Обмислям вариянти за по-дълга 5-та или направо цяла скоростна кутия.
По принцип това е нещо, с което не ми се занимава много, но карам по около 40хил на година основно магистрали и имам нужда от по-дълга 5-та.
Двигателя е 2000сс AZM 116hp - според каталозите съм с кутия EMV
Четох доста теми и клоня към кутия от AWX-двигател с 5-степенна FHN
ето моите предавателни числа на EMV, от дясно са кодовете на кутиите с такива предавателни числа
1-ва Z=34/9 =3,78 -EHV,EMV,FHN,EZG
2-ра Z=37/17 =2,18 -EHV,EMV,FHN,EZG
3-та Z=40/28 =1,43 -EHV,EMV,EZG,FXR
4-та Z=35/34 =1,03 -EMV,EHV,EAA,EAC,EZG,FXR
5-та Z=31/37 =0,84 -EHV,EMV,EAC,EZG
ето и предавателните на FHN
1-ва Z=34/9 =3,78 -FHN
2-ра Z=37/17 =2,18 -FHN
3-та Z=34/25 =1,36 -FHN
4-та Z=28/31 =0,90 -FHN
5-та Z=24/35 =0,69 -FHN
Нека започнем първо от там дали тази кутия може да се монтира на моя двигател, може ли евентуално да се смени само зъбната двойка на 5-та предавка и може ли да се направи на място или се сваля цялата кутия. Има ли разлики в чашките на полуоските, стартера, маховика и т.н. Доколкото знам съм с демпферен маховик.
Приемам всякакви съвети и споделен опит.

Знам че манипулацията не е нещо често срещано и не очаквам много , но все пак всичко би ми било полезно.