emo-gar написа:Малко не съм съгласен със ZFA,точно си идва сигнала при ГМТ на 1/4 или 2/3 цилиндър,а дали е 1 или 4-..2 или 3-ти-ей там играе "палеца' за решение...Не случайно зацепката на делкото се спазва,отчитането на обороти е оттам,но не е основното-просто ползва импулсите за изчислението. Зацепката е в"изпреварване"-винаги!
Ами нали и аз това написах - че от палеца зависи кой цилиндър пали, а от датчика под палеца зависи да генерира точен брой импулси в точния момент и статичното предварение. От палеца всъщност не зависи какво ще е предварението, защото там е високо напрежение и импулса идва, когато палеца е в максимален контакт с пъпката на капачката, за да няма много искрене и много нагаряне на контактите. С тази цел връзката между датчика на хол и палеца е напълно статична и 100% съвпадаща - палеца е на точното място точно, когато и датчика на коляновия вал дава импулс - нито по-рано, нито по-късно - причината е, че са на една и съща ос. В случая казах и за двата вида запалване - с изпреварващо предварение (където импулс 1 си е 1) и другия тип, който ти предложи по-горе - закъснение от почти 90 градуса и разминаване с един импулс. И двата ще работят еднакво добре в този случай.
Статичното предварение е ясно - задава се отправната точка на датчика на делкото - затова са му белезите. Точно за да имаш статичен аванс, белезите са на предварение, а не на закъснение. Така компютъра си има статичен аванс и дори да не добавя аванс от себе си, двигателя работи добре със статичния. При промяна на режима, бута предварението, колкото е нужно. Пробвал съм схемата - датчика на делкото директно в бобината при 1.8 моно ABS. При делко точно на белезите - точно 6 градуса аванс без намеса на електрониката. Именно това е статичния, за който и ти казваш (за което аз пък не споря, защото е точно така, както го казваш :) ).
