Здравейте колеги,
Пак ходене по мъките, но нещата при мен започнаха да се изясняват. Имах проблеми с гаснене и сякаш колата губеше мощност при по стръмен участък.
Забелязах, че при влажно време или след, като съм я намокрил гасне на първото палене, 1 или 2 пъти. След това нямах проблеми, но след престой пак започваше. Изведнъж, като стана топло и по сухо, колата се оправи, докато не я измия и после пак се почва.
Разбира се се насочих към бобина и кабели, и забелязах, че бобината има леки пукнатини по корпуса. Реших да я сменя, но тука идва интересната част, когато проверих как е била свързана бобина до сега към свещите и установих, че кабела, който идва от 2 ри цилиндър е на мястото на 3 ти и обратно. Тъй като, си търсих бобина (купих Беру) си свалих и схемата на свързване и открих неправилното свързване, най вероятно извършено от някой неграмотен италианец!
Колата очевидно заработи много по добре, по тихо и без никакви вибрации(имаше леки на празен ход).
Карах я на 4 майстора, правени и са 3 диагностики и никой от тях не е забелязал или не си е направил труда да обърне внимание на тази очевидна грешка.
Както и да е, важното е, че го открих.
Въпроса ми е следният :
Какво може да се случи или се е случило при тези обстоятелства?
Ако това е повредило бобината, аз така или иначе съм я сменил, но нещо друго???
Да добавя само, че днес щастието след закупуването на новата бобина ми беше помрачено от паднал акумулатор вследствие на това, че не ми зарежда динамото. Утре съм отново в бокса с надежда да ми оправят динамото.
Поло 1.4 МПИ - Въпрос за бобина и свързване
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Фолксваген Поло 1.4 МПИ въпрос за бобина и свързване
Бъркаш,не може да си я карал с разменени кабели .
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Фолксваген Поло 1.4 МПИ въпрос за бобина и свързване
Не бъркам колега.
След обстойно проучване по случая разбрах, че няма значение, как ще бъдат свързани свещите на 2 и 3 ти цилиндър към бобината, тъй като се движат заедно. Задължително условие обаче е 1 и 4 ти цилиндър да са от едната страна на бобината, а 2 и 3 ти от другата. Всъщност бобините са 2 в общо тяло!
Забелязах, че масово местата на 2 и 3 ти са разменени, т.е. не е спазено изискването на производителя, както го е дал на схемата с бобината.
Аз по принцип смятам, че е добре да се спазват предписанията на производителя и съм свързал новата бобина, както е показано на схемата.
%20-%20%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%BD%D0%B0%20%D0%B1%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BD%D0%B0%20BERU%200040402003.jpeg)
След обстойно проучване по случая разбрах, че няма значение, как ще бъдат свързани свещите на 2 и 3 ти цилиндър към бобината, тъй като се движат заедно. Задължително условие обаче е 1 и 4 ти цилиндър да са от едната страна на бобината, а 2 и 3 ти от другата. Всъщност бобините са 2 в общо тяло!
Забелязах, че масово местата на 2 и 3 ти са разменени, т.е. не е спазено изискването на производителя, както го е дал на схемата с бобината.
Аз по принцип смятам, че е добре да се спазват предписанията на производителя и съм свързал новата бобина, както е показано на схемата.
%20-%20%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%BD%D0%B0%20%D0%B1%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BD%D0%B0%20BERU%200040402003.jpeg)
Последна промяна от freelancer на Съб 18 май 2013 0:12, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: Сря 05 дек 2012 0:47
- Автомобил: VW Lupo 1.0 MPI
- Двигател: AUC 2001
- Местоположение: sofia
Re: Фолксваген Поло 1.4 МПИ въпрос за бобина и свързване
freelancer, нямаш представа колко съм ти благодарен за информацията, която си споделил. Колата ми е Фолксваген Лупо 1.0 МПИ. Същото ходене по мъките като при теб. Смених кабели, свещи бубина и т.н оставаше тресене и несигурна работа на мотора на празен ход. След като попаднах на твоето мнение и го прочетох, нямах търпение да проверя как са кабелите при мен. Оказа се, че са разменени, както споделяш. След като ги нагласих по схемата ..... всичко заспа. Карах я по диагностици .... нищо. Огромно БЛАГОДАРЯ.



- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Фолксваген Поло 1.4 МПИ въпрос за бобина и свързване
Благодаря за благодарственото писмо, наистина се чувствам много щастлив!
Успех ти желая!

Успех ти желая!


Re: Фолксваген Поло 1.4 МПИ въпрос за бобина и свързване
Може ли някой пак да постне снимката със схемата , че и аз май имам същия проблем
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: Сря 05 дек 2012 0:47
- Автомобил: VW Lupo 1.0 MPI
- Двигател: AUC 2001
- Местоположение: sofia
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта