Колеги преди 2 години дадох за ремонт задния ляв апарат, с който нямах проблеми до преди 1-2 седмици. Започна да задържа колелото без значение дали си натиснал спирачката или си дръпнал ръчната.. задържа винаги. Днес свалих апарата и видях, че маншона на буталото е скъсан. Дали ще се оправи само със смяна на маншона и почистване на буталото или ще иска пак цялостен ремонт
Палеца на ръчната се движи и на ръка от което си мисля, че механизма не е блокирал ?!
Колата е голф 2
Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- chiki-riki
- Мнения: 748
- Регистриран на: Сря 09 мар 2011 21:35
- Автомобил: Golf 2
- Двигател: 1.8
- Местоположение: Пловдив
- Bobcho_82
- Мнения: 460
- Регистриран на: Вто 17 юли 2007 20:04
- Автомобил: Golf 2
- Двигател: GU+
- Местоположение: София
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
Колега извади буталцето и виж дали има язви по него. Ако е наред ще минеш само със смяна на маншон и опръстен.
- chiki-riki
- Мнения: 748
- Регистриран на: Сря 09 мар 2011 21:35
- Автомобил: Golf 2
- Двигател: 1.8
- Местоположение: Пловдив
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
Bobcho_82 написа:Колега извади буталцето и виж дали има язви по него. Ако е наред ще минеш само със смяна на маншон и опръстен.
Извадих буталцето, смених маншона и О пръстена, почистих със спирачна течност цилиндъра и буталцето и навих буталцето със ключ 15, по следния начин
![arrow :arrow](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![Изображение](https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc1/t1.0-9/p180x540/10325565_819568794738110_1266153404604507435_n.jpg)
- Rumbata_1
- Мнения: 137
- Регистриран на: Пет 12 дек 2008 10:16
- Автомобил: Golf mk2 1.8 RP
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
Ето един вариант и от мен за почети напълно рециклиране на спирачни апарати Girling 38:
Започваме с първоначалното състояние на апаратите:
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3198/032640361-big.jpg?r=0)
Продължаваме с тяхното разглобяване:
За изкарванете на буталото, както и обратното му поставяне използвах ключ за малък ъглошлайф
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3198/032640362-big.jpg?r=0)
Ясно се вижда последователността на поставяне на отделните елементи към буталото:
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3198/032640363-big.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3198/032640364-big.jpg?r=0)
А от тук се вижда и последователността на разположение на чарковете вътре в самият апарат:
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3198/032640356-big.jpg?r=0)
Тъй като на единият апарат болтчето, което фиксираше "палеца" за ръчната беше скъсано от предишният собственик се наложи да правя нова резба на апарата и да поръчам на стругар съответно втулка с ограничителен пръстен и, за да стане по-евтино реших "конструкцията" да е разглобяема, т.е. тази така наречен елемент се нанизва на обикновен болт с размера на гайката 10мм и резба М6x1.0
Първо се фиксира центъра на отвора:
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3198/032640358-big.jpg?r=0)
След това пробиване и нарязване на новата резба или по-точно в моят случай просто се почисти старата от излишните остатъци след разпробиването:
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3198/032640359-big.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3198/032640360-big.jpg?r=0)
Ето така изглежда и тази "простотийка":
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3485/033214259-big.jpg)
Понеже съм търсил по магазините, такава част не се продава и върви само с чисто нов спирачен апарат, а цената му е около 150лв..
Такам, продължаваме с подготовката за пясъкоструя. Направих тапи от MDF, с които да запуша отвора за цилиндърчето и отвора около семерингата за палеца на ръчната. На останалите преди пясъкоструя навих каквито болтчета ми попаднаха, колкото да не влиза пясък в апарата, а и за да се предпази повърхността около всички уплътнения идеално гладка - много важен момент от цялата история!!!
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3222/032688564-big.jpg?r=0)
То случайно замяза на 2 целуващи се прасета
След много ситен пясък:
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3222/032688484-big.jpg?r=0)
След жълто галванизиране както са си оригиналДЪ:
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3222/032688477-big.jpg?r=0)
Фотоапарата ми ги изкарва с по-студен цвят от колкото са в действителност...
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3222/032688480-big.jpg?r=0)
Продължаваме със същинската част - сглобяването
2 броя ремонтни комплекти + 2 броя нови щуцери + 2 броя маркучи
Което не е пясъкоструено е почистено старателно с WD-40, поставил съм обикновена грес във водачите на съпортите както и по палеца на ръчната спирачка! Останалото се вижда от снимките:
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3222/032688485-big.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3485/033214237-big.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3485/033214236-big.jpg)
Enjoy![th_up :th_up](./images/smilies/th_up.gif)
Започваме с първоначалното състояние на апаратите:
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3198/032640361-big.jpg?r=0)
Продължаваме с тяхното разглобяване:
За изкарванете на буталото, както и обратното му поставяне използвах ключ за малък ъглошлайф
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3198/032640362-big.jpg?r=0)
Ясно се вижда последователността на поставяне на отделните елементи към буталото:
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3198/032640363-big.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3198/032640364-big.jpg?r=0)
А от тук се вижда и последователността на разположение на чарковете вътре в самият апарат:
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3198/032640356-big.jpg?r=0)
Тъй като на единият апарат болтчето, което фиксираше "палеца" за ръчната беше скъсано от предишният собственик се наложи да правя нова резба на апарата и да поръчам на стругар съответно втулка с ограничителен пръстен и, за да стане по-евтино реших "конструкцията" да е разглобяема, т.е. тази така наречен елемент се нанизва на обикновен болт с размера на гайката 10мм и резба М6x1.0
Първо се фиксира центъра на отвора:
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3198/032640358-big.jpg?r=0)
След това пробиване и нарязване на новата резба или по-точно в моят случай просто се почисти старата от излишните остатъци след разпробиването:
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3198/032640359-big.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3198/032640360-big.jpg?r=0)
Ето така изглежда и тази "простотийка":
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3485/033214259-big.jpg)
Понеже съм търсил по магазините, такава част не се продава и върви само с чисто нов спирачен апарат, а цената му е около 150лв..
Такам, продължаваме с подготовката за пясъкоструя. Направих тапи от MDF, с които да запуша отвора за цилиндърчето и отвора около семерингата за палеца на ръчната. На останалите преди пясъкоструя навих каквито болтчета ми попаднаха, колкото да не влиза пясък в апарата, а и за да се предпази повърхността около всички уплътнения идеално гладка - много важен момент от цялата история!!!
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3222/032688564-big.jpg?r=0)
То случайно замяза на 2 целуващи се прасета
![mhihi :mhihi](./images/smilies/mhihi.gif)
След много ситен пясък:
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3222/032688484-big.jpg?r=0)
След жълто галванизиране както са си оригиналДЪ:
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3222/032688477-big.jpg?r=0)
Фотоапарата ми ги изкарва с по-студен цвят от колкото са в действителност...
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3222/032688480-big.jpg?r=0)
Продължаваме със същинската част - сглобяването
![gruebel :gruebel](./images/smilies/gruebel.gif)
2 броя ремонтни комплекти + 2 броя нови щуцери + 2 броя маркучи
Което не е пясъкоструено е почистено старателно с WD-40, поставил съм обикновена грес във водачите на съпортите както и по палеца на ръчната спирачка! Останалото се вижда от снимките:
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3222/032688485-big.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3485/033214237-big.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/3485/033214236-big.jpg)
Enjoy
![th_up :th_up](./images/smilies/th_up.gif)
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3931
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
браво за старанието! неразличими от нови са станали.
-
- Мнения: 1106
- Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
А къде може да е проблема след профилактика на Гирлинг 36 да няма ръчна. Това коет озабелязах, е че със старите дискове и накладки ръчната държеше малко, за новите навих още малко бутацата и сега няма ръчна. Това го правих преди доста време и са си легнали и накладки и дискове, но сега се сетих да попитам.
п.п. За да не пускам ново мнение ще пиша тук, вече имам ръчна. Оказа се че жилата ми са блокирали до такава степен, че 3 часа ми бяха необходими да ги извадя, и 3о мин. за монтаж на новите.
п.п. За да не пускам ново мнение ще пиша тук, вече имам ръчна. Оказа се че жилата ми са блокирали до такава степен, че 3 часа ми бяха необходими да ги извадя, и 3о мин. за монтаж на новите.
Последна промяна от grishitu на Пон 03 ное 2014 12:04, променено общо 1 път.
- Rumbata_1
- Мнения: 137
- Регистриран на: Пет 12 дек 2008 10:16
- Автомобил: Golf mk2 1.8 RP
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
Според мен първо провери дали кантара на задният мост е регулиран и "отваря" достатъчно, за да могат буталцата на апаратите да излязат и да притиснат плътно накладките към дисковете. (При мен, тъй като липсваше кантар и си сложих такъв се наложи подобна регулировка), другото заради което не държи ръчната може да е в следствие на точно тези втулки с ограничителите за палеца на ръчната, на които се държи и външната пружинка. Показал съм ги на снимка точно 2 поста по-нагоре в темата! При мен без такива втулки с вдигната до горе ръчна и добре регулирани жила не можех да спра валяците на техническия преглед. Когато самият чоп на ръчната излезе повече, започва да натиска така нареченото "бобче" вътре в апарата под много голям ъгъл вместо под перпендикуляр и по този начин дори и с дръпната до край ръчна излизането на буталото е нищожно и недостатъчно за спирането на задните колела. Другото, което се сещам, но не го вярвам е самото бобче да ти е счупено, но наистина не го вярвам. Ако всичко е сглобено правилно не би трябвало да имаш проблеми!
- push
- Мнения: 780
- Регистриран на: Чет 03 мар 2011 21:42
- Автомобил: mk2
- Двигател: 1.9 TD
- Местоположение: София
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
Пичове разглобих апарати Лукас 38, на пръв поглед механизма няма нищо общо което много ме радва
Въпроса ми е, целия механизъм дали се продава като резервна част?
Те го те
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4011/034265279.jpg?r=0)
![icon_lol :icon_lol](./images/smilies/icon_lol.gif)
Въпроса ми е, целия механизъм дали се продава като резервна част?
Те го те
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4011/034265279.jpg?r=0)
- push
- Мнения: 780
- Регистриран на: Чет 03 мар 2011 21:42
- Автомобил: mk2
- Двигател: 1.9 TD
- Местоположение: София
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
Това е крайния резултат, след бял цинк.И определено Лукас 38 се ревизира в пъти по-лесно от Гирлинг 38.
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034292962.jpg?r=0)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/4024/034292962.jpg?r=0)
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: Нед 30 май 2010 13:42
- Автомобил: WV Bora
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
Колеги някой да каже само пружинката към спирачния апарат къде може да се закупи
- Прикачени файлове
-
- 09.jpg (20.92 KиБ) Видяна 6459 пъти
- flameman5
- Мнения: 385
- Регистриран на: Пет 19 яну 2007 21:10
- Автомобил: Polo + Leon TDI
- Двигател: AHW 2000 + ALH 2004
- Местоположение: Варна
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
push написа:Това е крайния резултат, след бял цинк.И определено Лукас 38 се ревизира в пъти по-лесно от Гирлинг 38.
Здравей колега, аз също ще се боря с Лукас 38 и бих искал да разбера дали ще се оправи само с почистване, смазване и смяна на гумичките/ремонтен комплект - намерих на Frenkit/, защото при мен проблема е, че след освобождаване на ръчната явно не се връща буталото достатъчно и греят. Или е необходимо да се смени и пружината? Винаги този диск е по-топъл от другия или направо е нажежен. Разбрах, че проблема е често срещан при тези апарати и бих искал предварително да съм подготвен, за да не стои разглобена колата.
-
- Мнения: 1106
- Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
При мен се оказа, че жилата за ръчната са ръждясали вътре и задържат. Но сега в студа не се движи пак, но не ми и трябва ръчна сега зимата.
- flameman5
- Мнения: 385
- Регистриран на: Пет 19 яну 2007 21:10
- Автомобил: Polo + Leon TDI
- Двигател: AHW 2000 + ALH 2004
- Местоположение: Варна
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
Ами при мен първо задържаше десния апарат и след смяна с друг се оправи. За това изключвам жилото, но може и то да допринася. Сега задържа левия, но искам да ги оправя, а не да решавам краткосрочно проблема с втора употреба, защото може да се окаже, че са по-зле и от моите. За това се питам дали пружината може да е отслабнала или просто са клеясали елементите и след почистване и профилактика ще се оправи!!!
- lydas
- Мнения: 64
- Регистриран на: Сря 20 яну 2010 19:56
- Автомобил: Golf MK2 1.6 td++
- Двигател: JR 1986
- Местоположение: Burgas
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
колеги искам да попитам тази семеринга която се слага на лоста за ръчната на гилринг 38 трябва ли да се набие в леглото защото при мен не иска да влиза нещо ?
- Rumbata_1
- Мнения: 137
- Регистриран на: Пет 12 дек 2008 10:16
- Автомобил: Golf mk2 1.8 RP
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
Набива се много внимателно, защото може да се деформира или закъса гумата, с вложка от гедоре или някакво малко трупче и чук. Преди да я набиеш я намажи обилно с грес, както и отвора вътре.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 66 госта