Пасат В5 Луфт при превключване

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
smash22
Мнения: 345
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 16:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Пасат В5 Луфт при превключване

Мнениеот smash22 » Вто 27 май 2014 23:02


Здравейте, от няколко дена забелязах ,че когато при яко изрязване на колата от първа към втора се получава нещо като лек удар или като обиране на някакъв луфт , има го по-рядко от 2-ра към 3-та , случи ми се и при по резки потегляния да се появи този луфт или това тупване ако мога така да го нарека , но се получава само във по агресивни превключвания , когато карам нормално го няма скоростите си работят нормално всичко си е ОК , но ме притеснява този луфт помагайте от какво може да е за да го ремонтирам , че имам чувството , че ще ми се разглоби колата при превключванията ...

Колата е пасат АФН




Потребителски аватар
lisicata
Мнения: 94
Регистриран на: Пон 27 юни 2011 10:03
Автомобил: Golf 3
Двигател: 1.9 TD AAZ
Местоположение: Bulgaria

Re: Луфт при превключване

Мнениеот lisicata » Вто 27 май 2014 23:11


тампони на двигател или на носачите


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8980
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Пасат В5 Луфт при превключване

Мнениеот samo_pechka » Сря 28 май 2014 8:17


По-скоро тампони скоростна кутия и то може би този откъм пасажерската страна, но е хубаво и двата да се сменят .
П.п. не се "подлъгвай" по външния им вид - скапани са на 110% :c020


Потребителски аватар
smash22
Мнения: 345
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 16:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: Пасат В5 Луфт при превключване

Мнениеот smash22 » Сря 28 май 2014 9:05


Възможно ли е да е от носачите , защото мисля ,че са вече разхлабени и причукват леко на места , горните ми носачи са оригиналните , а ги карам 5-та година и ако не го ремонтирам тоя проблем възможно ли е да прецакам нещо друго


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8980
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Пасат В5 Луфт при превключване

Мнениеот samo_pechka » Сря 28 май 2014 10:56


Така описан проблемът , съдя ,че са скъсани тампони по скоростната и удара го поема така наречения ударен тампон отпред на мотора . Ако не ги смениш, ще имаш в по-късен етап изключване от първа предавка, при отнемане на газта , така както си е на първа скорост , усеща се най-вече надолу, по баир . Това води до интензивно износване на вилка, синхронизатор и муфа .
Можеш да направиш следния експеримент , за да си сигурен ,че тампоните на скоростната са аут . Караш си по равно на първа . И почваш да "лашкаш" колата , подаваш газ по-рязко и я отнемаш, така няколко пъти и наблюдаваш "хода" на лоста . Ако са наред- трябва да мърда леко напред-назад . Скапани ли са - яко ходи лоста :wink
П.п. ако са носачи се усеща едно тропане по волана .


Потребителски аватар
smash22
Мнения: 345
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 16:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: Пасат В5 Луфт при превключване

Мнениеот smash22 » Сря 28 май 2014 14:30


След малко ще го направя теста , но съм почти убеден за тампоните вече , понеже от носачи не ми се вярва да е тоя проблем макар ,че по волана ми причуква като го въртя на место.
Та значи са 2 тампона ,колко ли пара , ще ми излязат и трудно ли се сменят :beer

П.п Сетих се ,че онзи ден при едно лашкване на първа тя ми се изключи , няма какво да ги чакам просто ...


http://www.autopower.bg/%D1%82%D0%B0%D0%BC%D0%BF%D0%BE%D0%BD-%D1%80%D1%8A%D1%87%D0%BD%D0%B0-%D1%81%D0%BA%D0%BE%D1%80%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%BD%D0%B0-%D0%BA%D1%83%D1%82%D0%B8%D1%8F-vw-passat-4-sedan-b5.53b2-1.9-tdi-syncro4motion-d20044c118.html

Това ли са въпросните тампони 2-та модела


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8980
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Пасат В5 Луфт при превключване

Мнениеот samo_pechka » Сря 28 май 2014 20:03


Да, но гледам има и едни хидравлични в търсенето , не съм виждал да има маслени по АФН с ръчка :rolleyes . Прасвай двата от Кортеко ( ползвам ги - доволен , както и на коли на дружки). Не се сменят трудно, но без канал...зор , аз ползвам за помощ един крик да подигна трансмисията нагоре , за да измъкна по-лесно от пас.страна тампона , него спец е малко кофти с развиването на болта на лапата , пречи малко екрана на аусп.тръба . Затова провирам един ключ м/у екрана ( ламаринката) и лапата да развия центр. болт, след това двата малки отстрани и с помощта на крика ( като преди това съм разхлабил и левия разбира се) повдигам скоростната нагоре и измъквам странично с малко въртене, сучене . Другият е лесен ( под шоф.място ) Около половин час е работата + 5-10 мин. за кората на скоростната демонтаж/монтаж .


Потребителски аватар
smash22
Мнения: 345
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 16:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: Пасат В5 Луфт при превключване

Мнениеот smash22 » Сря 28 май 2014 21:04


Благодаря много , ще го сменя при едно майсторче ,дето има канал с подемник за да повдигне скоростите ... :beer


Потребителски аватар
smash22
Мнения: 345
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 16:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: Пасат В5 Луфт при превключване

Мнениеот smash22 » Чет 29 май 2014 15:06


Преди малко си ги смених сам на канала беше елементарно, като ми излязоха и 2-та 40-лв.
Бяха супер много скъсани и омекнали , като сега колата превключва много по добре ,без луфтове и разни потропвания ,но тропването при рязкото превключване си остана и явно е от носачите , един от тях го дърпах с ръка и се клатеше което е сигурна работа ,че се е разбил ще ги сменям и тях дано се оправи тогава...


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8980
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Пасат В5 Луфт при превключване

Мнениеот samo_pechka » Чет 29 май 2014 19:08


На моите двете ( А4 и А6 ) имаха и те проблем със същите тампони на скоростната им, не бяха чак скъсани , но вече напукани . На дружки - същата история, че и по-зле , та затова бях...убеден
samo_pechka написа:не се "подлъгвай" по външния им вид - скапани са на 110%
явно се сменят на 50-60к.км , поне не са много кинта :beer а за носачите - много вероятно е само тампона му да се налага смяна ( към магарето) , а не накрайника му ( да е разбит) . Има ги тампоните ( сел.втулка) , но не съм търсил и не знам цени.
П.п. а как ти е маховика ? Може ли да е от него прихлопването ? Ако е от него , се усеща в момента на превключване , а не толкова при тръгване. Както и при гасене ( по-слабо и при палене) на мотора разбира се.


Потребителски аватар
smash22
Мнения: 345
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 16:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: Пасат В5 Луфт при превключване

Мнениеот smash22 » Нед 01 юни 2014 22:49


От носачите е ,всичко друго си е ОК :drunk



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: dtony, Google [Bot], licho58 и 65 госта