Здравейте колеги, свалих си рейката с моста, подмених семерингите и фтулките... Дойде момента със събирането... Не помня дали съм въртял волана а на него, до колкото разбрах, минава кабел за еър бег-а... Някой знае ли колко са допустимите обороти, за да не се скъса кабела и как мога да стигна най-лесно до него, за да го проверя?
Автомобила е МК4 2001 1.9
Благодаря ви предварително!
Голф 4 Подмяна на рейка
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Подмяна на рейка - помощ
Има хватка и затова.Съвсем леко без усилие започваш да въртиш волана в едната посока,като броиш оборотите. Когато стигнеш края на лентовия кабел, ще усетиш леко запиране на волана.Това е едното крайно положение. Същото повтаряш наобратно до другото крайно положение и после като знаеш вече колко са всичките обороти, намираш средата. Обикновено са около 2 оборота в посока от средата, като лентовия кабел от край до край беше около 5 или 5 и половина оборота (това е само по спомени). Ако не прекалиш с напъването на волана в крайните положения, няма да прецакаш кабела. Той си се върти съвсем леко и просто го усещаш как започва да има съпротивление и се чува притропване от кабела (изпъва се).Тогава е момента да спреш и да тръгнеш на обратно.


-
- Мнения: 108
- Регистриран на: Сря 25 сеп 2013 12:11
- Автомобил: YZF R1
- Двигател: 2007
Re: Подмяна на рейка - помощ
Благодаря ти колега, след 2-3 часа ще го захващам... 

- Iago
- Мнения: 463
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
- Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
- Двигател: B8444S
- Местоположение: София
Re: Подмяна на рейка - помощ
И ВагКом-а би трябвало да може да каже колко си завъртял волана.. 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Подмяна на рейка - помощ
Само ако има ESP, иначе ако няма ESP, в кабела няма датчик, който да мери градусите на завъртане на волана.
-
- Мнения: 108
- Регистриран на: Сря 25 сеп 2013 12:11
- Автомобил: YZF R1
- Двигател: 2007
Re: Подмяна на рейка - помощ
zfa159 написа:Iago написа:И ВагКом-а би трябвало да може да каже колко си завъртял волана..
Само ако има ESP, иначе ако няма ESP, в кабела няма датчик, който да мери градусите на завъртане на волана.
Имам ESP, това на кой канал е и трябва ли да калибрирам волана?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Подмяна на рейка - помощ
Влизаш в модула на ABS-a и в секциите ще го видиш някъде (не помня точната, ама беше някъде из първите няколко канала). Дава го с + и - според на къде въртиш и средата е 0.0 по спомени. Гласиш си рейката чисто механично да е горе-долу на средата на гребена и си слагаш кормилния прът към нея след като вече волана е в средно положение. Там не можеш да объркаш - или е където трябва или е с цял оборот разлика (т.е. няма как да не забележиш, ако бъркаш). След това при реглажа на предницата ще ти направят реглажа по волана т.е. застопоряват волана в средата и регулират положението на гумите посредством накрайниците (ако не си сменял нещо по накрайниците, отклоненията преди реглажа, ще са малки). Сензора ще си мери точно средата на волана и софтуерно няма какво да правиш повече.


-
- Мнения: 108
- Регистриран на: Сря 25 сеп 2013 12:11
- Автомобил: YZF R1
- Двигател: 2007
Re: Голф 4 Подмяна на рейка
Благодаря колега, снощи най - накрая запалих ( след 10 дневен полу основен ремонт :))). Рейката не протече, но има време :))). Не съм оцелил точно волана в средата, но се надявам с геометрията, да поемат накрайниците, че иначе моста на ново доло... 

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 78 госта