Здравейте колега,
Много скоро купих пасат Б6 2006 2.0ТДИ 140к. BMP.
Панела за климатроника е с врътки като на старите пасати Б3 - 1. температура от 18 до 26 градуса 2. Степен на усилване 3. В коя област да духа
Проблема е че работи само на 4 степен на другите не работи.
Търсих да купя и ми казват, че целия панел се продава комплект и не може по отделно понеже е капсолован и струва 300 лева. Някой имал ли е подобен проблем и как го е разрешил?
Освен това имам и проблем с колана на дясната предна седалка не се прибира. Заял е и не мърда. Някакво предложение каква може да е причината?
Проблемът е разрешен
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: Сря 07 яну 2009 9:45
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: BMP 2012
- Местоположение: София
Проблемът е разрешен
Последна промяна от Silverclub на Сря 16 апр 2014 16:23, променено общо 1 път.
- maimo
- Мнения: 966
- Регистриран на: Пон 12 ное 2007 22:26
- Автомобил: GOLF 5 GTI
- Двигател: AXX-2005
- Местоположение: Варна
Re: Проблем с врътката за степени на Климатроника на пасат Б
колега това че работи само на 4 та степен не е от врътките отиди на някой свестен майстор 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с врътката за степени на Климатроника на пасат Б
Колега, май малко бъркаш нещата :)
При климатичната система на В6 има две понятия (поне 2 са де) - или е полуавтоматичен климатик т.е. това, което е доста далеч от климатроник и е твоето :

или е истинския климатроник, който изглежда ето така :

Както се вижда, климатроника има 7 степени за скоростта на вентилатора, а полуавтоматичния климатик има 4 (както ти описваш).
Двата панела се продават само цели и са под общ парт номер т.е. дори да имаш проблем с едната врътка, ти трябва целия панел. При климатроника няма начин (не съществува такъв тип повреда) да работи само на 4-та степен - може да работи само на максималната (7-ма) или на никаква или пък да не може да се регулира,ама не и да работи само на средната (4-та). В твоя случай 99% нямаш проблем с модула за управление (врътката),а с резистора за степените - той има термозащита, която прекъсва понякога и съответно спират степените от 1 до 3....странно е, че майстора ти не го знае, като това е така от Пасат В3 още и не се е променило
. Трябва да се свали и почисти вентилатора (обикновено от това гори защитата, понеже вентилатора се върти по-трудно и харчи повече ток съответно) и да се смени блока или защитата да се шунтира. В повечето случаи резисторния блок струва над 120лв (защитата е к-т с него) и на хората не им се дават такива пари, заради което махаме защитата. При евентуален следващ проблем с вентилатора не гори тя, а предпазителя за вентилатора (реално няма риск за колата ако въпросната зашита я няма, просто е още една мярка за безопасност). Трябва да се види дали на степените от 1 до 3 стига захранване до резистора и ако да, да се оправи той. Ако схемата е като при по-старите събратя, не би трябвало климатика ти да може да духа студено (т.е. да тръгва компресора) в момента освен на 1-ва степен, когато пък вентилатора ти не работи и няма как да разбереш
. Оригиналния парт номер на резистора за твоята кола, ако решиш да го сменяш с нов е 1K0 959 263A и изглежда така :

След като се оправят тези неща по вентилацията, не е зле да се направи една профилактика на климатичната система, за да се види нейното състояние,защото В6 са с постоянно зацепени компресори и общо взето там работата е доста капризна откъм количество и качество на фреона и масло в системата, защото компресора се върти постоянно, докато е запален двигателя, без значение дали е пуснат климатика или не т.е. износването му е доста по-голямо от на по-старите коли и си иска своето.

При климатичната система на В6 има две понятия (поне 2 са де) - или е полуавтоматичен климатик т.е. това, което е доста далеч от климатроник и е твоето :

или е истинския климатроник, който изглежда ето така :

Както се вижда, климатроника има 7 степени за скоростта на вентилатора, а полуавтоматичния климатик има 4 (както ти описваш).
Двата панела се продават само цели и са под общ парт номер т.е. дори да имаш проблем с едната врътка, ти трябва целия панел. При климатроника няма начин (не съществува такъв тип повреда) да работи само на 4-та степен - може да работи само на максималната (7-ма) или на никаква или пък да не може да се регулира,ама не и да работи само на средната (4-та). В твоя случай 99% нямаш проблем с модула за управление (врътката),а с резистора за степените - той има термозащита, която прекъсва понякога и съответно спират степените от 1 до 3....странно е, че майстора ти не го знае, като това е така от Пасат В3 още и не се е променило



След като се оправят тези неща по вентилацията, не е зле да се направи една профилактика на климатичната система, за да се види нейното състояние,защото В6 са с постоянно зацепени компресори и общо взето там работата е доста капризна откъм количество и качество на фреона и масло в системата, защото компресора се върти постоянно, докато е запален двигателя, без значение дали е пуснат климатика или не т.е. износването му е доста по-голямо от на по-старите коли и си иска своето.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: daimen, Google [Bot] и 52 госта