Polo 6N2 1,4 2001 - Тропане по павета и неравности
Polo 6N2 1,4 2001 - Тропане по павета и неравности
Здравейте колеги! Става дума за Поло 6N2 , 1,4 МПИ, 60 к.с. Та от известно време се появи много дразнещо потропване по павета и чакъл и неравности, по-силно и отчетливо като е студено времето. Проверихме всичко по предницата и няма проблем. Има луфт в рейката малък, но е проверявана колата при изгасен двигател. Четох за подобни проблеми назад из темите. Изрично проверихме накрайниците на рейката и там няма проблеми. Предните амортисьори са вече поомекнали, но не са изпуснали! При загасен автомобил и въртене бързо на волана се чува едно почукване, има го и при запален двигател, но малко по-слабо. Хидравликата на автомобила е доста мека, не знам, от скоро имам такова поло, и може би си е така за този модел. Пак ходих до майстора и пак го накарах да провери тези накрайници на рейката (външен и вътрешен) и пак ми каза, че им нямало нищо. Каза, че е възможно от амортисьорите да е, защото левия преден е по-умекнал от десния, колата е 2001-ва година и до сега не са сменяни амортисьори. Поръчах два, заедно с тампоните за макферсоните и лагерчетата и се надявам да спре това хлопанепо павета. По принцип при завой не се чува никакво тропане и не се усеща на волана нищо, като и при паветата, когато има хлопане, на волана почти не се усеща, просто се чува дразнещо. Задните амортисьори също са ми за смяна, и те са меки вече, но няма да е сега. Имам си подозренията в рейката, но не е протекла, а четох, че е било нормално да има луфт при загасен автомобил, а и при запален, при бързо въртене и почукване на волана и на други автомобили се чува леко чукване, когато рязко се върти и се сменят посоките, в движение при въртене на волене и в завои, няма нищо. Единственото е по павета, чакъл и някои неравности, това дразнещо похлопване. Вие как мислите, на какво може да се дължи?
Последна промяна от hooligans на Пон 07 юли 2014 19:29, променено общо 1 път.
Причина: Оправих заглавието
Причина: Оправих заглавието
-
- Мнения: 226
- Регистриран на: Нед 24 юли 2011 22:05
- Автомобил: vw polo 1.4mpi
- Двигател: AUD 2000
- Местоположение: svishtov
Re: Тропане по павета и неравности polo 6N2, 1,4, 2001
Колега, наскоро и моята потропваше отдясно, чудех се, гледахме, успях да локализирам тропането някъде край предната врата. Докато след месец чудене проблема излезе, закопчалката на колана когато е прибран, потропваше по колонката. Сега като пътувам сам стои преметнат през облегалката.
П.П. Сега се сетих, имаше тема за потропваща тръба на въздушния филтър,края дето влиза в калника.
П.П. Сега се сетих, имаше тема за потропваща тръба на въздушния филтър,края дето влиза в калника.
Последна промяна от m135 на Пет 14 мар 2014 8:47, променено общо 1 път.
Re: Тропане по павета и неравности polo 6N2, 1,4, 2001
Дано да е толкова елементарно! Но се чува отпред, откъм предницата. Ако имаше пластмасова кора под двигатела, щях веднага да видя нея, надявайки се да е толкова елементарно, но няма такава кора, не и пластмасова и няма нищо висящо и ненапастнато, поне доколкото видях. Ако е от рейката, не би ли следвало това да се усеща не само по павета, а и в остри завои и тн. А няма нищо такова, хидравликата си е супер, няма и течове на хидравлична течност. Ако този луфт не трябва да го има, то как може да се обере?
- krisssbg
- Мнения: 38
- Регистриран на: Сря 13 окт 2010 23:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Тропане по павета и неравности polo 6N2, 1,4, 2001
Огледай за луфт на спирачните апарати
- siso_k
- Мнения: 1221
- Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
- Автомобил: 1999 VW Golf
- Двигател: AKL
- Местоположение: Ветровития град
- Контакти:
Re: Тропане по павета и неравности polo 6N2, 1,4, 2001
Fenx написа:...от известно време се появи много дразнещо потропване по павета и чакъл и неравности, по-силно и отчетливо като е студено времето.
При мен на Голф-а го има същия проблем. При по-топло време или когато колата позагрее при по-дълго каране даже изчезва. Според мен е някой тампон на амортисьор.
Луфтове по спирачките и тракане по купето почти ми се струва че не може да е, понеже шума (поне при мен) е ясно че идва от окачването на колата.
Re: Тропане по павета и неравности polo 6N2, 1,4, 2001
krisssbg написа:Огледай за луфт на спирачните апарати
Най вероятно накладките тракат, щом е по павета и чакъл.
Re: Тропане по павета и неравности polo 6N2, 1,4, 2001
Да, за спирачните апарати има вероятност, непременно ще ги огледам и тях! Предстои ми да сменя тампоните на амортисьорите и лагерчетата. Така, че се надявам да е от тези неща, а не от друго. Ще пиша за резултата. Дано не е от рейката. Снощи пак при движение по павета и при прословутото тропане, въртях волана на къси обороте (ляво-дясно), но нямаше никакви друго допълнителни или засилващи се шумове и изглежда няма общо с рейката, тропането по паветата си продължаваше, както си е, въпреки въртенето на волана, нямаше никакви изменения. Нещата, които за сега знаем е че имало някакъв малък луфт в рейката и омакнали амортисьори, като повече е омекнал, предния ляв. Всичко друго майстора каза, че е здраво и не вижда проблем. Но също сподели, че това със студеното време и по-отчетливото тропане тогава може да е симптом за тампоните на амортисьорите.



- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: Тропане по павета и неравности polo 6N2, 1,4, 2001
За луфта в спирачните апарати - карай по паветата и като се разтропа натисни леко спирачката. Ако спре да тропа при натисната спирачка - значи там е мизерията
ако пак трака при натисната спирачка - другаде е мизерията... виж си прахоуловителите на амортисьорите- ако са счупени може да опират на пружината и оттам да трака- хвани ги с пръсти през пружината и пробвай да ги размърдаш - ако лесно опират на пружината - може и тва да е- пробвай. успех. аа виж си и подкалниците добре ли са закрепени.

- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Тропане по павета и неравности polo 6N2, 1,4, 2001
Колега, виж по двигателя да не се е разкачило нещо и то да трака, на мен, като ми сменяха тръбата за високото налягане на хидравликата ми се мандахерцаше една букса, която са оставили за климатика, та доста време се чудех какво ми чука. На тръбата за студения въздух има една тапа, която обикновено масторите не я слагат, но едва ли е от нея, но си сложи, ако нямаш.
Имам същото поло и колкото и рязко да въртя волана, нищо не ми чука, да чукна на дърво. Може да е някоя пластмаса или нещо разкачено, огледай.
Имам същото поло и колкото и рязко да въртя волана, нищо не ми чука, да чукна на дърво. Може да е някоя пластмаса или нещо разкачено, огледай.
Re: Тропане по павета и неравности polo 6N2, 1,4, 2001
Много ви благодаря колеги.смених амортисьорите, защото се налагаше, смених и тампоните и лагерчетата към тях! Сякаш тропането намаля но все още го има! Повече от дясно. Проверих пластмасата на калобраните и един винт е изпуснал и леко е разкачена пластмасата и то точно от дясно. Та ще видя как да го захвана, много не ми се вярва да е от там, то не е свободно, а просто е поддало и при натиск прибира плътно и като спре натиска просто леко отпуска и отваря. Ще проверя всичко, което казахте! Много ви благодаря за помощта.



Re: Тропане по павета и неравности polo 6N2, 1,4, 2001
Както обещах, ще пиша за крайния резултат. Мина много време, но така и не можехме да разберем от къде точно идва проблемът и така до онзи ден. Сметнах, че ще е много тъпо да правя като някои, да започвам да сменям всичко наред, ако това не се налага. Така сметнах, че е най-правилно да изчакам проблемът да се "покаже" с времето. Не се отказах да търся точния проблем, а не да налучквам. Така онзи ден случайно при смяна на маслото в двигателя и след като преди това локализирах, че потропването иде предимно от дясно, видяхме, че в маншончето на десния накрайник има малка но достатъчна дупчица, за да влезне вода и кал в него и да избяга голяма част от смазката. Направихме му малка реанимация, сменихме само маншончетата и сложихме смазка и "О чудо", тропането намаля до едва уловимо, че направо и изчезна. Няколко дни карах, тестово, преди всякакви заключения и определено тропането го няма. Е, ясно е, че тези накрайници, рано или късно ще се сменят, но така реанимирани ще поживеят поне известно време. Така накрая проблемът се оказа точно накрайник, банално и нерядко срещано, при подобни симптоми, както още преди време бях чел из темите на форума.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 87 госта