Здравейте колеги. Днес реших да сменям всички носачи, накрайници, биалетки, и 2-та маншона на каретата.
Стигнах до свалянето на карето. Свалих го от спирачната система, но до там. Сега не мога да го сваля, за да сменя маншона. Гледах следното видео, което можат да намеря конкретно за това. Друго нямаше : https://www.youtube.com/watch?v=FgP1_cqlCbc
някакъв поляк пъха 8 см болт вътре в карето и завърта с болта докато отпусне и излезне карето. Пробвах този начин, но 1 човек е малко трудно, защото се изкриви траекторията и болта заседна вътре. Пробвах със чука да удрям, но пак не стана. Счупих обръча за лагерите на самото каре и пак не иска да излиза. Поръчах си друго каре, което ще дойде всеки момент, но трябва да оправя колата до неделя вечерта, че понеделник няма с какво да отида на работа, а пътувам надалеч. Моля за помощ, как да свая това каре?
Благодаря предварително, наистина ми е важно да го направя до понеделник!
eто в какво състояние е в момента:
пасат б5.5 спешен въпрос за смяна каре - РЕШЕН!
- thewolf
- Мнения: 148
- Регистриран на: Чет 22 мар 2012 21:04
- Автомобил: Passat 1.9 TDI B5.5
- Двигател: AVB
- Местоположение: Пловдив
пасат б5.5 спешен въпрос за смяна каре - РЕШЕН!
Последна промяна от thewolf на Нед 01 юни 2014 10:51, променено общо 2 пъти.
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: спешно! каре пасат б5.5
Точно така се сваля както си почнал. МНОГО ВАЖНО е полуоската с карето да са под права линия. И почваш да завиваш оригиналния си болт и карето изскача. Сложи колата на скорост.
Така се прави както е в клипа.
Така се прави както е в клипа.
- thewolf
- Мнения: 148
- Регистриран на: Чет 22 мар 2012 21:04
- Автомобил: Passat 1.9 TDI B5.5
- Двигател: AVB
- Местоположение: Пловдив
Re: спешно! каре пасат б5.5
Да, но вече е късно, резбата е преебана, болта не хваща вече, а другият, дето го пъхнах вътре си остана там и е заклещен. Проблема е как да го сваля от сега нататък. 1 човек малко трудно да го направи, но нямам кой да ми помогне.
вижда се по подкалника как е хвърляло грес от карето, скъса се маншона преди няколко седмици и трябва да го сваля
вижда се по подкалника как е хвърляло грес от карето, скъса се маншона преди няколко седмици и трябва да го сваля
Последна промяна от gr_kanev на Пон 09 юни 2014 11:55, променено общо 1 път.
Причина: Не е нужно да цитираш изцяло предходното мнение. Освен бутон "цитат", има и бутон "нов отговор" - използвай го !
Причина: Не е нужно да цитираш изцяло предходното мнение. Освен бутон "цитат", има и бутон "нов отговор" - използвай го !
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: спешно! каре пасат б5.5
Имаш ЛС
От снимката която виждам маншона не си го махнал. Срежи го и огледай нещата и щом си изкривил карето от полуоската опитай се да го удариш отзад болта за да излезе навън
Не е трябвало да слагаш тоя болт вътре 8мм. Навива се само оригиналния болт и работата става
От снимката която виждам маншона не си го махнал. Срежи го и огледай нещата и щом си изкривил карето от полуоската опитай се да го удариш отзад болта за да излезе навън
Не е трябвало да слагаш тоя болт вътре 8мм. Навива се само оригиналния болт и работата става
- thewolf
- Мнения: 148
- Регистриран на: Чет 22 мар 2012 21:04
- Автомобил: Passat 1.9 TDI B5.5
- Двигател: AVB
- Местоположение: Пловдив
Re: спешно! каре пасат б5.5
Благодаря на колегата, проблемът е решен! :)
Re: спешно! каре пасат б5.5
аз пък сменях маншони два пъти и не съм имал проблем със свалянето му. Свалях си полуоските и от чашките на скоростите. Когато свалих полуоската я сложих легнала, на два от отворите на вътреното каре сложих две отверки да си стърчат, между тях сложих щанга, от другия край си навих спокойно болта докато опре в пръта на полуоската, когато се стигне до стягане на болта просто си правиш контра със щангата и стягаш един два оборота, карето се изважда спокойно и натам си действаш.
п.с. проблем ми представляваше да сваля дясната полуоска, след развиване на всичките 6 болта от чашката на вътрешното каре и развиване на болта от външното каре не можеше да се вдигне края откъм скоростите до степен да се извади външното каре от главината.
За целта откачих долните два носача за да освободя целия шенкел навън.
п.с.2 на външните карета маншоните трябва да са 112мм осова дължина, по късия вариянт се прещипва и съсипва за 6 месеца.
п.с. проблем ми представляваше да сваля дясната полуоска, след развиване на всичките 6 болта от чашката на вътрешното каре и развиване на болта от външното каре не можеше да се вдигне края откъм скоростите до степен да се извади външното каре от главината.
За целта откачих долните два носача за да освободя целия шенкел навън.
п.с.2 на външните карета маншоните трябва да са 112мм осова дължина, по късия вариянт се прещипва и съсипва за 6 месеца.
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: спешно! каре пасат б5.5


Re: спешно! каре пасат б5.5
маншон на външно каре на лявата сменям за 40 минути без бързане. Дясната първия път 2 часа, втория път час. :)
на място да сменям каре и маншон нямам нерви да клеча и да омазвам всичко.
на място да сменям каре и маншон нямам нерви да клеча и да омазвам всичко.
- thewolf
- Мнения: 148
- Регистриран на: Чет 22 мар 2012 21:04
- Автомобил: Passat 1.9 TDI B5.5
- Двигател: AVB
- Местоположение: Пловдив
Re: спешно! каре пасат б5.5
DoH_KuXoT написа: п.с.2 на външните карета маншоните трябва да са 112мм осова дължина, по късия вариянт се прещипва и съсипва за 6 месеца.
мойте са 80мм, без да ги разтягам. Колега Дон Кихот, дай снимка на тези по-дългите как изглеждат, за да купя такива.
Re: спешно! каре пасат б5.5
нямам снимка, като го сложиш изправено като пирамида е 110-112 мм високо. Иначе е същото. На полуоската има стеснение точно за малкия край на маншона, трябва да стига свободно то там, не трябва да е опънато.
Последна промяна от gr_kanev на Пон 09 юни 2014 12:19, променено общо 1 път.
Причина: Не е нужно да цитираш изцяло предходното мнение. Освен бутон "цитат", има и бутон "нов отговор" - използвай го !
Причина: Не е нужно да цитираш изцяло предходното мнение. Освен бутон "цитат", има и бутон "нов отговор" - използвай го !
- thewolf
- Мнения: 148
- Регистриран на: Чет 22 мар 2012 21:04
- Автомобил: Passat 1.9 TDI B5.5
- Двигател: AVB
- Местоположение: Пловдив
Re: спешно! каре пасат б5.5
Пак съм аз, всичко направих. Смених: карето, маншона, смених долните 2 носача, горните 2 носача, накрайника, биалетката на долния носач. Гледах много в интернет, но исках пак да попитам тук. При застягане на болтовете на долните носачи, трябва ли да подигна леко с крика, за да може да "приведа" колата в нормално състояние, т.е. все е дно са си е стъпила на земята. Нали тези тампони на носачитем могат да се огънат само до определено положение, ако ги застегна без да ги повдигна леко нагоре, после ако натоваря колата, може да се скъсат по-рано нали така?
Ето едно видео, в което човека казва, че трябва да е така:
https://www.youtube.com/watch?v=L-0cvMxherU
Ето и какво четох в един форум за един пасат:
Not tightening the arms with the suspension "preloaded" will indeed cause premature failure. With the suspension hanging there the bushings and ball joints are not in their natural position, so when the car is put on the ground the bushings/ball joints want to twist, but if they are tight they will not be able to move and all the strain will be put directly on them. This eventually leads to cracked bushings, and torn/worn ball joints and boots.
Демек човека казва, че ако не се затегнат долните носачи в позиция "натоварена кола", това води до по-ранно разбиване и скъсване на тампоните на носачите и че това не било естествената позиция на колата, за това трябвало да се повдигне леко при затягане.
Чакам мнения, че колата е на криковете :)
Благодаря предварително!
Ето едно видео, в което човека казва, че трябва да е така:
https://www.youtube.com/watch?v=L-0cvMxherU
Ето и какво четох в един форум за един пасат:
Not tightening the arms with the suspension "preloaded" will indeed cause premature failure. With the suspension hanging there the bushings and ball joints are not in their natural position, so when the car is put on the ground the bushings/ball joints want to twist, but if they are tight they will not be able to move and all the strain will be put directly on them. This eventually leads to cracked bushings, and torn/worn ball joints and boots.
Демек човека казва, че ако не се затегнат долните носачи в позиция "натоварена кола", това води до по-ранно разбиване и скъсване на тампоните на носачите и че това не било естествената позиция на колата, за това трябвало да се повдигне леко при затягане.
Чакам мнения, че колата е на криковете :)
Благодаря предварително!
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: спешно! каре пасат б5.5
Да така е! Тампоните се стягат в "работно" положение! 

- thewolf
- Мнения: 148
- Регистриран на: Чет 22 мар 2012 21:04
- Автомобил: Passat 1.9 TDI B5.5
- Двигател: AVB
- Местоположение: Пловдив
Re: спешно! каре пасат б5.5
Благодаря за отговорите. Всичко е сменено, ето и как изглежда след смяната. Пръснах черен спрей подкалника, за да изглежда по-добре. Всички болтове на долните и горните носачи бяха затегнати на "работно" положение, дето каза колегата, а не на крик. Сложих гумата и на земята затегнах болтовете. Дали не ги затегнах прекалено много? Май да, дано не е проблем :)
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: спешно! каре пасат б5.5
Табиетлия
А кое те притесни дали си затегнал много?

- thewolf
- Мнения: 148
- Регистриран на: Чет 22 мар 2012 21:04
- Автомобил: Passat 1.9 TDI B5.5
- Двигател: AVB
- Местоположение: Пловдив
Re: спешно! каре пасат б5.5
Всичко що имаше болт и гайка беше затегнато като за последно, все едно няма да се развиват никога повече, само дето забравих, че смисъл от това няма, понеже всички гайки са със защита от развиване, но кой да помисли. Не ми се мисли следващият път като трябва да ги свалям и сменям всичките щуротии, щото най-вероятно пак аз ще ги правя :). Дано да не е грешка, че съм ги застегнал твърде много. Мисля си че трябва да мърдат леко, но може и да греша. Просто твърде много ги затегнах ся се чуда дали да не отвъртам малко, докато е време. Хем видях доста голям зор, докато ги сваля, че и със шлайфа рязах едни болтове и пак на мойта ги застегнах, да не мърдат, ужас 

Последна промяна от gr_kanev на Пон 09 юни 2014 12:20, променено общо 1 път.
Причина: Не е нужно да цитираш изцяло предходното мнение. Освен бутон "цитат", има и бутон "нов отговор" - използвай го !
Причина: Не е нужно да цитираш изцяло предходното мнение. Освен бутон "цитат", има и бутон "нов отговор" - използвай го !
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта