Теглене на ремарке с общо тегло над разрешеното по талон?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
instantaccess
Мнения: 689
Регистриран на: Сря 25 авг 2010 18:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: bg

Re: Теглене на ремарке с общо тегло над разрешеното по талон

Мнениеот instantaccess » Сря 21 май 2014 22:26


Vlad 777 мисля, че "това" е публикувано в наредба 60 за одобряване. За съжаление не мога да ти посоча точна извадка.
Сори за булшита, споделих опит - ако е проблем моля да ми се изтрие мнението.




Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20260
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Теглене на ремарке с общо тегло над разрешеното по талон

Мнениеот Vlad777 » Чет 22 май 2014 9:03


Това е форум за взаимопомощ, където хората разчитат да получат полезни съвети. Когато се изказват мнения, които касаят законодателството е редно да се цитира достоверен източник, а не неточна или грешна и подвеждаща информация, която не само не помага, но може и да навреди.

Това е цитираната наредба. В нея нищо не пише за категории водачи. :arrow НАРЕДБА № 60 от 24.04.2009 г. за одобряване типа на нови моторни превозни средства и техните ремаркета

И понеже обичам да си служа с факти, а не с това кой какво казал на едикой си, ето какво пише в ПРАВИЛНИК ЗА ПРИЛАГАНЕ НА ЗАКОНА ЗА ДВИЖЕНИЕТО ПО ПЪТИЩАТА, който е с последна редакция от август 2012 г., което е преди обнародването на промените в Закона за движение по пътищата през януари 2013.

Чл. 21. Моторните превозни средства се делят на следните категории, означени с
латински букви:
1. категория А - мотоциклети;
2. категория М - мотопеди;
3. категория В - автомобили, чиято максимално допустима маса не надвишава 3500 кг
и броят на местата за сядане, без мястото на водача, не превишава 8; към тях може да се
прикачва ремарке с максимално допустима маса не повече от 750 кг;
максимално допустимата
маса на ремаркето не може да надвишава масата без товар на теглещото превозно средство;

4. категория С - товарни автомобили, чиято максимално допустима маса надвишава
3500 кг; към тях може да се прикачва ремарке с максимално допустима маса не повече от 750
кг;
5. категория D - автомобили, с изключение на тролейбусите, предназначени за превоз
на пътници с над осем места за сядане, без мястото на водача; към тях може да се прикачва
ремарке с максимална допустима маса не повече от 750 кг; към тази категория се отнасят и
съчленените автобуси. Прикачването на ремарке към тях е забранено;
6. категория В + Е - състав от пътни превозни средства с теглещо моторно превозно
средство от категория В и ремарке, когато:
а) максимално допустимата маса на ремаркето надвишава 750 кг;
б) максимално допустимата маса на ремаркето надвишава масата без товар на
теглещото превозно средство;

7. категория С + Е - състав от пътни превозни средства с теглещо моторно превозно
средство от категория С и ремарке с максимално допустима маса над 750 кг;
8. категория D + Е - състав от пътни превозни средства с теглещо моторно превозно
средство от категория D и ремарке с максимално допустима маса над 750 кг;
9. категория Т - колесни трактори и тролейбуси; към тази категория се отнасят и
трамваите.


Това в червеното е в противоречие с написаното в закона, който обаче е приет след промените в наредбата. До колкото си спомням когато има такова противоречие, законът е по-важен от подзаконовите акотове като този правилник.

В закона обаче не пише нищо за масата на ремаркето, сравнена с масата на превозното средство. В тази си част според мен правилникът продължава да важи:
максимално допустимата маса на ремаркето не може да надвишава масата без товар на теглещото превозно средство
Съответно според новият закон и частта от правилника, изводът следва да бъде, че с категория B може да се управлява състав чиято максимално допустима маса не надвишава 4250 кг и максимално допустимата маса на ремаркето не надвишава масата на теглещото МПС без товар.


Съответно тегленето например на платформа с максимално допустима маса например 2200 кг. от пасат, който е със собствено тегло от да кажем 1500 кг не е законно без наличието на категория B+E, въпреки че композицията може да не надминава максимално допустима маса от 4250 кг.


По конкретното питане на колегата от първото мнение:
samo_pechka написа:Ще се тегли от лек автомобил , по талон му се дава да дърпа до 1600кг ремарке със спирачки . Работата е там ,че харесания тип ремарке от мен, са масово с общо тегло 2000кг .
За да дърпаш ремарке с максимално допустима маса 2000 кг. без Е категория е необходимо теглещото превозно средство да е със собствена маса над 2000 кг., и ето какво се получава:

Теглещо мпс: собствена маса 2000 кг - максимално допустима маса 2800 кг
Теглено ремарке: собств. маса 500 кг - макс допустима маса 2000 кг
ОБЩО макс допустима маса: 4800 кг. Съответно това не може да се тегли без Е.

Като цяло според закона и наредбата не виждам вариант, в който може да се тегли платформа с автомобил на нея без Е категория. А дори и с Е категория не е законно да се тегли ремарке с максимално допустима маса по-голяма от записаното като възможност за теглене в талона на теглещото МПС.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Теглене на ремарке с общо тегло над разрешеното по талон

Мнениеот samo_pechka » Чет 22 май 2014 11:51


Много добър и всеобхватен отговор :bowdown Аз тъкмо се чудих защо има разминаване м/у закон и правилник , а тя каква била работата. В конкретно за моя случай , аз категорията я имам ( Б+Е ) това не ме тревожи , тревожи ме ,че харесаното ремарке от мен масово са 2000 и повече кг общо тегло ( като празно е приблизително към 400-те кила ) , а автомобила с който ще се дърпа ( А6 ) е с "разрешено" тегло за ремарке макс 1600кг - обща маса. Не знам конкретно дали имам право да го "дърпам" спазвайки полезния товар+теглото на самото ремарке, да не превишава допустимия за теглене от колата ми. Както е в случая в Германия ( ей уредена държава :bowdown ) И ако не- какви са стъпките при самата регистрация тук в Бг , за да се "намали" полезния товар и да стане масата му да речем 1500кг- общо ( от 2 тона оригинално) . И така да съм документално изряден . В Технотест ли трябва да ходя ? Или в КАТ става ? Щото тук не говорим да се увеличи полезния товар на ремаркето , което е вече сериозна процедура и изисква ред неща , тук се говори за редуциране на полезния товар , което според мен е... би трябвало да е без грам проблем процедурата.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13542
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Теглене на ремарке с общо тегло над разрешеното по талон

Мнениеот kris11 » Чет 22 май 2014 19:42


samo_pechka сменяй талигата. Отивай на ван . За VR6 дават 2 тона, за ADY/АТМ само 1800 кг , ако е със спирачки в сервизната книга.


Потребителски аватар
instantaccess
Мнения: 689
Регистриран на: Сря 25 авг 2010 18:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: bg

Re: Теглене на ремарке с общо тегло над разрешеното по талон

Мнениеот instantaccess » Чет 22 май 2014 20:33


Да не забравяме, че над 3500кг обща маса ще има нужда и от винетка на ремаркето (пише го на винетката отзад, закона не го знам).
Между другото според чл.21 имаме само категория с по една буква, а днес бях на психо и там видях, че има категории А1, А2, С1 и т.н., нещо което вече е обсъждано и тук във форума. Така че понякога закона и наредбата се допълват (поне според мен).


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Теглене на ремарке с общо тегло над разрешеното по талон

Мнениеот samo_pechka » Чет 22 май 2014 20:35


Добра идея .Аз за смяна не съм мислил ( засега и дума не се отваря за продан- кефи ни и си я караме в семейството ), ама за нова покупка съм..имам студентка сега , но съм решил направо едно Т4 ТДИ да се метна ( ако може и да е синкро - още по-добре за мен ). По-рано от 2015-2016-та няма стане моята работа . Бе здраве да е само :beer
П.п. това за винетката за ремарке ? Малко подробности ако може ...


Потребителски аватар
instantaccess
Мнения: 689
Регистриран на: Сря 25 авг 2010 18:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: bg

Re: Теглене на ремарке с общо тегло над разрешеното по талон

Мнениеот instantaccess » Чет 22 май 2014 20:45


Грешката е моя - не е винетка за ремарке, а винетка в друга категория:
http://www.vinetka.com/store/index.php?route=product/product&path=35_40&product_id=53 - категория 3
http://www.vinetka.com/store/index.php?route=product/product&path=35_39&product_id=52 - категория 2
http://www.api.bg/index.php/bg/vinetni-stikeri - инфо от АПИ


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Теглене на ремарке с общо тегло над разрешеното по талон

Мнениеот samo_pechka » Чет 22 май 2014 21:03


Кофти... трябва си купувам един път за лека кола + една месечна/седмична/дневна в зависимост от периода , когато ще се ползва ремаркето . Но това при положение ,че надвишавам 3500кг общо тегло . Само не ми стана ясно какво е положението при празно ремарке . Тогава реално не надвишавам килограмите .


Потребителски аватар
Lonely-Wolf
Мнения: 279
Регистриран на: Чет 29 дек 2011 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Теглене на ремарке с общо тегло над разрешеното по талон

Мнениеот Lonely-Wolf » Чет 22 май 2014 21:16


Не че нещо ама с това ауди 110 коня и тия платформи,направо трябва да пропускаш колоната :). Дано не ти се налага често.

п.с. Преди няколко дни настигнах платформа,на връщане от Пловдив. не виждах колата отпред,а си изпреварвахме заедно,жестоко ме учуди кво може да я дърпа. Все пак го изпреварих,беше Порше Кайен. Доста килограми са си и си трябват нютони и магарета,не е шега работа.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Теглене на ремарке с общо тегло над разрешеното по талон

Мнениеот samo_pechka » Чет 22 май 2014 22:00


Сега да уточня пак,че не става въпрос за платформа , а за ремарке с размер на коша макс 3м на 1.50м . Досега съм влачил ремарке с подобни размери на коша ( 2.65 на 1.38 )и не съм имал проблем с мощността на колата. Просто искам по-ново и качествено ремарке от Вестфалиа , Кох , Бьокман и др. , отделно колега , ако не го знаеш , при закачено ремарке не можеш ( нямаш право по-точно) да бичиш със скорост по-висока от 100км/ч ( за отделните държави-различно ) . Въпреки,че на моменти съм се "унасял" със 120-130 , гледам да си спазвам правилата . Така че...проблем със 110-те магаренца нямам :wink Товарът рядко има тон , по-скоро 700-800 кила .
П.п. в момента чета едни противоречия за допълнителната винетка за ремарке закачено на лек автомобил ...
П.п. 2 Та отварям аз http://www.rta.government.bg/index.php?page=scategories&scategory=normativna и раздела http://www.rta.government.bg/images/Image/n_uredba/zp.doc и се спирам на чл.10а.... чета , чета и никъде не прочитам ,че дължа винетка за ремарке , освен в случая когато ремаркето или състава от ремаркета надвишава 3500кг - тогава трябва да си купя К2 (9) (Нова - ДВ, бр. 43 от 2008 г.) Когато пътно превозно средство от категория по ал. 7, т. 3 тегли едно или няколко ремаркета с технически обща допустима максимална маса над 3,5 т на едното или общо на състава от ремаркета, за състава се заплаща винетна такса като за пътно превозно средство по ал. 7, т. 2. т.е. не се споменава ,че се иска винетка за ремарке до 3500кг, теглено от автомобил с до осем места без мястото на водача и до 3500кг общо тегло. Голяма каша е в наша Бг , но за мен закона си е закон и не може някаква наредба от някъде си да си измислят разни доп.винетки , не посочени в закона


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Теглене на ремарке с общо тегло над разрешеното по талон

Мнениеот samo_pechka » Пет 27 юни 2014 23:26


В момента съм в процедура по промяна на общата маса на ремарке . Купил съм го вече , празно е 340 кг , обща маса 2000кг. с два моста , с инерционна спирачка и амортисьори . Ходих в Декра ( това в Германия ) посочих какво е желанието ми и попитах дали ще има пречки в намаляване на общата маса . Никакъв проблем ! Ей много учтиви и внимателни са към всеки :bowdown целия "кеф" ще ми излезе към 60-ина ойро за документа + някаква табелка, която се слага на ремаркето с новите данни по оси и тегла . Това , ако се прави, е добре да е, преди регистрацията му на свое име , инак пак тр да се ходи и вади нов талон с промените . Същата процедура може да се направи и в местата , където се извършват прегледи ( Тюв)
Между другото ще бъде "смъкнато" на 1400кг пълна маса ,правя го и заради винетките , ако надвиша 3500кг обща маса на композиция плащам много по-скъпи винетки ( за Унгария, за над 3500г , за останалите не чак толкова, но пак е доста ) И без това по начало над тон няма види ( като товар) .
П.п. в Бг така и не разбрах къде се ходи и как става тази промяна . Реших да не "рискувам" и да го извърша още тук в немско . А в Бг да съм с "готовия" талон и да няма "мърдане" :biggrin


StrEagle
Мнения: 792
Регистриран на: Вто 19 юли 2011 13:11
Автомобил: Polo 6C
Двигател: DAJA
Местоположение: София

Re: Теглене на ремарке с общо тегло над разрешеното по талон

Мнениеот StrEagle » Вто 01 юли 2014 17:00


Браво! Като си спомня, какъв зор беше в КАТ на каналите, да ми добавят в големия талон евро нормата на двигателя - "Не може" :eek дадох контра и се мина на "Трябва да видим дали ще намерим досието на колата.." накрая до написаха де.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Теглене на ремарке с общо тегло над разрешеното по талон

Мнениеот samo_pechka » Вто 01 юли 2014 18:16


52 ойро ми костваше промяната в Декра колеги . Изчаках около 20-ина мин. във фоаето , имах на разположение кафенце/чай по избор, нещо сладичко /вафлички/бисквитки, направо си беше мини шведска маса , чиста тоалетна :stumm абе имах чувство че съм на прием при някой министър :bowdown цялата процедура стана за няма и 15 минути ! Издадоха ми документ с промяната , лепнаха ми нова табелка на ремаркето . Организирана работа ! Защо при нас не може така да се работи ?? Утре съм в Kfz-Zulassungsstelle ( КАТ-регистрациии по нашенско) за транзитен номер и сме готови !

П.п. Минах и в техен отдел за регистрации на МПС, да добавя доп.инфо : около 55 ойро е застраховката за две седмици за ремарке , 20-ина ойро е номера ( за износ с червена ивица ) , около 33 ойро са документите . Т.е. някъде 110 ойро за две седмици , за месец - още десетина ойро може би ( за застраховката ) ,другите неща не би тр.да имат промяна :rolleyes



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта