samo_pechka написа:Това за медна серпентина и на мен ми е идвало на ума , проблема е после като загрее колата . Няма как да се спре топленето по серпентината. Както и ако се спре с ел.клапан (ел.кранче) антифриза през серпентината , ще изкипи останалата течност в нея и..става кофти. Ако се остави нон-стоп, пък в жегата (лятото) няма да е добре за мотора, може на някой баир да се опече , няма да смогва радиатора да охлажда , зимата няма да е проблем . Това за трети кръг , какво имаш в предвид ?
точно така колега,клапана управлява газовете а не водата
а това със серпентината да кажа че не е най-добрия топлообменик,вижте как е в повечето котли,мисля че и в уригиналния охладител е така,цилиндър в който са наредени малки тръбички през които минават газовете,а от външна страна цирколира водата
действай колега и аз съм за уригиналния вариант