Б5 AHL смяна на ангренажен ремък

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
mrpetrov
Мнения: 415
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
Автомобил: 1997 Passat B5
Двигател: 1.6 AHL
Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯

Б5 AHL смяна на ангренажен ремък

Мнениеот mrpetrov » Съб 03 май 2014 16:09


Тук ще опиша как смених ангренажният ремък на моят Пасат Б5, 1998, мотор AHL, 1600 см3, ръчна скоростна, без климатик.

Ако се заемете с тази операция - горещо препоръчвам употребата на фотоапарат за заснемане на "завареното положение" преди да пристъпите към разглобяване. Така, в случай на нужда - ще имате отправна точка как трябва да се слобят различните части.

Започва се със сваляне на мигачите - те се държат с пружини, закачени за шасито:
pic-01.jpg


Естествено, развиваме и всичко по горният край на бронята, както и по три винта (торкс Т25 ако не се лъжа) на калник. Внимавайте с механизма за отваряне на капака - аз отворих пластмасовата дръжка, която се издърпва за да я откача от самият мехнизъм. Така, след развиване на придържащите го 3 болта, механизма с жилото остава над мотора, а пластмасовата дръжка се сваля с бронята.

След развиване на всички винтове по горният край на бронята (и освобождаване на механизма за капака) - развиваме и двата болта под мигачите, и сваляме бронята:
pic-02.jpg


За да се свали алуминиевата броня е необходимо първо да се свалят черните платмаси под фаровете. Те се придържат от два торкс 25 винта под фара и един болт при калника (виж стрелките на горната снимка). Щом сме свалили пластмасите под фаровете - вече можем да развием болтовете, които стягат алуминиевата броня на масто:
pic-03.jpg


На горната снимка се виждат отбелязани болтовете, които трябва да се развият, за да се осводи предницата с фаровете и радиатора, за може да се работи по смяна на ремъци. Пропуснал съм отбележа двата болта М10 странично на фаровете. От лявата страна са 4 големи болта, а от дясно 3. Развиват се с торкс Т45. При големите болтове има и по едина малка шпилка на страна, придържана от гайка М10. Там са, за да се придържат носачите за алуминиевата броня на място, докато се стегнат големите болтове.

Има вариант за работа по ремъците без да се сваля цялата предна част с фаровете и радиатора, но аз предпочетох да я сваля.
Затова източих антифриза, разкачайки долният маркуч на радиатора - моят радиатор е проблемен, и кранчето му долу вдясно не работи.
След това развих двата болта, придържащи охлаждането на хидравликата (оградено с жълто) - М10:
pic-04.jpg

Щом сме сигурни, че всички кабели са разкачени (класон, фарове и др.) можем да пристъпим към развиване на двата болта (стрелките на горната снимка), които придържат предницата на място, след като свалим носачите на алуминиевата броня.

След това за предпочитане с помощ от приятел - сваляме предната част с фаровете и радиатора:

Поради ограничение от максимум 5 прикачени файла - продължава по-надолу!

Първоначален вид на темата:

Здравейте, колеги!

Решил съм да си сменя сам ангренажният ремък на AHL-a.

Повечето работи разглобих, но не мога да смъкна ролката за V-оребрения ремък за да стигна до долната капачка:

pic1.jpg


Въпроса ми е: някой от вас правил ли е процедурата сам и съответно ако да - развива ли се централният болт? От заградените с червено малките излязоха, но ролката не мърда. Да мъча ли големият?

Последна промяна от mrpetrov на Нед 04 май 2014 17:35, променено общо 6 пъти.




Потребителски аватар
sportul
Мнения: 1218
Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
Двигател: RHR Delphi DCM
Местоположение: Варна

Re: Б5 AHL смяна на ангренажен ремък

Мнениеот sportul » Съб 03 май 2014 18:22


Мисля ,че само малките развих . Залепнала е с почукване в единия край ще я мъчиш.


Потребителски аватар
mrpetrov
Мнения: 415
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
Автомобил: 1997 Passat B5
Двигател: 1.6 AHL
Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯

Re: Б5 AHL смяна на ангренажен ремък

Мнениеот mrpetrov » Съб 03 май 2014 19:13


Благодаря!
Прав си - с почукване тръгна, и излезе.

Последна промяна от mrpetrov на Нед 04 май 2014 17:09, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
mrpetrov
Мнения: 415
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
Автомобил: 1997 Passat B5
Двигател: 1.6 AHL
Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯

Re: Б5 AHL смяна на ангренажен ремък

Мнениеот mrpetrov » Нед 04 май 2014 16:50


След това за предпочитане с помощ от приятел - сваляме предната част с фаровете и радиатора:
pic-05.jpg

Сега вече имаме свободен достъп до ремъците по мотора:
pic-06.jpg

За да стигнем до тях обаче - първо трябва да свалим охлаждащата перка:
pic-07.jpg

Тя се придържа на място от четири винта, които се развиват с шестстенен ключ. След като я отстраним, можем да се заемем със свалянето на пистовият ремък:
pic-08.jpg

За да го свалим трябва да отпуснем натиска от обтягащата ролка. Това става, като с раздвижен ключ захванем добре палецът, който е заграден с жълто, и натиснем по посока на часовниковата стрелка. Така ремъка се освобождава, и можем да го премахнем. Ако работите сами ще е добре преди да прилагате усилие да потърсите нещо, което може да използвате за метален пин, който да поставите в отвора в палеца - така ще можете да "заключите" обтяжаната ролка на място в "свободно положение", и да работите спокойно.
След като свалите пистовият ремък - развийте и трите болта, придържащи обтягащата ролка на място, и я свалете. Като го направите - вече имате достъп до болтовете, придържащи средният капак на ангренажният ремък на място. Свалете го.
Следващата цел е сваляне на ролката за пистовият ремък, захваната за коляновият вал:
pic-09.jpg

За да я свалите - развийте четирите болта със шестстенен ключ, като използвате лула 19мм за да държите коляновият вал на място. Не се опитвайте да развивате големият централен болт - той трябва да си стои така, както сте го открили; използвайте го само за упора и развъртане на коляновият вал.

Следва внимателно развъртане на коляновият вал така, че да се подравнят белезите за горна мъртва точка на ролката на клапаните и на коляновият вал.

Последна промяна от mrpetrov на Нед 04 май 2014 17:25, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
Glove
Мнения: 2045
Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
Автомобил: VW Golf MK2 GTI
Двигател: AUM
Местоположение: Варна

Re: Б5 AHL смяна на ангренажен ремък

Мнениеот Glove » Нед 04 май 2014 16:55


Темата е полезна за тези коли без климатик!!

Ако колата е с климатик трябва да се има в предвид яе не е необходимо да се разкача климатичният радиатор, просто цялата "очиларка" се завърта на страни за да може да се работи.

Браво колега, само така!!!


Потребителски аватар
mrpetrov
Мнения: 415
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
Автомобил: 1997 Passat B5
Двигател: 1.6 AHL
Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯

Re: Б5 AHL смяна на ангренажен ремък

Мнениеот mrpetrov » Нед 04 май 2014 16:57


Следва внимателно развъртане на коляновият вал така, че да се подравнят белезите за горна мъртва точка на ролката на клапаните и на коляновият вал.
Ето как трябва да изглежда белегът на ролката на клапаните:
pic-10.jpg

А ето и тази на коляновият вал:
pic-11.jpg

След като подравните белезите - може да се заемете със свалянето на ролката за пистовият ремък на коляновият вал. При мен тя беше залепнала, за това се наложи "нетрадиционно" сваляне:
pic-12.jpg

Ето как всъщност реализирах "нетрационната" част:
pic-13.jpg


ВАЖНО: Докато ангренажният ремък е свален не трябва по никакъв начин да се раздвижват коляновият вал или вала на клапаните! Ако го направите е сигурно, че ще ударите бутало с клапан, а ако не се стигне до там - ще нарушите синхронизацията между вала на клапаните и коляновият вал.

Полезно е да знаете, че ако по някаква причина ви се наложи работа по този ред, но ще използвате старият ремък, понеже е в добро състояние (например - смяна единствено на водна помпа) - трябва да отбележите коя страна на ремъка "гледа" към вас, и в последствие да го поставите по същият начин.

От тук нататък - следва отпускане на обтягащата ангренажният ремък ролка, евентуално смяна на водна помпа, поставяне на нов ремък, и сглобяване на всичко по обратният ред.
Да се надяваме, че след малко работа - крайният резултат е нови ремъци:
pic-14.jpg

В горният случай - и нова водна помпа и обтяжни ролки.

Надявам се да съм бил полезен.

Успех на всички!


Потребителски аватар
sportul
Мнения: 1218
Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
Двигател: RHR Delphi DCM
Местоположение: Варна

Re: Б5 AHL смяна на ангренажен ремък

Мнениеот sportul » Нед 04 май 2014 17:50


Браво колега , чак и аз си припомних някои работи .
Мойта е с климатик и като го сменях само така разглобих и бърках.
Изображение
После работи много добре



Сега чакаме колегата от форума който щеше да прави основен ремонт на този двигател със сн имки :11


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Б5 AHL смяна на ангренажен ремък

Мнениеот zfa159 » Пон 05 май 2014 10:55


Glove написа:Темата е полезна за тези коли без климатик!!

Ако колата е с климатик трябва да се има в предвид яе не е необходимо да се разкача климатичният радиатор, просто цялата "очиларка" се завърта на страни за да може да се работи.

Може да се откачи самия климатичен радиатор от очиларката (4 болта са), да се откачи кабела за датчик-пресостата, радиатора да се махне настрани (маркучите позволяват доста голям ход) и очиларката пак да си се махне по горе описания начин заедно с водния радиато - работи се много по-лесно :) .Също така има още 1 тънък момент - при това разглобяване е много силно препоръчително да се измие питата на водния радиатор и в случая на кола с климатик и питата на климатичния. Задържат много мизерия по себе си, която пречи през лятото. Най-добре е двете пити да се откачат една от друга и да се измият отделно. Горе на снимката на колегата над мен, се вижда мизерията по водния радиатор даже :mhihi
Ето нагледно за радиатора :
Изображение


Потребителски аватар
sportul
Мнения: 1218
Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
Двигател: RHR Delphi DCM
Местоположение: Варна

Re: Б5 AHL смяна на ангренажен ремък

Мнениеот sportul » Пон 05 май 2014 11:11


Чистих го аз :) с пистолета за въздух , обаче мн пушилка не са стои.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта