


"ПОЧИСТВАНЕ НА ТРЪБОПРОВ. И ИНТЕРКОЛЕРА
Факт е че на всички турбо-дизели се натрупваголяма маслена кал във въздуховодите, интеркулера и най лошото, задръстване изапушване на смукателния колектор. След като тук някъде бях срещнал снимки назадръстен всм. колектор и отвори на главата се изумих колко се бе стеснилпрохода за въздух. Отлаганията бяха смалили отворите в главата, почти наполовина. Всичко това е от изпускането на масло от турбината(дори и тя да не еизносена), което се смесва с прахоляка от въздуха и за 100-200 000 км. сенатрупва такава кал че се зачудих как дизелите ни палят даже. Естествено товаводи и до затруднено пълнене лоша работа на мотора, ниска мощност и голямразход. При огледа на мотора отвън реших че е невъзможно да се свалят тези елементи-особеновсмукателния колектор, без да разглобим половината двигател. Ето една идея какпостъпих аз без да развия и един болт по мотора (с малки изключения). Закачествено почистване са ви необходими само 2лтр. кореселин и един помощник.Демонтирайте въздуховода от смук. колектор и запалете мотора. Налейте в едначашка от 100 грама кореселин( тия от карнобатска ракия са идеални ) Некапомощника ви подържа около 1500 оборота първоначално. Доближете чашата скореселина до отвора на смукателя така че да започне засмукване на течноста. Вникакъв случай не изливайте вътре. Просто малък наклон е достатъчен ивъздушната струя сама ще започне да всмуква кореселина и примесвайки го свъздуха ще се образува една хомогенна смес. Двигателят малко ще си повиши оборотитено това да не ви притеснява. След втората чаша угасете мотора без да отделятечашата и докато кореселина не е привършил! Така ще се засмучи смес която нямада е изгоряла и ще навлажни стените. Ефекта е просто като тоя на почистване спароструйка! Изчакаите десетина минути и повторете операцията три четери пъти,но вече на 2500 оборота. Не качвайте повече от 2500 об/мин. тъй като може данавлезе повече кореселин и да се получи ефекта на воден удар в горивнатакамера-не знам но страх лозе пази! Ако сте внимателни няма никаква опасност замотора. Просто внимавайте да не излеете много кореселин наведнъж,коетодвигателят няма да може да изгори. При мен нагар и кал с половин сантиметърдебелина вътре в колектора, се почисти до метал. Сега машината няма нищо общопо вървене от преди. Също по тоя начин изчистих и интеркулера заедно свъздуховодите без демонтаж на последните. Това става като се откачи горниятвъздуховод на кулера за да изтича от там мръсотията и да не влиза по нагоре вмотора! После махнете МАФ сензора и започнете да наливате кореселин въввъздуховода който влиза във всмукателния тракт на турбото, при запалендвигател. Наливайте много тънка струя при около 1800-2200 оборота докато отсвободния горен отвор на кулера започне да излиза почерняла мъгла от кореселини въздух.После спирате да наливате и увеличаватв оборотите за малко за даизлиза калта. Получава се нещо като вътрешна пароструйка което има голям ефект.Ще се изненадате колко ефектно и качествено се изчиства всичко. Това също на дватри пъти с интервал около 20 минути. Ако наливате на тънка струя, няма никакваопасност за турбината при тия обороти. Така кореселина се смесва с въздуха отвисокото подналягане от търбото и той и кулера светват орвътре. Най накраяоставете двигареля да поработи на обороти за да изсъхне кулера. Две -три минутиса напълно достатъчни за пълното изсъхване на интеркулера. Направих и малкоснимки след почистването, които по късно ще прикача. Сега колата не мога да япозная. Повярвайте, след тия интервенций не ви трябва никакво чипосване намотора. "
Това горното ,написаното за турбо с кореселин го пробвах на мерцедес 203 купе 270 цди,наливах му през отвора на филтъра кореселин към 700гр,трябват двама човека.След почистването като свалих маркуча преди ЕГР-а , ми той направо беше като нов.Колата стана една идея по пъргава и малко по тиха.Нямате си на идея каква чернилка имаше оставена на земята по време на чистенето от ауспуха.След почистването трябва да направите десетина километра с каране яко газ.Ще излизат черни облаци при настъпването но не се притеснявайте,след няколко километра боклука ще излезе през ауспуха и всичко ще заспи.
Здравейте,
Значи сабота едно прятелче ми даде да 4ета едни статии и там пишеше че хората си 4истят нагара по леглата на клапаните по самите клапани по челото на буталата от нагар като дават на двигателя да "пие вода" Незнам химично защо нещата се получават но го пробвах и желания ефект е на лице. Когато колата ми загрееше запо4ваше да прекасва на всеки 5-10 работни такта по веднаж това лесно се вижда като отидеш до ауспоуха и се вслушаш. чува се едно бррррррррр бум брррррррр бум бум брррррррр..... празен такт на някои от цилндрите. Причините са може би лоша компресия на някои от цилиндрите вследствие не доброто лягане на клапаните в гнездата им .. предварителни детонации от нагара и т.н. може и да не е така .. поправете ме ако греша. Работата е следната взима се някои от маркучите за вакум и се поставя в шише с вода. но Аз понеже се притеснвах че може някои цилиндар да засмуче прекалено много вода и както знаете водата не се копресира се получават един спукани блокове един строшени бутала и мотовилки и други страшни работи сварзани с хварляне на двигателя .. така че също внимаваите като минавате през локви ))
Та чрез прости сметки изчислих че моят 1.6 двигател не трабва да поема пове4е от 20мл вода в цилиндара при всмукване, което при 4000 оборота прави около 16л вода в минута . което си е много така че взех едно шише с праскало за прозорци и праскар в дупката на карба като през това време подавам газ заштото заради водата двигателя се опитва да загасне ... по време на процеса е нормално да излизат бели пушаци от ауспуха и да излизат малки 4ерни пар4енца .. това всашност е нагара ))
Можете да направите няколко пати този процес като ако не излизат бели пушаци не се притесняваите пак варшите работа. На които не му се демонтира може да праска и в няки вакумен маркуч но внимаваите от каде идва този вакум може да е само от колектора на един цилиндар в такав случай останалите цилиндри няма да пият вода.
След операцията покараите малко по агресивно и повторете ако не ви марзи Хубаво е двигателя да е топал преди да правите операцията.
И като за накрая държа да ви предупредя пак 4е не трябва да се полива с марку4а вода понеже засмукването на 15-20мл вода би убило тотално вашия двигател. Съжалявам за лошата ми кирилица ама ...
Върни се в “Дизелови агрегати”
Потребители, разглеждащи този форум: powerade и 50 госта