купето.На вътре по праговете ако се хване със опашки по другата инсталация пак става добре.Естествено веднага след акумулатора бушон.
На моя усилвател с 10 квадрата кабел съм му сложил парче срязан маркуч точно където влиза в купето.Да не се потърка от вибрациите,за всеки случай.
На моя усилвател с 10 квадрата кабел съм му сложил парче срязан маркуч точно където влиза в купето.Да не се потърка от вибрациите,за всеки случай.
Re: Какъв захранващ кабел за този усилвател?
Ако Имаш малко мозък вместо бръмбари ще питаш колегата защо е без. Само ще ти подскажа че се готри продължение (преправяне, подсилване).
Само да ти кажа сигорно 5 човета ти казват за гофрето,не е 1.
Повече няма да ти отговарям на темата ти. В онзи форим има един многознайко като тебе.Оправяй се сам.
Само да ти кажа сигорно 5 човета ти казват за гофрето,не е 1.
Повече няма да ти отговарям на темата ти. В онзи форим има един многознайко като тебе.Оправяй се сам.
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Какъв захранващ кабел за този усилвател?
Добре е (даже задължително) да има бушон на въпросния силов кабел, който да е максимално близо до усилвателя (EDIT: АКУМУЛАТОРА) (10-15 см) , в случай, че захранващият кабел реши някой ден да окъси по купето.
Ако се получи късо съединение и няма предпазител, който да изгори, през кабела ще протече дооооста голям ток (стартовия ток на акумулатора, просто за пример), ще го загрее хубаво и автомобилът може да се запали.
Колкото до гофрето - хубаво е да го има, допълнително против протриване на оригиналната изолация на кабела, но не и крайно задължително.
За този усилвател препоръчвам 16 кв.мм кабел, не толкова заради консумацията, колкото заради това, че конкретната марка и модел изключват "под напън", когато са снабдени с малък захранващ кабел. Имал съм от по-старите поколения на същия усилвател - втората цифра в модела показва колко е по-нов модела. Имаше 5100, 5200, 5300, 5400 преди този, почти идентични са.
Аз имах по едно време 5100, с 8 кв.мм кабел захранване,работеше с 4 ома субуфер, свързан на "бридж", при по-голямо усилване изключваше. Просто трябваше кабел с по-голямо сечение.
Ако се получи късо съединение и няма предпазител, който да изгори, през кабела ще протече дооооста голям ток (стартовия ток на акумулатора, просто за пример), ще го загрее хубаво и автомобилът може да се запали.
Колкото до гофрето - хубаво е да го има, допълнително против протриване на оригиналната изолация на кабела, но не и крайно задължително.
За този усилвател препоръчвам 16 кв.мм кабел, не толкова заради консумацията, колкото заради това, че конкретната марка и модел изключват "под напън", когато са снабдени с малък захранващ кабел. Имал съм от по-старите поколения на същия усилвател - втората цифра в модела показва колко е по-нов модела. Имаше 5100, 5200, 5300, 5400 преди този, почти идентични са.
Аз имах по едно време 5100, с 8 кв.мм кабел захранване,работеше с 4 ома субуфер, свързан на "бридж", при по-голямо усилване изключваше. Просто трябваше кабел с по-голямо сечение.
Последна промяна от andro_ на Чет 20 мар 2014 22:37, променено общо 1 път.
Върни се в “CAR Audio, Video & Navigation”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: fabia6300 и 14 госта