Избор на въздушна пушка

Взаимопомощ, полезна информация и всичко, извън темата на останалите секции
Потребителски аватар
simeon40
Мнения: 187
Регистриран на: Пет 27 мар 2009 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Града на дупките

Re: Избор на въздушна пушка

Мнениеот simeon40 » Пон 12 май 2014 17:12


Виждам, че хатсана сте му коментирали дулната скорост и да кажа - не е таква каквато я пишат. Дулната на 125 5.5 реална измерена с хронограф е ~270м/с както и масово при повечето въздухарски дулната скорост на опаковката е завишена с около 30м/с. По-тежките чашки като баракуда с приблизително 50% над средното тегло за чашка 5.5 имат по-ниска дулна скорост. lz2aii старите Славиа са чудесни пушки пази си я.




Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Избор на въздушна пушка

Мнениеот lz2aii » Вто 13 май 2014 9:51


Наистина е чудесна спортна пушка. Нямам никакво намерение да я давам някъде :biggrin. Нямам точен спомен, но ми се върти в главата, че началната скорост на чашката е приблизително равна на тази от "Макаров" - около 318 м/сек (мисля, че толкова беше на Макаров-а). Може и да се лъжа.


Потребителски аватар
simeon40
Мнения: 187
Регистриран на: Пет 27 мар 2009 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Града на дупките

Re: Избор на въздушна пушка

Мнениеот simeon40 » Сря 21 май 2014 0:33


Лъжеш се :smile На хронограф вероятно ще покаже около 230-40 метра в секунда. Високата скорост е само да се продават пушките. Същото е като 150 000км за нов внос Пасат TDI :mhihi


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Избор на въздушна пушка

Мнениеот kossis » Сря 21 май 2014 8:24


Вижте колеги, понеже имам и 125-5.5 и ПЦП-5.5 все на Хатсан та горе долу ми е ясно какво могат. Пружинката си е сравнително слаба, но и тя и ПЦП-то пробиват от 20 метра ламарина 1.5 мм с тежките чашки Баракуда мисля бяха.
Така че, за мене едно 270 метра ги прави 125-цата. Щото в крайна сметка са важни и джаулите, които се постигат от началната скорост на проектила.
Верно е че ПЦП-то си е над 320 метра и от цевта направо си издухва порция въздух при всеки изстрел.

Когато се стреля по греди -като тези на пейките-дървени- вече 125 пробива с чашката до половината греда и спира, а АТ 44 спира във втората греда.

Та и 125 може да си достигне тези 300 метра в секунда, но иска по леки чашки, много добро състояние на маншета и цилиндъра и ако се пръсне малко тефлонец в цилиндъра-звукът е точно като на прелитащ свръхзвуков самолет при изстрела. А тази скорост е равна на 1000 км/ч или около 280-300 м/сек.

С 125 съм прокъсвал коаксиален кабел -частично. А за такова прерязване си иска скорост. Кабела не помръдна, а висеше хоризонтално.


Потребителски аватар
simeon40
Мнения: 187
Регистриран на: Пет 27 мар 2009 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Града на дупките

Re: Избор на въздушна пушка

Мнениеот simeon40 » Сря 21 май 2014 15:44


Виж колега едно е какво някой си мисли друго е реално измервателните уреди какво показват. Пружинни има слаби има и силни. Хатсан 125 е не-лоша пушка която с малко доработки става ок. PCP е друга бира. Там скоростта лесно може да се регулира с клапана. Можеш да имаш точна стрелба с 240м/с 5.5 стандартна тежест чашка можеш да имаш и 270м/с с повишена ударна сила. После джаулите се постигат освен началната скорост на проектила така и от неговата тежест. С 5.5 и 230м/с стандартна чашка можеш да имаш същите джаули с 4.5 300м/с. Това го казвам само примерно. Над 300м/с е възможно да се постигне и с пружинна и с PCP обаче големия проблем идва оттам, че при дозвукова скорост точността отива на вятъра. Чашката просто не е стабилна при такива скорости и става да си гърмиш на близко разстояние. После идва износването на машнета от стружките от самото бутало и от тази простотия която я хвалиш да наливаш тефлон в чашката допринася до скъсяването на живота на машнета. PCP са хубави пушки ама много пари. Аз преди много години си взех BAM 21 която е реплика на Diana 52 като единствените разлики са маншета оригилания(който има) и пружината която лесно се подменя с газова такава.

Само ще дам пример за скоростта с моята - чисто нова я рекламират, че е 270м/с. Реалната скорост измервана чрез хронограф е ~235м/с. Същото е и с почти всички нови въздухарки които се продават.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Избор на въздушна пушка

Мнениеот kossis » Сря 21 май 2014 16:32


Значи на ПЦП се регулира силата на пружината в спусъка. Той удря БК с по голяма сила и порцията въздух съответно е по голяма, а от там и началната скорост. Някой колеги сменят въпросната пружина с по масивна и така увеличават мощността на изстрела пак.

Тефлона и силикона са единствените високотемпературни смазки които не Дизелират при създадената висока компресия от маншета в цилиндъра !

Тефлона държи на около 400 градуса мисля.

Лично аз си сменях моят маншет и чистих цилиндъра на 125, след което съм пръскал многократно и силикон и тефлон в цилиндъра и маншета не е мирисал на Дизел. Сега при тест с надуване или вакуумиране няма никакви ядове и маншета си държи на теста.
Така че тефлона е ок за мене. И оръжейният майстор ми го препоръча отдавна.

Интересното е че и колегите които се занимават с ПЦП професионално казват че за да имаш висока точност се иска по ниска скорост съответно Джаули и обратното !

Пък ти твърдих друго колега с тази до-звукова скорост ????

Иначе аз написах- 125 за да вдигне 300 м/сек се искат горенаписаните от мене условия !


Потребителски аватар
simeon40
Мнения: 187
Регистриран на: Пет 27 мар 2009 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Града на дупките

Re: Избор на въздушна пушка

Мнениеот simeon40 » Пет 23 май 2014 20:46


PCP имат боен клапан който може да бъде механичен или електрически. С втория може лесно да се регулира порцията въздух която да изстрелва съчмата. Обаче повече мощност - по-малко изстрели като след според зависи колко силна си я направил налягането пада и трябва пълнене на бутилката наново. При по-ниска скорост можеш да постигнеш добра групираност на изстрелите и пак да си докарваш 40+ изстрела в добра група.

Единствената смазка която не дизелира при въздушните пушки е оръжейната силиконова смазка. Намира се под формата на спрей в оръжейните магазини. От майстори до майстори има значение. Затова повечето хора сами си правят пушките вместо да ги дават на тоя или оня.

Точността се определя от изключително много фактори. Тоест с 4.5 на 240м/с би имал по-добра групираност отколкото със същата съчма в надута пушка до 330м/с. Разстояние примерно около и малко над 50 метра. И да при дозвукова скорост чашките не са толкова стабилни колкото при по-нормални скорости заради аеродинамика, въздушното съпротивление, завихрания и т.н.

Аз не съм трърдял, че да имаш точна пушка трябва да имаш супер висока скорост. За да имаш точна пушка трябва да си точен стелец! Очевидно не си чел какво съм писъл или не си се опитал да вденеш поне малко от написаното. Хатсан 125 за да вдигне 300м/с не се изискват никакви описани от теб условия, а да се стреля с калибър 4.5 защото с 5.5 стандартна съчма с изправна пушка без принудителен дизел ефект повече от 270м/с без тунинг мнооого трудно ще постигне. Това което ти си мислиш, че се случва със скоростта на 5.5 тук на приказки без да се измери конкретната пушка на хронограф е като да твърдиш, че колата ти е 14ска на 400м без да си се пускал на техника.


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Избор на въздушна пушка

Мнениеот icoico » Съб 24 май 2014 8:08


simeon40 написа:...И да при дозвукова скорост чашките не са толкова стабилни колкото при по-нормални скорости заради аеродинамика, въздушното съпротивление, завихрания и т.н...


Искаш да кажеш скорост много близо до звуковата надявам се, не като цяло дозвукова?


http://flagman.bg/%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8/63139/%D0%9C%D0%9C%D0%90-%D0%B1%D0%BE%D0%B5%D1%86%D1%8A%D1%82-%D0%9D%D0%B0%D0%B1%D0%B8-%D0%90%D1%81%D0%B0%D0%B4-%D0%BA%D0%BE%D0%B9%D1%82%D0%BE-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B5%D0%BB%D1%8F-%D0%BA%D0%BB%D0%B8%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B8-%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D0%B8%D1%86%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F-%D0%A0%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D1%81-%D1%85%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D0%BB-%D0%BF%D0%BE-%D0%BC%D0%B0%D1%87%D0%BE%D0%B2%D0%B5-%D1%81-%D1%87%D0%B5%D1%80%D0%B2%D0%B5%D0%BD-%D0%BB%D0%B0%D0%BA-%D0%BD%D0%B0-%D0%BD%D0%BE%D0%BA%D1%82%D0%B8%D1%82%D0%B5

Още един келеш, който не е излязъл от виртуалната реалност :no


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Избор на въздушна пушка

Мнениеот kossis » Съб 24 май 2014 12:33


simeon40 написа:
Аз не съм трърдял, че да имаш точна пушка трябва да имаш супер висока скорост. За да имаш точна пушка трябва да си точен стелец! Очевидно не си чел какво съм писъл или не си се опитал да вденеш поне малко от написаното. Хатсан 125 за да вдигне 300м/с не се изискват никакви описани от теб условия, а да се стреля с калибър 4.5 защото с 5.5 стандартна съчма с изправна пушка без принудителен дизел ефект повече от 270м/с без тунинг мнооого трудно ще постигне. Това което ти си мислиш, че се случва със скоростта на 5.5 тук на приказки без да се измери конкретната пушка на хронограф е като да твърдиш, че колата ти е 14ска на 400м без да си се пускал на техника.


Сега първо ми е интересно защо ПОВТАРЯШ след мене казаното, това по умен ли те прави ???? И 20 пъти да се повтори то е все същото !

Явно ти колега си голям експерт. Знаеш условията. Само тоя принудителен Дизел ефект как точно става и после маншета сигурно е за смяна ?

Интересното е че с Тефлонова смазка не става Дизелиране, но пак чашката развива относително по висока скорост.

Не ми се спори с такива разбирачи !
Само не разбрах какво е общото с колите тук и това -- "колата ти е 14ска на 400м без да си се пускал на техника" -какво иска да каже ????
Моята кола си е Екстра и не и правя тия 400, камоли да се пускам на техника :Mr Green Fun -не си падам по него :Mr Green Fun ! Явно не ги разбирам тия жаргони ?!

И при 5,5 и при 6,35 може да се достигнат тези скорости, но както и да е.

Е сега в бързината понеже нищо не разбирам от ВП си развих БК-то и Пълнача с манометъра на ПСП-то за ревизия че изпускаше леко.
Това как се отвива мъка ми е за които се е хванал.

Много внимателно Те чета, колега !

И разбрах че с 5,5 мм не може да се вдигне 300 м/сек освен със сипване на петролен продукт ! Ок както кажеш !

И да предупредя че когато се ремонтира цилиндър на ПЦП и БК+ ПК-то ако се използват Масла на Петролна основа е задължително да се почистят после добре, че при тия 200 атм може да последва взрив !
Специално за колегата с 14/400 и принудителният Дизел !

Здраве да е, важното е да има такива експерти дето да обясняват нещата за такива като нас -непросветените !


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Избор на въздушна пушка

Мнениеот kossis » Сря 28 май 2014 9:25


Ето какво казва един колега от Форум Аиргън за калибрите, проникването и разхода на енергия-въздух илюстрирана със схема от друг форум.

http://forum.airguns.bg/index.php?topic=39.msg178193#msg178193

Колега, и аз съм фен на .25 - яко бръмчи, а .303 /7.62 мм./ е още по-добре. Според мен, по-големите калибри не са за въздухарки поради разхода на въздух.
Аз имам два Хатсана 6,35 мм, които минават за ловни, но аз ги ползвам само за стрелба по мишени на големи дистанции. При скорост около 310 м/с според хроното на Митака стрелбата става много забавна.
Слагам една схема, където ясно вижда способността на проектила да проникне според калибъра.


Изображение

Схемата е взета от този сайт съдържащ някои интересни статии.
http://www.topairgun.com/faq

Може да се каже че 22 калибър е в златната среда при Въздухарките като баланс-разход енергия/проникваща способност и тнт.


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Избор на въздушна пушка

Мнениеот feikot » Сря 28 май 2014 10:09


22 калибър, 5.5 ли е ?


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Избор на въздушна пушка

Мнениеот Vizor » Сря 28 май 2014 10:11


Да. 4.5 - 0.177


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Избор на въздушна пушка

Мнениеот kossis » Сря 28 май 2014 10:12


Да разбирасе !

Схемата горе не визирали достатъчно добре и калибрите и проникването и тнт.

Даже и какви животни могат да се трепят с конкретният калибър в зависимост от вида на пушкалото.

Ето един коментар на Колега за Хатсан Галатина ПЦП в 6.35 мм демек 25кла. какво може в лова.

А иначе Галатианата сваля почти всичко,(зайци,лисици,чакали,овце,не големи прасета,сърни и всякакви гризачи,кучета и тнт.) Това си е ловна пушка направо.


Ето това е истината :th_up

http://www.arms.bg/product/2299/vazdushna-pushka-sumatra-2500-500-cc-5-5-mm.html

Изображение


Потребителски аватар
simeon40
Мнения: 187
Регистриран на: Пет 27 мар 2009 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Града на дупките

Re: Избор на въздушна пушка

Мнениеот simeon40 » Сря 28 май 2014 23:10


kossis Пиша ти бавно защото не можеш да четеш(мислиш) бързо. Експерт не съм просто съм фен. Ти си от онези родените експерти на които всичко им е ясно и само предават без да приемат. Дизел ефекта е ясно как се постига - възпламенява се смес от гориво и въздух при определено налягане. При пружиннка пушка се постига като имаш запалима смазка когато стреляш. Тоест когато буталото сгъстява въздуха и от налягането се възпламенява смазката и получаваме дизел ефекта.
Само не разбрах какво е общото с колите тук и това -- "колата ти е 14ска на 400м без да си се пускал на техника" -какво иска да каже ????

Добре ще ти го обясня още по-просто очевидно се налага. Това да говориш нещо наизуст е различно от това да го докажеш. Скоростта на проектила не се измерва с твоето въображение, а с уред който се нарича хронограф. Той се поставя пред цевта и измерва времето на преминаването на съчмата от едната му част до другата изчислявайки скоростта. Аналога с драг техника е идентичен. Напълно те разбирам защо не си падаш да се пускаш на 400 фантазията ти е напълно достатъчна да говориш само празни приказки.
И при 5,5 и при 6,35 може да се достигнат тези скорости, но както и да е.

Могат да се постигнат при мнооооого тунинг на пружинна Хатсан 5.5 или ако сложиш много лека чашка. По-лека от стандартната като нямаляш джаулите. Много работи зависят от скоростта страшно много и скоростта не е всичко както си говорихме. Скоростта и точността са 2 различни неща. Почвай да правиш разлика. Мнението ти цели изваждане от контекста на твои бръщолевения от темата за която говорим.
И разбрах че с 5,5 мм не може да се вдигне 300 м/сек освен със сипване на петролен продукт ! Ок както кажеш !

Ако си изкараш главата от там където слънце не прониква и започнеш да не си правиш оглушки изваждайки твои глупави мнения от контекста им опитвайки се да увърташ. Този цитат никъде не сме го разисквали и ти много добре го знаеш. Говорим за Хатсан 125 в стоков вид без принудителен дизел ефект.
И да предупредя че когато се ремонтира цилиндър на ПЦП и БК+ ПК-то ако се използват Масла на Петролна основа е задължително да се почистят после добре, че при тия 200 атм може да последва взрив !
Специално за колегата с 14/400 и принудителният Дизел !

Не се прави на по-глупав отколкото си. Говорим за пружинни пушки, PCP са друга бира. Принципа им на работа е тотално по-различен и мнението ти отново е напълно неадекватно.

Второто ти мнение с картинката показва още по-голяма натрапчива глупост умело цитирайки пост от PCP темата в тази с пружинните пушки. Прави разлика, тя е огромна! Да не се окаже че "си се объркал" да дрънкаш глупости мислейки си, че говорим (въпреки написаното) за PCP :mhihi вместо за въображеието ти за Хатсан 125.

Последна промяна от Pichaga на Чет 29 май 2014 19:43, променено общо 1 път.
Причина: спорът да не се изражда в лични нападки и обиди!!!!!


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Избор на въздушна пушка

Мнениеот kossis » Чет 29 май 2014 9:20


Виж какво колега, Ти не спираш да повтаряш след мене казаните факти. Освен че папагалстваш и обиждаш !

Моята глава не е завряна никъде, но виж твоята глава незнам дали се ползва по предназначение или само на автопилот.

Темата е за ВП !!! А ПЦП и Пружинките са ВП !!! Дали го осъзна ?

Явно изобщо не си обърнал внимание на картинката в която са посочени видовете проектили, тяхното проникване според пушката от която се изстрелват-а именно Пружинна(спринг) или ПЦП !

Говориш неща и после се измяташ, нищо ново !

Относно моите въпроси към тебе -Те всички бяха Риторични и не търсех отговор, понеже аз вече или съм го дал или ти си го повторил след мене.
Не мисля че имаш какво ти да ме научиш. А дали ПЦП става опасно когато се обработват резбите на БК-то и Пълнача с Петролни продукти при над 30 бара- пробвай и кажи какво е станало.

Та мисля че темата е за ВП и не е мястото тук да обясняваш колко си ти Фен и Аз дали разбирам от Плевматика.
Почти всичките ти коментари са копие на моите и отношението ти към мене е меко казано арогантно !
Най малкото е недопустимо това да обиждаш събеседника си неоснователно и публично !
Мисля Модераторите да бъдат уведомени за това !

Последна промяна от kossis на Пет 30 май 2014 8:38, променено общо 1 път.



Върни се в “ОФФ-Топик - други”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта