AFN 1.9TDI 110кс проблем с пренадуване - решен

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
joro_dexter
Мнения: 273
Регистриран на: Вто 04 окт 2011 20:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

AFN 1.9TDI 110кс проблем с пренадуване - решен

Мнениеот joro_dexter » Сря 14 май 2014 8:24


Здравейте колеги , от известно време имам следния проблем:::
Както си карам колата и изведнъж като че ли нещо изключва и колата губи мощност , все едно е без дебитомер или турбото не работи. Отначало помислих , че е дебитомера и пробвах с друг , проблема е същия , след това помислих,че е геометрията , но и там всичко си е ок. Вчера забелязах , че като ми направи този номер и загуби мощност , както е в движение и загася колата без да спирам , след това запаля и дам газ всичко си е наред, турбото си бачка и колата си върви доста прилично. ;) Та въпроса ми е , възможно ли е да е нещо от електрониката или някой клапанче за вакума ..??? Направо не знам какво да правя, но много е дразнещо това , толкова е тромава че се побърквам. Моля ако някой се е сблъсквал с този проблем или се сеща къде може да е проблема да ми подскаже. :banghead Благодаря предварително. :bowdown




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8994
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Проблем с 1.9TDI 110кс AFN

Мнениеот samo_pechka » Сря 14 май 2014 8:34


Често четем за такива и подобни теми . Първото което се прави в случая е един тест за записана грешка. Постваш грешката/ите тук и ти се помага . И вместо да се пишат три страници предположения , се решава бързо проблема :wink


Потребителски аватар
joro_dexter
Мнения: 273
Регистриран на: Вто 04 окт 2011 20:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с 1.9TDI 110кс AFN

Мнениеот joro_dexter » Сря 14 май 2014 8:40


Да така е колега, съгласен съм с теб , но не съм в бг и немога да си позволя диагностика с комп. Зато питам и се надявам да се оправя сам. ;)


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8994
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Проблем с 1.9TDI 110кс AFN

Мнениеот samo_pechka » Сря 14 май 2014 8:47


Кофти. Да започнем с доуточненията . На колко оборота ти го прави номера ?


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с 1.9TDI 110кс AFN

Мнениеот myrshavija » Сря 14 май 2014 8:50


Очевидно имаш достъп до интернет. Достатъчно е да си поръчаш един кабел за няколко евро/долара и ще го получиш в рамките на няколко дни.


Потребителски аватар
joro_dexter
Мнения: 273
Регистриран на: Вто 04 окт 2011 20:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с 1.9TDI 110кс AFN

Мнениеот joro_dexter » Сря 14 май 2014 9:01


Ами прави го когато си реши , първите няколко минути е супер и като я настъпя малко над 3500оборота и все едно изключва и забива муцуната..


Потребителски аватар
x.user1992
Мнения: 81
Регистриран на: Чет 25 юли 2013 13:42
Автомобил: Golf IV 1.9
Двигател:
Местоположение: Севлиево

Re: Проблем с 1.9TDI 110кс AFN

Мнениеот x.user1992 » Сря 14 май 2014 9:30


Вероятно пренадува турбото, трябва да отвори и да се изчисти. Напиши в търсачката, много често срещан проблем е. И аз съм го имал, чистене и става друга кола.


Volkswangel
Мнения: 627
Регистриран на: Пет 12 окт 2007 7:07
Автомобил: VW GOLF 7 SPORTSVAN
Двигател: 2015
Местоположение: Plovdiv

Re: Проблем с 1.9TDI 110кс AFN

Мнениеот Volkswangel » Сря 14 май 2014 10:30


Имах абсолютно същия проблем, къде ли не ходих, какво ли не направиха и накрая от HAAS VW Пловдив ме посъветваха да подменям компа. Да, ама не.
Свалих пластмасовия капак на мотора, същия е AFN, има една гумена връзка от турбо системата, която направо ти вади очите, с две скоби е и е много къса. Те тая къса гумена тръба се беше спукала от долната си страна. Ами смених я и всичко си дойде на мястото...


xxx_man
Мнения: 538
Регистриран на: Пет 29 ное 2013 10:38
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Re: Проблем с 1.9TDI 110кс AFN

Мнениеот xxx_man » Сря 14 май 2014 11:13


Как реши да отпишеш геометрията като виновник????? Точно след 3000 оборота при запекла геометрия компа ти влиза в авариен режим!Гасиш палиш изчиства грешката и караш и после пак се появява - типично за спекла геометрия!!!


Потребителски аватар
joro_dexter
Мнения: 273
Регистриран на: Вто 04 окт 2011 20:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с 1.9TDI 110кс AFN

Мнениеот joro_dexter » Сря 14 май 2014 18:08


Отписах геометрията, защото когато "заби" и отказа турбината, спрях (без да гася колата)и принудително с вакум напънах няколко пъти геометрията, но ефект нямаше. Тръгнах и в движение загасих и запалих и се оправи.Интересното е , че не винаги ми прави този номер , днес я понапънах доста и не ми е отказвала. Направо съм в чудо , какво може да е. Ще погледна и този маркуч, който е до турбото , да не би да е скъсан, но не ми го прави постоянно този проблем. :banghead :rolleyes В най лошия случай ще я карам така до юли месец и като си дойда в бг веднага я карам на ваг комп и я лекуваме. :Mr Green Fun


Потребителски аватар
okti_1
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Проблем с 1.9TDI 110кс AFN

Мнениеот okti_1 » Сря 14 май 2014 18:29


Проблема ти е в турбината.Съде по това което си написал по горе,но това не ти пречи да погледнеш вакумните маркучи.
В турбината ти влиза един вакумен маркуч.При запален двигател махни маркуча от местото му т.е. щуцера и виж отдолу колко мм горе долу се движи едно лостче.Прицени и напише колко мм се движи.


Потребителски аватар
k_garchev
Мнения: 2721
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
Двигател: AGZ
Местоположение: Пирдоп
Контакти:

Re: Проблем с 1.9TDI 110кс AFN

Мнениеот k_garchev » Сря 14 май 2014 18:44


Аз имах подобен проблем с новата ми придобивка!Мята не е 110кс,а 131кс и кода на двигателя е AWX!Първото нещо бе да сменя всички вакумни маркученца и нищо,след това свалих турбото и почистих геометрията и смукатели изпускатели и т.н.,ЕГР-а също беше почистен!В крайна сметка се оказа,че клапан N75 е за смяна!Поне при мен не можех да го докосна,направо пареше,а при новия,този "ефект" го няма!


Потребителски аватар
joro_dexter
Мнения: 273
Регистриран на: Вто 04 окт 2011 20:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с 1.9TDI 110кс AFN

Мнениеот joro_dexter » Сря 14 май 2014 18:54


И аз си мисля да сменя всички вакум-маркучи , но ако е от скъсан вакум , би трябвало постоянно да няма мощност , а не от време навреме или греша??? И да попитам евентуално колко струва този клапан Н75


Потребителски аватар
malin.angelov
Мнения: 322
Регистриран на: Вто 19 юли 2011 23:33
Автомобил: vw passat
Двигател: BMP 07
Местоположение: Sofia

Re: Проблем с 1.9TDI 110кс AFN

Мнениеот malin.angelov » Сря 14 май 2014 18:55


Здравей колега, като за начало излизащ на магистралата и каращ на 4 или 5 предавка с 3000 оборота поне 10 минути. Направи и и няколко ластика до 4000+ оборота и ще се оправят нещата. Друг начин за почистване: Пак на магистрала и 2 минути на 2а предавка с 2000 оборота и като минат минутите газ до 4000+ и вкарващ 3а и пак така до колкото можещ....

При този двигател това е доста срещано и трябва да се изкарва по често на магистралата или да се кара мъжки :a045

При мен правище същите магарии докато не разбрах че на този мотор си му трябва настъпване!!


п.с. Извинявам се за правописа ( няма кирилица таа мащина и е трудно)


Потребителски аватар
joro_dexter
Мнения: 273
Регистриран на: Вто 04 окт 2011 20:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с 1.9TDI 110кс AFN

Мнениеот joro_dexter » Сря 14 май 2014 19:01


Да, колега и аз знам същото за този мотор и карам доста често така, доста я напъвам до към 4000-4500 оборота , точно заради геометрията , но както я настъпвам , така и изведнъж изключва .Луда работа.....утре ще видя колко се движи геометрията като махна вакума ... ;)

Последна промяна от gr_kanev на Пет 16 май 2014 14:41, променено общо 1 път.
Причина: Не е нужно да цитираш изцяло предходното мнение. Освен бутон "цитат", има и бутон "нов отговор" - използвай го !



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Angel_ и 37 госта