Golf 3 1,8ABS Тракане на хидр. повдигачи при загрял двигател?
- jagler
- Мнения: 1215
- Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
- Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
- Двигател: CFFB-2014
- Местоположение: Стара Загора
Re: Тракане на хидр. повдигачи при загрял двигател?
Според мен първо трябва да се замери налягането на маслото и тогава да се правят изводи кое,как и защо чатка.
Re: Тракане на хидр. повдигачи при загрял двигател?
Здравейте колеги.Значи цялата история е в маслото.Брат ми така си прецака Полото.Караше с 10W40,но при следваща смяна решил да сложи 15W40,че по ефтино било...да ама не,и оня който го е сменял е бил по неграмотен и от брат ми,защото не му е казал че ще прецака повдигачите.След като се е появило въпросното тракане,брат ми е посетил сервиз във Варна с въпроса от какво аджеба се е получило тракането.Направо са му казали че е от маслото.Връща се в Шумен и отива и слага пак от старото масло - 10W40,но тракането си остава и сега така си я кара.Така че не слагайте 15W40 ако са ви хидравлични повдигачите.Аз лично не знаех какви са моите,предполагах че са такива но не бях сигурен.Затова когато трябваше да доливам масло на колата,отидох в сервиз и поисках да си купя литър масло.Странно ме изгледаха но им обясних че не знам какви са ми повдигачите и затова оттам си купувам масло.Само им казах че ако са хидравлични не искам да се получи тракане и ми дадоха...10W40.Казаха ако не искам да тракат и моите,да слагам от това,а не 15W40.
- Sashko_Trg
- Мнения: 2756
- Регистриран на: Вто 10 мар 2009 18:38
- Автомобил: Audi A4 Avant
- Двигател: 2 0 TDI
- Местоположение: Търговище
Re: Тракане на хидр. повдигачи при загрял двигател?
Колега тези повдигачи заминават именно от калпаво масло. И когато започнат да тракат при загрял мотор значи за смяна. Кажи на брат ти да ходи на ги о оправя, защото с многото каране вътре валът заминава. Тея колета лека, полека се изпиляват и после трябва да сменяш повдигачи + вал което хич не е евтино. И при мен се беше получило така заминаха ми повдигачите, защото карах с това гадно масло Арал. Сега съм с Кастрол и все още на са започнали да се обаждат. Това с 10W-40 i 15W- 40 е пълна глупост хората които карат по остарели коли лятото карат с минерално масло, зимата слагат полу синтетика за да не замръзва маслото и вътре да става на грес. А твоите повдигачи, ако не траката си карай с нормално масло (полу синтетика) и изобщо не се занимавай.
Е сега ако караш наистина стара кола и да си иска минерално масло, сипвай и такова 


Re: Тракане на хидр. повдигачи при загрял двигател?
личното ми мнение е , че минерално масло не трябва да се ползва, освен ако мислиш да караш до последно колата. когато започне да гори масло ремонта е отдавна наложителен. когато гори по 1 литър на 2000 км каквото и масло да сипеш изгаря.
Последна промяна от nikson85 на Нед 02 яну 2011 13:35, променено общо 1 път.
Re: Тракане на хидр. повдигачи при загрял двигател?
IceHeart написа:Няма смисъл да се пипат, ако не правят проблем на двигателя, а това неможе да го каже никой, защото не се знае от какво чаткат!
При мен чатка един повдигач, колкото повече газ давам на колата толкова по силно се чува!
Но за сега го ракам така! Все пак това са стари автомобили, а какво са видяли преди нас, никой не знае, само самия той, а те ако можеха да говорят, щяха да пропеят!
Караш така и не му се косиш, щом си върви нормално!
Ако отворят двигателя, каква е гаранцията че ще го оправят, или няма да излезе и нещо друго за смяна!
Но според мен 15х40 си е за стари автомобили, шот износването при тях е по-голямо! Все пак са на 1 милион ако не и повече километри! Нова кола не чатка!
Та другата смяна ще ми е 15х40!
п.п Както каза по-горе колегата, много Голфове съм чувал че си чаткат леко, но това е само при малките моторо от 1,4 до 1,8 ! Вече от 2,0 нагоре няма чаткане!
п.п Забележете Форд Фиестите, така тракат сякаш двигателя е наБъкан с часовници вътре, ма няма проблем така че си карайте спокойно и си сменяйте навреме маслото и това е !
Единственият начин да се оправят тия чаткания, е основен ремонт на двигателя и няма да можеш да го чуеш дали работи!
не съм съгласен с това ,че само малките мотори чаткат , а ако чаткат когато са топли на 90 градуса значе нещо е зговнено, ако е карана колата без да се сипва минерално масло да се тормози двигателя или пък ако не настъпвана в червеното когато е незагряла всичко трябва да е ок.
не подвеждай хората ,че само малките мотори чаткат. аз съм с 1.4 и тракането е първите 10 секунди при запалване.
Re: Тракане на хидр. повдигачи при загрял двигател?
Sashko_Trg написа:Колега тези повдигачи заминават именно от калпаво масло. И когато започнат да тракат при загрял мотор значи за смяна. Кажи на брат ти да ходи на ги о оправя, защото с многото каране вътре валът заминава. Тея колета лека, полека се изпиляват и после трябва да сменяш повдигачи + вал което хич не е евтино. И при мен се беше получило така заминаха ми повдигачите, защото карах с това гадно масло Арал. Сега съм с Кастрол и все още на са започнали да се обаждат. Това с 10W-40 i 15W- 40 е пълна глупост хората които карат по остарели коли лятото карат с минерално масло, зимата слагат полу синтетика за да не замръзва маслото и вътре да става на грес. А твоите повдигачи, ако не траката си карай с нормално масло (полу синтетика) и изобщо не се занимавай.Е сега ако караш наистина стара кола и да си иска минерално масло, сипвай и такова
Глупост или не,всичко при брат ми стана при смяна на маслото,и въпреки че после върна старото масло 10W40 проблема си остана.Всеки казва че няма проблем и така да се кара,но един човек който разбира от такива неща ми каза...."Да няма проблем,докато не се напълнят".Така и не разбрах какво искаше да каже човека,а и ми беше неудобно да питам повече


С моите повдигачи нямам проблем засега,но ако можеш ми дай инфо защо човекът от сервиза ми препоръча да карам с 10W40 при положение че са ми хидравлични повдигачите и изрично ме предупреди да не слагам 15W40...това не разбирам

- Sashko_Trg
- Мнения: 2756
- Регистриран на: Вто 10 мар 2009 18:38
- Автомобил: Audi A4 Avant
- Двигател: 2 0 TDI
- Местоположение: Търговище
Re: Тракане на хидр. повдигачи при загрял двигател?
Минерално масло се кара когато вече мотора е много износен и маслото трябва хубаво да уплатнява цилиндрите. Все пак мотора е стар и вътре всичко е разширено и затова на по-стари мотори се слага и 15 на 40. А при малко по-нови мотори се слага и 10 на 40 твоето венто може и да е старо, обаче да не е гърчено много и може и да се кара с полу синтетика. Баща ми има ауди 80 от 87-ма година и все още кара с полу синтетика. И аз неможах да разбера майстора какво е имал предвид, но определено брат ти не трябва да кара с пр**б*н* повдигачи.
Re: Тракане на хидр. повдигачи при загрял двигател?
Sashko_Trg написа:Минерално масло се кара когато вече мотора е много износен и маслото трябва хубаво да уплатнява цилиндрите. Все пак мотора е стар и вътре всичко е разширено и затова на по-стари мотори се слага и 15 на 40. А при малко по-нови мотори се слага и 10 на 40 твоето венто може и да е старо, обаче да не е гърчено много и може и да се кара с полу синтетика. Баща ми има ауди 80 от 87-ма година и все още кара с полу синтетика. И аз неможах да разбера майстора какво е имал предвид, но определено брат ти не трябва да кара с пр**б*н* повдигачи.
когато е бая износен мотора и гори масло по 1 литър на 1000км и си на полусинтетика и минерално масло да сипеш няма да излекува двигателя .
иска си ремонта и това е. и каквото и масло да сипеш ще лапка и дори и разлика от прядъка на 500г на 1000км пробег , резултата се доближава с разлика между полусинтетика и минерално 200грама.
разликата е цената полусинтетичното масло е синтетично масло с добафки за минерално масло 50 на 50 процента.
мнението ми е че ако смяташ да изхвърляш мотора карай с минерално масло.
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Сря 07 май 2014 16:53
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Тракане на хидр. повдигачи при загрял двигател?
еи колеги имам сащия проблем взех си голф 4 1.9 тди карах го два месеца и го обслужих след 5 дена започнаха да тракат яко повдигачите като загрее и тракат постоянно какво да правя вече незнам какво масло да налеч с тотал 10.40 сам какво да пробвам дайте савети
Re: Тракане на хидр. повдигачи при загрял двигател?
fill написа:При следващата смяна си купи хубаво масло ( Мотул, Кастрол ). Намери си сервиз където могът да измерват налягане на масло. И си направи две проверки едната със старото масло другата с новото. Като видиш налягането ще смениш марката масло.:
Проверката на налягане на масло се извършва при загрял двигател на 90 градуса. :!:
ГРЕШНО!!! Не чакай следваща смяна а сменяй веднага.
- rokera671
- Мнения: 2543
- Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Тракане на хидр. повдигачи при загрял двигател?
Производителя казва с какво масло да се кара .Независимо от километрите не се минава на минерално .Това си е автогол !
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Вто 08 яну 2013 18:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: vraca
Re: Тракане на хидр. повдигачи при загрял двигател?
Здравеите ! Карам Голф-2 1,6 бензин. От 2 години го карам с Repsol 15w40 . Сутрин на студено се чува тракане в повдигачите за няколко секунди и изчезва.След това няма тракане. До следващата сутрин.Скоро сложих друго масло Pemko 15в40.Уж германци го прават в Украина...След смената пак има това тракане сутрин, но и започна и след това,като стои 2-3 часа и при палене пак се чува за малко тоя шум . С Repsol-a това тракане през деня го нямаше.Ясно е , че това масло ще се маха, но мисля преди това една промивка да му направа.Иначе мотора е много добре . Вие какво ще кажете.
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: Тракане на хидр. повдигачи при загрял двигател?
plamen_vr9 написа:Здравеите ! Карам Голф-2 1,6 бензин. От 2 години го карам с Repsol 15w40 . Сутрин на студено се чува тракане в повдигачите за няколко секунди и изчезва.След това няма тракане. До следващата сутрин.Скоро сложих друго масло Pemko 15в40.Уж германци го прават в Украина...След смената пак има това тракане сутрин, но и започна и след това,като стои 2-3 часа и при палене пак се чува за малко тоя шум . С Repsol-a това тракане през деня го нямаше.Ясно е , че това масло ще се маха, но мисля преди това една промивка да му направа.Иначе мотора е много добре . Вие какво ще кажете.
Да не караш с 15W40!!!!10W40 или още по-добре 5W40 и всичко ще е наред,ако налягането на маслото е нормално.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Тракане на хидр. повдигачи при загрял двигател?
Стига с тези басни, когато е проектиран този мотор, масовото масло е точно 15W40. Kaкъв клас е точно това масло, друг въпрос.
Като олуфтовеят кмпенсаторите, след гасене на мотора тези, които са натиснати от гърбиците, изпускат маслото и се свиват. Като запалиш, претракат за няколко секунди и спират - значи се пълнят веднага и маслото е добро. Ако тракането продължи повече - или са клеясали маслените канали, или маслото е гъсто, или налягането ниско.
фолксвагеновите компенсатори не са особено добри, на Опел - малко по-добри. От това поколение най-здрави са на Форд.
Като олуфтовеят кмпенсаторите, след гасене на мотора тези, които са натиснати от гърбиците, изпускат маслото и се свиват. Като запалиш, претракат за няколко секунди и спират - значи се пълнят веднага и маслото е добро. Ако тракането продължи повече - или са клеясали маслените канали, или маслото е гъсто, или налягането ниско.
фолксвагеновите компенсатори не са особено добри, на Опел - малко по-добри. От това поколение най-здрави са на Форд.
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: Тракане на хидр. повдигачи при загрял двигател?
muns61 написа:Стига с тези басни, когато е проектиран този мотор, масовото масло е точно 15W40. Kaкъв клас е точно това масло, друг въпрос.
Като олуфтовеят кмпенсаторите, след гасене на мотора тези, които са натиснати от гърбиците, изпускат маслото и се свиват. Като запалиш, претракат за няколко секунди и спират - значи се пълнят веднага и маслото е добро. Ако тракането продължи повече - или са клеясали маслените канали, или маслото е гъсто, или налягането ниско.
фолксвагеновите компенсатори не са особено добри, на Опел - малко по-добри. От това поколение най-здрави са на Форд.
Без да искаш си казал същото като мен.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: ton4o7601@abv.bg, zueka1 и 78 госта