Polo 1.4 mpi - Странни показания на уредите по таблото

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Polo 1.4 mpi - Странни показания на уредите по таблото

Мнениеот freelancer » Пет 18 апр 2014 11:02


Здравейте колеги! Весели празници! :biggrin
Вчера смених дросел клапата заради моят гаснещ проблем при студен старт, само с консуматори. След това покарах малко колата да си направи настройките и забелязах следното:

В сервиза диагностика ми гледа температурата и температурата на таблото беше по висока отколкото тази която показва температурният датчик, имаше някакво разминаване с около 10 градуса. Гледа я и с един уред с инфрачервен лъч, който се използва от хладилните техници (доколкото ми е известно).
След това ми каза да покарам 10 тина километра без да гася, отидох до един магазин и оставих колата да работи на празен ход, светеше ми лампата за бензина и стрелката беше паднала доста, почти до първата чертичка, щях да ходя да заредя, когато за мое учудване, като се качих отново в колата забелязах, че стрелката се беше вдигнала доста, почти над червената област, още малко и да изгасне лампата с колонката. :mhihi
Не съм карал по наклони и нанадолнища, само градско, а в Казанлък всичко е равно, все пак сме Розовата Долина.
Да не би канистъра и онова клапанче да ми прави проблеми? Гледал съм за ефекта "кока кола", няма такова нещо,т.е. не ми е съскало от капачката.
Чудя се кой контролира уредите?
Да не би да е ЕКУ-то? Особено информацията от датчика за температурата не минава ли през ЕКУ и то да движи стрелката на таблото?
Благодаря за мненията предварително!




Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: polo 1.4 mpi странни показания на уредите по таблото

Мнениеот Bai Sando » Пет 18 апр 2014 12:09


Пробвай с друг датчик.
Ако твоят е от тия с жълтия пръстен или синия дето са с 4 кабелчета то той е разделен на две от вътре.Демек две от кабелчетата са ти за да информират компютъра на колата колко градуса е,а другите две са ти за таблото.
На по-дъртите пасати и голфове даже си имат по два отделни датчика.Един за компютъра и друг за таблото,после ги правят две в едно :th_up


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: polo 1.4 mpi странни показания на уредите по таблото

Мнениеот freelancer » Пет 18 апр 2014 13:44


Не е с жълтия пръстен, а зелен комбиниран, 2 в 1, купен е от Евро-07 (Вернет), за това ме съмнява да е менте. Още като ми го смениха, махнаха люксембургския (Елт), с който пак си гаснеше и с този новия пак същата работа, за това диагностика се съмнява в ЕКУ-то.
Датчика да менте, колко да е менте, поне като нов би трябвало да работи. Имал съм проблеми с менте части и за това се съмнявам.
Смених дросела Бай Сандьо ама същата работа, явно имам проблем с екуто.
Според моят диагностик, най добре да пробвам с екуто и после да сменя датчика, ще си го купя този път сам от Авто+ там поне частите са със сигурност качествени, предложиха ми Беру.
Явно екуто си мисли, че двигателя е загрял и за това не държи по високи обороти на студено. Тази година 1200 оборота не съм видял, както 1100. Най много около 1000, като беше много студено, то не че тази година е кой знае колко студено.
Друго, което сочи към еку е, че ми дава грешка за МАП, а пък съм сменил 3 мапа!
Ако беше нещо по кабелите на температурния датчик, щеше да ми светне лампата и щеше да ми запише грешка за датчик на температурата.
След празниците, ще пробвам с еку, което имам налично и дано се оправи.
Трябва стабилно да си държи оборотите на 1000, 1100 поне 1-2 минути, а те бързо падат на около 900, нещо не е както трябва.
Не са МАП, дросел, температурен датчик, бобина, кабели, помпа (мерено е налягане). Остава комп и дано този път имам късмет.
Иначе не гасне, но при пуснати всички консуматори, при навиване на волана оборотите паднаха доста за момент. Само тва е за сега, но си мисля, че ако беше по студено сигурно щеше да изгасне.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: polo 1.4 mpi странни показания на уредите по таблото

Мнениеот Bai Sando » Пет 18 апр 2014 16:00


А новия комп.имаш ли му имобилайзера?
Незнам при полото къде се намира...дали е в отделна кутийка като при голф 3 и чипчето в ключа или е в таблото като при 4-ките :gruebel


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: polo 1.4 mpi странни показания на уредите по таблото

Мнениеот freelancer » Пет 18 апр 2014 20:28


Човека, който ще ми слага екуто, каза, че няма проблеми, ще ми препрограмира "новото", няма нужда от имо или ключове.
След, като сутринта тествах и се държа общо взето добре, след няколко часа е изгаснала, когато жената се е качила в колата, при пускане на фарове, завъртане на волана, при маневра за да излезе зад друга кола. Пали пак и няма проблеми, светеше пак ЕРС лампата за проблем с електрониката.
Имам чувството, че това еку или не се адаптира или си губи адаптациите.
Ще видим с другото какво ще стане, дано е там проблема, че ми писна и направо ми иде да го наритам тва поло. :censored2


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: polo 1.4 mpi странни показания на уредите по таблото

Мнениеот Bai Sando » Пет 18 апр 2014 20:31


Щом твоя човек ще го програмира,значи няма да има драми с имобилайзера :th_up
Дано да се окаже от компютъра,но така като гледам само той остава :gruebel


goforit
Мнения: 89
Регистриран на: Чет 19 юли 2012 10:47
Автомобил:
Двигател:

Re: polo 1.4 mpi странни показания на уредите по таблото

Мнениеот goforit » Съб 19 апр 2014 9:58


Колега какво показва таблото и какво взема ЕКУ-то са различни неща. Както сам каза датчиците са два като единия е за таблото, другия за компа :) Таблото не показва точно, тая стрелка там е само за твой ориентир. Щом ти дава грешка в мап-а постоянно, сигурен ли си, че не смуче въздух от някъде ? О-пръстена на дросела, клапана на колектора, някъде покрай самия мап ? Голям филм с това АКК :D


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: polo 1.4 mpi странни показания на уредите по таблото

Мнениеот freelancer » Нед 20 апр 2014 19:57


Ако дърпа въздух щяха да играят оборотите, а те си стоят стабилни, бетон. :mhihi
Дросела ми го сложи професионалист, не смуче въздух, "о"- пръстена е ок, мап-а си го сложих аз, 3 тият, беше супер запазен, като нов, също и уплътнението, стегнах яко рапидките, не мисля, че е от там проблема.
Диагностика ми гледа вакуума и ми каза, че е перфектен, което нямам как да стане ако дърпа въздух. Другият вариант са кабели, ама тогава ще свети постоянно лампата.
За тази грешка Рос Тех дават следните причини - въздух, кабели, мап, еку.
Айде да влиза малко въздух и дросела(еку) щеше да се мъчи да го компенсира, но все си мисля, че щеше поне леко да клати оборотите.
Дава неприемлив (implausible) сигнал към мапа, за момент и като я изфорсирам, да премине 3000 оборота и лампата веднага изгасва и след това мога да карам със седмици без да светне.
Все едно си губи мапа и като я разкарам в обороти си прави адаптациите, на нещо такова ми прилича, ама кой знае.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта