1. Сваляш буксата на перката. Кафяв проводник (-), червен/бял (+) за 1-ва степен, червен (+) 2-а степен.
2. Свързваш посредством по-дълъг проводник (-) към кафяв и (+) към червен директно от акумулатора. Перката трябва да тръгне бързо.
3. (-) към кафяв и (+) към червен/бял. Това е захранване на перката за 1-ва (по-бавната скорост). Ако резистора е думнал, перките при това свързване няма да тръгнат. Ако сме в този случай продължаваме на долу.
Аз лизно чеших да не нося перките на ремонт, а да си сложа сам външни резистори. Има хора в София, които го ремонтират и взимат между 20 и 40 лв. на перка. Аз реших да приложа по-сигурно решение, тъй като пада върху резитора е голям и си трябва охлаждане.
Та, трябва ти 2бр. резистори 1 Ом/50W:
http://elimex.bg/product/47524/r1-50w.html
проводник, поялник, припой и почистващо средство (колофон, аспирин

Схемата която целим е следната:
Резисторите от схемата оригинално са в корпуса на вентилаторите и са отбелязани с R. Ние обаче правим следното:
1. Режем червено/белият кабел.
2. Хващаме единият край на резисторът към червеният кабел (но не го режим, е само леко забелваме изолацията и запояваме)
3. Другият край на резисторът запояваме за червено/белият проводник, но НЕ от страната на буксата,Така червено/белия проводник от към самата перка остава свободен.
4. Преценяш къде ще ти е удобно да закрепиш самите резистори и според позицията пускаш достатъчно проводник и запояваш.
5. Изолираш добре. Препоръчвам употребата на термо шлаух, защото става надеждно и културно.
По този начин постигаме същата схема, само че външно. Аз лично резисторите ги забих на една алуминиева подложка, която закрепих под акумулатора. Така подсигурих добро охлаждане на резисторчетата, което им гарантира дълъг живот.
За съжаление нямам снимков материал, за което много съжалявам. Ако някой ден разглобявам по някаква причина, ще наснимам и ще напрвя един подробен гайд, защото това е доста често срещан проблем.
Ако имаш въпроси по изпълнението, пиши
