Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6268
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 06 юни 2014 8:56


DaDiablo написа:Това е абсолютно разхищение! 4 крушки в единия стоп, 6 в другия, всичките по 5 вата!!!

И кой ще го плаща тоя ток?! Обикновения данъкоплатец!


:mhihi аз затова на дневни светлини боцнах 20% на дългите и нищо друго, електромера върти като луд, даже се замислих за слънчеви панели на тавана.




kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Пет 06 юни 2014 10:57


DaDiablo написа:Това е абсолютно разхищение! 4 крушки в единия стоп, 6 в другия, всичките по 5 вата!!!

И кой ще го плаща тоя ток?! Обикновения данъкоплатец!



:beer :Mr Green Fun

Имах друго в предвид колега- че много крушка е сложено в тоя стоп, но идеята е ясна-резервираност и при необходимост бърза подмяна !

А за стоп-светлината, нали и горе свети дългият трети стоп на тавана на задният капак и заради това не са направили всички крушки да светят.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6268
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 06 юни 2014 11:16


kossis написа:
DaDiablo написа:Това е абсолютно разхищение! 4 крушки в единия стоп, 6 в другия, всичките по 5 вата!!!

И кой ще го плаща тоя ток?! Обикновения данъкоплатец!



:beer :Mr Green Fun

Имах друго в предвид колега- че много крушка е сложено в тоя стоп, но идеята е ясна-резервираност и при необходимост бърза подмяна !

А за стоп-светлината, нали и горе свети дългият трети стоп на тавана на задният капак и заради това не са направили всички крушки да светят.


друга е идеята. Тези години имаше европейско изискване стоп светлините да са отделни секции или част от секциите на габарита. Презумцията, е че ако за момент си отклониш вниманието и водача пред теб натисне точно в този момент спирачка, вероятността чисто зрително да не асимилираш разиката е почти 100% докато ако има част със слабо осветление и част с контрастиращо такова се възприема по-лесно.
Именно това е и допълващата роля на третия стоп - на теория по учебниците го пишат допълнителна светлина за бърз пренос на информация :beer


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Пет 06 юни 2014 13:16


Изгоряла е ! А сигурно е думнала, защото другата жичка като пекне и пари. Обаче не свети само за малко като на стоповете, ами продълнително и съответно 5 вата са изгорели по бързо.

1.5 лв ме ощавиха за тая ламба и вместо 4 взех само 2. Да имам за резерва.

Защо им е необходимо да ги правят както каза колегата по горе с асиметрични пъпки ? В нас имам почти цяла кутиика с 5/21 вата крушки, ама не вляя да го ева ! Са да пиля пъпката от едната страна сигурно ще влезне ама не е ясно после дали ще натиска добре пружинката, та си заплатих две нови и това е !

Колеги защо не споменахте че за да излезе цялата конзола е необходимо да завъртя лампата на мигача и да я изкарам, че и тя играе контра ?!
Натискам аз тия двете уши от двете страни на конзолата, ама нейсе и като загледах и се поизпотих -опа мигащата и тя на въпреки стой.
Та само остана пак да ги отвия и да подмення изгорялата с дето купих, че моята не влиза ич !

За третият стоп -добре, ама какво казва проучването за другите два долу ?
Когато свети по слаба светлина и после се доусилва ли е по добре или когато не свети нищо и изведнъж светва отделна секция ?


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6268
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 06 юни 2014 14:14


kossis написа:Защо им е необходимо да ги правят както каза колегата по горе с асиметрични пъпки ? В нас имам почти цяла кутиика с 5/21 вата крушки, ама не вляя да го ева !

Защото ако влезе, ще имаш и по пет вата и по четири и няма да свети еднакво. Другата причина, е .... да си купиш :Mr Green Fun

kossis написа:Колеги защо не споменахте че за да излезе цялата конзола е необходимо да завъртя лампата на мигача и да я изкарам, че и тя играе контра ?!
Натискам аз тия двете уши от двете страни на конзолата, ама нейсе и като загледах и се поизпотих -опа мигащата и тя на въпреки стой.
Та само остана пак да ги отвия и да подмення изгорялата с дето купих, че моята не влиза ич !

Аз съм седан, не съм имал драми тук.

kossis написа:За третият стоп -добре, ама какво казва проучването за другите два долу ?
- става, за тези за мъгла най-долните ли говориш обаче ? Ако да, трябва да е през диод, защото иначе при натискане на стопа ще ти свети и маркера за задни светлини за мъгла на инструменталното табло.

kossis написа:Когато свети по слаба светлина и после се доусилва ли е по добре или когато не свети нищо и изведнъж светва отделна секция ?
- през деня ако не свети и светне силна е по-добре от вариянта в който свети слабо и светни силно, според мен


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Пет 06 юни 2014 14:31


Не бе не говорех за модифициране, а как се възприема по добре светлината. Но ти ми отговори, както и Аз мислех-по добре е като не свети и изведнъж светва силна светлина.

За модификацията колегата спомена че е направил да светят целите горни кръгове. Обаче за да стане това трябва да се запоят жици мисля към пъпката на втората жичка на долната крушка, защото в гнездото мисля че нямаше две шини а само една и няма кой да дава контакт на 21 вата долен полукръг. Тоест от горният полукръг ще трябва да се вземе и да се подаде някакси към долната 21 вата за да светнат и двете едновременно при спиране и да има цял кръг. Тук мисля че диоди не трябват.

А за разликата от 1 ват не мисля че може да се усети визуално !

Колегата yanio нека каже как го е реализирал ???


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6268
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 06 юни 2014 15:02


за горния кръг не трябва диод да. Аз понеже си играх с мостче стопа да свети заедно с мъглата затова споменах за диод.
Разлика от 1 ват нощно време се вижда :a045


Потребителски аватар
yanio
Мнения: 602
Регистриран на: Сря 06 май 2009 14:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: БГ

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот yanio » Пет 06 юни 2014 23:40


Ограденото с червено е за да свети само целия горен кръг.
Прикачени файлове
10404900_783114628380078_1960537468657779078_n.jpg


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Съб 07 юни 2014 10:28


Ясно !

Добре а това е решетка на Седан, нали ? Тук мигача е на нея ?

При мене там е крушката за задна светлина, а мигача е на отделен цокъл с перо, което пречи да се извади решетката ако не се махне мигачната крушка.

Къде ви е задната крушка при Седана ???


Потребителски аватар
ti6ogb
Мнения: 379
Регистриран на: Сря 21 апр 2010 20:54
Автомобил: WV Passat Variant TDI 1.9
Двигател: AVF - 2001
Местоположение: Gabrovo

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот ti6ogb » Съб 07 юни 2014 11:28


Колеги,а мога ли да си направя и от дясно да свети за мъгла( че е само отляво)?Колата е Б 5.5 комби.


Потребителски аватар
yanio
Мнения: 602
Регистриран на: Сря 06 май 2009 14:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: БГ

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот yanio » Съб 07 юни 2014 12:55


При седана крушката за задната е в самия стоп.

ti6ogb може да прекараш кабел от левия стоп до десния , като кабела минава през тавана или през пода. За друг начин не се сещам в момента. Но и няма голям смисъл :)


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Съб 07 юни 2014 12:57


Можеш -естествено, ама за какво ти е ? Това не са стопове, а заден фар за мъгла !

Както виждаш точно от греенето при мене е думнала по слабата жичка-направо си пари тия 21 вата още при пускането си !

Ако все пак искаш да го направиш, вероятно ще ти се наложи да прекараш жкабел от ляво до десният стоп. Едва ли има кабел в дясно който идва за тази функция.
Аз не намирам смисъл- просто тук не се търси естетика, ами функционалност и сигнализация при мъгла, която е най ефективна в този си вид-някой кара след тебе в мъгла и изведнъж от рано вижда единият по ярък стоп по в ляво- така вече е придобил инфо за присъствието ти - после вижда и от другата страна габарита ти и вече знхае че си с Автомобил.
Мисля че на брато аудито В4 е с два фара за мъгла отзад, но другаде не съм видял повече така изпълнена тази функция.

Сигурно искаш в нормално време да ги пускаш и двата отзад да ти светят, но това не е добра идея- просто при брат ми съм карал зад него- знаеш ли че дразни и заслепява леко. А това не е идеята !

Та и бушон сигурно ще сменяш и тнт.
Твоя воля е все пак, но имви в предвид че, в нормално време е дразнещо !

Докато пишех и колегата yanio ме изпревари, но и той ти казва че е безмислено това ! :th_up

Тя инсталацията на тая кола е достатъчно натоварена и без това . С тези 4 крушки на габарита, не случайно се премина на светодиодни стопове и фарове в най последните версии на скъпите коли.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6268
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Съб 07 юни 2014 15:43


yanio написа:При седана крушката за задната е в самия стоп.

ti6ogb може да прекараш кабел от левия стоп до десния , като кабела минава през тавана или през пода. За друг начин не се сещам в момента. Но и няма голям смисъл :)


през пода е по-краткия път, под кората на задната престилка би станало добре и лесно. На по-новите автомобиле това се прави с кодиране на Long Codding-a за секунди :)

За някой , на който му се занимава мога да метна една идея също толкова безсмислена. Може да се направи мостче с диод от мигача към към задната и мигач и задна да светя заедно. При включване на задна пък да светят и мигачите за по-добра видимост.

п.с. преди няколко дни реших да си направя тестове със скоростта и различните режими на работа, съответно нацелих режим на малко обеднена смес при един от режимите. Светна ми чека. Обикновено си трия грешката защото ме дразни да ми свети но този път не остана време. По интересното беше, че след 3 дни каране в градски условия където смея да твърдя, че съм си направил чудесна карта на газовите настройки, чека угасна сам. Това противоречи на общоприетия факт, че нашите компютри не се ресетват ? Някакво странно съвпадение ли е или наистина след като определено време компа си получава очакваните данни си ресетва чек лампата.

Последна промяна от DoH_KuXoT на Съб 07 юни 2014 15:54, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
ti6ogb
Мнения: 379
Регистриран на: Сря 21 апр 2010 20:54
Автомобил: WV Passat Variant TDI 1.9
Двигател: AVF - 2001
Местоположение: Gabrovo

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот ti6ogb » Съб 07 юни 2014 15:52


Просто се чудех ,защото и на старата ми Мазда 626 и Пасат Б3 светеха по 2 бр.,смятах че може да е изгоряла тази в дясно,но нали стопа си работи.Та дали е по трасето нещо?


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6268
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Съб 07 юни 2014 15:56


в различните държави са различни изискванията за допълнителната светлина за мъгла. Не мога да кажа с точност, къде как е, но съм виждал на Б5.5 да свети и от двете страни, при моя на дясната крушка няма захранване и не е пипано. На англичанките свети пък само десния.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], mironski и 53 госта