В неделя загубих около час при опит да изключа старт стоп функцията на колата, така както написах по-горе. Новините не са добри - не стана. След това няколко дена порових из някой места за информация. Ето резултатите:
Практически напъни: Битове указващи, че двигателя на автомобила е със старт/стоп функции има на следните места:
Модул 01 ENGINE --> BYTE 6 --> BIT 0 START/STOP SYSTEM INSTALLED
Модул 09 CENTRAL ELECTRONIC --> BYTE26 --> BIT7 --> ENABLING START/STOP FUNCTION
Модул 10 PARK/STEER ASSIST --> BYTE01 --> BIT1 --> START/STOP INSTALLED
Модул 17 INSTRUMENTS --> adaptation --> INDICATOR LIGHT FOR START=STOP OPERATION
Промяна на тези битове води до следното: Промяна в модул 10 (сервотроника) не води до забелжими промени. Промяна в модул 17 (таблото) води до изчезване на големия символ за старт стоп и съобщението когато двигателя спира и се пали поради старт-стопа. Аз съм махнал тази картинка от самото начало. Бит7 в байт 26 в модул 09 (борднес) е абсолютна измишльотина на VAGCOM. При дезактивирането му нищо не се случва със старт-стопа, но за сметка на това спират да пръска водата за измиване на предното стъкло, както и да се активира парктроника при движение назад, както и спира да действа камерата за заден ход. Изобщо искам да кажа, че ВАГКОМ въобще не е меродавен при европейските модели на VW ot 2 г. насам. Фирмата е американска. От моделна година 2012 VW слага старата генерация контролери в САЩ и ако нямате достоверна информация от друго място с VAGCOM можете да си потрошите колата. Най-интересното място е в модул 01 (ECU на двигателя). Ако махнете единицата указваща активност на старт/стоп функцията (байт 6 бит 0) този блок отказва да приеме промяната. Въпреки това бита очевидно е сложен там не само за красота. В същия модул има и адаптация с името START/STOP FUNCTION DEACTIVATEING. При използването на тази адаптираща функция колата писва, че има грешка в двигателя и по точно старт/стопа се е бричнал. При изваждане на ключа или запалване цялата "адаптация" се изпарява във въздуха и все едно никога не е правена.
Расъждения на глас: По различни форуми определено има интерес и опит за изключване на "мразената" от доста шофьори функция СТАРТ/СТОП. Първите опити за това датират от 2006/2007 г. когато се появява Ауди А6 с такъв двигател. По късно се явяват и А4 с такива двигатели. На Ауди "адаптацията" за изключване на старт/стопа е защитена с код (има го за много функции и на VW - за да не си потрошим колата поради неразбиране, но и за да не си доинсталираме някой неща сами). Аз предполагам, че за да проработи корекцията в модул 01 трябва да се спази някаква последователност или процедура - иначе какъв е смисъла да има такива битове. Както винаги официалното поведение на VW е най-интересно. Те свенливо отклняват всякакви желания и информация за изключване на старт-стопа. Мотивите са в повечето случаи неясни. В САЩ се бяха изцепили, че ако се изключел старт/стопа щял да се повиши разхода на гориво и това да компроментира официалните данни. Всички собственици на такива коли знаем, че "икономията" на гориво от тази функция е незначителна (по моя преценка под 0.5л/100 км градско). Има вече и първите отзиви на по-дълго използвали тази функция автомобили. Изненадващо за мен, почти при всички дефектира акумулатора (за 2 до 4 г.). Аз очаквах да е стартера. Колко допълнително се износва двигателя - това едва ли някога ще разберем.
Като гледам новите реклами на Опел Инсигния - 140 к.с. дизел поради старт/стоп и големите "иновации" със своите 1500 кг. харчел 5/100 градско и 3.5/100 извънградско. Разбира се както и нашият Пасат харчи по 6.5/100 градско. Някой във форума постигнал ли е такъв разход със своят автомобил ? (разбира се без да го тегли някой
