В5 AJM проблем с охладителната система

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
simonvt1
Мнения: 22
Регистриран на: Чет 21 фев 2008 12:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

В5 AJM проблем с охладителната система

Мнениеот simonvt1 » Пон 28 апр 2014 20:32


Здравейте колеги! Собственик съм на Фолксваген Пасат 1999 г., дизел, В5, AJM мотор. Имам следния проблем, преди 2 месеца установих теч на антифриз от гуменото съединение, което зад двигателя, точно над скоростната кутия до датчика за температурата. След отремонтиране се получи втори път само след няколко дни на гумено съединение до него, пак смяна на гумените опръстници. След няколко дни отново от една от подгревните свещи на антифриза и вече е отремонтиран, няма течове отникъде. Само, че това ме наведе на мисълта дали не надува от двигателя в охладителната система и съответно налягането да търси слабите места и да избива. След каране проверявам маркуча, който е горе на радиатора и ми се струва доста надут (твърд)за налягане в системата от 1 атмосфера Но пък не е и камък, както съм чувал при подобни проблеми. Но пък и нямам представа на стискане колко трябва да е напрегнат. Антифриз не губи, има парно и не загрява. Доколкото знам това са симптомите когато има проблем с надуване от глава. Но имам едно постоянно и много шумно къркорене в таблото, т.е. някъде около парното. Пътувах и на дълги разстояния, но спирам през 50-80 км и отвивам капачката за да изпусна налягането, защото ми се струват доста надути тия маркучи, все пак ме е страх да не пръсна някой и да остана на пътя, дори качвах колата на канал за да й е вдигната предницата нависоко и уж да се самообезвъздуши, изчаквам загрява и няма къркорене. Уж всичко е наред и на следващата сутрин пак същото, все едно се излива кана с вода в леген, такъв шум се чува в таблото. Между другото си купих нова капачка от Фолксваген и отново същата история, а да съм чак такъв карък и новата да е проблем не вярвам, макар, че историята помни и такива случаи. Моля за някакви съвети и идеи. Благодаря на всички предварително!




Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Проблем с охладителната система на В5

Мнениеот hvp800 » Пон 28 апр 2014 20:48


Колега, предполагам си прегледал във форума теми от рода на теч на антифриз или губя антифриз, защото освен това което си изброил не каза дали намалява течноста в казанчето, Изпотява ли ти стъклата като минеш от климатик на парно или въобще като пуснеш да духа на прозорците, Огледа ли хубаво всички маркучи и снадки за теч или неестественно омазняване, А за надуването на маркучите най-лесния начин е да намериш някой със помпа-дюза мотор независимо дали е 101,116,131 или 150 и да провериш дали е еднакво твърд маркуча, тези мотори се слагат на доста модели така че не е толкова трудно да попиташ някой


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 615
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Проблем с охладителната система на В5

Мнениеот dispatch » Пон 28 апр 2014 20:56


При мен се чуваше, когато нивото на антифриза беше около минимума (при студен мотор).
Закарай нивото близо до максимума (при студен мотор) и недей да отвиваш капачката повече... и виж как ще е тогава.


simonvt1
Мнения: 22
Регистриран на: Чет 21 фев 2008 12:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с охладителната система на В5

Мнениеот simonvt1 » Пон 28 апр 2014 21:34


Колеги! Антифриз не губи, нивото е по норма на мерната линия, не изпотява стъклата, няма разлика м/у климатроник и после на парно, маслото не се е покачило, да къркори при студен двигател и то много шумно, няма течове. Не знам как да изгоня този въздух от парното и дали не идва от двигателя. Маркучите се втвърдяват предимно когато я карам на по-дълги разстояния и когато колата поддържа обороти за продължителен период от време.


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Проблем с охладителната система на В5

Мнениеот hvp800 » Пон 28 апр 2014 21:55


Ами щом не губиш антифриз, и не ти се потят прозорците, всичко останало говори за пробив някъде в системата, Измий и подсуши двигателя след това така че да е доста чист и увий със хартия ( салфетките от тези на руло където са) и върху хартията залепи със тиксо, Наблегни на всички проблемни места, около тандем помпата, отзад зад двигателя маркучите дето влизат в купето, Тези двигатели нямат обезвъздушители и го правят това сами но ти пък каза ,че си сменил капачката icon_idea и колата няма проблем със загряване и т,н,


vlladi
Мнения: 3
Регистриран на: Чет 03 апр 2014 20:58
Автомобил:
Двигател:

Re: В5 AJM проблем с охладителната система

Мнениеот vlladi » Съб 03 май 2014 23:48


Колега аз съм със същия двигател и същия проблем смених капачка термостат и пак надува вече незнам какво да правя май отивам на отваряне за гарнитура пиши какво става при теб :banghead


simonvt1
Мнения: 22
Регистриран на: Чет 21 фев 2008 12:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: В5 AJM проблем с охладителната система

Мнениеот simonvt1 » Съб 10 май 2014 20:21


Към момента съм без промяна, или така трябва да надува или просто в града понеже са къси разстоянията и не може да достигне това високо налягане, което е на извън градските разстояния и оборотите разбира се. Ще сменям термостат на първо време, тъй като моя определено не работи. После мисля да заема капачка от колега със същия модел двигател.


vlladi
Мнения: 3
Регистриран на: Чет 03 апр 2014 20:58
Автомобил:
Двигател:

Re: В5 AJM проблем с охладителната система

Мнениеот vlladi » Нед 11 май 2014 23:11


аз смених капачката поне три пъти :banghead като купих и нова на феби немска за 10 лева и с нея не надува което ме накара да се усамня че не работи отидох в порше изток и ми я премериха оказа се че и трите който сам имал не работят купих оргинална работеща и пак надува смених термостата снов и той пак не отваря :scare3 ,защото налягането и въздушната възглавница не му позволяват,вече съм дигнал ръце :scare3 и намерих майстор да отваряме главата дано е само гарнитура.аз съм в район дружба 2 ако си някаде наблизо да ти дам моята да пробваш успех и дано при теб се окаже нещо по леко. :bishop



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: dafi_dimo, Danny boy и 51 госта