Здравейте, става въпроса за поло 6N2 1,4 16V 75к.с. От както съм го купил от време на време светва лампата на маслото, бях писал за това, кой каквото каза да се смени, го смених, но никакъв резултат. Както и да е сега вече имам още един проблем.
От няколко дни свети постоянно лампата EPC. Четох доста по темата (не са стоповете) и разбрах, че единия вариант е да е датчика, който се намира на отдушника за картерните газове към въздушния филтър. Свалих и го почистих, но забелязах, че маркучите преди и след него са скъсани, направо маслото ги е съсипало. Проблема е че не мога да намеря такива по авточастите. Имам и оригиналните номера на маркучите.
След още четене някой беше споменал, че може маслото да свети от сепаратора. Свалих го, промих го и от вътре изпаднаха няколко малки пластмасови парченца и сега незнам дали да търся ново или....
Ще съм благодарен за инфо по проблемите
Поло 6N2 1,4 16V 75к.с. - Няколко проблема
Поло 6N2 1,4 16V 75к.с. - Няколко проблема
Последна промяна от hooligans на Чет 03 юли 2014 20:45, променено общо 2 пъти.
Причина: Оправих заглавието
Причина: Оправих заглавието
-
- Мнения: 226
- Регистриран на: Нед 24 юли 2011 22:05
- Автомобил: vw polo 1.4mpi
- Двигател: AUD 2000
- Местоположение: svishtov
Re: Няколко проблема с Поло 6N2
Колега, EPC ти е и за педала за газта. За маслото - провери ли налягането как е, връзките на датчика за маслото, не писа и с какво масло си и м. филтър дали е читав.
Не си написал кога светва, топла или студена, във високи или ниски обороти.
Зимата имах подобен проблем, в големият студ при първо палене и леко форсиране светна лампата на маслото, оказа се че маслото се сгъстява от студа и я оставях да поработи на място да позагрее, до този извод стигнах след проверка на цедката на м. помпа да не би да е запушена /по идея на колега от форума от плевен, за което благодаря/, оказа се чиста.
Моят двигател е подобен но не видях да има датчик на отдушника на картера, иначе свалихме отдушника и го промихме и не е истина какво излезе от него, ако го сваляш внимавай с уплътненията му че да не се чудиш после откъде ти омаслява картера.
Ако ти е чист отдушника не би трябвало да качва масло по маркучите, освен ако не ти духа повече от нормалното, двигателя през картера. Провери го като извадиш рабуша на запален двигател, не трябва да духа.
Не се сещам на кое викаш сепаратор, аз под отдушник имам в предвид черната пластмасова кутия завита долу на блока на двигателя от към купето.
Не си написал кога светва, топла или студена, във високи или ниски обороти.
Зимата имах подобен проблем, в големият студ при първо палене и леко форсиране светна лампата на маслото, оказа се че маслото се сгъстява от студа и я оставях да поработи на място да позагрее, до този извод стигнах след проверка на цедката на м. помпа да не би да е запушена /по идея на колега от форума от плевен, за което благодаря/, оказа се чиста.
Моят двигател е подобен но не видях да има датчик на отдушника на картера, иначе свалихме отдушника и го промихме и не е истина какво излезе от него, ако го сваляш внимавай с уплътненията му че да не се чудиш после откъде ти омаслява картера.
Ако ти е чист отдушника не би трябвало да качва масло по маркучите, освен ако не ти духа повече от нормалното, двигателя през картера. Провери го като извадиш рабуша на запален двигател, не трябва да духа.
Не се сещам на кое викаш сепаратор, аз под отдушник имам в предвид черната пластмасова кутия завита долу на блока на двигателя от към купето.
Последна промяна от m135 на Съб 31 май 2014 7:22, променено общо 2 пъти.
Re: Няколко проблема с Поло 6N2
Налягането и връзките са проверени. Маслото ми е 10w40 а филтъра е МАN.
Свети когато е топла, независимо от оборотите. Като че ли доста по-често го прави когато и времето е доста топло.
Между другото, днес един майстор изказа дота интересна теория за лампата на маслото. Каза ми, че изпускателните колектори се били нагорещи ли доста което най-вероятно е от запушен катализатор (мисля да го махам). И понеже датчика за маслото се намира наистина доста близо до колекторите и горещината може да му влия е. Последните пъти като светваше бе в следната ситуация: пътувам от центъра на София към гр.Самоков, на Горубляне голямо задръстване, спри-тръгни и хоп лампата светва, минавам околовръстното угасва, карам си леко ръчка, нищо не свети. На връщане същата схема, както влезнах в София това се разписука. Преди това и на магистрала с 80км/ч ми е светвала, общо взето няма закономерност, освен че случва предимно тогава когато времето топло.
Именно тази черна пластмасова кутия е сепаратор, днес я свалих и излезнаха страшни неща от там. А уплътнения видях да има единствено на сепаратора, другото са два маркуча по-средата с датчик до кутията на въздушния филтър.
Свети когато е топла, независимо от оборотите. Като че ли доста по-често го прави когато и времето е доста топло.
Между другото, днес един майстор изказа дота интересна теория за лампата на маслото. Каза ми, че изпускателните колектори се били нагорещи ли доста което най-вероятно е от запушен катализатор (мисля да го махам). И понеже датчика за маслото се намира наистина доста близо до колекторите и горещината може да му влия е. Последните пъти като светваше бе в следната ситуация: пътувам от центъра на София към гр.Самоков, на Горубляне голямо задръстване, спри-тръгни и хоп лампата светва, минавам околовръстното угасва, карам си леко ръчка, нищо не свети. На връщане същата схема, както влезнах в София това се разписука. Преди това и на магистрала с 80км/ч ми е светвала, общо взето няма закономерност, освен че случва предимно тогава когато времето топло.
Именно тази черна пластмасова кутия е сепаратор, днес я свалих и излезнаха страшни неща от там. А уплътнения видях да има единствено на сепаратора, другото са два маркуча по-средата с датчик до кутията на въздушния филтър.
-
- Мнения: 226
- Регистриран на: Нед 24 юли 2011 22:05
- Автомобил: vw polo 1.4mpi
- Двигател: AUD 2000
- Местоположение: svishtov
Re: Няколко проблема с Поло 6N2
Колега, погледни тая тема, има много полезни мнения
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=7&t=73137&start=15
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=7&t=73137&start=15
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Няколко проблема с Поло 6N2
Кристо, ако сепаратора е счупен и задръстен си го смени, заедно маркуча, този дебелия, който излиза от него, прегледай си всички маркучи за картерната вентилация, не трябва да имат дупки. Потърси втора употреба, има и по запазени, направо със сепаратора.
Сепаратора изкарва влагата, особено зимата, да не ти е станало рядко маслото?
Катализатора може да се види на каква температура се загрява със софтуер(Бош примерно), дава температурата, ако не е загрял много или не мирише на развалени яйца, не го махай! Тва с температурата на изходящият колектор дето влияела на датчика за маслото пък за мен е супер несериозно! На мен що не ми влияе?
Смени си майстора!
Картерната вентилация се проверява, като на работещ двигател отвиеш капачката на маслото, не трябва да се засмуква, без да даваш газ, на празен ход, има теми по въпроса.
Датчика за картерната няма, има МАП сензор, който ти е датчика за вакуума във всмукателният колектор, той се омазнява жестоко и ако симал кофти вентилация сигурно е много зле, забит е на всмукателният колектор, от лявата страна, държи се на две рапидки, махаш го и го почистваш със специален спрей за сензори, не с други препарати да не го повредиш.
Сепаратора изкарва влагата, особено зимата, да не ти е станало рядко маслото?
Катализатора може да се види на каква температура се загрява със софтуер(Бош примерно), дава температурата, ако не е загрял много или не мирише на развалени яйца, не го махай! Тва с температурата на изходящият колектор дето влияела на датчика за маслото пък за мен е супер несериозно! На мен що не ми влияе?
Смени си майстора!
Картерната вентилация се проверява, като на работещ двигател отвиеш капачката на маслото, не трябва да се засмуква, без да даваш газ, на празен ход, има теми по въпроса.
Датчика за картерната няма, има МАП сензор, който ти е датчика за вакуума във всмукателният колектор, той се омазнява жестоко и ако симал кофти вентилация сигурно е много зле, забит е на всмукателният колектор, от лявата страна, държи се на две рапидки, махаш го и го почистваш със специален спрей за сензори, не с други препарати да не го повредиш.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Няколко проблема с Поло 6N2
Колега m135 ти на кое викаш педал на газта? ЕРС то свети по най различни причини, не свети при липсваща ламбда сонда(при АУД може и да свети чека при проблем с втората сонда, нали сте с две), тва съм го пробвал. Свети при проблем с МАП сензора или някакъв проблем в смесообразуването. На мен ми дава някаква странна грешка за въздух! Повече въздух му идва май. Не мога да открия причината.
От "педала за газта" съм сменил, дросел клапа, еку (пробвах), остава самият педал, че и там има потенциометър. На мен проблема ми е главно при студен двигател, но пуска лампата и при топъл.
Чувал съм, че при проблеми по горивото или инжекторите пак пуска лампата. На теб светила ли ти е лампата?
От "педала за газта" съм сменил, дросел клапа, еку (пробвах), остава самият педал, че и там има потенциометър. На мен проблема ми е главно при студен двигател, но пуска лампата и при топъл.
Чувал съм, че при проблеми по горивото или инжекторите пак пуска лампата. На теб светила ли ти е лампата?
Re: Няколко проблема с Поло 6N2
Маркуч си намерих чисто нов, но цял който е от сепаратора до въздушния филтър. ще го отрежа по средата и ще си сложа там датчика, който така и не разбрах за какво е. Сепаратора ми се вижда здрав, защото след като го изчистих хубаво вътре клапата започна да си работи. На изхода на сепаратора като махнах пластмасовия накрайник за маркуча (това което съм оградил на снимката по-долу)
Сега като сглоба всичко ще проверя това с капачката, но до сега не ми е направило впечатление да я засмуква. И да разбирам, че МАП-а е на самия колектор???
, от там дойдоха и пластмасовите парчета. Като ги сглобих се оказа, че това е отделен елемент, който запушва дупката на изхода на половина. Предполагам, че и без него не е проблем. Проблем ми се явява, че нямам уплътнение на големия отвор на сепаратора, явно и предни някой го е свалял и беше наклепано със обикновен силикон. Надявам се да намеря по магазините такъв голям О-пръстен.Сега като сглоба всичко ще проверя това с капачката, но до сега не ми е направило впечатление да я засмуква. И да разбирам, че МАП-а е на самия колектор???
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Няколко проблема с Поло 6N2
Колега, извинявай, но за какъв датчик говориш? Аз карам 6Н2 и нямам датчици, сепаратора ми е на блока и маркуча отива до тройника горе, едната част влиза във възудшният филтър, а преди нея има маркуч, който отива до едно пластмасово клапанче, наречен ПЦВ клапан, след него газовете отиват директно в дросел клапата.
А, относно сепаратора, виждал съм на снимки, отворен(счупен) и никъде не видях в него клапа. Сепаратора е някакъв охлюв, газовете отиват нагоре, а маслото се отаява и обратно в картера.
За кой клапан и датчик говориш, че ми стана интересно? Аз съм с поло 6Н2 модификация АКК, но доколкото знам другите 6Н2 та са със същата система за вентилация на картера.
Като се махне това за маркуча има една, като пластмасова тапа образно казано с два отвора отстрани, част от сепаратора и на него край е на клик и се нанизва захващането на маркуча.
Би ли ми казал как си проверил въпросният клапан в сепаратора и как разбра, че има клапан вътре, като не се отваря, моят сепаратор е абсолютно същият.
Да, МАП сензора е отляво на колектора(всмукателният).
Видях, че си с малко по различен двигател и си мисля, че говориш за клапанчето, едно пластмасово с пружинка и мембранка се нарича PCV (positive crankcase ventilation valve), за него ли става на въпрос или наистина има клапан във сепаратора?
А, относно сепаратора, виждал съм на снимки, отворен(счупен) и никъде не видях в него клапа. Сепаратора е някакъв охлюв, газовете отиват нагоре, а маслото се отаява и обратно в картера.
За кой клапан и датчик говориш, че ми стана интересно? Аз съм с поло 6Н2 модификация АКК, но доколкото знам другите 6Н2 та са със същата система за вентилация на картера.
Като се махне това за маркуча има една, като пластмасова тапа образно казано с два отвора отстрани, част от сепаратора и на него край е на клик и се нанизва захващането на маркуча.
Би ли ми казал как си проверил въпросният клапан в сепаратора и как разбра, че има клапан вътре, като не се отваря, моят сепаратор е абсолютно същият.
Да, МАП сензора е отляво на колектора(всмукателният).
Видях, че си с малко по различен двигател и си мисля, че говориш за клапанчето, едно пластмасово с пружинка и мембранка се нарича PCV (positive crankcase ventilation valve), за него ли става на въпрос или наистина има клапан във сепаратора?
Re: Няколко проблема с Поло 6N2
Така, сепаратора ми е на блока, от него както казваш тръгва маркуч нагоре, който е около 20см, след маркуча има датчик и след датчика продължава маркуч, който директно влиза в кутията на филтъра към дросел клапата ето и снимка:
Моят е левия маркуч, по средата с датчик, аз успях да си намеря десния и го разрязах на две за да сложа датчика. Самият той от вътре представлява куха пластмасова тръбичка по стените облечена с мед и по дължина също медна пластина. Казвам медна защото на такава ми прилича, може и да бъркам.
Сега за сепаратора, не твърдя че има клапан. В големия кръгъл отвор има малък отвор
в малката дупка се вижда пак нещо пластмасово. Е това пластмасово нещо като го натисна с пръст потъва и после се връща, за това помислих, че може да е нещо като клапан.
Иначе намерих МАП сензора свалих го почистих го, имаше нагар по него, но явно въпросната лампа EPC не свети от него. Защото като запалих колата тя продължаваше да си свети. А бях и откачил акумулатора за 2 часа евентуално да се изчистят грешките.
Моят е левия маркуч, по средата с датчик, аз успях да си намеря десния и го разрязах на две за да сложа датчика. Самият той от вътре представлява куха пластмасова тръбичка по стените облечена с мед и по дължина също медна пластина. Казвам медна защото на такава ми прилича, може и да бъркам.
Сега за сепаратора, не твърдя че има клапан. В големия кръгъл отвор има малък отвор
в малката дупка се вижда пак нещо пластмасово. Е това пластмасово нещо като го натисна с пръст потъва и после се връща, за това помислих, че може да е нещо като клапан.
Иначе намерих МАП сензора свалих го почистих го, имаше нагар по него, но явно въпросната лампа EPC не свети от него. Защото като запалих колата тя продължаваше да си свети. А бях и откачил акумулатора за 2 часа евентуално да се изчистят грешките.
-
- Мнения: 226
- Регистриран на: Нед 24 юли 2011 22:05
- Автомобил: vw polo 1.4mpi
- Двигател: AUD 2000
- Местоположение: svishtov
Re: Няколко проблема с Поло 6N2
freelancer написа:Колега m135 ти на кое викаш педал на газта? ЕРС то свети по най различни причини, не свети при липсваща ламбда сонда(при АУД може и да свети чека при проблем с втората сонда, нали сте с две), тва съм го пробвал. Свети при проблем с МАП сензора или някакъв проблем в смесообразуването. На мен ми дава някаква странна грешка за въздух! Повече въздух му идва май. Не мога да открия причината.
От "педала за газта" съм сменил, дросел клапа, еку (пробвах), остава самият педал, че и там има потенциометър. На мен проблема ми е главно при студен двигател, но пуска лампата и при топъл.
Чувал съм, че при проблеми по горивото или инжекторите пак пуска лампата. На теб светила ли ти е лампата?
Колега чети внимателно, питащият колега е изброил няколко причини за светването на EPC а аз добавих още една причина- и ......................, освен това и в сервизната книжка пише точно това. Мисля че писах в една тема за тая лампа, светна ми преди година, след като пуснах дъщерята да се учи да потегля, изчистих я с разкачане на акумулатора и повече не е светвала.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Няколко проблема с Поло 6N2
Колега, имам богат опит с тази лампа и съм чел и в сервизната книжка, имам и такава. Обаче в документацията не е конкретизирано, кое и защо и при какви условия, там информацията е по скоро насочваща, да се отиде в сервиз, а тук говорим за отстраняване на проблем!
Чел съм, че светва при проблем с ламбда сондата, но се оказа, че не свети след, като разкачих сондата, обаче имаше записана грешка!
При разкачен МАП сензор лампата светва, пробвал съм и това!
Та, като казват педал на газта, едва ли имат предвид самият педал, а системата за празен ход - дросел, еку, педал и т.н.
Мисълта ми е, да се намери техническа информация, а не потребителска, както е по сервизните книжки.
Въпроса ми е - под педал на газта, дали се има предвид самият педал или нещо друго.
Чел съм, че светва при проблем с ламбда сондата, но се оказа, че не свети след, като разкачих сондата, обаче имаше записана грешка!
При разкачен МАП сензор лампата светва, пробвал съм и това!
Та, като казват педал на газта, едва ли имат предвид самият педал, а системата за празен ход - дросел, еку, педал и т.н.
Мисълта ми е, да се намери техническа информация, а не потребителска, както е по сервизните книжки.
Въпроса ми е - под педал на газта, дали се има предвид самият педал или нещо друго.
Последна промяна от freelancer на Пон 02 юни 2014 10:57, променено общо 1 път.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: Няколко проблема с Поло 6N2
Kristo, 6N2 не си чистят грешките с отакачане на акумулатора, стига с този фолклор.
Може би при по старите двигатели е ставала тази работа, но тука няма такъв филм. Имаше и по екзотични идеи, оставяне врата отворена, чакане и после въртене на контакт и какво ли не.
По принцип проблема не е в грешките, а в елементите, които ги причиняват. Грешките са информация за сервиза, по добре е да ги има. Грешките не пречат, когато двигателя е изправен.
След, като си изчистил МАП-а покарай малко в обороти, над 3000, малко по динамично и виж дали ще загасне, при мен и още един колега с 6Н2 загасва.

Може би при по старите двигатели е ставала тази работа, но тука няма такъв филм. Имаше и по екзотични идеи, оставяне врата отворена, чакане и после въртене на контакт и какво ли не.
По принцип проблема не е в грешките, а в елементите, които ги причиняват. Грешките са информация за сервиза, по добре е да ги има. Грешките не пречат, когато двигателя е изправен.

След, като си изчистил МАП-а покарай малко в обороти, над 3000, малко по динамично и виж дали ще загасне, при мен и още един колега с 6Н2 загасва.
-
- Мнения: 323
- Регистриран на: Пет 23 май 2014 23:33
- Автомобил: Nissan 200SX and VW Polo 6N 1996
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Няколко проблема с Поло 6N2
Колега, датчикът за маслото свързан с лампата, реагира на налягане на маслото в маслената магистрала. А не на картерни газове и други измишльотини. Ще ти изредя няколко причини според мен за подобен проблем.
1. Развален датчик
2. Проблем в маслената помпа
3. Хлабини над допустимите в коляно-мотовилковия механизъм (в биелни или основни лагери) ако няма чукане в двигателя, по възможно в основните лагери.
4. Хлабини в лагеруването на разпределителните вал(ове).
Прочети какво трябва да бъде налягането на маслото за твоя двигател (при загрял двигател) и ГО ПРЕМЕРИ! Прочети на датчика също пише при какво налягане се задейства. Не карай колата!!! преди да направиш тази проверка.
1. Развален датчик
2. Проблем в маслената помпа
3. Хлабини над допустимите в коляно-мотовилковия механизъм (в биелни или основни лагери) ако няма чукане в двигателя, по възможно в основните лагери.
4. Хлабини в лагеруването на разпределителните вал(ове).
Прочети какво трябва да бъде налягането на маслото за твоя двигател (при загрял двигател) и ГО ПРЕМЕРИ! Прочети на датчика също пише при какво налягане се задейства. Не карай колата!!! преди да направиш тази проверка.
Re: Няколко проблема с Поло 6N2
То и това е фолклор да караш над 3000 оборота и да изгасне .Един път записана грешка си седи не се трие с каране, а с вагком или откачане на акомулатор .И ако не е било моментно, а протоянен проблем докато не се отстрани няма как да спре да свети лампата по честен начин.Иначе тиксо или махане на светодиода.
-
- Мнения: 323
- Регистриран на: Пет 23 май 2014 23:33
- Автомобил: Nissan 200SX and VW Polo 6N 1996
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Няколко проблема с Поло 6N2
Ако налягането на маслото на празен ход на двигателя е в норми, не се притеснявай...
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 87 госта