Така се стигна до направата на нова шпилка.
Констатирано беше, че резбата в двигателния отсег (главата) се беше разбила частично, както и края на резбата на шпилката.
Оригиналната шпилка е М10х45 със стъпка 1.5мм. Номер по ЕТКА N-900-803-01
С метчик 11 стругаря разпроби отвора в главата и направи нова шпилка М11хМ10 със същата стъпка 1.5 мм от закалена стомана с якост около 10.5-11.
Гайката се натяга с 45 Nm.
Специални благодарности на колегите @samo_pechka и @drago_tr





Осигурител против разхлабване - вариант с една планка (по подобие на оригиналния специален ключ за контра), в единия край на която има два щифта, които да влязат в отворите на обтяжната ролка, които се ползват за контра, още един отвор за шпилката, а от другата страна на планката - да се хване с болт горе през отвора на защитната стойка и с гайка отзад към главата, както и още един отвор за подпиращата втулка по-надолу на защитната стена. Става въпрос за отвора, предвиден горе за паразитна ролка на двигател 1Z (поз.20, поз.21) и долу - поз.5 (от схемата)
Снимки и схеми по-късно...