Фобос 1 или Фобос 4

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
jijane
Мнения: 421
Регистриран на: Нед 08 юли 2007 23:14
Автомобил: Караше Honda Civic
Двигател: D14Z4 1998
Местоположение: Пловдив

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот jijane » Вто 20 май 2014 20:38


mrpetrov написа:С фобос 1 всичко може да се конфигурира през софтуера.

Въпреки това - аз проследих как са кръстени отделните кабели от куплунга на газовият компютър, и си ги наредих така че да съвпадат със стандартните имена, т.е. така ги навързах, че да не ми се налагат корекции в програмата.

Не всичко може, объркаш ли посоката, нема палене.




Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот Bai Sando » Вто 20 май 2014 21:07


Така е.Имат значение коя е към дюзата и коя е към компютъра.
На БСМ ме кефят,при тях нямат посока :smile


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот mupk0 » Сря 21 май 2014 0:53


Гледай схемата на Фобоса с която са ти го дали.На тях ясно си личи кой кабел идва от дюзата и кой отива към компютъра(на колата) съответно са нарисувани и кой кабел закъде отива :)


Потребителски аватар
mrpetrov
Мнения: 415
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
Автомобил: 1997 Passat B5
Двигател: 1.6 AHL
Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот mrpetrov » Сря 21 май 2014 9:16


До колегите по-горе: може, колеги, може. За това във софтуера на фобос има такова нещо "тест".
Друг е въпроса как точно ще тестваш ако си със запоени кабели - аз си взех кабели с накрайници и няма никакъв проблем да разкача три бензинови инжектора от фобоса (и да вържа директно за бензиновия), да си я запаля на бензин и да видя фобос кой точно номер бензинов инжектор "вижда".
За газовите е по-лесно - там с функцията "тест" - просто си ги разцъкмам един по един (вярно - с помощ от приятел): приятеля цъка бутон за тест на газов инжектор 1 в програмата, а аз се ослушвам кой точно инжектор сработва. Така за всичките, докато ги наредя както аз желая.
Ако обаче имах инжекторна рейка - не знам, ама си мисля че и там по звука ще може да се ориентира човек (при положение, че "цъка" само едният от инжекторите).

И за информация - понеже имах притеснение, че при мен не бяха наредени както трябва инжекторите за газта - с въпросната конфигурация от софтуера ги разбърквах как ли не - интересното е, че колата работеше, стига всички да беше на газ и всички инжектори да работят. Разликите бяха основно в начина, по който се държеше мотора при смяна на горивата. Тези настройки правих на място, на празен ход.


Потребителски аватар
Ton4o_84
Мнения: 91
Регистриран на: Вто 22 окт 2013 19:54
Автомобил: Шкода Октавия 97
Двигател: AEE
Местоположение: Пловдив

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот Ton4o_84 » Пет 23 май 2014 18:42


mrpetrov и аз си разпечатах на лист кой пин за кой газов/бензинов инжектор е, и ги подредих в началото както ми е удобно спрямо делкото, става въпрос за бензиновите, включих газовите, но колата не иска да запали.
- После ги включих спрямо цветовете на конектора, Но този път включих обувките на компютъра към клемите на акумулатора и успях да запаля. Газовите се препрогамират, но съм на едно мнение с mrpetrov, че е редно да се спази заводската нстройка на компютъра, защото той първо стартира със своите, а после с тези на програматора.
-Имах малко екшън с кабела за бензиновите инжектори, защото още веднъж трябваше да мине през свещите и затова го запретнах от другата страна на бензиновата рейка, Но там имах проблем с колелото с жилото за дросела, защото опираше в кабела и за да не го протрие сложих парче маркуч от газова фаза и така.
-Абе интересен ден беше, ще кача и снимки :beer


Потребителски аватар
Ton4o_84
Мнения: 91
Регистриран на: Вто 22 окт 2013 19:54
Автомобил: Шкода Октавия 97
Двигател: AEE
Местоположение: Пловдив

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот Ton4o_84 » Съб 24 май 2014 21:28


Здравейте.
-Днес започнах да досвързвам кабелите на копютъра към останалите компоненти, но се случи нещо странно.
-Като реших пак за всеки случай да прогоня с мултицета +12 кабела след стартовия ключ и нищо, нито него го отчита мултицета, съседния му кафяв кабел за масата. Пробвах като махна клемите на газовия компютър от акулулатора или да му махна буксата, но пак същото.
-Пробвах също да свържа +12 кабела на газовия компютър за въпросния черен кабел, но фобос бутона за превключване не реагира при даване на контакт. А знам че трябва да писне и светне при даване на конктакт, за да може да се свържа към него.

Възможно ли е да не става, защото не съм вързал редуктор, нивомер и датчик за температура.


Потребителски аватар
plameney
Мнения: 397
Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
Автомобил: Passat B5 1.6
Двигател: ARM 2000
Местоположение: Асеновград
Контакти:

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот plameney » Съб 24 май 2014 21:52


Провери гнездата на предпазителите.Газовия компютър може да си го чоплиш без да му са навързани нещата,достатъчно е да е захранен и да му е свързан бутона.Бутона трябва да светне,но ще изписука,ако е включен кабела за връзка скомпютъра.


Потребителски аватар
mrpetrov
Мнения: 415
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
Автомобил: 1997 Passat B5
Двигател: 1.6 AHL
Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот mrpetrov » Нед 25 май 2014 8:28


При свързан бутон и захранване - фобос тръгва. Проверявал съм го лично като освен захранване, бутон и лаптоп, свързвах и по един газов инжектор за проби.
А дали ще пищи или не - стандартната настройка е да пищи (от бутона), но може и да се изключи звука в конфигурацията.
Провери бушоните.


Потребителски аватар
Ton4o_84
Мнения: 91
Регистриран на: Вто 22 окт 2013 19:54
Автомобил: Шкода Октавия 97
Двигател: AEE
Местоположение: Пловдив

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот Ton4o_84 » Нед 25 май 2014 14:36


Свързах компютъра и зумера на фобос бутона да издава звук, но имам проблем с кабела..
-Купих си този http://www.zahranvane.com/index.php?route=product/product&path=56&product_id=193 и го звързах Изображение
Използвах два типа резистори на 180ома, на 0,25 вата и 0,5 вата и все не става връзката с компютъра.
Какво да правя


Потребителски аватар
mrpetrov
Мнения: 415
Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
Автомобил: 1997 Passat B5
Двигател: 1.6 AHL
Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот mrpetrov » Нед 25 май 2014 18:42


Аз точно защото не исках да се занимавам с глупостите, с които на теб сега ти се налага - си купих кабел направо с газовият инжекцион.

Да се включат и колегите, които успешно са се "свързвали" с Фобос с "домашно приготвен" кабел - да кажат виждат ли нещо нередно...
На мен иначе добре ми изглежат нещата, стига да си свързал коректно...


georgi_1986
Мнения: 80
Регистриран на: Вто 25 авг 2009 18:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот georgi_1986 » Нед 25 май 2014 18:54


Колега аз съм с точно такъв кабел от същия сайт и всичко върви нормално, прегледай пак дали си свързал нещата правилно и дали си инсталирал точния драйвер. И винаги го свързвай на запален двигател.


Потребителски аватар
Ton4o_84
Мнения: 91
Регистриран на: Вто 22 окт 2013 19:54
Автомобил: Шкода Октавия 97
Двигател: AEE
Местоположение: Пловдив

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот Ton4o_84 » Нед 25 май 2014 19:12


georgi_1986 написа:Колега аз съм с точно такъв кабел от същия сайт и всичко върви нормално, прегледай пак дали си свързал нещата правилно и дали си инсталирал точния драйвер. И винаги го свързвай на запален двигател.


Инсталирах последната версия на Фобос програмата.
Инсталирах последна версия драйвер на PL2303контролера.
-Само където не запалих двигателя, а само на контакт, защото знам, че не е нужно да се пали.


georgi_1986
Мнения: 80
Регистриран на: Вто 25 авг 2009 18:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот georgi_1986 » Нед 25 май 2014 19:53


С оригинален кабел няма нужда да се пали двигателя, а с нашите задължително. Мисля защото нямаме 12волта на първи пин след контакт, но не съм сигурен в това мое твърдение,


jijane
Мнения: 421
Регистриран на: Нед 08 юли 2007 23:14
Автомобил: Караше Honda Civic
Двигател: D14Z4 1998
Местоположение: Пловдив

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот jijane » Нед 25 май 2014 21:34


Намали стойностите на съпротивленията. Пробвай със 130 или 150 ома, мощността на съпротивленията са без значение. По-новите контролери съм забелязал, че правят проблеми със 180-те ома. 180 ома е за БРЦ, иначе един К-line адаптер е класиката. Като ви казвам да не се занимавате с тия ментеливи PL-ки вие не слушате, при тях работата е я стане, я не стане.

Ако не се оправиш ми пиши, да ти дам кабел да си настроиш колата.


S_Abonata
Мнения: 31
Регистриран на: Нед 13 окт 2013 8:26
Автомобил: passat B5
Двигател: 1.6 AHL 98
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Фобос 1 или Фобос 4

Мнениеот S_Abonata » Пет 30 май 2014 8:06


Здравейте колеги, може ли някои да ми каже къде точно да разпробия колектора за газовите дюзи? Двигателят ми е 1.6 AHL и колектора ми е с едни гумени преходници. Благодаря предварително :wink



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта