Seat Leon ASV турбото заработва късно

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Purvolet
Мнения: 58
Регистриран на: Пон 01 авг 2011 10:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: gabrovo

Seat Leon ASV турбото заработва късно

Мнениеот Purvolet » Пон 26 май 2014 13:40


Здравейте.Имам следния проблем с Леона(2001 ASV).След като го запаля и тръгна, трябва да измина половин един километър за да заработи турбото и респективно и да започне да се чува.Става дума за студен двигател, но ми се случва и след като съм го карал и е постоял (поизстинал но не напълно).Разбира се не го юркам като е студен, но просто си личи, че турбината не работи определено време.Ще съм благодарен ако някой изкаже мнение по въпроса.




gogii
Мнения: 84
Регистриран на: Вто 28 авг 2012 13:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Shumen

Re: Seat Leon ASV

Мнениеот gogii » Пон 26 май 2014 15:23


свети ли ти чека? на диагностика ходил ли си?


Purvolet
Мнения: 58
Регистриран на: Пон 01 авг 2011 10:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: gabrovo

Re: Seat Leon ASV

Мнениеот Purvolet » Пон 26 май 2014 15:46


Не,чека не свети, а на диагностика ходих скоро по друга причина и нищо не показа.


Потребителски аватар
Lupender
Мнения: 772
Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
Автомобил: Audi A4 B9
Двигател: EA 288
Местоположение: Благоевград

Re: Seat Leon ASV

Мнениеот Lupender » Пон 26 май 2014 18:15


Колега, трябва по-детайлно да опишеш проблема и да дадеш малко допълнително инфо. По какво си личи, че не работи турбината - не я усещаш като надув или не я чуваш, в смисъл по-тромава ли е колата? Пуши ли черно докато усещаш евентуалния невървеж? С какво масло караш? Много е малка вероятността турбината да не работи в истинският смисъл - тя си върти постоянно. Като насока за проверка бих посъветвал да прегледаш топлата връзка между изпускателния колектор и ЕГР-а и самия ЕГР. При пробив ще се наблюдава неефективна работа на турбината, но това ще е придружено и с обилен черен пушек. Друга насока за проверка - дали мърда актуатора на турбината при подаване на контакт.


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Seat Leon ASV

Мнениеот Zinoto » Пон 26 май 2014 18:36


Колегата е прав, но няма как да мърда актуатора при подаден контакт. Накарай някой да запали, а ти гледай лостчето на актуатора дали ще мръдне около 10-12 мм.


Purvolet
Мнения: 58
Регистриран на: Пон 01 авг 2011 10:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: gabrovo

Re: Seat Leon ASV

Мнениеот Purvolet » Пон 26 май 2014 20:00


Да,наистина не се изразих правилно.Вярно, че турбината няма как да не върти.Просто колата е по тромава и не чувам свистенето на компресора в началото.Не бих казал, че пуши.Пък и не мога да си отпусна крака на газта като е студена, но усещам че го няма това приятно дръпване като подмине 1600-1700 оборота.Маслото е 10W40.


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Seat Leon ASV

Мнениеот Zinoto » Пон 26 май 2014 20:40


Явно лостчето не мърда, провери вакумните маркучета


Purvolet
Мнения: 58
Регистриран на: Пон 01 авг 2011 10:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: gabrovo

Re: Seat Leon ASV

Мнениеот Purvolet » Пон 26 май 2014 21:18


Няма логика само в началото да го прави ако е от маркучите, а пък и съм ги сменял и са добре.Пак да кажа-съвсем малко каране и колата става зъм.


Purvolet
Мнения: 58
Регистриран на: Пон 01 авг 2011 10:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: gabrovo

Re: Seat Leon ASV

Мнениеот Purvolet » Пон 26 май 2014 21:49


Преди малко я качих да я пробвам понеже я бях карал и не е студена, но поизстинала достатъчно за да го има проблема на лице и уви. Ми няма си вътък отнчало.Смъкнах прозорците да слушам.Турбината се чува, но много слабо и то вече към 2000 оборота. Съвсем малко покарах и си тръгна супер. Турбото се чува още в ниските обороти и си дърпа идеално.Наистина прилича да е нещо в актуатора.


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2184
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Seat Leon ASV

Мнениеот nasko1978 » Пон 26 май 2014 22:26


Колега ,за да има колата вътък и да бъде зъм :mhihi ,си трябва качествена диагностика + логове в движение ,от човек,кайто знае какво да гледа и да не трие грешки. :th_up
Идеята ми е да не даваш излишни пари за части!


Потребителски аватар
okti_1
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Seat Leon ASV

Мнениеот okti_1 » Пон 26 май 2014 22:37


nasko1978 написа:Колега ,за да има колата вътък и да бъде зъм :mhihi ,си трябва качествена диагностика + логове в движение ,от човек,кайто знае какво да гледа и да не трие грешки. :th_up
Идеята ми е да не даваш излишни пари за части!

Но напърво време смени маслото с пълна синтетика и да е 5Х40


Purvolet
Мнения: 58
Регистриран на: Пон 01 авг 2011 10:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: gabrovo

Re: Seat Leon ASV

Мнениеот Purvolet » Пон 26 май 2014 22:52


Не съм казал,че ще сменям каквито и да е части ей така. Да прави сте за диагностиката,но не винаги има резултати от нея (даже в много случай всичко е в нормите,а проблема е на лице) и все пак това е нещото което следва да се направи.Относно думите "вътък" и "зъм", моля да ме извините. Сигурно ме мислите за някой 19 годишен юнуша бледен :).Благодаря на всички за изказаните мнения.


Потребителски аватар
Lupender
Мнения: 772
Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
Автомобил: Audi A4 B9
Двигател: EA 288
Местоположение: Благоевград

Re: Seat Leon ASV турбото заработва късно

Мнениеот Lupender » Вто 27 май 2014 11:53


Колега, за да не се набутваш излишно, можеш да направиш някои задължителни неща - да премахнеш катализатора, да затапиш ЕГР-а, да минеш на масло 5х40 (и ако скоро не е карана с такова, да продухаш една смяна с 5х30) прегледай състоянието на вакуумната система (маркучи, клапани, съд, помпа). По повод на изтеглянето на актуатора е важно да се провери дали се изтегля само при контакт, понеже това е признак на добър вакуум - значи системата го задържа и при неработещ двигател. Ако не се изтегля е възможно системата да работи не напълно херметична, а от там и неефективно да управлява турбината.


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Seat Leon ASV турбото заработва късно

Мнениеот Zinoto » Вто 27 май 2014 12:02


Purvolet написа:Няма логика само в началото да го прави ако е от маркучите, а пък и съм ги сменял и са добре.Пак да кажа-съвсем малко каране и колата става зъм.
На мен не ми става ясно защо питаш тук като не проверяваш каквото ти казваме, а се опитваш да разсъждаваш. Като се сещаш, че може да е от актуатора, сещаш ли се как компютъра дърпа тоя актуатор?? В диагностиката няма грешка никога! Много често има грешка в този, който я прави! Това, че няма грешки нищо не значи, аз например даже не ги чета ами ги трия директно и после гледам показанията и не само. Има доста неща, които няма как да ти ги покаже компютъра, нито пък ако има разминаване в "нормите", откъде всъщност е проблема. Така, че ако искаш да ти помогнем ни дай обратната информация, ако не темата за триене и със здраве!


plinnov
Мнения: 59
Регистриран на: Нед 25 яну 2009 17:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Seat Leon ASV турбото заработва късно

Мнениеот plinnov » Сря 28 май 2014 12:15


Много колеги не могат ли да разберат че за турбодизелови двигатели се разработват специални масла с необходимите характеристики.Какво е това 10W40 полусинтетика?Та аз го слагам на моя стар пасатко Б 4 АБеС двигател.Преди да слагате каквото и да е по колите ви масла части и т.н има каталози моля гледайте,допитвайте се до форума и най вече четете.Иначе отивате в " джаза ".



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: apolon78, Bing [Bot], JMJ и 32 госта