Здравейте!
Може ли някой да ми каже как точно се демонтира въпросния датчик, защото светлините за заден ход не ми светят и искам да проверя тази част. Интересува ме от къде следва да бръкна - отдолу нагоре или през капака. Питам защото колкото и да се опитвам да ориентирам по снимки из нета, не мога да го видя отгоре този датчик. Колата е Пасат Б5 1.8 125к.с.. Благодаря предварително!
Пасат Б5 1.8 125к.с. демонтаж на датчик за задна скорост
Re: Пасат Б5 1.8 125к.с. демонтаж на датчик за задна скорост
Така... Оправих проблема. Работата е много пипкава и мръсна, по-трудна отколкото очаквах.
Има два вида датчика:
Този

и този:

Вижте каква е скоростната ви кутия.
Моята е със първия вид датчик, затова описвам неговата смяна.
Демонтажа на стария става по следния начин:
При моята кола откъм капака, т.е. отгоре, достъпа е невъзможен. Започва се отдолу(използвайте канал, защото иначе ще се мъчите доста), над лявата полуоска се намира куплунга на датчика, с който се свързва с ел. системата на автомобила. Разкача се, и след това се демонтира чрез отвиване на два болта. След това вече може да се работи отгоре. За целта трябва да се свали капака на въздушния филтър. Разкача се, и просто се завърта над двигателя. За да продължите да работите, колата трябва да изстинала, защото там е колектора и ако е била запалена е много нагрято мястото. Хубаво е да сте си подготвили фенерче. Като погледнете зад двигателя върху скоростната кутия се вижда една глава на болт, който държи метална скоба. Развива се и се сваля заедно със скобата. Тази скоба държи самият датчик притиснат към скоростната кутия. След това ви препоръчвам хубаво да почистите мястото около датчика, за да избегнете попадането на боклуци в скоростната кутия. Датчика се сваля като се хване с клещи (или дори с ръка ако си железен, като мен :)). Внимателно се издърпва, защото ел. куплунга на кабела е широк и не се измъква лесно. Оттук нататък има два варианта:
1. Отивате и си купувате нов (на мен ми искаха 56лв.)
2. Виждате дали подлежи на ремонт и си го поправяте (почистване на контактните пластини от нагари и налепи и друга мръсотия, смяна на пружинката, смазване и т.н.) Датчика се разглобява, като го огледате ще разберете как, става най-лесно с ножче.
Това е всичко. Отлагах тази поправка две години, но най накрая стана. Ако някой се сблъска с проблеми ще гледам да помогна.
Има два вида датчика:
Този

и този:

Вижте каква е скоростната ви кутия.
Моята е със първия вид датчик, затова описвам неговата смяна.
Демонтажа на стария става по следния начин:
При моята кола откъм капака, т.е. отгоре, достъпа е невъзможен. Започва се отдолу(използвайте канал, защото иначе ще се мъчите доста), над лявата полуоска се намира куплунга на датчика, с който се свързва с ел. системата на автомобила. Разкача се, и след това се демонтира чрез отвиване на два болта. След това вече може да се работи отгоре. За целта трябва да се свали капака на въздушния филтър. Разкача се, и просто се завърта над двигателя. За да продължите да работите, колата трябва да изстинала, защото там е колектора и ако е била запалена е много нагрято мястото. Хубаво е да сте си подготвили фенерче. Като погледнете зад двигателя върху скоростната кутия се вижда една глава на болт, който държи метална скоба. Развива се и се сваля заедно със скобата. Тази скоба държи самият датчик притиснат към скоростната кутия. След това ви препоръчвам хубаво да почистите мястото около датчика, за да избегнете попадането на боклуци в скоростната кутия. Датчика се сваля като се хване с клещи (или дори с ръка ако си железен, като мен :)). Внимателно се издърпва, защото ел. куплунга на кабела е широк и не се измъква лесно. Оттук нататък има два варианта:
1. Отивате и си купувате нов (на мен ми искаха 56лв.)
2. Виждате дали подлежи на ремонт и си го поправяте (почистване на контактните пластини от нагари и налепи и друга мръсотия, смяна на пружинката, смазване и т.н.) Датчика се разглобява, като го огледате ще разберете как, става най-лесно с ножче.
Това е всичко. Отлагах тази поправка две години, но най накрая стана. Ако някой се сблъска с проблеми ще гледам да помогна.
- vasilb
- Мнения: 742
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 20:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат Б5 1.8 125к.с. демонтаж на датчик за задна скорост
Браво! Подборно описано и полезно! 

-
- Мнения: 840
- Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AKL 2000
- Местоположение: Plovdiv
Re: Пасат Б5 1.8 125к.с. демонтаж на датчик за задна скорост
Колега, при мен е от втория тип. Откачих буксата, напръсках с контактен спрей и се оправи.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Димитър75 и 54 госта