Подгряване на антифриз Голф 4
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- PASSAT
- Мнения: 241
- Регистриран на: Пет 28 юли 2006 14:57
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: AFN 1996
- Местоположение: Русе
Re: Подгряване на антифриз Голф 4
Стига де, разхода ставал 35/100 с подгрев; палят се инсталации; за 10 минути работа на подгрева се скапвал акумулатора, генератора гърмял и други такива подобни меко казано глупости! Колега plamski3 поразрови се из форума има тема пак за подгрев на pe6kata и там пак същите хора изтипосваха същите глупости, а пешката си беше играл да сваля инжекторни времена, да смята време на загряване до 60 градуса, при различни външни температури, и какво ли още не за да докаже, че полза има - но не, тези няколко човека си знаеха тяхното. Мой опит на пасат 2Е -6*С без подгрев 11 минути на място до 40 градуса за да мине на газ, с подгрев 7 минути! По повод генератора... на брат ми колата беше с 90А и за две години по думите на колегите трябваше да е сменил 3 - 4 акумулатора, а повярвай ми не е! Има доста хора които си монтираха и не чувам някой да се е оплакал, че е неефективно. Така, че слагай смело, само ако генератора ти е 60 или 70А го смени поне с 90А!
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Подгряване на антифриз Голф 4
Да допълня колегата над мен.
На моя AAZ на -25 за 8 минути при пуснато парно +50 градуса на охладителната течност след 12 часа престой на автомобила на тази околна температура.Зарежи какво ти приказват ако не беше хубаво нямаше да го монтират от завода нали?
И понеже е много гадно и товари акумулатори генератори гори 1000/100 затова сега и на 4-ката ще и сложа понеже е внос от Италия и си няма.
На моя AAZ на -25 за 8 минути при пуснато парно +50 градуса на охладителната течност след 12 часа престой на автомобила на тази околна температура.Зарежи какво ти приказват ако не беше хубаво нямаше да го монтират от завода нали?
И понеже е много гадно и товари акумулатори генератори гори 1000/100 затова сега и на 4-ката ще и сложа понеже е внос от Италия и си няма.
- Vag_activator
- Мнения: 941
- Регистриран на: Пет 27 юли 2012 17:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ruse
Re: Подгряване на антифриз Голф 4
znainainai написа:Да допълня колегата над мен.
На моя на -25 за 8 минути +50 градуса на охладителната течност след 12 часа престой на автомобила на тази околна температура.Зарежи какво ти приказват ако не беше хубаво нямаше да го монтират от завода нали?
На 1.9тди си е направо необходимост!
За бензиновите,не знам до колко си струва и дали не е на кантар работата (освен нали,ползата ако колата е на газ ),защото нали на 40 градуса обръща на газ а погрева на антифриза точно на 40 пък се изключва.И става така,че колата по бързо обръща на газ и следователно е голяма далавера!
- PASSAT
- Мнения: 241
- Регистриран на: Пет 28 юли 2006 14:57
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: AFN 1996
- Местоположение: Русе
Re: Подгряване на антифриз Голф 4
Vag_activator написа:... колата по бързо обръща на газ и следователно е голяма далавера!
Не само голямата далавера от газта, а и по-бързо идва топлото. Сега на дизела имам и печка, и преди някой да ме е захапал за разхода мога да кажа, че с предварителното подгряване разхода ми падна с около 1 до 1.5/100 (гореше 9.5 до 10 сега с печка 8 до 8.5). Но на -14 за 3 минути да започне да духа топло е друго или да изляза от входа и да гледам как съседите чегъртат стъкла а аз се качвам в колата и купето топло, антифриза на 80*С и съклата сухи само с 300 гр. нафта е безценно! И все пак подгрева натоварва генератора - безпорно, колата загрява по-бързо - безпорно, независимо дали е на дизелов или бензинов мотор :).
- stefan4o
- Мнения: 19167
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Подгряване на антифриз Голф 4
Печките, егр-отоплителите и 220-волтовите подгреви са далеч по-смислено решение от енергоконсумиращите.
А разходът на печката влиза ли в тези 8-8.5 литра?
мога да кажа, че с предварителното подгряване разхода ми падна с около 1 до 1.5/100 (гореше 9.5 до 10 сега с печка 8 до 8.5).
А разходът на печката влиза ли в тези 8-8.5 литра?
- samo_pechka
- Мнения: 8456
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Подгряване на антифриз Голф 4
ЕГР - охладител ( всъщност отоплител ) е много готина екстра , аз съм обмислил вариант да си пригодя/направя на АФН надлъжен , без обаче да има рециркулация т.е. част от газовете на колата , затопляйки топлообменника , ще излизат навън , а не обратно в мотора . Като съм готов, ще има тема как се прави .
- PASSAT
- Мнения: 241
- Регистриран на: Пет 28 юли 2006 14:57
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: AFN 1996
- Местоположение: Русе
Re: Подгряване на антифриз Голф 4
Знaех си, че веднaгa ще се хвaнете зa рaзходa. Печкaтa вземa нaфтa от резервоaрa и нямa кaк дa не го зaекa. Тя рaботи по 20-тинa минути в които консумирa 600 гр./чaс е смтнете си го. Сaмо зa спрaвкa имaте ли предстaвa колко гори студен мотор незaвисимо дизел или бензин. Стефaнчо зa 15 минути нa място моя дизел едвa зaпочвa дa духa топло, a с печкaтa - зa 15 минути тя изключвa - изключвa нa 85 грaдусa.
- stefan4o
- Мнения: 19167
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Подгряване на антифриз Голф 4
Имам представа от някои неща, за тези, за които нямам - имам кого да попитам
А че леденостуден мотор гори повече от затоплен такъв - мисля, че няма смисъл да го дискутираме. Всеки според джоба си преценява как да си кара и подгрява колата. Аз своите изводи съм ги извадил, понеже сам си зареждам колата. За съжаление нямам печка, за да тествам като финанси какво би ми коствало да тръгвам всеки ден с топла кола, все не идва ред да поглезя колата или себе си с такова нещо
А че леденостуден мотор гори повече от затоплен такъв - мисля, че няма смисъл да го дискутираме. Всеки според джоба си преценява как да си кара и подгрява колата. Аз своите изводи съм ги извадил, понеже сам си зареждам колата. За съжаление нямам печка, за да тествам като финанси какво би ми коствало да тръгвам всеки ден с топла кола, все не идва ред да поглезя колата или себе си с такова нещо
- samo_pechka
- Мнения: 8456
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Подгряване на антифриз Голф 4
samo_pechka написа:ЕГР - охладител ( всъщност отоплител ) е много готина екстра , аз съм обмислил вариант да си пригодя/направя на АФН надлъжен , без обаче да има рециркулация т.е. част от газовете на колата , затопляйки топлообменника , ще излизат навън , а не обратно в мотора . Като съм готов, ще има тема как се прави .
Днес поръчах това мисля да го пригодя на АФН-а си (Ауди А4 ) . Нека дойде , ще видим какво ще мога да направя , ще има тема как се прави А4 АФН с такъв топлообменник . Преровил съм една камара инфо да видя кой ще пасне най-лесно и да изглежда като оригинал - няма батка . Аз май ще съм първия . Според разположението и отвори , тоя ми се види най-удачен. И е комплект с колектор , дано се размина с малко преработка .
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: Сря 27 окт 2010 17:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: jambol
Re: Подгряване на антифриз Голф 4
някаде бях чел подобна тема мисля че беше в рено форума и човека там си беше направил газо-пламъчен топлообменик от медни тръбички запоени със сребърен припой
И прекарваше през него 100% от газовете,а след като загрее антифриза на около 85 гр.клапан затваря газовете към тплообменика и ги прекарва през байпас
А СПОРЕД мен ти добре си се насочил към оргиналния вариант на охладителя,само това не ми харесва че прекарва част от газовете ,не всичките
екстрата е хубава ,но трудна за испълнение,според мен мисля че си заслужава
успех с начинанието
И прекарваше през него 100% от газовете,а след като загрее антифриза на около 85 гр.клапан затваря газовете към тплообменика и ги прекарва през байпас
А СПОРЕД мен ти добре си се насочил към оргиналния вариант на охладителя,само това не ми харесва че прекарва част от газовете ,не всичките
екстрата е хубава ,но трудна за испълнение,според мен мисля че си заслужава
успех с начинанието
- samo_pechka
- Мнения: 8456
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Подгряване на антифриз Голф 4
Е то ако имаше чалъм да прекарам целия ауспух ( газове ) да топли топлообменника ще е супер, но няма как да се реши и направи . При всички коли с такъв охладител ( отоплител ) е така изпълнено - част от тях минават през него. За реализирането , не мога да кажа лесно ли е или трудно , досега не съм се сблъсквал с такова предизвикателство . Що годе съм технически грамотен и не вярвам много да ми се опре ( ебаси рекламата си направих )
П.п. колега , да ме насочиш с линк към Рено форума с изпълнението на колегата
П.п. колега , да ме насочиш с линк към Рено форума с изпълнението на колегата
- stefan4o
- Мнения: 19167
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Подгряване на антифриз Голф 4
На мен преди време също ми се въртяха подобни идеи в главата - за медна серпентина, усукана около изпускателния колектор, като той й отдава топлината от изгорелите газове. В интерес на истината ако се направи нещо като трети кръг на охладителната система си мисля, че може и да се получи.
- samo_pechka
- Мнения: 8456
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Подгряване на антифриз Голф 4
Това за медна серпентина и на мен ми е идвало на ума , проблема е после като загрее колата . Няма как да се спре топленето по серпентината. Както и ако се спре с ел.клапан (ел.кранче) антифриза през серпентината , ще изкипи останалата течност в нея и..става кофти. Ако се остави нон-стоп, пък в жегата (лятото) няма да е добре за мотора, може на някой баир да се опече , няма да смогва радиатора да охлажда , зимата няма да е проблем . Това за трети кръг , какво имаш в предвид ?
- stefan4o
- Мнения: 19167
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Подгряване на антифриз Голф 4
Ами под трети кръг визирам отделен кръг. Или да се съчетае с останалите два на автомобила. Според мен ако радиаторчето на парното се отдели от охладителната система и се подвърже към тръбата около колектора може да се получат нещата сравнително добре, защото така хем минава през един охладител по-малко - респ.моторът загрява по-бързо, хем и парното евентуално може да дойде по-бързо. Само че за лятото ще се получи кофти, но евентуално може последователно на радиатора за парното да се подвърже радиатор с някоя перка (примерно някоя по-голяма от компютър, те са на 12 волта или два броя такива), която да се пуска при дадени условия с датчици или някаква биметална щуротия, която да я пуска и гаси. Въртенето на водата може да се повери на ел.помпа (има такива при БМВ, Мерцедес, някои ТД-та на МК2 също имат такава допълнителна помпа за охлаждане) или някаква, на механичен принцип.
Вторият вариант - да се комбинира с двата кръга. Примерно правят се нещо като тройници с термостати или клапани на входа и изхода на серпентината. Така до определени градуси водата ще циркулира в нея, после - не. Само е проблем като се затворят двата клапана на входа и изхода останалото количество вода в серпентината да не се разшири прекомерно и да стане фаул. Евентуално може да се съчини някакъв еднопосочен клапан, който отваря при определено налягане и тя да излезе от серпентината и се върне в казанчето, когато се загрее прекомерно (не съм сигурен тия двата клапана, дето са на входа и изхода на парното на Мк2 дали няма да свършат тази работа).
Мисля, че ако човек си поиграе и експериментира може да се направи една добре работеща система, която получава топлина от изгорелите газове (което е безплатно в случая, понеже не се разходва енергия на генератор, не се консумира допълнително гориво и т.н., само ел.клапаните и помпата ако е с такава ще консумират някакво електричество).
Вторият вариант - да се комбинира с двата кръга. Примерно правят се нещо като тройници с термостати или клапани на входа и изхода на серпентината. Така до определени градуси водата ще циркулира в нея, после - не. Само е проблем като се затворят двата клапана на входа и изхода останалото количество вода в серпентината да не се разшири прекомерно и да стане фаул. Евентуално може да се съчини някакъв еднопосочен клапан, който отваря при определено налягане и тя да излезе от серпентината и се върне в казанчето, когато се загрее прекомерно (не съм сигурен тия двата клапана, дето са на входа и изхода на парното на Мк2 дали няма да свършат тази работа).
Мисля, че ако човек си поиграе и експериментира може да се направи една добре работеща система, която получава топлина от изгорелите газове (което е безплатно в случая, понеже не се разходва енергия на генератор, не се консумира допълнително гориво и т.н., само ел.клапаните и помпата ако е с такава ще консумират някакво електричество).
- samo_pechka
- Мнения: 8456
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Подгряване на антифриз Голф 4
Доста коплицирано ми се види . Стефчо , ако си решил на твоята си кола да го правиш , мисля има един не труден вариант , но се налага малко работа с ЦО , да се пусне доп. байпасна тръбичка от изпускателния колектор , само трябва се подбере подходящ диаметър и с клапан от ЕГР или друг да отваря/затваря тая тръба , точно на нея си навий плътно една серпентина медна и я вържи към малкия кръг , зима-лято да си е вързана нон-стоп , само като загрее мотора до към 80-ина градуса , да се затвори ЕГР клапана и газовете няма да минават по въпросната тръба , оттам няма да топлят и серпентината . Нищо ,че тя от другия си край ще е отворена , ЕГР-а като затвори входа - все тая , газове през нея няма да вървят . Хубавото в случая е ,че не се налага в този вариант да се затвори ( или затваря) основната тръба на ауспуха , просто се прави дублираща тръбичка ( с навитата серпентина) и част от газовете да минават през нея , "командвани" от ЕГР клапан . Вакуум ще има отде да се вземе при теб . Ел.клапан от дизел ( Н18 ) и някакъв ел.термостат- подходящ тип NC ( биметален) на 75-80 градуса да изключва, и си готов
П.п. може да пригодиш един ЕГР охладител от някаква кола , на мястото на дискутиранита байпасна тръбичка , само като прим. http://prodavalnik.com/egr-klapan-za-ford-fyuzhn-1-4-tdci-2010-g-ot-megaparts-i45058465
П.п. може да пригодиш един ЕГР охладител от някаква кола , на мястото на дискутиранита байпасна тръбичка , само като прим. http://prodavalnik.com/egr-klapan-za-ford-fyuzhn-1-4-tdci-2010-g-ot-megaparts-i45058465
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта