В5 AJM проблем с охладителната система
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: Чет 21 фев 2008 12:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
В5 AJM проблем с охладителната система
Здравейте колеги! Собственик съм на Фолксваген Пасат 1999 г., дизел, В5, AJM мотор. Имам следния проблем, преди 2 месеца установих теч на антифриз от гуменото съединение, което зад двигателя, точно над скоростната кутия до датчика за температурата. След отремонтиране се получи втори път само след няколко дни на гумено съединение до него, пак смяна на гумените опръстници. След няколко дни отново от една от подгревните свещи на антифриза и вече е отремонтиран, няма течове отникъде. Само, че това ме наведе на мисълта дали не надува от двигателя в охладителната система и съответно налягането да търси слабите места и да избива. След каране проверявам маркуча, който е горе на радиатора и ми се струва доста надут (твърд)за налягане в системата от 1 атмосфера Но пък не е и камък, както съм чувал при подобни проблеми. Но пък и нямам представа на стискане колко трябва да е напрегнат. Антифриз не губи, има парно и не загрява. Доколкото знам това са симптомите когато има проблем с надуване от глава. Но имам едно постоянно и много шумно къркорене в таблото, т.е. някъде около парното. Пътувах и на дълги разстояния, но спирам през 50-80 км и отвивам капачката за да изпусна налягането, защото ми се струват доста надути тия маркучи, все пак ме е страх да не пръсна някой и да остана на пътя, дори качвах колата на канал за да й е вдигната предницата нависоко и уж да се самообезвъздуши, изчаквам загрява и няма къркорене. Уж всичко е наред и на следващата сутрин пак същото, все едно се излива кана с вода в леген, такъв шум се чува в таблото. Между другото си купих нова капачка от Фолксваген и отново същата история, а да съм чак такъв карък и новата да е проблем не вярвам, макар, че историята помни и такива случаи. Моля за някакви съвети и идеи. Благодаря на всички предварително!
Re: Проблем с охладителната система на В5
Колега, предполагам си прегледал във форума теми от рода на теч на антифриз или губя антифриз, защото освен това което си изброил не каза дали намалява течноста в казанчето, Изпотява ли ти стъклата като минеш от климатик на парно или въобще като пуснеш да духа на прозорците, Огледа ли хубаво всички маркучи и снадки за теч или неестественно омазняване, А за надуването на маркучите най-лесния начин е да намериш някой със помпа-дюза мотор независимо дали е 101,116,131 или 150 и да провериш дали е еднакво твърд маркуча, тези мотори се слагат на доста модели така че не е толкова трудно да попиташ някой
- dispatch
- Мнения: 615
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Проблем с охладителната система на В5
При мен се чуваше, когато нивото на антифриза беше около минимума (при студен мотор).
Закарай нивото близо до максимума (при студен мотор) и недей да отвиваш капачката повече... и виж как ще е тогава.
Закарай нивото близо до максимума (при студен мотор) и недей да отвиваш капачката повече... и виж как ще е тогава.
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: Чет 21 фев 2008 12:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с охладителната система на В5
Колеги! Антифриз не губи, нивото е по норма на мерната линия, не изпотява стъклата, няма разлика м/у климатроник и после на парно, маслото не се е покачило, да къркори при студен двигател и то много шумно, няма течове. Не знам как да изгоня този въздух от парното и дали не идва от двигателя. Маркучите се втвърдяват предимно когато я карам на по-дълги разстояния и когато колата поддържа обороти за продължителен период от време.
Re: Проблем с охладителната система на В5
Ами щом не губиш антифриз, и не ти се потят прозорците, всичко останало говори за пробив някъде в системата, Измий и подсуши двигателя след това така че да е доста чист и увий със хартия ( салфетките от тези на руло където са) и върху хартията залепи със тиксо, Наблегни на всички проблемни места, около тандем помпата, отзад зад двигателя маркучите дето влизат в купето, Тези двигатели нямат обезвъздушители и го правят това сами но ти пък каза ,че си сменил капачката
и колата няма проблем със загряване и т,н,

Re: В5 AJM проблем с охладителната система
Колега аз съм със същия двигател и същия проблем смених капачка термостат и пак надува вече незнам какво да правя май отивам на отваряне за гарнитура пиши какво става при теб 

-
- Мнения: 22
- Регистриран на: Чет 21 фев 2008 12:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: В5 AJM проблем с охладителната система
Към момента съм без промяна, или така трябва да надува или просто в града понеже са къси разстоянията и не може да достигне това високо налягане, което е на извън градските разстояния и оборотите разбира се. Ще сменям термостат на първо време, тъй като моя определено не работи. После мисля да заема капачка от колега със същия модел двигател.
Re: В5 AJM проблем с охладителната система
аз смених капачката поне три пъти
като купих и нова на феби немска за 10 лева и с нея не надува което ме накара да се усамня че не работи отидох в порше изток и ми я премериха оказа се че и трите който сам имал не работят купих оргинална работеща и пак надува смених термостата снов и той пак не отваря
,защото налягането и въздушната възглавница не му позволяват,вече съм дигнал ръце
и намерих майстор да отваряме главата дано е само гарнитура.аз съм в район дружба 2 ако си някаде наблизо да ти дам моята да пробваш успех и дано при теб се окаже нещо по леко. 



