


Въпрос за охладител за маслото
- lozan67
- Мнения: 734
- Регистриран на: Чет 03 авг 2006 20:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Въпрос за охладител за маслото
Като си купих колцата, беше със минерално 15w-40,което смених два пъти с Мотул 15-50.През лятото за по 8000 км съм доливал по около 600-700 гр. до смяна. С наближаването на зимата реших да му сипя по-тъничко и сложих Тотал Кварц 7000 10-40. Направо съм много доволен спрях да си чувам повдигачите, бе все едно си сложих друг двигател. Минал съм 3000 км. и не съм доливал. Та мисълта ми е, че сега е студено и всичко е точно, но лятото ми се ще да карам с него, но се притеснявам, че в жегите ще почне да го духа яко/То и сега главните ми загуби са кам въздушния филтър/ дали мога да си сложа на 1,6 двигател, охладител от 1,8 мотор. Този, който се връзва към охладителната уредба.
- musura
- Сър
- Мнения: 7129
- Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голям Поровец
Колкото е по-качествено маслото, толкова в по-голям температурен диапазон си запазва вискозитета (и другите качества де). С други думи, при работен режим и лято и зиме, маслото си е примерно 100 градуса, единствената разлика е докато ти загрее мотора - първите няколко минути. С две думи, щом сега не го "духа" и лятото няма 

Re: Въпрос за охладител за маслото
lozan67 написа:...През лятото за по 8000 км съм доливал по около 600-700 гр. до смяна. ......но се притеснявам, че в жегите ще почне да го духа яко...
Защо не се замислиш за смяна на гумичките на клапаните? Не вярвам тогава да ти изчезва маслото. Няма да правиш присаждания на охладители, пък и със смяната на гумичките двигателя след това ще си рботи по-добре. Цената на комплекта е около 10лв.
- lozan67
- Мнения: 734
- Регистриран на: Чет 03 авг 2006 20:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Не вярвам да са гумички на клапани, заштото ауспуха ми е цвят ръжда, свещите ги сменях преди 2000км бяха бели /типично за кола на газ/ без нагар. Смемих гарнитурата на капака на клапаните и единственото масло, което намирам извън картера е в капака на въздушния филтър. Лятото повечко ,зимата по-малко. Още като сипвах 10-40 всички ми предричаха, че ще ми удвои харченето, защото било по-тънко, но засега е супер. Исках да питам дали някои е правил тази операция и дали има специфични проблеми. Видимо няма разлика м/у блоковете на 1,6 и 1,8 и в захващането на лапата на масления филтър.
- Li4o
- Аватар:
- Мнения: 2800
- Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
lozan67 написа:Не вярвам да са гумички на клапани, заштото ауспуха ми е цвят ръжда, свещите ги сменях преди 2000км бяха бели /типично за кола на газ/ без нагар. Смемих гарнитурата на капака на клапаните и единственото масло, което намирам извън картера е в капака на въздушния филтър. Лятото повечко ,зимата по-малко. Още като сипвах 10-40 всички ми предричаха, че ще ми удвои харченето, защото било по-тънко, но засега е супер. Исках да питам дали някои е правил тази операция и дали има специфични проблеми. Видимо няма разлика м/у блоковете на 1,6 и 1,8 и в захващането на лапата на масления филтър.
Заедно с охладителя трябва да си вземеш желязната тръбичка от ГТИ, щото на твоята нямаш щуцери за свързване не охладителя...иначе проблеми няма маслените помпи на 1.6 и 1.8 са еднакви

- lozan67
- Мнения: 734
- Регистриран на: Чет 03 авг 2006 20:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Благодаря на всички за отговорите.Намерих вяпросния охладител, заедно с конзолата и датчиците за температура и налягане, тръбата от водната помпа и даже и некой водни съединения. Но тръбата трябва да се преработи защото няма изход за карбуратора и е малко по-дълга. Та ще го отложа за напролет да мога да се подготвя. Имам само въпрос ,само на дисплея на компа на гти показва температурата или има и модели с уред със стрелка. Ако не да по4вам и присадка мисля от лада 1500, даже да задигна и уреда за налягане на маслото, което ще отвори още стругарска работа.
- ivkata
- Мнения: 1146
- Регистриран на: Пет 17 мар 2006 19:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови Искър
http://forum.vwclub.bg/viewtopi ... 0%F3%E4%E8 не знам дали съм уцелил точния линк,ако не съм във тунинг подфорума е отговора на твоя проблем с допълнителните уреди 

- lozan67
- Мнения: 734
- Регистриран на: Чет 03 авг 2006 20:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Ако питаш некой майстор веднага ще ти каже че са ти износени сегментите и за това духа масло във филтъра. Но мойто мнение, че ни е задръстено филтърчето, което се намира във капака на клапаните. Но е капсуловано. При москвича филтъра се намираше в капачката за наливане на масло и при всяка смяна се разглабяше и промиваше, ако не го направех, почваше да качва масло във въздушния филтър. За голфето мисля да реша проблема със сепратор за масло, такъв продават във топспийд на илинцито, но аз мисля да си го направя сам, поради ограничен бюджет.
- lozan67
- Мнения: 734
- Регистриран на: Чет 03 авг 2006 20:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
охладител
Днес остана най-после време и сложих охладитела. Не съм използвал тръбата за GTI, затова ако на някой му трябва се подарява. Свързах го като на Пасата 2000 кубика. При първа възможност щв сложа снимки още нямам впечатления, а датчика, който имам от ЛАДА не се събира с преходника и явно ще го сложа на пробката на картера. Молбата ми е ако някой знае диаметъра и стъпката на пробката или има некоя в повече за известно време за мостра, ще съм много благодарен, ако ми я заеме.
Re: охладител
lozan67 написа:Днес остана най-после време и сложих охладитела. Не съм използвал тръбата за GTI, затова ако на някой му трябва се подарява. Свързах го като на Пасата 2000 кубика. При първа възможност щв сложа снимки още нямам впечатления, а датчика, който имам от ЛАДА не се събира с преходника и явно ще го сложа на пробката на картера. Молбата ми е ако някой знае диаметъра и стъпката на пробката или има некоя в повече за известно време за мостра, ще съм много благодарен, ако ми я заеме.
Толкова инженери са мислили по тази кола и са преценили, че няма смисъл от такива подобрения. Времето също е доказало, че не се налага. Защо си правиш експерименти с колата?
- Li4o
- Аватар:
- Мнения: 2800
- Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
Re: охладител
lozan67 написа:Днес остана най-после време и сложих охладитела. Не съм използвал тръбата за GTI, затова ако на някой му трябва се подарява. Свързах го като на Пасата 2000 кубика. При първа възможност щв сложа снимки......
Ще чакам с интерес снимките....

- lozan67
- Мнения: 734
- Регистриран на: Чет 03 авг 2006 20:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
охладител
В пощата ти са.
Инжинерите са я измислили добре тая колица, но след тях са минали счетоводителите и на по-евтините моделчета, като на моя EZ са им резнали некой екстри. Иначе на всички други в по-скъпия клас са им оствили охладител. Все пак борбата за пазари се води и с цена, не само с качество. 


Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 115 госта