Има тема за смяна на четките на алтернатор на поло 2F ,
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... 5%F2%EA%E8
ама при 6N регулатора не е отвън и затова нащраках няколко снимчици.....
Това е моят алтернатор :

За да стигнете до регулатора на напрежение трябва да свалите пластмасовият капак от дясно

За целта : ПЪРВО, ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ОТКАЧАТЕ ПЛЮСОВАТА КЛЕЙМА НА АКУМУЛАТОРА , после откачате черната букса с тънкия син кабел, развивате трите болтчена на капака, развивате и голявата гайка която държи дебелият кабел (ако е прекалено ръждясала не напъвайте силно ,а първо я пръснете със спрей за ръждясали болтови съединения и след 10 мин развивайте). Ако не сте откачили плюса на акумулатора и този кабел се опре в корпуса на каквото и да било ще станете свидетел на явлението заварка

После остава и да се справите с трите копки ,като ги повдигните с отверка

Дърпате капака и ей го и самият регулатор на напрежение ,който се държи на 2 болта

За да развиете тези 2 болта ,трябва да извадите напълно пластмасовият капак ,ама той опира в масленият филтър и неще да излезне :evil: . Вариянтите са : или да свалите масленият филтър




На последната снимка съм налетял на грешното болтче! Целта са двато болта срещу стрелките
И регулатора е навън....

Това дето стърчи от него са четките му. Ако те са прекалено изхабени или пружинките под тях са омекнали , четките не правят хубав контакт с колектора на ротора и от алтернатора не излиза и грам напрежение. Съвсем нормално е ако едната е по-износена от другата :!:

По дебелите книги пише ,че допустимата дължина на четките е 5 мм ,но от личен опит ви казвам ,че и с не-помалко от 3 мм няма проблем. Моята късата беше 6 мм и пружинките ми бяха хубави (натискаха четките навън достатъчно силно) - затова и си сглобих всичко обратно и сега търся проблема си другаде