Аз съм със сменени 2 от близо година, шофьорската и задна лява. Предполагам, че китайска за 50 лв трябва да ти свърши същата работа като китайска за 80. Оплаквания за момента нямам, ако ми се наложи да сменя и другите пак ще си купя от същите.
http://www.ebay.co.uk/itm/New-Rear-Right-Door-Lock-Mechanism-Actuator-VW-Passat-B5-1997-2002-/321338188092?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4ad13fa13c
Правилно си се ориентирал към смяна на цялата брава, принципно бравите са източник на много проблеми (микроключета, моторче, ел. платка която троши спойки заради пренесените към нея вибрации от моторчето). Повечето пасати имат фабрично вградени първи ревизии на бравите, при които вибраците за определено време гарантирано водят до трошене на спойките. Дори да поправиш микроключетата, задължително скоро те чака ново отваряне на вратата заради спукани спойки. По-новите ревизии на бравата (дори китайкси) са доста по-издържани в механично отношение и вече го няма това тракане специфично за старите, чува се плавно приплъзващо движение.
Нарушаването целостта на тази греда мен лично не ми допада като решение.
Относно комфорт модула, да намира се на посоченото от теб място. Обикновено страда от затлачени отводнителни отвори на акумулаторния отсек (под акумулатора) и когато същият се напълни достатъчно с вода започва да пълни пространството около комфорт модула. Като стигнеш до комфорт модула гледай за кородирали връзки.
Ето едно ръководство
http://www.headfuzz.co.uk/vw_ccm
Пасат B5.5 Бутон за вратата, Микроключета
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
- thewolf
- Мнения: 148
- Регистриран на: Чет 22 мар 2012 21:04
- Автомобил: Passat 1.9 TDI B5.5
- Двигател: AVB
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат B5.5 Бутон за вратата, Микроключета
Eee колега, благодаря много за подробната информация, линковете помогнаха. Сега имам само 1 крачка до това да поръчам, просто ми трябва да съм сигурен дали бравата ще пасне на моя модел. В смисъл има ли някакъв номер на частта? Твоя човек не праща до Норвегия и трябва да намеря някой друг.
При мен също са повредени предна лява и задна лява.
Колега, моля обясни подробно /като имаш време/ за проблема със събирането на вода под акумулатора, как се лекува този проблем?
За комфорт модула видях линковете във по-задните страници в темата, но не знаех за тези води под акумулатора, знам само, че целият под беше мокър, мислех че е от стелките.
Ще съм благодарен като имаш време да напишеш някой ред :).
Благодаря много!
п.п. единият болт на бравата го прецаках, къде мога да си купя такива болтчета за бравата или си идват като поръчам тази от ибей?
При мен също са повредени предна лява и задна лява.
Колега, моля обясни подробно /като имаш време/ за проблема със събирането на вода под акумулатора, как се лекува този проблем?
За комфорт модула видях линковете във по-задните страници в темата, но не знаех за тези води под акумулатора, знам само, че целият под беше мокър, мислех че е от стелките.
Ще съм благодарен като имаш време да напишеш някой ред :).
Благодаря много!
п.п. единият болт на бравата го прецаках, къде мога да си купя такива болтчета за бравата или си идват като поръчам тази от ибей?
- dmcdjveli
- Мнения: 253
- Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 16:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат B5.5 Бутон за вратата, Микроключета
Относно водата в купето погледни тази тема: PASSAT B5 вода в купето
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
Re: Пасат B5.5 Бутон за вратата, Микроключета
Със сигурност парт номер има, но аз не съм поръчвал по номер. Обикновено за съвместимост гледам по годините за които е дадена да пасва частта. Бравите си идват пълно окомплектовани за монтаж, за кой точно болт става дума.
Има една особеност при монтажа на такива брави:
http://www.agthompsonfamily.com/vw/WindowRegulator56.jpg
На снимката зелената стрелка показва мястото където бравата е занитена към пластмасов държач. Тъй като този държач не идва с бравата, следва много внимателно да се отдели старата брава (не е препоръчително разпробиване с тънък свредел, тъй като пластмасовото ухо под него се топи веднага). Нитът е алуминиев, не знам точно каква техника да ти препоръчам, но можеш да пробваш с тънки клещи.
Ако не си разглобявал врати е хубаво да се запознаеш с последователността. Ползват се специфични инструменти и техники, в особена сила това важи за монтажа на задното стъкло.
(конкретно този линк е за предна врата)
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1015107-DIY-Replacing-the-front-door-window-regulator-clips-and-or-door-lock-module
Принципно поръчвам от произволен UK търговец тъй като после ползвам посредническа транспортна фирма, която кара стоките до БГ. Като си намериш подходящ търговец с изгоден транспорт до Норвегия при съмнение е най-удачно да му пишеш дали частта е подходяща за твоята кола като му дадеш някакви по-конкретни данни.
Погледни линка който е дал колегата по-горе, но като цяло не е голяма философия.
Като разкачиш и снемеш акумулатора под него ще намериш стойка - държи се на 3 болта, под нея е въпросния отводнителен отвор (поне при Б5, незнам дали при 5.5 е абсолютно същото). Щом досега не си знаел за него очаквай да е затлачен със сигурност. Някои махат гумения маншон на отвора, ти си реши как е по-удачно при теб. Аз не съм го махнал, тъй като малко или много канализира струята иначе допускам че ще тече в произволни и понякога нежелани посоки. Това място в сглобен вид не се вижда и няма как гумения водоотвод да има декоративна функция, а ако беше напълно излишен Волфсбург надали щяха да си правят разхода.
Има една особеност при монтажа на такива брави:
http://www.agthompsonfamily.com/vw/WindowRegulator56.jpg
На снимката зелената стрелка показва мястото където бравата е занитена към пластмасов държач. Тъй като този държач не идва с бравата, следва много внимателно да се отдели старата брава (не е препоръчително разпробиване с тънък свредел, тъй като пластмасовото ухо под него се топи веднага). Нитът е алуминиев, не знам точно каква техника да ти препоръчам, но можеш да пробваш с тънки клещи.
Ако не си разглобявал врати е хубаво да се запознаеш с последователността. Ползват се специфични инструменти и техники, в особена сила това важи за монтажа на задното стъкло.
(конкретно този линк е за предна врата)
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1015107-DIY-Replacing-the-front-door-window-regulator-clips-and-or-door-lock-module
Принципно поръчвам от произволен UK търговец тъй като после ползвам посредническа транспортна фирма, която кара стоките до БГ. Като си намериш подходящ търговец с изгоден транспорт до Норвегия при съмнение е най-удачно да му пишеш дали частта е подходяща за твоята кола като му дадеш някакви по-конкретни данни.
Погледни линка който е дал колегата по-горе, но като цяло не е голяма философия.
Като разкачиш и снемеш акумулатора под него ще намериш стойка - държи се на 3 болта, под нея е въпросния отводнителен отвор (поне при Б5, незнам дали при 5.5 е абсолютно същото). Щом досега не си знаел за него очаквай да е затлачен със сигурност. Някои махат гумения маншон на отвора, ти си реши как е по-удачно при теб. Аз не съм го махнал, тъй като малко или много канализира струята иначе допускам че ще тече в произволни и понякога нежелани посоки. Това място в сглобен вид не се вижда и няма как гумения водоотвод да има декоративна функция, а ако беше напълно излишен Волфсбург надали щяха да си правят разхода.
Последна промяна от fichtenweg на Вто 13 май 2014 17:47, променено общо 3 пъти.
- thewolf
- Мнения: 148
- Регистриран на: Чет 22 мар 2012 21:04
- Автомобил: Passat 1.9 TDI B5.5
- Двигател: AVB
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат B5.5 Бутон за вратата, Микроключета
Благодаря за подробните отговори колеги. Линка го видях, сега ще видя как ще поръчвам до Норге.
Колега fichtenweg, благодаря за подробният огтовор. Значи свалям акумулатора, под него стойката се държи на 3 болта, свалям и нея и там някъде трябва да има отводнително каналче? Ще пробвам да го отпуша, все пак колата не е на 5-6 години, 2001-ва е а и се съмнявам да е била почистена. След като почистя този канал, ще опитам да сваля този комфорт модул и да почистя и изсуша, дано да тръгнат нещата. Чудя се обаче дали да направя първо това и после ако пак не работят, тогава да поръчвам бравите. За сега сигнала че са включени светлините ми трябва, че го забравям от време на време /човек като свикне да го подсеща и се отпуска после/ и осветлението на шофьорската врата.
Поздрави
Колега fichtenweg, благодаря за подробният огтовор. Значи свалям акумулатора, под него стойката се държи на 3 болта, свалям и нея и там някъде трябва да има отводнително каналче? Ще пробвам да го отпуша, все пак колата не е на 5-6 години, 2001-ва е а и се съмнявам да е била почистена. След като почистя този канал, ще опитам да сваля този комфорт модул и да почистя и изсуша, дано да тръгнат нещата. Чудя се обаче дали да направя първо това и после ако пак не работят, тогава да поръчвам бравите. За сега сигнала че са включени светлините ми трябва, че го забравям от време на време /човек като свикне да го подсеща и се отпуска после/ и осветлението на шофьорската врата.
Поздрави
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
Re: Пасат B5.5 Бутон за вратата, Микроключета
Далеч по-лесно е ако започнеш с комфорт модула, а и си е препоръчително да видиш как е там положението. Още един съвет за отводнителния канал, когато махнеш стойката не избутвай мръсотията директно надолу. Има минимална вероятност да откачиш с нея и гумения маншон и после да се чудиш как да го извадиш обратно. По-добре изрови мръсотията, после извади маншона, следва основно почистване на отсека.
- thewolf
- Мнения: 148
- Регистриран на: Чет 22 мар 2012 21:04
- Автомобил: Passat 1.9 TDI B5.5
- Двигател: AVB
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат B5.5 Бутон за вратата, Микроключета
fichtenweg написа:Далеч по-лесно е ако започнеш с комфорт модула, а и си е препоръчително да видиш как е там положението. Още един съвет за отводнителния канал, когато махнеш стойката не избутвай мръсотията директно надолу. Има минимална вероятност да откачиш с нея и гумения маншон и после да се чудиш как да го извадиш обратно. По-добре изрови мръсотията, после извади маншона, следва основно почистване на отсека.
Danke schon! Ich will mache so

Значи първо комфорт модула да проверя, микроключетата може и да си работят, но ако комфорт модула дава накъсо заради водата, то може причината да не е в микроключетата нали така? Нека времето се пооправи пък ще направя и снимки, ако някой колега има същият проблем, да го поправи по-лесно.
- thewolf
- Мнения: 148
- Регистриран на: Чет 22 мар 2012 21:04
- Автомобил: Passat 1.9 TDI B5.5
- Двигател: AVB
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат B5.5 Бутон за вратата, Микроключета
Както обещах, махнах акумулатора и направих снимки на тези отводнителни каналчета.
Колега, ти имаше предвид този канал под акумулатора нали /оградения в червено/? Той не беше запушен, но този на снимката със бялото кръгче, дето се намира точно под сервото беше пълен с мръсотия, доста изкарах оттам. Значи ако колегите свалят едното, то добре е и да знаят, че има още един отводнителен канал под сервото, там при мен имаше най-много мръсотия.
Сега един друг въпрос: Как да махна това чудо /кутията оградена в червено, която мисля че има бушони вътре, но не съм сигурен/. Открих една гайка, развъртях, но изглежда има още нещо, което държи цялата кутия. Искам да я сваля, защото снимах с фотоапарата и под нея има страшно много мръсотия натрупана и мисля че има още един отводнителен канал там, който със сигурност е запушен и така може да се стича към комфорт модула, от който ми зависи осветлението на вратите, сигнала за забравени фарове и т.н.
Мисля, че мнението ми е пряко свързано с проблема за осветлението в колата, комфорт модула и микроключетата и т.н., за това го постнах в тази тема, дано е в помощ на някой, който има същият проблем. Скоро смятам да стигна и до комфорт модула, ще направя последователни снимки, за да послужат на някой колега.
Колега, ти имаше предвид този канал под акумулатора нали /оградения в червено/? Той не беше запушен, но този на снимката със бялото кръгче, дето се намира точно под сервото беше пълен с мръсотия, доста изкарах оттам. Значи ако колегите свалят едното, то добре е и да знаят, че има още един отводнителен канал под сервото, там при мен имаше най-много мръсотия.
Сега един друг въпрос: Как да махна това чудо /кутията оградена в червено, която мисля че има бушони вътре, но не съм сигурен/. Открих една гайка, развъртях, но изглежда има още нещо, което държи цялата кутия. Искам да я сваля, защото снимах с фотоапарата и под нея има страшно много мръсотия натрупана и мисля че има още един отводнителен канал там, който със сигурност е запушен и така може да се стича към комфорт модула, от който ми зависи осветлението на вратите, сигнала за забравени фарове и т.н.
Мисля, че мнението ми е пряко свързано с проблема за осветлението в колата, комфорт модула и микроключетата и т.н., за това го постнах в тази тема, дано е в помощ на някой, който има същият проблем. Скоро смятам да стигна и до комфорт модула, ще направя последователни снимки, за да послужат на някой колега.
Re: Пасат B5.5 Бутон за вратата, Микроключета
Колега, забележи че на кората над компера има една кръгла капачка, като я махнеш и под нея има рапидка която трябва да се отвие и компера ще може да се махне !
Отвори си снимката в по голям размер за да видиш въпросната капачка на кората под рамото на чистачката.
Само не знам какво точно ще търсиш под компера, там няма отводнители !
Просто почисти около компера за да минава спокойно водата и си ти.
И вземи махни тия манщони и под акуто и под сервото, ако не искаш да имаш бъдещи потопи ! Под сервото е по тегаво махането. Има една тръбичка която минара през тоя маншон и е необходимо да се пререже самият маншон, със секачки за да се отстрани. Но после при влажно време ще имаш две симертични петна под колата си от добре оттичащата се вода. Тия маншони са наистина Велика инженерна грешка !
И тоя комфорт вземи го вдигни при бушоните даже без да го разкачаш от буксата, щото иначе ще чистиш грешки с ВАГА.
Отвори си снимката в по голям размер за да видиш въпросната капачка на кората под рамото на чистачката.
Само не знам какво точно ще търсиш под компера, там няма отводнители !
Просто почисти около компера за да минава спокойно водата и си ти.
И вземи махни тия манщони и под акуто и под сервото, ако не искаш да имаш бъдещи потопи ! Под сервото е по тегаво махането. Има една тръбичка която минара през тоя маншон и е необходимо да се пререже самият маншон, със секачки за да се отстрани. Но после при влажно време ще имаш две симертични петна под колата си от добре оттичащата се вода. Тия маншони са наистина Велика инженерна грешка !
И тоя комфорт вземи го вдигни при бушоните даже без да го разкачаш от буксата, щото иначе ще чистиш грешки с ВАГА.
- thewolf
- Мнения: 148
- Регистриран на: Чет 22 мар 2012 21:04
- Автомобил: Passat 1.9 TDI B5.5
- Двигател: AVB
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат B5.5 Бутон за вратата, Микроключета
trv написа:И тоя комфорт вземи го вдигни при бушоните даже без да го разкачаш от буксата, щото иначе ще чистиш грешки с ВАГА.
Колега благодаря за отговора. Я кажи по-точно как да го направя това вдигане на комфорт модула при бушоните? Заинтригува ме. Там ще е на сухо, но понеже си нямам на идея за какво става въпрос, ако може да те помоля за по-подробно описание на тази рационализация, звучи добре :).
Иначе аз ги махах и 2-та маншона и ги почистих, но там под тази кутия /компер, дето викаш ти/ има много мръсотия и преци водата да иде към отводнителните канали и се застоява точно под компера, просто искам да почистя отдолу.
Сподели ся за комфорт модула :). Може би за това ми светва лампата за накладките и понякога изгасва, а накладките всичките са нови, всичко по спирачната система е сменено 2012 края и продължило да дава този проблем и при старият собственик, може би е от комфорт модула и понякога ми дава в движение на сух път лампичката за ЕСЦ-то. Скоро ще свалям всичко докато стигна до този комфорт модул, ще снимам всичко.
Като поправя комфорт модула и го почистя, ако пак не работи осветлението и сигнала за фарове, то тогава вече трябва да видя микроключетата. . .
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: Съб 25 сеп 2010 18:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат B5.5 Бутон за вратата, Микроключета
Здравейте, за да не отварям нова тема реших да пиша тук.
Преди около една година някой се бе пробвал да се учи на моята кола как се разбиват брави, но явно неуспешно, а резултата бе разбита ключалка но само лицето и, тоест нямаше механични повреди, но пък трудно се вкарваше ключа вътре, както и да е. Издействах си смяна на бравата от застрахователя за сервиза на VW Haas, но докато чаках ключалката да ми пристигне и да се замени, колата не искаше да се заключва от ключа тоест от бутона за заключване и на моменти хващаше за да заключи на моменти не, но пък с отключването нямаш проблеми. С минаване на дните все по рядко захапваше заключването от копчето на ключа, докато един ден вече спря да реагира от бутона интересен факт е, че задържа ли копчето комфорт модула си вдига прозорците, но не заключваше колата. Колата се заключва с поставянето на ключа в ключалката, но от бутона не работи пробвах и с вторият ключ без успех.След посещението в сервиза по случай смяната на ключалката им обясних за проблема казаха ми, че ще проверят, но не можаха да открият проблема вадиха бушони и най-различни бързи и лесни методи и ми казаха, че трябва да посетя сервиза отделно спрямо сегашното застрахователно деяние.
Въпроса ми е какъв може да е проблема за да не се заключва колата от копчето.Питал съм различни майстори естествено се използваха най-удобните отговори от тях, че най-вероятно е комфорт модула.Стигам до заключение, че не е, тъй като когато отключа колата и не
отворя никоя врата колата след 30 секунди се само заключва тоест по пътя на логиката комфорт модула си върши работата.
Спомням си също как малко преди да спре да се заключва от бутона се въртпх около колата натискайки бутона за заключване и хващаше най-добре от предната дясната страна на колата не знам дали там има нещо играещо роля за заключването, но там хващаше най-добре докато не спря:)
Някой ако има някакви предложения или се е сблъсквал с подобен проблем ще ми е интересно да прочета мнения по въпроса :)
Преди около една година някой се бе пробвал да се учи на моята кола как се разбиват брави, но явно неуспешно, а резултата бе разбита ключалка но само лицето и, тоест нямаше механични повреди, но пък трудно се вкарваше ключа вътре, както и да е. Издействах си смяна на бравата от застрахователя за сервиза на VW Haas, но докато чаках ключалката да ми пристигне и да се замени, колата не искаше да се заключва от ключа тоест от бутона за заключване и на моменти хващаше за да заключи на моменти не, но пък с отключването нямаш проблеми. С минаване на дните все по рядко захапваше заключването от копчето на ключа, докато един ден вече спря да реагира от бутона интересен факт е, че задържа ли копчето комфорт модула си вдига прозорците, но не заключваше колата. Колата се заключва с поставянето на ключа в ключалката, но от бутона не работи пробвах и с вторият ключ без успех.След посещението в сервиза по случай смяната на ключалката им обясних за проблема казаха ми, че ще проверят, но не можаха да открият проблема вадиха бушони и най-различни бързи и лесни методи и ми казаха, че трябва да посетя сервиза отделно спрямо сегашното застрахователно деяние.
Въпроса ми е какъв може да е проблема за да не се заключва колата от копчето.Питал съм различни майстори естествено се използваха най-удобните отговори от тях, че най-вероятно е комфорт модула.Стигам до заключение, че не е, тъй като когато отключа колата и не
отворя никоя врата колата след 30 секунди се само заключва тоест по пътя на логиката комфорт модула си върши работата.
Спомням си също как малко преди да спре да се заключва от бутона се въртпх около колата натискайки бутона за заключване и хващаше най-добре от предната дясната страна на колата не знам дали там има нещо играещо роля за заключването, но там хващаше най-добре докато не спря:)
Някой ако има някакви предложения или се е сблъсквал с подобен проблем ще ми е интересно да прочета мнения по въпроса :)
- MICA
- Мнения: 4
- Регистриран на: Пон 09 сеп 2013 12:33
- Автомобил: VW PASSAT VARIANT
- Двигател: AFN 1999
- Местоположение: София
Re: Пасат B5.5 Бутон за вратата, Микроключета
Проблема с зумера за забравени фарове несветещи плафони,не заключващи се врати и всякакви подобни аномалий на 95% е от бравите От личен опит го знам за една година откакто купих пасата б5 смених три брави и при всяка с различни симптоми.
И всичките изброени по горе в темат
Ако ви тряба качествена брава пишете на Л.С ще ви дам номера на човека
НЕ КОПУВАЙТЕ ВТОРА УПОТРЕБА ЗАЩОТО ВИЕ ВЕЧЕ ИМАТЕ ТАКАВА
Лично мнение и опит.
И всичките изброени по горе в темат
Ако ви тряба качествена брава пишете на Л.С ще ви дам номера на човека
НЕ КОПУВАЙТЕ ВТОРА УПОТРЕБА ЗАЩОТО ВИЕ ВЕЧЕ ИМАТЕ ТАКАВА
Лично мнение и опит.
- thewolf
- Мнения: 148
- Регистриран на: Чет 22 мар 2012 21:04
- Автомобил: Passat 1.9 TDI B5.5
- Двигател: AVB
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат B5.5 Бутон за вратата, Микроключета
Колеги пак съм аз
,
най-евтината брава, която можах да намеря в ибей и да пращат до Норвегия беше тази:
КЛИК
Тези англичани нали са с десен волан, та пишат предна шофьорска, предна пътническа, а бе пишете предна лява, предна дясна, какво се тормозите и пънете толкова коя била пътническа коя шофьорска :)
Някой може ли да ми каже, дали тази брава ще стане за моя модел, в смисъл не знам парт номер/ОЕ НОМЕР/ на частта, за това питам и на него му писах, но за по-сигурно, той може и да не знае, а само да продава. Във форума като питам съм най-сигурен. Вече доста проблеми си реших във форума и съм доволен :)
п.п. Някой може ли да ми каже къде мога да си намеря 3-те болтчета торкс, който захващат тази брава, че едното като се опитах да го развъртя превъртя и сега не мога да го сложа пак там

най-евтината брава, която можах да намеря в ибей и да пращат до Норвегия беше тази:
КЛИК
Тези англичани нали са с десен волан, та пишат предна шофьорска, предна пътническа, а бе пишете предна лява, предна дясна, какво се тормозите и пънете толкова коя била пътническа коя шофьорска :)
Някой може ли да ми каже, дали тази брава ще стане за моя модел, в смисъл не знам парт номер/ОЕ НОМЕР/ на частта, за това питам и на него му писах, но за по-сигурно, той може и да не знае, а само да продава. Във форума като питам съм най-сигурен. Вече доста проблеми си реших във форума и съм доволен :)
п.п. Някой може ли да ми каже къде мога да си намеря 3-те болтчета торкс, който захващат тази брава, че едното като се опитах да го развъртя превъртя и сега не мога да го сложа пак там
- dancing_niki
- Скиора
- Мнения: 2107
- Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
- Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
- Двигател: CASA
- Местоположение: София
Re: Пасат B5.5 Бутон за вратата, Микроключета
По ЕТКА излиза, че ще стане бравата по дадените номера. За ляв волан, предна лява брава, номера е 3B1 837 015 AP, за десен 3B1 837 015 AK. За болтчетата не мога да кажа, но гледам в ЕТКА-та излизат 4 броя М8х14 (N 908 005 03) като един от тях се завива отстрани на вратата под отвора, където минава насрещника.
Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта