Питане за Сечта

Взаимопомощ, полезна информация и всичко, извън темата на останалите секции
Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16338
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Питане за Сечта

Мнениеот Pichaga » Пон 08 яну 2007 13:41


значи знам, взима се брадва и се цепи дървото, обаче...
къде се удря, как се удря, с каква сила, някакви тайни...
става дума да се направят цепеници за камина...
установих, че грубата сила е някъде 30% от методиката на сечта
къде ми бягат другите 70%
изтормозих се, а КПД близо до 10%, дедо, ки треска като за световно
давайте идеи, изложих се като адвокат пред новопазарския съд :oops:




Потребителски аватар
madmen
Мнения: 3036
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливница

Мнениеот madmen » Пон 08 яну 2007 13:44


СЕЕЕЕЕЕЕЧЧЧЧЧЧ!!!
Питай на ЛС Вастопа!



п.с. Сетих се как беше -> викаш двама мургави и си пиеш бирата!


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19697
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пон 08 яну 2007 13:49


'лооууууу.... Тя кака Ро не беше разбрала в петъка, че е петък, ама май вие не сте разбрали, че вече мина, бре! mhihi mhihi


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 08 яну 2007 13:50


Не на ЛС и аз се интересувам щото като фана брадва и блъскам кат Роки руски боксйор ма нище не става :cry:
P.S. Що не питаш дядо ти.


Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16338
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Пон 08 яну 2007 13:52


въпроса е сериозен
питах, го-вика гледай и се учи...то с гледане...
давйте идеи, аре има хора на твърдо гориво
а дядото е тъста и сме у война 90% от времето


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 08 яну 2007 13:54


хахахахаха


Потребителски аватар
Bob.Baev
Мнения: 1150
Регистриран на: Чет 23 фев 2006 18:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Bob.Baev » Пон 08 яну 2007 14:05


Pichaga обясни точно за какво става въпрос - как да нацепиш вече нарязани парчета на по-малки, или дълги дървета на по-къси? по коледа по евроспорт даваха някакви състезания за lumber-jacks, ако беше гледал щеше да фанеш тънкостите... на мен лично ми беше супер интересно, а апропо ти в казарма не си ли одил?


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пон 08 яну 2007 14:09


Без да съм на твърдо гориво /в смисъл дърва/ за отопление, и без претенции да съм разбирач в тази област : удря се с най-предната част на брадвата /най-далеч от дръжката/ - на 1/3 или максимум 1/2 от острието. Има тънкости за посоката на влакната на дървото; да се огледа има ли някакви пукнатни вече, а също чепове дали няма някъде по пътя, по който искаш да се сцепи. Отделна тънкост е как да се хване брадвата и как да се изпълни удара /това и аз не го умея, а и едва ли мога да ти го обясня тук/. Ако брадвата остане в дървото има различни начини за изваждането й /малко като случая ако ти затъне колата в преспа/. А ако успееш да я извадиш, но дървото все още не е сцепено, трябва пак да уцелиш там където преди си ударил. То пак си е тънкост, а и има 1 приказка : "... не му удря брадвата 2 пъти на едно и също място ..."
Успех с цепенето на дърва, и внимавай, че си е опасно занимание ! То и брадвата е опасна, и трябва да е добре наточена /по-добре не се опитвай сам - това пък е друг занаят !/


black`
Мнения: 3377
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Global

Мнениеот black` » Пон 08 яну 2007 14:09


Първото ти е брадвата да е много остра :Mr Green Fun И второ дървата да са нарязани предварително на машина и сухи. :wink: И трето потренирай 2-3 часа докато ти се откачат ръцете и ще свикнеш. :P
Ако и тогава не стане взимай клинове и бии с тях. :wink:

Последна промяна от black` на Пон 08 яну 2007 14:10, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16338
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Пон 08 яну 2007 14:10


в казармата бяхме на керосин ВВС баце...нафтови печки
значи имаш едно трупче, изправяш го и го цепиш по дължината на дървесните влакна
да стане цепеница за камина
преди това съм го нарязал на циркуляра на трупчета 40 -45 санта, цепя ги на две-е това е идеята


black`
Мнения: 3377
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Global

Мнениеот black` » Пон 08 яну 2007 14:14


Бре виж зависи какви са дървата. Ако е бор няма и смисъл да се мъчиш толко щото те и без това нищо не правят. :) Директно ги слагаш както са си. Пък цепенето не е философия голяма. Повече си е хамалък. Въпроса е да има достатъчно засилка на брадвата и да е с достатъчно дълга дръжка. :wink: :gruebel Ако са и сухи проблема ти е никакъв. Виж ако са зелени пак става ама е по-тежко. Пък си подбирай дърва без съкове дето им казваме. Те се цепат най-лесно. :wink:

Последна промяна от black` на Пон 08 яну 2007 14:16, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Bob.Baev
Мнения: 1150
Регистриран на: Чет 23 фев 2006 18:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Bob.Baev » Пон 08 яну 2007 14:15


gr_kanev написа: ...

те тва е истината! важно е да си точен "стрелец".

EDIT: само да добавя - пробвай да държиш дръжката възможно по-накрая (най-далеч от острието). освен това, ако ти е трудно да нацелиш пукнатина, първо лекичко вкара острието и след това бухай върху пънчето!

Последна промяна от Bob.Baev на Пон 08 яну 2007 14:17, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Muncho
Мнения: 2996
Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Muncho » Пон 08 яну 2007 14:16


Ский са.. зимаш големата секира и я хващаш в края ( ама баш в края ). Заставаш в разкрачен стоеж като краката са горе долу на широчината на раменете ( може и малко по-широко ). Вдигаш брадвата така че да застане в хоризонтално положение ( с остроето нагоре ). След това замахваш като включваш в движението и кръста. Номерът е да не се правят чупки в ръцете... те си седат прави и изтегнати. Замахът става с бая сила.

Сега за цепеницата. Трябва да седи изправена въху по-голяма цепеница :). Не става да я сложиш на земята, асфалт, бетон, цимент и т.н... колкото и да е чудно - не става :). Ако цепеницата е рязана на криво гледаш наклонената повърхност да седи към тебе ( така е по-малка вероятноста да ти отскочи брадвата ).
Ако е прекалено тясна цепеницата тогава можеш да закрепиш на остроето на брадвата и след това да змахваш секирата с все цепеницата.

Еми това е в общи линии.
Бтв.. като отида на вила цепенето на дървата ми е едно любимите занимания :).


Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16338
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Пон 08 яну 2007 14:18


горе-долу са сухи
бук, топола, акация /бррр/, дъб...това е матрияла...
мерси в събота ще тренирам
апропо счупих дръжката :oops:


black`
Мнения: 3377
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Global

Мнениеот black` » Пон 08 яну 2007 14:25


Да верно мунчо е прав. Трупчето на което цепиш трябва да е такава височина. Че като сложиш дървото отгоре при замаха острието да пада хоризонтално на него. 8) И то е много важно. :)



Върни се в “ОФФ-Топик - други”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта