Оплакване от вело магазин в родния град.

Взаимопомощ, полезна информация и всичко, извън темата на останалите секции
Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Оплакване от вело магазин в родния град.

Мнениеот forski » Съб 10 май 2014 7:43


[/quote]. Колелото като марка и компоненти не са от значение, за 200 или 2000 лева, колелото щом се продава трябва да е проверено. [/quote]

Абе от значение са да ти кажа, и като рамка и като компоненти които са накачени по-нея.Има разни но-нейм части или такива на които пише Шимано само за благозвучие които не работят дори като нови, и си е живо мъчение да караш колело окомплектовано с такива части!
В къщи имаме две колелета, и двете съм ги поръчвал по-нета, нито съм ги мерил нито съм ги карал преди покупката, едното е Scott другото е Specialized и двете са с компоненти Acera и тук там някой сменен компонент с по-горен клас като Deore. Въпреки това след няколко по-сериозни карания, най вече дълги преходи в стил крос-кънтри, нищо сериозно, имат нужда от регулаж тук-там и от разни дребни корекции, и двете колелета са с хубав V-Break което според мен е много по-добрия и безопасен вариант от евтин диск!
Напълно възможно е и в магазина да са мърлячи и да са ти го сглобили колкото да ти го продадът, но определено има разлика от това дали си купил колело за 200-500 или 1000лв. и то най вече в частите които са качени на рамката :smile




Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Оплакване от вело магазин в родния град.

Мнениеот VWGT » Съб 10 май 2014 9:21


аз също не мога да разбера къде е драмата. При всеки демонтаж на колелата ще имаш проблем с диска, за това прочети и питай как се настройва и почни сам да си го правиш, вместо да ходиш за такива глупости до магазина всеки път. Същото се отнася и за предния декланшор и веригата. Това са си неща от всекидневната поддръжка на колелото. Също така правилно ти е казал да го покараш около месец и след това задължително отиди в магазина да ти натегнат всички компоненти (вкл и средното движение, курбели и тн) за да нямаш проблеми с тях. Има много елементи, които за да си паснат трябва да се подложат на напрежение, след което да се дозатегнат. Това важи за всяко ново колело, независимо от цена и марка.

и както ти казаха, има значение какви пари е монтажа, има големи боклуци, които всеки месец ще се разцентроват, или просто не могат да се насртоят и все ще си стържат.

/моето колело също е неудобно за повечето хора, ама на мен си ми е екстра, и това удобство не се постига от първият път, а някои неща съм ги подменил по 2-3 пъти преди това. Най-голям зор беше със седалката :)/


DundyTheCroc
Мнения: 811
Регистриран на: Сря 11 юли 2007 15:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Nissan Primera GT, Passat 5.5 TDI, Mondeo MK4

Re: Оплакване от вело магазин в родния град.

Мнениеот DundyTheCroc » Съб 10 май 2014 10:08


Аз проблем не виждам освен надраното, което предполагам се е получило при транспортиране или съхранение на колелото, просто е трябвало да се гледа преди да се вземе. Няма такова колело, което взето ново да работи нормално, винаги има неща за донастройка първите няколко месеца. Последно, не пише каква марка е колелото и за колко пари, но обикновено човек получава толкова, колкото е платил. За да не се чувстваш много прецакан ще споделя, че месец след купуване на ново колело сменях средно движение, задна главина и се центроваха капли, но за 500 лева толкова.


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Оплакване от вело магазин в родния град.

Мнениеот forski » Съб 10 май 2014 10:18


Аз каплите ги центровам редовно, скоро го карах и задната пак стърже в спирачката...но за 700лв. толкова :biggrin


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Оплакване от вело магазин в родния град.

Мнениеот VWGT » Съб 10 май 2014 10:30


смени спиците с по-хубави
DT Swiss за около 20 кинта и си решаваш проблема


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Оплакване от вело магазин в родния град.

Мнениеот forski » Съб 10 май 2014 10:41


Благодаря за съвета, аз мислех направо цялата шина да сменям, понеже вече съм инсталирал и детско столче зад мен, което е още + 15кг. в/у задната гума :biggrin но ще пробвам първо само със смяна на спиците :th_up


Потребителски аватар
ABSOLUT
Мнения: 4434
Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
Автомобил: Passat B4+B7+Golf Mk1+Mk2 Country
Двигател: 1Z + CFGC + JB + 1P
Местоположение: София
Контакти:

Re: Оплакване от вело магазин в родния град.

Мнениеот ABSOLUT » Съб 10 май 2014 11:08


Съветвам те, щом ще сменяш спиците, направо си смени и шината.
36 броя от хубавите спици са 20 лв., обаче имаш и наплитане на капла, което ще е още 10-15 лв. и ако правиш тази процедура, направо дай още 30 лв. за читава шина.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Оплакване от вело магазин в родния град.

Мнениеот VWGT » Съб 10 май 2014 13:33


absolut-a е абслУтно прав, макар че шината може и да е читава, все пак доколкото разбрах байка е скот или шпешълайз, ама спиците с това столче явно не удържат.
Какво пише на шината колега forski ?


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Оплакване от вело магазин в родния град.

Мнениеот forski » Съб 10 май 2014 13:42


Столчето е монтирано на Scott-a шината е Rigida Cyber 10, колелото е Scott Reflex 60 :smile
Прикачени файлове
_DSC00591.jpg


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Оплакване от вело магазин в родния град.

Мнениеот VWGT » Съб 10 май 2014 14:34


не я знам тази шина, ама според мен здрави спици и КАЧЕСТВЕНО наплитане ще ти рещат проблема.


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Оплакване от вело магазин в родния град.

Мнениеот forski » Съб 10 май 2014 14:38


Като за начало ще пробвам само със смяна са спиците, и ще пиша какъв е резултата :smile


Потребителски аватар
AmW
Мнения: 3550
Регистриран на: Пон 23 апр 2007 14:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Оплакване от вело магазин в родния град.

Мнениеот AmW » Съб 10 май 2014 15:30


muns61 написа:Щом от интернрт си разбрал за ниската позиция на кормилото и неудобството при каране, не заслужаваш да караш велосипед. Велосипедът е за човек, който е малко повече от обикновен юзър. Карай си колата и не се занимавай с непосилни за теб неща.


Ти голем спец ще дойдеш бе деа...
Дай като не знае нещо човек да се копа направо а?


Потребителски аватар
freemax
Мнения: 65
Регистриран на: Сря 18 май 2011 15:41
Автомобил: Vw Bora 4motion
Двигател: AGR 1999
Местоположение: Gorna Oryahovica

Re: Оплакване от вело магазин в родния град.

Мнениеот freemax » Съб 10 май 2014 18:09


Bai Sando ме разбра най-добре :). В писаниците си не съм навлизал в подробности, изглежда повечето хора остават с впечатлението за някаква драма, за по-долен от "обикновен юзър" и др. Преди 1 седмица съвсем сам успешно си направих настройки на стария байк (преден,заден дерайльор, спирачки и т.н), който вярно ми служи 15 години :). И точни този байк беше Сядаш-караш и след 4-5 години малко настройки и това е. Видях, че зачекнахте темата за задните капли, моя ветеран също ще обува нова капла с ос. Новия байк е Крос, обтегача Tourney, вилката е мека, но много нисък клас, палцови команди. Избрах рамката да има възможност за бъдещо подобрение към хубави дискови спирачки(Ще пожиевя, пък ще видя:) ),а сега си спирам идеално само със задна В-брейк.
Поздрави и приятен weekend :beer


Потребителски аватар
toshara
Мнения: 1470
Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:21
Автомобил: MK2 Golf
Двигател: GTI PB 1990
Местоположение: Провадия

Re: Оплакване от вело магазин в родния град.

Мнениеот toshara » Нед 11 май 2014 11:52


Аз като екстремен колоездач да споделя по отношение на шини/спици
Шини трудно се кривят,освен ако не са удряни или подбити.Повечето "изкривяване" идва от спици(разтегнати,незатегнати,пренатегнати,огънати и т.н.).
Плел съм и 36 и 48 спици,много е важно спиците да са еднакво опънати и от едната и от другата страна,още като се учех има случаи,в които каплата погледната отгоре едната страна надстърчаше от другата - бях натегнал от едната страна спиците повече,откокото другата - това при каране може да доведе до скъсани,криви спици,опиране в рамката,проблеми със спирачките и т.н.
Мнооого са факторите,определящи т.н. "изкривяване" на каплите :smile
За спици - DT са най-добри в съотношение цена/качество :smile
Спирачки за мен са абсолютно ненужни дискови.
Имам 3-4 чифта спирачки Tektro и с хубави гумички спират повече от перфектно.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Оплакване от вело магазин в родния град.

Мнениеот VWGT » Пон 12 май 2014 9:03


имат си много плюсове дисковете, ама пред гадни дискови спирачки, v-brake е по-добър.
Та в този ред на мисли, на колело до 4-500 лв дисковите спирачка няма как да са хубави, по-добре е такова колело да бъде с в-брейкове, ще спира по-добре.



Върни се в “ОФФ-Топик - други”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта