Passat B3 1.8 90 к.с. - загрява
- Dushko
- Мнения: 32
- Регистриран на: Пон 28 май 2012 7:33
- Автомобил: Passat B 3 1.8 mono 90 cc
- Двигател: 1992
- Местоположение: Lovech
Passat B3 1.8 90 к.с. - загрява
Здравейте колеги,искам да ви помоля за съдействие.Наложи ми се да пътувам в чужбина през лятото . Беше много горещо и бях пуснал климатика,но термометъра на антифриза започна да надвишава 100 градуса.Мой приятел ми сложи ключе за да включвам ръчно вентилатора на втора степен.При положение че вентилатора работи на втора степен температурата не пада под 100 градуса.Като изключа климатика и пада на 90 градуса,като го включа и пак минава над 100 градуса.И в такъв случай лятото в горещините не мога да ползвам климатика че веднага започва да загрява. Моля ви дайте съвет какво да направя . Благодаря ви предварително !
-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: Passat B3 загрява
Премери първо реалната температура ,с някой друг термометър!Може просто датчика да те лъже
А и защо сам не включва 2-ра степен?От там почни 


- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12135
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Passat B3 1.8 90 к.с. - загрява
Аз предполагам че е възможно между двата радиатора да е направило китеник от боклуци и с климатика да не смогва да охлажда
-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: Passat B3 1.8 90 к.с. - загрява
Също е вариант 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B3 1.8 90 к.с. - загрява
Да,първо премери реалната температура.Чак над 105 градуса колата излиза от заводските предписания и вече започва да се води за прегряваща.Това,че трябва да работи на точно 90 градуса изобщо не е вярно - причината е,че термостата започва да отваря на 88 градуса,ама е напълно отворил чак на 102.Първа степен трябва да тръгва на 95 градуса,а втора на 105. Над 105 вече имаш проблем,като на 110 се гаси компресора,за да разтовари двигателя. Принципно с климатик ако не минава 100 градуса в адска жега (примерно 37-8 градуса навън), нямаш проблем.
Ако климатика е заводски, разглоби колата отпред и почисти двата радиатора.Най-добре е да се източи фреона и да се разглобят напълно двата радиатора един от друг, за да се изчисти всичко.При това разглобяване провери дали ремъка между двете перки за охлаждането е здрав (едната е електрическа и захранва другата с ремък). След това като се напълни климатика,виж как работи - на какви налягания и му симулирайте високо налягане,за да видите дали пресостата пуска 2-ра степен на перките (не ти трябва ключето точно поради тази причина - датчиците така или иначе трябва да я пускат при такива температури и климатик ;) ). Ако ги включва,значи климатика е наред, ако ли не - виж дали има проблем по кабелите или в самия пресостат.
Ако климатика не е заводски, тогава имаш вродено лошо охлаждане и трябва да мислиш в посока за подобряването му - при насаждания климатик водния радиатор е доста по-малък от нужното,както и ел. перката е само една,а тя не е достатъчна за да охлажда добре.Така съчетаваш хем малък радиатор, хем недостатъчна перка и е нормално да грее.Вариантите там са да минеш на заводско охлаждане за такъв Пасат с климатик - големия радиатор с двойната перка и големия климатичен радиатор. Малко преправяне на системите за антифриза и фреона и повече няма да грее,пък и климатика ще работи по-добре.

Ако климатика е заводски, разглоби колата отпред и почисти двата радиатора.Най-добре е да се източи фреона и да се разглобят напълно двата радиатора един от друг, за да се изчисти всичко.При това разглобяване провери дали ремъка между двете перки за охлаждането е здрав (едната е електрическа и захранва другата с ремък). След това като се напълни климатика,виж как работи - на какви налягания и му симулирайте високо налягане,за да видите дали пресостата пуска 2-ра степен на перките (не ти трябва ключето точно поради тази причина - датчиците така или иначе трябва да я пускат при такива температури и климатик ;) ). Ако ги включва,значи климатика е наред, ако ли не - виж дали има проблем по кабелите или в самия пресостат.
Ако климатика не е заводски, тогава имаш вродено лошо охлаждане и трябва да мислиш в посока за подобряването му - при насаждания климатик водния радиатор е доста по-малък от нужното,както и ел. перката е само една,а тя не е достатъчна за да охлажда добре.Така съчетаваш хем малък радиатор, хем недостатъчна перка и е нормално да грее.Вариантите там са да минеш на заводско охлаждане за такъв Пасат с климатик - големия радиатор с двойната перка и големия климатичен радиатор. Малко преправяне на системите за антифриза и фреона и повече няма да грее,пък и климатика ще работи по-добре.

- Dushko
- Мнения: 32
- Регистриран на: Пон 28 май 2012 7:33
- Автомобил: Passat B 3 1.8 mono 90 cc
- Двигател: 1992
- Местоположение: Lovech
Re: Passat B3 1.8 90 к.с. - загрява
Колеги благодаря ви за съветите . Климатика е заводски,но това което ме притеснява е не дали включва втора степен на вентилатора и на колко градуса включва ,а защо като съм я включил ръчно ( с ключето ) не пада температурата а си поддържа около 105-110 градуса.Иначе не съм мерил дали това е реалната температура,но макар и да не е реална не е ли логично като върти перката на вентилатора температурата да падне поне малко. Възможно ли е термостата да не отваря достатъчно и това да е някаква причина ?
Иначе не ми се вярва да е направил "китеник" между двата радиатора ,та аз не съм ходил по нивите и по горите с нея :)
Нямам представа защо е така,но в началото като я купих нямах такива проблеми,даже като я карах градско и започнеше да наближава 100 градуса,тогава нямах клуче за ръчно пускане на втора степен,аз нарочно пусках климатика да работи и по този начин се включваше вентилатора и падаше температурата,а сега не е така.
Благодаря ви за помощта !
Иначе не ми се вярва да е направил "китеник" между двата радиатора ,та аз не съм ходил по нивите и по горите с нея :)
Нямам представа защо е така,но в началото като я купих нямах такива проблеми,даже като я карах градско и започнеше да наближава 100 градуса,тогава нямах клуче за ръчно пускане на втора степен,аз нарочно пусках климатика да работи и по този начин се включваше вентилатора и падаше температурата,а сега не е така.
Благодаря ви за помощта !
-
- VW експерт
- Мнения: 13408
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Passat B3 1.8 90 к.с. - загрява
Относно "китеника" не е нужно да ходиш по нивите за да го събереш.
Аз също не съм фермер,но преди две години се заиграх да направя почистването между радиаторите,нямаш си представа що гняс имаше.
От миналото лято съм и с подменен датчик,който включва перките-1 скорост при 90гр.,2 скорост при 97гр.
Аз също не съм фермер,но преди две години се заиграх да направя почистването между радиаторите,нямаш си представа що гняс имаше.
От миналото лято съм и с подменен датчик,който включва перките-1 скорост при 90гр.,2 скорост при 97гр.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B3 1.8 90 к.с. - загрява
Ами аз до колкото разбрах от първото написано, когато е на климатик, тогава имаш проблем с греенето и стига такива температури.
Принципно можеш да видиш какво се случва с климатика - какви налягания държи и въобще как работи. Има ред причини компресора да натоварва много и ако ще и 15-та степен да пуснеш, пак да не може да охлади достатъчно (примерно ако е запушен дехидратора или ако ТРВ клапана не си върши добре работата).Така или иначе трябва на макс. 2 години да си видиш количеството фреон как е, един преглед няма да навреди.
По повод китеника - има достатъчно много мизерия по пътя, която да отиде там, без да ходиш по нивите и т.н. Препоръчително е да се чистят радиаторите всяка пролет, понеже са точно отпред на колата и то ниско долу,където е най-голямата гняс.Лятото перките бичат непрекъснато и загрибат всичката мизерия от пътя (а пътищата ни никак не са чисти).Питата на кондензатора е по-едра от тази на водния радиатор и съответно всичките средно големи боклуци спират между двата радиатора. Отделно полепения прах по питите на двата радиатора пречи на контакта на метала с въздуха и съответно топлоотдаването им става много по-зле от колкото на чист радиатор...а прахоляци по пътищата има, колкото искаш.Ако чистенето и прегледа на климатика не дадат резултат, търси проблема в термостата.
Ето ти моите как изглеждаха (чистени преди една година и колата не е виждала черен път) :
http://prikachi.com/images/173/3205173L.jpg
Принципно можеш да видиш какво се случва с климатика - какви налягания държи и въобще как работи. Има ред причини компресора да натоварва много и ако ще и 15-та степен да пуснеш, пак да не може да охлади достатъчно (примерно ако е запушен дехидратора или ако ТРВ клапана не си върши добре работата).Така или иначе трябва на макс. 2 години да си видиш количеството фреон как е, един преглед няма да навреди.
По повод китеника - има достатъчно много мизерия по пътя, която да отиде там, без да ходиш по нивите и т.н. Препоръчително е да се чистят радиаторите всяка пролет, понеже са точно отпред на колата и то ниско долу,където е най-голямата гняс.Лятото перките бичат непрекъснато и загрибат всичката мизерия от пътя (а пътищата ни никак не са чисти).Питата на кондензатора е по-едра от тази на водния радиатор и съответно всичките средно големи боклуци спират между двата радиатора. Отделно полепения прах по питите на двата радиатора пречи на контакта на метала с въздуха и съответно топлоотдаването им става много по-зле от колкото на чист радиатор...а прахоляци по пътищата има, колкото искаш.Ако чистенето и прегледа на климатика не дадат резултат, търси проблема в термостата.
Ето ти моите как изглеждаха (чистени преди една година и колата не е виждала черен път) :
http://prikachi.com/images/173/3205173L.jpg
- Dushko
- Мнения: 32
- Регистриран на: Пон 28 май 2012 7:33
- Автомобил: Passat B 3 1.8 mono 90 cc
- Двигател: 1992
- Местоположение: Lovech
Re: Passat B3 1.8 90 к.с. - загрява
Значи ме чака доста работа,аз даже нямам представа как да стигна до тези радиатори,явно трябва да разглобя цялата предница :)
- passenger
- Мнения: 843
- Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин
Re: Passat B3 1.8 90 к.с. - загрява
Колата загрява или ти си мислиш че загрява съдейки по показанията на уреда?
А това с копчето което сте сложили, не ми се струва подходяща идея. Точно в този автомобил нещата са доста добре премислени и ако има проблем е добре да се открие а не да се заобикаля по този начин.
Ако не се лъжа датчика който отваря термостата е ниско долу на радиатора, а този който показва температурата на таблото е този върху мотора.
Ако имаш възможност пробвай с друг датчик от приятел, чийто показания са ок, сменя се лесно (този на мотора).
А това с копчето което сте сложили, не ми се струва подходяща идея. Точно в този автомобил нещата са доста добре премислени и ако има проблем е добре да се открие а не да се заобикаля по този начин.
Ако не се лъжа датчика който отваря термостата е ниско долу на радиатора, а този който показва температурата на таблото е този върху мотора.
Ако имаш възможност пробвай с друг датчик от приятел, чийто показания са ок, сменя се лесно (този на мотора).
- Dushko
- Мнения: 32
- Регистриран на: Пон 28 май 2012 7:33
- Автомобил: Passat B 3 1.8 mono 90 cc
- Двигател: 1992
- Местоположение: Lovech
Re: Passat B3 1.8 90 к.с. - загрява
Нямам идея от къде да взема термометър с който да мога да премеря реалната температура,а пък и незнам дали не ме лъже датчика за който казваш,но ще взимам някакви мерки.Интересното обаче е ,защо като не е включен климатика и из града като карам и започне да наближава 100 градуса като включи перката и температурата започва да пада,а като работи климатика и да включи перката температурата не пада-защо е така ?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B3 1.8 90 к.с. - загрява
Поради две причини. Първата е, че компресора на този Пасат е доста стабилен и системата е голяма (1150гр. фреон) и заради това при горещо време компресора смуче между 10 и 15к.с. от двигателя и той се натоварва доста повече от колкото, когато компресора е изключен и съответно грее повече. Втората причина е в радиаторите - пред водния е този за климатика. Когато климатика не работи, радиатора е практически студен т.е. си е с температурата на околната среда и въздуха, който минава през него не се загрява допълнително и достига до водния с температурата, с която си е по принцип. Само че като тръгне климатика при топло време, предния радиатор е с температура между 50 и 70 градуса и съответно загрява въздуха, който минава към водния и охлаждането се влошава доста. Заради това проблеми с китеник между радиаторите и/или не напълно отварящ термостат, лъсват най-добре на климатик и поради тези съображения колите с климатик са с две охлаждащи перки и доста по-голям воден радиатор.


-
- Мнения: 207
- Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:12
- Автомобил: Пасат
- Двигател: AVF 2003г 4х4
- Местоположение: софия
Re: Passat B3 1.8 90 к.с. - загрява
zfa159 написа:Поради две причини. Първата е, че компресора на този Пасат е доста стабилен и системата е голяма (1150гр. фреон) и заради това при горещо време компресора смуче между 10 и 15к.с. от двигателя и той се натоварва доста повече от колкото, когато компресора е изключен и съответно грее повече. Втората причина е в радиаторите - пред водния е този за климатика. Когато климатика не работи, радиатора е практически студен т.е. си е с температурата на околната среда и въздуха, който минава през него не се загрява допълнително и достига до водния с температурата, с която си е по принцип. Само че като тръгне климатика при топло време, предния радиатор е с температура между 50 и 70 градуса и съответно загрява въздуха, който минава към водния и охлаждането се влошава доста. Заради това проблеми с китеник между радиаторите и/или не напълно отварящ термостат, лъсват най-добре на климатик и поради тези съображения колите с климатик са с две охлаждащи перки и доста по-голям воден радиатор.
Както винаги точно обяснено и абсолютно прав.

- Dushko
- Мнения: 32
- Регистриран на: Пон 28 май 2012 7:33
- Автомобил: Passat B 3 1.8 mono 90 cc
- Двигател: 1992
- Местоположение: Lovech
Re: Passat B3 1.8 90 к.с. - загрява
Много ви благодаря ! 

- kaio_666
- Мнения: 62
- Регистриран на: Пет 17 авг 2012 16:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
- Контакти:
Re: Passat B3 1.8 90 к.с. - загрява
Здравейте колеги
и аз имам горе доло същият проблем но при мен много бързо загрява колата и много често се включва перката карам колата без включен климатик продухал съм радиатора и съм го изчистил но съм с една перка с 3 лъча намерих радиатор с две перки но е по висок и не ми става става дума за Пасат Б3 1.8инжекция има ли две перки за този радиатор които е 322мм.
и аз имам горе доло същият проблем но при мен много бързо загрява колата и много често се включва перката карам колата без включен климатик продухал съм радиатора и съм го изчистил но съм с една перка с 3 лъча намерих радиатор с две перки но е по висок и не ми става става дума за Пасат Б3 1.8инжекция има ли две перки за този радиатор които е 322мм.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта