Да...мисля че темата е с напълно достатъчно инфо за Полезни връзки и статии.
При интерес за в бъдеще е полезна информация.
Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?
-
- Мнения: 169
- Регистриран на: Пет 16 дек 2005 21:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила
Dagestan написа:Тези хипотетични ситуации и съответните действия, които би трябвало да се случат на хартия, са просто безсмислени за обсъждане и никой не може да ме убеди че да имаш 4х4 не е предимство, а дори недостатък, според нечии ръзсъждения.
П.П. Явно компетентния колега по темата не знае как действа системата на Халдекса. Прочети от колко и какви датчици ЕКУ-то на Халдекса взима информация и от какво зависи доколко ще зацепи.
Предполагам, че имаш предвид моите "разсъждения". Само че, това не са разсъждения, а абсолютно безпристрастно изнасяне на факти и споделяне на опит с лични автомобили.
С наименованието "халдекс" се обозначават много неща. Наистина не съм компетентен. Знам само как действа в Ауди А3.
Не знам колко Нм държи след ъпгрейд, до какъв процент към втория мост е нормално да се настрои софтуера....
Нямам представа как работи във Волво и Опел, а и не ме интересува много.
Ако имаш някаква информация за различните поколения на Халдекс, в кои автомобили как точно е реализирано, разликата между различните софтуери и прочие бих я прочел наготово.
Колкото до тези 5%, за които говориш, малко е въпрос на начин на изразяване. Да, нещо отива и към другия мост (според Ауди дори са 10%), но задействане на помпата няма. Тя (помпата на халдекса) се задейства при разлика от четвърт оборот на колелото (говоря за поколението около 2000г.).
Хубавото на халдекса е, че при дефектиране не оставаш на пътя. Лошото е, че ремонтите и обслужването са скъпи.
-
- Мнения: 169
- Регистриран на: Пет 16 дек 2005 21:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила
Dagestan написа:Тези хипотетични ситуации и съответните действия, които би трябвало да се случат на хартия, са просто безсмислени за обсъждане и никой не може да ме убеди че да имаш 4х4 не е предимство, а дори недостатък, според нечии ръзсъждения.
П.П. Явно компетентния колега по темата не знае как действа системата на Халдекса. Прочети от колко и какви датчици ЕКУ-то на Халдекса взима информация и от какво зависи доколко ще зацепи.
Предполагам, че имаш предвид моите "разсъждения". Само че, това не са разсъждения, а абсолютно безпристрастно изнасяне на факти и споделяне на опит с лични автомобили. И никъде не споменавам, че нещо е безусловно по-добро или по-лошо.
С наименованието "халдекс" се обозначават много неща. Наистина не съм компетентен. Знам само как действа в Ауди А3.
Не знам колко Нм държи след ъпгрейд, до какъв процент към втория мост е нормално да се настрои софтуера....
Нямам представа как работи във Волво и Опел, а и не ме интересува много.
Ако имаш някаква информация за различните поколения на Халдекс, в кои автомобили как точно е реализирано, разликата между различните софтуери и прочие бих я прочел наготово.
Колкото до тези 5%, за които говориш, малко е въпрос на начин на изразяване. Да, нещо отива и към другия мост (според Ауди дори са 10%), но задействане на помпата няма. Тя (помпата на халдекса) се задейства при разлика от четвърт оборот на колелото (говоря за поколението около 2000г.).
Хубавото на халдекса е, че при дефектиране не оставаш на пътя. Лошото е, че ремонтите и обслужването са скъпи.
- Dagestan
- Мнения: 958
- Регистриран на: Съб 30 ное 2013 19:04
- Автомобил: Toledo 1M2 и един Фокус
- Двигател: AGN 2000
- Местоположение: Разград
Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила
Шведите са прочути с това, че не са глупави(Халдекс е Шведски). За да зацепи халдекса не е нужно да има само превъртане на предните колела, вярно, помпата за налягането се задвижва от тази разлика в оборотите между входящия и изходящия вал във халдекса, но това налягане веднага може да бъде освободено чрез клапани. Халдекса има управляващо компютърно устройство, което взима информация от доста датчици - на положението на педала на газта, на скоростта на коляновия вал, получава информация за надлъжното ускорение и доста други, но най-вече получава информация за скоростта на всяко отделно колело, чрез модула на АБС-а, та на база тези данни се преценява колко да зацепи и какво да прави във всеки един момент. В завой скоростта на външното колело е по-голяма(за който не знае
), та логично е, че това обстоятелство е отчетено от компютъра и че няма веднага да "ритне" момент към задницата и да хвръкнеш в канавката.
При 3-то и по-новите поколения този фактор за превъртане на предните колела, за да се включи Халдекса не е необходимо, там помпата е електрическа, не механична.
Халдекс-съединителя работи в много различни режими, тези режими се определят на базата на информацията, събрана от всички сензори. При лоша настилка се задържа високо налягане вътре в самия модул, така че да бъдат предотвратени именно ситуации като описаната.
Също и мита за тегленето с вдигнати предни колела, че ще повреди халдекса е разбит - при обороти на двигателя по-ниски от 400 клапана, който регулира налягането е напълно отворен, така че не е възможно халдекса да зацепи.

При 3-то и по-новите поколения този фактор за превъртане на предните колела, за да се включи Халдекса не е необходимо, там помпата е електрическа, не механична.
Халдекс-съединителя работи в много различни режими, тези режими се определят на базата на информацията, събрана от всички сензори. При лоша настилка се задържа високо налягане вътре в самия модул, така че да бъдат предотвратени именно ситуации като описаната.
Също и мита за тегленето с вдигнати предни колела, че ще повреди халдекса е разбит - при обороти на двигателя по-ниски от 400 клапана, който регулира налягането е напълно отворен, така че не е възможно халдекса да зацепи.
- calidad
- Мнения: 497
- Регистриран на: Вто 16 авг 2011 21:02
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: 2.0 AZH 4motion
- Местоположение: София-Шумен
- Контакти:
Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила
Чудя се как Пако не се е включил за да реши спора. Човека е кадърен и ги разбира нещата питайте него.
- samo_pechka
- Мнения: 8980
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила
Доста подробности научих от колегата Dagestan за халдекс-а
Признавам ,че точно този тип 4х4 не ми е силата и имам обща представа за начина на работа , може би защото нямам личен досег до такъв тип задвижване ( тип автомобил ) . Евалла за търпението и писането .

- neon
- Мнения: 1796
- Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
- Автомобил: S3
- Двигател: BAM
- Местоположение: София
Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила
Dagestan написа:.................... помпата за налягането се задвижва от тази разлика в оборотите между входящия и изходящия вал във халдекса, но това налягане веднага може да бъде освободено чрез клапани..............
............При 3-то и по-новите поколения този фактор за превъртане на предните колела, за да се включи Халдекса не е необходимо, там помпата е електрическа, не механична...........
............. при обороти на двигателя по-ниски от 400 клапана, който регулира налягането е напълно отворен, така че не е възможно халдекса да зацепи.
Първо - явно е преведено буквално каквото е написано в Гугъл за Халдекс, но 1-во и всички останали поколения си ползват ел.помпа.
Второ - като първото.
Трето - обороти на двигателя под 650 рядко съм виждал (освен ако не е някой трактор) та съм сигурен, че под 400 оборота клапана е отворен щото вероятно тогава двигателя още се върти от стартера.
- samo_pechka
- Мнения: 8980
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила
neon написа:..
Трето - обороти на двигателя под 650 рядко съм виждал (освен ако не е някой трактор) та съм сигурен, че под 400 оборота клапана е отворен щото вероятно тогава двигателя още се върти от стартера.
Иска да каже ,че е угасена ... и затова няма проблем да се качи на колесар само предния мост .
- Dagestan
- Мнения: 958
- Регистриран на: Съб 30 ное 2013 19:04
- Автомобил: Toledo 1M2 и един Фокус
- Двигател: AGN 2000
- Местоположение: Разград
Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила
Това, което съм написал в предното си мнение е по спомени - беше ми интересно едно време да се образовам постепенно на автомобилна тематика, та може и да греша някъде, но общо взето е това.
Доколкото знам 1-во и 2-ро поколение Халдекс имат ел.помпа, но тя поддържа единствено ниско налягане, колкото да зацепва до тези 5-10% постоянно, иначе като си се движиш по асфалт, където и 4-те колела са с еднаква скорост, няма как да има каквото и да е налягане в маслото на Халдекса, иначе за по-високо налягане вътре в самия модул и съответно за по-голямо зацепване си е необходимо да има превъртане на предните колела.
Имаше един сайт - 4wdwiki или нещо подобно, та там имаше доста схеми и пояснения на Английски, който се интересува повече може да погледне там.
Доколкото знам 1-во и 2-ро поколение Халдекс имат ел.помпа, но тя поддържа единствено ниско налягане, колкото да зацепва до тези 5-10% постоянно, иначе като си се движиш по асфалт, където и 4-те колела са с еднаква скорост, няма как да има каквото и да е налягане в маслото на Халдекса, иначе за по-високо налягане вътре в самия модул и съответно за по-голямо зацепване си е необходимо да има превъртане на предните колела.
Имаше един сайт - 4wdwiki или нещо подобно, та там имаше доста схеми и пояснения на Английски, който се интересува повече може да погледне там.
Разбира се че съм чел тази информация от Гугъл преди, но да търся и да превеждам каквото и да е било, за да се правя на многознайко - не съм, имам и по-добри начини да си губя времето.явно е преведено буквално каквото е написано в Гугъл за Халдекс
Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила
Колеги, похвално е че знаете за различните системи 4х4, това което аз зная е че с 4х4 в сняг, лед и кал си минаваш като пич, с предно/задно връткаш гуми и стискаш палци "да издърпа".....
Иначе ако караш с несъобразена скорост в кофти време, със задно-предно-4х4 все тази...
Иначе ако караш с несъобразена скорост в кофти време, със задно-предно-4х4 все тази...
- Mario951
- Мнения: 483
- Регистриран на: Нед 30 дек 2012 21:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила
x15 написа:Колеги, похвално е че знаете за различните системи 4х4, това което аз зная е че с 4х4 в сняг, лед и кал си минаваш като пич, с предно/задно връткаш гуми и стискаш палци "да издърпа".....
Иначе ако караш с несъобразена скорост в кофти време, със задно-предно-4х4 все тази...
Евала! След 6 страници мерене на... знания всичко се обобщава от този пост

Аз лично за 4х4 се сещам само зимата както става при повечето хора

- ludiq1918
- Мнения: 340
- Регистриран на: Вто 03 мар 2009 10:02
- Автомобил: Honda Civic
- Двигател: D14A2 - 1997
- Местоположение: Свищов + други ;)
Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила
Почти на 90% съм решен следващата ми кола да е 4х4, и това го реших онази вечер след като в 12 часа през нощта на леко разкалено място равно на всичкото отгоре бях като патка на лед с колата с предно и не можех да мръдна(вярно и гумите ми не са в цветущо състояние ама чак пък толкова.....). Та се наложи да ме вади един приятел на който звъннах. И точно заради такива случки а и не само , и заради спокойствието съм се навил на 4х4
.

- samo_pechka
- Мнения: 8980
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила
Няма да сбъркаш , често не е необходимо 4х4 , но когато е - няма като него
Все пак едно уточнение , на кал е гадно , каквото и да си говорим , дори и с 4х4 ...

-
- Мнения: 39
- Регистриран на: Пет 15 яну 2021 12:09
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?
Здравейте ,нов съм и искам да пита на VW Tigun 2008 автоматично ли се включва 4×4 и ако не от къде се включва
- tdi fen
- Мнения: 4704
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?
автоматично когато има нужда ,ако не обслужван както трябва почистване масло и филтър на всеки 60к км може и да не работи
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 47 госта