Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
mariovasi
Мнения: 1787
Регистриран на: Съб 16 фев 2008 17:51
Автомобил: Skoda scala 110kw DSG 2020
Двигател: TSI
Местоположение: Г. Оряховица/В.Търново

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила

Мнениеот mariovasi » Чет 27 мар 2014 13:25


Да...мисля че темата е с напълно достатъчно инфо за Полезни връзки и статии.
При интерес за в бъдеще е полезна информация.




ttony
Мнения: 169
Регистриран на: Пет 16 дек 2005 21:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила

Мнениеот ttony » Чет 27 мар 2014 15:16


Dagestan написа:Тези хипотетични ситуации и съответните действия, които би трябвало да се случат на хартия, са просто безсмислени за обсъждане и никой не може да ме убеди че да имаш 4х4 не е предимство, а дори недостатък, според нечии ръзсъждения.

П.П. Явно компетентния колега по темата не знае как действа системата на Халдекса. Прочети от колко и какви датчици ЕКУ-то на Халдекса взима информация и от какво зависи доколко ще зацепи.

Предполагам, че имаш предвид моите "разсъждения". Само че, това не са разсъждения, а абсолютно безпристрастно изнасяне на факти и споделяне на опит с лични автомобили.

С наименованието "халдекс" се обозначават много неща. Наистина не съм компетентен. Знам само как действа в Ауди А3.
Не знам колко Нм държи след ъпгрейд, до какъв процент към втория мост е нормално да се настрои софтуера....
Нямам представа как работи във Волво и Опел, а и не ме интересува много.
Ако имаш някаква информация за различните поколения на Халдекс, в кои автомобили как точно е реализирано, разликата между различните софтуери и прочие бих я прочел наготово.

Колкото до тези 5%, за които говориш, малко е въпрос на начин на изразяване. Да, нещо отива и към другия мост (според Ауди дори са 10%), но задействане на помпата няма. Тя (помпата на халдекса) се задейства при разлика от четвърт оборот на колелото (говоря за поколението около 2000г.).

Хубавото на халдекса е, че при дефектиране не оставаш на пътя. Лошото е, че ремонтите и обслужването са скъпи.


ttony
Мнения: 169
Регистриран на: Пет 16 дек 2005 21:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила

Мнениеот ttony » Чет 27 мар 2014 15:18


Dagestan написа:Тези хипотетични ситуации и съответните действия, които би трябвало да се случат на хартия, са просто безсмислени за обсъждане и никой не може да ме убеди че да имаш 4х4 не е предимство, а дори недостатък, според нечии ръзсъждения.

П.П. Явно компетентния колега по темата не знае как действа системата на Халдекса. Прочети от колко и какви датчици ЕКУ-то на Халдекса взима информация и от какво зависи доколко ще зацепи.

Предполагам, че имаш предвид моите "разсъждения". Само че, това не са разсъждения, а абсолютно безпристрастно изнасяне на факти и споделяне на опит с лични автомобили. И никъде не споменавам, че нещо е безусловно по-добро или по-лошо.

С наименованието "халдекс" се обозначават много неща. Наистина не съм компетентен. Знам само как действа в Ауди А3.
Не знам колко Нм държи след ъпгрейд, до какъв процент към втория мост е нормално да се настрои софтуера....
Нямам представа как работи във Волво и Опел, а и не ме интересува много.
Ако имаш някаква информация за различните поколения на Халдекс, в кои автомобили как точно е реализирано, разликата между различните софтуери и прочие бих я прочел наготово.

Колкото до тези 5%, за които говориш, малко е въпрос на начин на изразяване. Да, нещо отива и към другия мост (според Ауди дори са 10%), но задействане на помпата няма. Тя (помпата на халдекса) се задейства при разлика от четвърт оборот на колелото (говоря за поколението около 2000г.).

Хубавото на халдекса е, че при дефектиране не оставаш на пътя. Лошото е, че ремонтите и обслужването са скъпи.


Потребителски аватар
Dagestan
Мнения: 958
Регистриран на: Съб 30 ное 2013 19:04
Автомобил: Toledo 1M2 и един Фокус
Двигател: AGN 2000
Местоположение: Разград

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила

Мнениеот Dagestan » Чет 27 мар 2014 16:16


Шведите са прочути с това, че не са глупави(Халдекс е Шведски). За да зацепи халдекса не е нужно да има само превъртане на предните колела, вярно, помпата за налягането се задвижва от тази разлика в оборотите между входящия и изходящия вал във халдекса, но това налягане веднага може да бъде освободено чрез клапани. Халдекса има управляващо компютърно устройство, което взима информация от доста датчици - на положението на педала на газта, на скоростта на коляновия вал, получава информация за надлъжното ускорение и доста други, но най-вече получава информация за скоростта на всяко отделно колело, чрез модула на АБС-а, та на база тези данни се преценява колко да зацепи и какво да прави във всеки един момент. В завой скоростта на външното колело е по-голяма(за който не знае :icon_lol ), та логично е, че това обстоятелство е отчетено от компютъра и че няма веднага да "ритне" момент към задницата и да хвръкнеш в канавката.
При 3-то и по-новите поколения този фактор за превъртане на предните колела, за да се включи Халдекса не е необходимо, там помпата е електрическа, не механична.
Халдекс-съединителя работи в много различни режими, тези режими се определят на базата на информацията, събрана от всички сензори. При лоша настилка се задържа високо налягане вътре в самия модул, така че да бъдат предотвратени именно ситуации като описаната.
Също и мита за тегленето с вдигнати предни колела, че ще повреди халдекса е разбит - при обороти на двигателя по-ниски от 400 клапана, който регулира налягането е напълно отворен, така че не е възможно халдекса да зацепи.


Потребителски аватар
calidad
Мнения: 497
Регистриран на: Вто 16 авг 2011 21:02
Автомобил: Golf 4
Двигател: 2.0 AZH 4motion
Местоположение: София-Шумен
Контакти:

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила

Мнениеот calidad » Чет 27 мар 2014 20:37


Чудя се как Пако не се е включил за да реши спора. Човека е кадърен и ги разбира нещата питайте него.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8980
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила

Мнениеот samo_pechka » Чет 27 мар 2014 23:15


Доста подробности научих от колегата Dagestan за халдекс-а :th_up Признавам ,че точно този тип 4х4 не ми е силата и имам обща представа за начина на работа , може би защото нямам личен досег до такъв тип задвижване ( тип автомобил ) . Евалла за търпението и писането .


Потребителски аватар
neon
Мнения: 1796
Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
Автомобил: S3
Двигател: BAM
Местоположение: София

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила

Мнениеот neon » Пет 28 мар 2014 10:33


Dagestan написа:.................... помпата за налягането се задвижва от тази разлика в оборотите между входящия и изходящия вал във халдекса, но това налягане веднага може да бъде освободено чрез клапани..............
............При 3-то и по-новите поколения този фактор за превъртане на предните колела, за да се включи Халдекса не е необходимо, там помпата е електрическа, не механична...........
............. при обороти на двигателя по-ниски от 400 клапана, който регулира налягането е напълно отворен, така че не е възможно халдекса да зацепи.

Първо - явно е преведено буквално каквото е написано в Гугъл за Халдекс, но 1-во и всички останали поколения си ползват ел.помпа.
Второ - като първото.
Трето - обороти на двигателя под 650 рядко съм виждал (освен ако не е някой трактор) та съм сигурен, че под 400 оборота клапана е отворен щото вероятно тогава двигателя още се върти от стартера.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8980
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила

Мнениеот samo_pechka » Пет 28 мар 2014 10:49


neon написа:..
Трето - обороти на двигателя под 650 рядко съм виждал (освен ако не е някой трактор) та съм сигурен, че под 400 оборота клапана е отворен щото вероятно тогава двигателя още се върти от стартера.

Иска да каже ,че е угасена ... и затова няма проблем да се качи на колесар само предния мост .


Потребителски аватар
Dagestan
Мнения: 958
Регистриран на: Съб 30 ное 2013 19:04
Автомобил: Toledo 1M2 и един Фокус
Двигател: AGN 2000
Местоположение: Разград

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила

Мнениеот Dagestan » Пет 28 мар 2014 11:28


Това, което съм написал в предното си мнение е по спомени - беше ми интересно едно време да се образовам постепенно на автомобилна тематика, та може и да греша някъде, но общо взето е това.
Доколкото знам 1-во и 2-ро поколение Халдекс имат ел.помпа, но тя поддържа единствено ниско налягане, колкото да зацепва до тези 5-10% постоянно, иначе като си се движиш по асфалт, където и 4-те колела са с еднаква скорост, няма как да има каквото и да е налягане в маслото на Халдекса, иначе за по-високо налягане вътре в самия модул и съответно за по-голямо зацепване си е необходимо да има превъртане на предните колела.
Имаше един сайт - 4wdwiki или нещо подобно, та там имаше доста схеми и пояснения на Английски, който се интересува повече може да погледне там.

явно е преведено буквално каквото е написано в Гугъл за Халдекс
Разбира се че съм чел тази информация от Гугъл преди, но да търся и да превеждам каквото и да е било, за да се правя на многознайко - не съм, имам и по-добри начини да си губя времето.


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила

Мнениеот x15 » Нед 30 мар 2014 3:10


Колеги, похвално е че знаете за различните системи 4х4, това което аз зная е че с 4х4 в сняг, лед и кал си минаваш като пич, с предно/задно връткаш гуми и стискаш палци "да издърпа".....

Иначе ако караш с несъобразена скорост в кофти време, със задно-предно-4х4 все тази...


Потребителски аватар
Mario951
Мнения: 483
Регистриран на: Нед 30 дек 2012 21:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила

Мнениеот Mario951 » Нед 30 мар 2014 15:26


x15 написа:Колеги, похвално е че знаете за различните системи 4х4, това което аз зная е че с 4х4 в сняг, лед и кал си минаваш като пич, с предно/задно връткаш гуми и стискаш палци "да издърпа".....

Иначе ако караш с несъобразена скорост в кофти време, със задно-предно-4х4 все тази...


Евала! След 6 страници мерене на... знания всичко се обобщава от този пост :th_up

Аз лично за 4х4 се сещам само зимата както става при повечето хора :Mr Green Fun


Потребителски аватар
ludiq1918
Мнения: 340
Регистриран на: Вто 03 мар 2009 10:02
Автомобил: Honda Civic
Двигател: D14A2 - 1997
Местоположение: Свищов + други ;)

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила

Мнениеот ludiq1918 » Нед 30 мар 2014 22:12


Почти на 90% съм решен следващата ми кола да е 4х4, и това го реших онази вечер след като в 12 часа през нощта на леко разкалено място равно на всичкото отгоре бях като патка на лед с колата с предно и не можех да мръдна(вярно и гумите ми не са в цветущо състояние ама чак пък толкова.....). Та се наложи да ме вади един приятел на който звъннах. И точно заради такива случки а и не само , и заради спокойствието съм се навил на 4х4 :wink .


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8980
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила

Мнениеот samo_pechka » Нед 30 мар 2014 22:21


Няма да сбъркаш , често не е необходимо 4х4 , но когато е - няма като него :bowdown Все пак едно уточнение , на кал е гадно , каквото и да си говорим , дори и с 4х4 ...


boristuris
Мнения: 39
Регистриран на: Пет 15 яну 2021 12:09
Автомобил:
Двигател:

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?

Мнениеот boristuris » Пет 29 яну 2021 22:01


Здравейте ,нов съм и искам да пита на VW Tigun 2008 автоматично ли се включва 4×4 и ако не от къде се включва


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4704
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?

Мнениеот tdi fen » Пет 29 яну 2021 22:19


автоматично когато има нужда ,ако не обслужван както трябва почистване масло и филтър на всеки 60к км може и да не работи



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 47 госта