И аз да добавя.
За възглавниците най- лесно е от камион от окачването на кабините или от седалките, вариантите са много и ще държат много време.
Компресора не ти трябва да има голям дебит просто защото един път като напълни бутилката(резервоара) и няма изпускане на въздух, той си стой и е ненужен компресора с голям дебит. Е друг е въпроса ако искаш като се вдига да подскача като при някои "диви" американци.
Резервоара също не трябва да има голям обем, защото един 40л резервоар примерно на 4бар събира 160л, а един 15 литров на 9-10бар съхраняма същото количество въздух, но зависи и от колата, ако е тежка и местоположението на възглавницата е на място където се изисква по- голяма сила трябва резервоар с по- голямо налягане. Бутилката може да е от самолет(ако сте упорити ще намерите от старите бракувани по нашите земи) в един друг форум колега беше използвал такава 10 литрова(от лек алуминии и тежеше 4-5кг) с максимално натоварване от 30-40бар (не е нужно толкова но толкова държи бутилката) може и от пожарогасител (2х5кг или 10кг, държат 12-13бар).
Връзките ги правете с хубави връзки (не турските със сини закопчалки, изпускат).
Управлението е малко сложно, може да се направи механично с кранчета като при автобусите и камионите, но точките малко трудно да се вземат. Действието е като поплавък, когато падне пуска въздух, а когато се вирне (вдигне) го изпуска в природата. Електронното управление е по газалско, но е и много по- сложно, отново трябват височини датчици които действат като реостат и подават информация към командния блок и от вече блока разпределя къде и колко въздух да пусне . Електронната част обаче ще е доста сложна и може да създава проблеми.
Въздушно окачване, кое и как работи?
- Wrofeel_VR6
- Мнения: 1670
- Регистриран на: Съб 14 апр 2012 20:39
- Автомобил: Passat 3B2 1.8T 20V
- Двигател: AEB
- Местоположение: Видин
Re: Въздушно окачване, кое и как работи?
Да, ще бъде механично, с кранчета.С електроника има повече работа и излиза по скъпо.
За бутилката още не съм взел, търся някоя по-малка, може да взема някой пожарогасител
. Сложи снимка на тази от самолет че не зная каква е. Притеснява ме ако пусна до края или оставя примерно 1, 1.5бара в възглавницата да не се прекълца. Колата тежи 1300кг.
Дали ще пусна на всякъде равномерно количество?
От долу нещата са ми ясно, но от горе не много.
С някаква гумичка или пластмасова втулка да сложа, защото ако не сложа нищо мисля че стеблото на амортисьор ще се трие в алумина, или някое лагерче?
![Изображение](http://storage4.album.bg/dc4/airdiagram_4683d_31372137.jpg)
Ето малко снимки за размисъл.
![Изображение](http://storage4.album.bg/bab/1ab236a0-52dc-4c62-939b-ed7221de2570-21728-000016ac8de3e5ec_zps56780e9d_1901e_31372126.jpg)
![Изображение](http://storage4.album.bg/020/00f93755-16e0-4cdb-bfa2-332ea76e617a-10480-000004e4a204f536_zpsbae75424_6a6d0_31372125.jpg)
![Изображение](http://storage4.album.bg/9a2/31fa0565-04c9-4b89-96fe-f6d86e0cb613-10480-000004e479630352_zps40f3cfd7_91119_31372127.jpg)
![Изображение](http://storage4.album.bg/b20/b1cc1afe-50f8-4719-920a-ea24987b1ae9-10480-000004e4963d6482_zps50129e10_1bef6_31372139.jpg)
![Изображение](http://storage4.album.bg/a41/48ab4a1b-d0da-425f-9a2c-e3026b4ff56b-10480-000004e4bdd296bc_zpsc3968f84_7db29_31372128.jpg)
![Изображение](http://storage4.album.bg/5c8/90540532-eeb6-4649-81e2-4965673ae5b8-3705-0000034fa004fbf8_zps673dca3d_4e207_31372133.jpg)
![Изображение](http://storage4.album.bg/fcf/d9a9accf-0972-4466-9586-0ee1b9f3793b-10480-000004e4b6f64e1e_zpsa53c5bf9_43b1d_31372141.jpg)
![Изображение](http://storage4.album.bg/c95/f9d879d5-a551-4c8c-a575-9c22a164aa47-10480-000004e4ac14f2c6_zpsb0285f4c_f7f21_31372142.jpg)
За бутилката още не съм взел, търся някоя по-малка, може да взема някой пожарогасител
![th_up :th_up](./images/smilies/th_up.gif)
Дали ще пусна на всякъде равномерно количество?
От долу нещата са ми ясно, но от горе не много.
С някаква гумичка или пластмасова втулка да сложа, защото ако не сложа нищо мисля че стеблото на амортисьор ще се трие в алумина, или някое лагерче?
![Изображение](http://storage4.album.bg/dc4/airdiagram_4683d_31372137.jpg)
Ето малко снимки за размисъл.
![Изображение](http://storage4.album.bg/bab/1ab236a0-52dc-4c62-939b-ed7221de2570-21728-000016ac8de3e5ec_zps56780e9d_1901e_31372126.jpg)
![Изображение](http://storage4.album.bg/020/00f93755-16e0-4cdb-bfa2-332ea76e617a-10480-000004e4a204f536_zpsbae75424_6a6d0_31372125.jpg)
![Изображение](http://storage4.album.bg/9a2/31fa0565-04c9-4b89-96fe-f6d86e0cb613-10480-000004e479630352_zps40f3cfd7_91119_31372127.jpg)
![Изображение](http://storage4.album.bg/b20/b1cc1afe-50f8-4719-920a-ea24987b1ae9-10480-000004e4963d6482_zps50129e10_1bef6_31372139.jpg)
![Изображение](http://storage4.album.bg/a41/48ab4a1b-d0da-425f-9a2c-e3026b4ff56b-10480-000004e4bdd296bc_zpsc3968f84_7db29_31372128.jpg)
![Изображение](http://storage4.album.bg/5c8/90540532-eeb6-4649-81e2-4965673ae5b8-3705-0000034fa004fbf8_zps673dca3d_4e207_31372133.jpg)
![Изображение](http://storage4.album.bg/fcf/d9a9accf-0972-4466-9586-0ee1b9f3793b-10480-000004e4b6f64e1e_zpsa53c5bf9_43b1d_31372141.jpg)
![Изображение](http://storage4.album.bg/c95/f9d879d5-a551-4c8c-a575-9c22a164aa47-10480-000004e4ac14f2c6_zpsb0285f4c_f7f21_31372142.jpg)
Последна промяна от Wrofeel_VR6 на Съб 10 май 2014 21:06, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 76
- Регистриран на: Пон 27 май 2013 16:13
- Автомобил: Range Rover
- Двигател: m51
- Местоположение: Варна
Re: Въздушно окачване, кое и как работи?
Слагат се май медна шайба от вътрешната страна, а от външната бронзова шайба.
Самата възглавница държи до 10тина бара (по спецификация на производителя). А иначе колата е лека, така че и в дупка най- много да стигне 5бар моментно. Снимка не мога да намеля, но бутилките за кислород също вършат работа (сега се сетих) държат до 150-200бара и има във всякакви размери.
Самата възглавница държи до 10тина бара (по спецификация на производителя). А иначе колата е лека, така че и в дупка най- много да стигне 5бар моментно. Снимка не мога да намеля, но бутилките за кислород също вършат работа (сега се сетих) държат до 150-200бара и има във всякакви размери.
- Wrofeel_VR6
- Мнения: 1670
- Регистриран на: Съб 14 апр 2012 20:39
- Автомобил: Passat 3B2 1.8T 20V
- Двигател: AEB
- Местоположение: Видин
Re: Въздушно окачване, кое и как работи?
Бутилката е най-лесното нещо.
Дали ще стане с тефлонова семеринга?
До колко разбрах и знам, нормалната семеринга е мека вътре и като влезе маслото/налягане я разпъва и така не пропуска, а тефлоновата е твърда.
С гумичка или семеринга ще бъде.
Имам един компресор от тоурег и може да използвам него.
На колите с оригинално въздушно окачване датчика за налягането седи на компресора.
Чудя се къде само да го сложа, на компресора си или на бутилката, ако е на бутилката няма ли да бъде далече и да лъже компресора?
Най-важния за мен въпрос е как ще бъде равно от пред и от зад(имам предвид от ляво да бъде високо примерно 20см а от дясно 23 см, на равенпът)?
Самата електроника е доста скъпа, сега мисля някакъв друг начин?
едит:датчика за налягането ще бъде на бутилката, а горе ще се слага гумичка а не семеринга
Дали ще стане с тефлонова семеринга?
До колко разбрах и знам, нормалната семеринга е мека вътре и като влезе маслото/налягане я разпъва и така не пропуска, а тефлоновата е твърда.
С гумичка или семеринга ще бъде.
Имам един компресор от тоурег и може да използвам него.
На колите с оригинално въздушно окачване датчика за налягането седи на компресора.
Чудя се къде само да го сложа, на компресора си или на бутилката, ако е на бутилката няма ли да бъде далече и да лъже компресора?
Най-важния за мен въпрос е как ще бъде равно от пред и от зад(имам предвид от ляво да бъде високо примерно 20см а от дясно 23 см, на равенпът)?
Самата електроника е доста скъпа, сега мисля някакъв друг начин?
едит:датчика за налягането ще бъде на бутилката, а горе ще се слага гумичка а не семеринга
- dancing_niki
- Скиора
- Мнения: 2106
- Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
- Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
- Двигател: CASA
- Местоположение: София
Re: Въздушно окачване, кое и как работи?
За равномерност в отделните мостове предполагам, че автомобила е балансиран ляво-дясно и може да се експериментира като двете предни възглавници се сложат на общ колектор и тогава налягането ще е равномерно в двете възглавници. Може допълнително да се сложат спирателни кранове след като се изравни налягането в системата да се затворят кранчетата и тогава няма да се влияят една от друга. Същото и за задния мост. За по-голяма прецизност може да се направи така че и двете линии до двете предни/задни възглавници да са с еднаква дължина. Друг вариант е кранче при възглавницата и мериш със шублера и коригираш.
-
- Мнения: 1106
- Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Въздушно окачване, кое и как работи?
Преди време и аз мислех такива работи и точно това ми беше един от въпросите който най ме мъчеше. Стигнах до извода, че е добре да са на 2 кръга(преден мост и заден мост), поради различното натоварване на двете оси. С два манометъра за двата кръга да се гласи налягането от купето. Ако не целиш отделно вдигане или смъкване на всяко колело е решение. Дължиината на магистралите едва ли ще има особено значение. Поне до това заключение стигнах. Ще следя с интерес развитието на твоето начинание. А снимките по горе твой ли са?
п.п. ако не се лъжа имаше уплътнениея точно за пневматични цилиндри, но трябва да се пита в профилиран магазин.
п.п. ако не се лъжа имаше уплътнениея точно за пневматични цилиндри, но трябва да се пита в профилиран магазин.
-
- Мнения: 1106
- Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Въздушно окачване, кое и как работи?
Има ли продължение...?
- Wrofeel_VR6
- Мнения: 1670
- Регистриран на: Съб 14 апр 2012 20:39
- Автомобил: Passat 3B2 1.8T 20V
- Двигател: AEB
- Местоположение: Видин
Re: Въздушно окачване, кое и как работи?
Ще има, но не мога да кажа кога. Ще го почна пак когато си купя някой VW, в момента не искам да го причинявам на сегашната си кола.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта