Lupo 2000г. AUA - Проблем с редът на запалителните кабели!

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
dbanchev
Мнения: 358
Регистриран на: Чет 28 юни 2007 10:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW Lupo 2000г. AUA Проблем с редът на запалителните кабе

Мнениеот dbanchev » Чет 08 май 2014 16:58


Проблема е ясен при мен. Мудна ламбда сонда, пътува си вече и прави мизерии със сместа........... Благодарности на Vaskoto 1 :bowdown .




Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: VW Lupo 2000г. AUA Проблем с редът на запалителните кабе

Мнениеот freelancer » Чет 08 май 2014 18:33


И аз подозирах ламбдата ама с разкачена пак същата работа. Ти, пробва ли да я разкачиш, най лесната проба е това. :c020


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19315
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: VW Lupo 2000г. AUA Проблем с редът на запалителните кабе

Мнениеот stefan4o » Чет 08 май 2014 18:41


freelancer написа:И аз подозирах ламбдата ама с разкачена пак същата работа.

Ако с и без сонда няма разлика при работата на колата ти, не те ли навежда на мисълта, че тая сонда просто не работи като хората или изобщо не работи? icon_idea


Потребителски аватар
dbanchev
Мнения: 358
Регистриран на: Чет 28 юни 2007 10:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW Lupo 2000г. AUA Проблем с редът на запалителните кабе

Мнениеот dbanchev » Чет 08 май 2014 18:42


Ами не ми дойде на ум да я разкача честно казано........ Дросела е ок, на живи данни само ламбдата е с кофти показатели, всичко друго си е в норма........... Ще я разкача утре сондата и ще видим каква е схемата. При разкачена предполагам мотора ще бачка по зададени стойности някакви... При теб колега как работи при разкачена ламбда?


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: VW Lupo 2000г. AUA Проблем с редът на запалителните кабе

Мнениеот freelancer » Пет 09 май 2014 22:05


Сега да си изясним първо проблема. Значи при мен е обратното. При студен двигател не държи обороти, бързо падат на тези на топъл двигател, като беше по студено ми гаснеше с консуматори. Тези дни спря да гасне, преди гаснеше при тръгване с по малко газ и след няколко паления се оправяше.
Паля тръгвам веднага леко с малко газ и изгасва, паля пак завъртам волана и пак изгасва, паля пак и тръгвам и след това е перфектна.
От няколко дена вече изчезна този проблем, който се появява и изчезва, когато и е кеф. Само леко притръска сутринта, но не изгасна, тръгнах веднага.
Така, подозрението е за бедна смес, защо обаче не можем да разберем.
Моят човек, много добър диагностик, ми препоръча да разкача ламбдата за проба. Извадих я от буксата! Карах така цял ден градско! Не намерих някаква разлика, лампата не я пали, обаче след диагностика с бош тестер си беше записал компа грешка за липса на сондата, банка 1 или нещо такова.
На сутринта пак си изгасваше, като и набих консуматорите лампата ЕРС ми светеше повече от обикновено, покарах я така и отидох за адаптация на дросела, там ми изтриха и грешката за ламбда, преди да ми адаптират дросела си включих ламбдата.
Не знам, но не намерих разлика в поведението на колата, а и според мен не би трябвало да има, освен, че ако е прецакана ламбдата ще лъже екуто и то ще бърка сместа.
Мисля, че при разкачена сонда няма да има какво да бърка екуто и то просто ще си премине по някакви стандартни параметри, просто няма да има какво да му подава допълнителна информация за да внесе корекции.
Доколкото съм чел и чувал от други хора, единственото, което се случва с разкачена сонда е повишаване на разхода заради изгубените финни корекции от сондата, но според мен липсата на сонда е по добре от скапана такава, просто няма компа да "слуша" сондата, то си е датчик, като всеки друг.
Споделих с моят човек, че няма разлика без сонда и останах с впечатлението, че така трябва да бъде.
Гледах показанията на сондата с бош тестер и си работеше перфектно!
А, ако дава грешка сондата, може и да не е от самата сонда, так си мисля аз.
Според мен и без сонда, колата ще върви добре или греша, не знам!
Ако някой има идеи и знае нещо по въпроса моля да сподели.
Ако е прецакан подгрева на сондата, колата ще гасне студена.
Най вероятно без сондата екуто си минава на някакви стандартни параметри и би трябвало да буха повече гориво, просто колата гори повече, но мисля, че ако го лъже тогава това е друга бира.

Пробвай колега без сондата, буксата е много гадна, аз едвам я издърпах, внимателно да не я счупиш, лекичко натискаш, издърпваш лекичко, че след толкова години тези пластмаси стават, като спагети.

Пробвай без сонда и да я разнищим тази работа!
Някой с повече знания по темата може да даде идея, какво става, като се разкачи ламбда сондата(кислородния датчик).


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: VW Lupo 2000г. AUA Проблем с редът на запалителните кабе

Мнениеот freelancer » Пет 09 май 2014 22:43


Банчев, не мисля обаче, че пороблема ти е в ламбда сондата, защото тя на газ не играе, нали за това слагат емулатор! Разкачи все пак сондата и кажи какво става! Дросела ти е същия, като моя, адаптира ли се? Нямаш стъпков мотор, а е едно моторче, което се командва от екуто, три колела, едно моторче и един потенциометър на капака, като детска играчка е. Щом си на газ значи има други подробности. Само един комп ли имаш или за газовия инжекцион си с друг комп, в смисъл с 2?

Аз пък все с газаджии си споделям мъката, нещо пак взе да ме съмнява екуто. Моят дръгел ако почне пак да се насира, отива да сменям екуто.
Според мен търси нещо, което взима участие на газ и на бензин. :c020
Така може да изключиш доста неща. Мисля, че дросела играе на газ обаче.


Потребителски аватар
dbanchev
Мнения: 358
Регистриран на: Чет 28 юни 2007 10:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW Lupo 2000г. AUA Проблем с редът на запалителните кабе

Мнениеот dbanchev » Сря 14 май 2014 13:32


Такаа, откачах ламбдата и промяна голяма не усетих. Дросела си се адаптира, на живи данни се вижда ламбдата- появява се някакъв живот около 3000 и нагоре оборота, на празен ход няма никой. С Газов инжекцион е колата Lovato, има си газов комп, взима си сигнал от ламбдата и тн, както си му е редът при ГИ. Ше я сменя тия дни сондата и ще пиша, всичко си му е ок на лупара на живи данни с vcdsa само ламбдата е извън строя........


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: VW Lupo 2000г. AUA Проблем с редът на запалителните кабе

Мнениеот freelancer » Сря 14 май 2014 17:41


Ами явно сондата не работи както трябва, но мен ме интересува, като разкачиш сондата така ли трябва да бъде, когато не работи?
Значи, ако не работи сондата, като я разкачиш положението е същото?
Май, колегата по горе ще излезе много прав в разсъжденията!
Тва с 3000 оборота ме заинтригува!
Банчев, случайно да ти свети лампа ЕРС то? Оранжевата? Каква грешка ти дава?
На мен ламбдата ми я гледаха на празен ход с Бош тестер и си работеше нормално, обаче ми казаха, че има вероятност да забива?!
Свети ми лампата ЕРС и след точно 3000 оборота изгасва! Свети, защото излиза грешка за въздух, ама да не би сондата да забива а компа да си мисли, че му идва повече въздуха, защото веднъж сондата беше забила на бедна смес, но в повечето пъти си работи нормално.
Не знам дали обаче от там ми идва странното гаснене от време на време, при мен е само на студен двигател. Да не бърка адаптациите.

Банчев много те моля ако имаш информация за пробата с разкачането на сондата да пишеш, явно ако не работи добре сондата след разкачане няма разлика! :gruebel


Потребителски аватар
dbanchev
Мнения: 358
Регистриран на: Чет 28 юни 2007 10:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW Lupo 2000г. AUA Проблем с редът на запалителните кабе

Мнениеот dbanchev » Сря 14 май 2014 20:59


Няма разлика с разкачена сонда поне аз не намирам такава..... EPC лампата не свети, но може и да я няма на лупото тая лампа. Не я залисва ламбдата като грешка, на живи данни в ниските забива на бедна смес, във високите се оправя.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: VW Lupo 2000г. AUA Проблем с редът на запалителните кабе

Мнениеот freelancer » Чет 15 май 2014 7:41


Първо искам да ти благодаря за изчерпателните и навременни отговори колега!
Мисля, че лупото е със същият двигател, като моят (АКК, АУД и АУК са едни и същи).
Според мен би трябвало да имаш такава лампа ЕРС, ако си с една сонда не ти е активна чек енджин лампата. АУД са с две ламбди, имат една на катализатора и една горе на изпускателният колектор.
При разкачане на ламбдата не светва никаква лампа, но записва грешка, че липсва ламбда сондата!
Не може компа да не е записал грешка колега, при мен беше записана.
Както и да е, на мен ми светва лампата ЕРС и според много колеги с нашите двигатели (АУД) примерно след това са сменяли ламбда сонда, от написаното по темата за ЕРС лампата се разбира, че светва при проблем с ламбдата, обаче си мисля, че я засича по косвен път, не директно, да кажем при мен чрез МАП сензора, който се бърка.
Какво се получава според мен : Предполагам, че сондата забива в движение около 2000 оборота при мен и светва лампата, защото при бедна смес няма нужната мощност/гориво, дросела отваря при бууст и обеднява допълнително, пада вакуума и се включва лампата за пробелм с въздуха, влиза повече въздух. Просто съотношението въздух/гориво не е правилно, тъй като забива ламбда сондата.
Може би ми забива на богата смес и затова екуто обеднява, защото си мисли, че горивото е много.
Повечето въртене сутрин и бедната смес, придружена с гаснене си го обяснявам с адаптациите, нашите двигатели имат голям процент на адаптация и таблиците на екуто са за бедна смес.
Кофти ламбда сонда на бензин е същото както при газ/бензин, прецакани адаптации, за това проблема ми го имат предимно коли на газ.
Явно и моята сонда не работи коректно, но как е най добре да ми я проверят?
На празен ход, загрял двигател беше ок, не са ми я гледали в движение. Чувал съм, че с осцилоскоп е най достоверно?
Да взема да пробвам в движение да видим как е, т.е. живи данни.
Тва с над 3000 оборота се наблюдава и при мен, чудех се дълго от какво ще е. :biggrin
Форисрам над 3000 оборота и лампата изгасва.(В движение).
Иначе, ми светеше ЕРС то и, като разкачих сондата след около минута ми изгасна, може би е случайно, не знам, но точно тогава не съм я форсирал да изгасне.


Потребителски аватар
dbanchev
Мнения: 358
Регистриран на: Чет 28 юни 2007 10:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW Lupo 2000г. AUA Проблем с редът на запалителните кабе

Мнениеот dbanchev » Чет 15 май 2014 9:25


Със AHW мотор е лупи, с 1 сонда е и EPCто не е активно спорид мен, защото до сега не е светила лампата, има я таблото като символ, но само толкова..... Записва разкачената сонда като грешка VCDSa, като я закача на живи данни графиката в ниските е почти права линия, напрежението също не е в норма. Ще я сменя другата седмица и ще видим..........


Потребителски аватар
dbanchev
Мнения: 358
Регистриран на: Чет 28 юни 2007 10:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW Lupo 2000г. AUA Проблем с редът на запалителните кабе

Мнениеот dbanchev » Съб 17 май 2014 13:20


Такаааа положението е лошооооооо........ С новата ламбда разлика 0. Нова, стара ламбда, без ламбда все една и съща мизерия. Какви са тия кенефни изпълнения незнам, обаче на мен лично повече vw няма да ми влезе във двора.... Няма такава мизерия, тва е антиавтомобил! :death :banghead


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: VW Lupo 2000г. AUA Проблем с редът на запалителните кабе

Мнениеот freelancer » Съб 17 май 2014 20:35


Честно казано по симптомите, които си описал ме съмняваше ламбдата. Или ти влиза въздух или не ти работи някой датчик, виж МАП-а, какво показва тази малка гад? Температурния гледа ли го?
Значи на студено е ок, а проблема идва, като загрее, така ли? Като пускаш консуматори държи ли обороти, вдига ли ги клапата?
Виж канистъра, клапата и маркуча за картерните? Абе ония сепаратор, нали го сваля да го чистиш, да не дърпа от там, как са уплътненията. Виж си маркучите.
На колектора о пръстените провери ли ги?
Да не идва проблема от газовата уредба?
Как така ще играят оборотите, а да не излиза никаква грешка? Дросела с двете тръбички ли ти е или с една?
Нещо бърка сондата. Оня скапан клапан, канистъра, защо цъка, като я запаля не знам, но май не би трябвало.
Гледа ли онази скапана клапичка, ПЦВ клапана преди дросела, мембраната му се къса и смуче въздух от там!
Банчев по метода на изключването, виж кои елементи имат функции на газ и бензин и така се насочи към нещо.
Може да е някой кабел.
Имам излишни дросел и мап (работещи), имам и бобина ама ти си купи вече.
Ако дросела ти и мап-а са същите, като моите, може да дойдеш до Казанлък за проба. :beer
Между другото, доколкото съм чел за да работи добре на газ, трябва да работи добре на бензин, според мен нали компа на бензин се е адаптирал към старата ламбда сонда.
Пробвай да ти занулят адаптациите на бензин и покарай малко на бензин да си презапише компа новите данни и след това отиди при газаджиите да ти настроят газовият комп, нали си с два компа.
Не знам това дали ще помогне, но със сигурност компа се адаптира или се е адаптирал и му трябва време и най бързо става с ресетването на адаптациите. Ако си карал със скапана сонда може да се е адаптирал към това състояние. А от къде взима информация газовият комп не ми е много ясно, това трябва да кажат газаджиите.


Потребителски аватар
dbanchev
Мнения: 358
Регистриран на: Чет 28 юни 2007 10:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: VW Lupo 2000г. AUA Проблем с редът на запалителните кабе

Мнениеот dbanchev » Нед 18 май 2014 10:03


Мап, темп датчик са наред- на vcdsa като я четем си бачкат ок. С дросела с 2 тръбички е, при пускане на консуматори няма промяна, но той и самия дросел си се адаптира и си държи там градуси май бяха някакви на vcdsa. Картерните газове отдавна ги изкарах навън да не цапат дросела, че беше мазало там преди- това преди половин год вече,отвора на филтъра е затапен, гарнитурите на колектора са 6 не дърпа въздух- проверено със спрей за паразитен въздух. Ще видя тоя пвц клапан преди дорсела, той за бенз пари от резервоара ли е? Ако е за това ще го махна и него и ще затапя отвора към дросела и да си излизат и тия пари навън като картерните. Ще я карам на газджийте да я ровят и те. На студено работи една идея по-добре гадта. Такъв яд с кола не бях брал досега........ :newsm66


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: VW Lupo 2000г. AUA Проблем с редът на запалителните кабе

Мнениеот freelancer » Пон 19 май 2014 8:37


PCV клапана е преди дросела, за да спира картерните мазнотии при по високи обороти, но ти тази тръбичка си я затапил. Остава другата, т.нар. канистър, една клапа (електромагнитна), това е за вентилацията на резервоара, ако го затапиш може да ти прави вакуум в резервоара, но може да пробваш, затапи го към дросела, а клапана го остави да диша, да вентилира резервоара, но това само за пробата, иначе ще ти изветрява бензина. Клапана го отваря компа за да изсмуква парите и ги набива във всмук. колектор да изгарят.
Ами и аз се видях в чудо, пълна трагедия! Тази сутрин се качвам, завъртам леко волана, да се подготвя за да се изнеса, без да съм натиснал педала на газта и веднага изгасна, все едно някой и дърпа шалтера, паля втори път и няма проблеми. От какво е тази простотия, вече и въображението на майсторите привърши, само се чешат по врата.
Преди беше лесно - може би е дросел, темп. датчик, айде да е компа, софта, картерната вентилация ......
Ама сега? Шах с пешката.
Не мога да повярвам, че един 14 годишен дръгел не може да бъде ремонтиран!!!!!!! Та нашите двигатели са елементарни в сравнение с новите модели, бъкани с електроника.
И не е въпроса до парите с които "масторите" се извиняват непрекъснато, просто си търсят оправдание за незнанието си, ама тва е положението.
Аз явно ще ходя в други градове за моят проблем, кофти, но не мога да се оттърва от гадния гурел, защото трябва да го дам за без пари, пък освен тази простотия други дертове нямам за сега, да чукна дърво. :icon_sad



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 80 госта