Golf 4, AKL: Смяна на свещи без сваляне на колектора

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
siso_k
Мнения: 1221
Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
Автомобил: 1999 VW Golf
Двигател: AKL
Местоположение: Ветровития град
Контакти:

Golf 4, AKL: Смяна на свещи без сваляне на колектора

Мнениеот siso_k » Пон 09 юни 2014 21:16


Здравейте на всички,

Днес си смених свещите на колата: VW Golf 4, 1,6 (AKL). По принцип смяната на свещи не е някаква трудна операция, но при този двигател е малко шибана, тъй като свещите се намират под всмукателния колектор. Ако не се сваля колектора мястото за достъп до лулите на свещите е изключително малко и изваждането е доста трудно. Оттам и трудностите при смяната.

...И тъй като има много хора с този двигател, реших да направя тази тема, в която да обясня как съм се справил с манипулацията.


[1] Сваляте водача на щеката за маслото - като се издърпа нагоре. Тъй като от топлината на двигателя пластмасата от която е направен изгаря, е възможно водача да се счупи. Не е проблем - нов струва около 3 лв.

Изображение

[2] Разкачете буксата на датчика, която се намира на капака на ангренажния ремък - от едната страна има щипка която се натиска и се дърпа нагоре.

Изображение

[3] За да се освободи достатъчно място е необходимо да се разкачат буксите на инжекторите.

[3.1] По принцип буксите се разкачат лесно като се стиснат металните пластинки от двете страни на буксата. Разкачането на буксите на 1-ви и 4-ти цилиндър не е проблем.

Изображение

[3.2] Трудно е разкачането на буксите на инжекторите на 2-ри и 3-ти цилиндър. За целта използвах снадена отверка от гидоре с удължителите и плосък накрайник.

Изображение

[3.2.1] Лявата си ръка пъхнах под колектора и с показалеца захванах външната пластина на буксата на 3-ти цилиндър, а с удължената отверка пъхнах по този начин (вж. снимката по-долу) и натиснах вътрешната пластина. След това издърпах нагоре и буксата се разкачи.

Изображение

[3.3] Горе долу по същия начин се разкача и буксата на инжектора на 2-ри цилиндър, като там е малко по-трудно, тъй като има една желязна планка, завита с шестограм към главата, през която минава някакъв маркуч.

[4] След като се разкачат буксите на инжекторите се започва със сваляне на лулите - на първи и четвърти цилиндър не е особен проблем - могат да се свалят на ръка като се подпъхне отверка отдолу под лулата и се надига заедно с дърпането.

[5] Трудно е свалянето на лулите на втори и трети цилиндър - за тази цел аз използвах 45° клещи, с които захванах лулите по този начин (вж. снимката) и след доста усилено дърпане, успях да ги извадя.

ЗАБЕЛЕЖКА: В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ НЕ ДЪРПАЙТЕ КАБЕЛИТЕ, ЗА ДА НЕ ГИ СКЪСАТЕ В МЯСТОТО КЪДЕТО ВЛИЗАТ В ЛУЛИТЕ.

Изображение

[6]Лулите образуват, когато са поставени на свещта, образуват нещо като вакуум, което прави изваждането още по-трудно.

[7] Като цяло най трудно се вади лулата на 2-ри цилиндър, тъй като мястото за достъп там е най малко.

[8] След като се извадят лулите се започва с отвиването на свещите - аз използвах тресчотка на 1/2 с глух дълъг камък № 16, кандарче и удължител


Изображение

Nota Bene! Няма смисъл да си купувате от ключовете за свещи, които се продават в METRO, MR. BRICOLAGE и PRAKTIKER - АБСОЛЮТНИ БОКЛУЦИ СА!!! ГИДОРЕТО ВЪРШИ ИДЕАЛНА РАБОТА!


[8] След като развиите старите свещи, слагате новите, като преди да ги сложите, намажете резбите с графитна грес. Греста от топлото изгаря, но графита в нея остава по резбата на свещта и по този начин резбата не спича.


[9] При затягане на свещите внимавайте да не превъртите резбата - главата е алуминиева и резбата е нарязана в самия алуминий без да има запресована втулка. Аз ги стегнах на ръка и след това с тресчотката, но без да влагам услие до край - горе длолу колкото да са стегнати, но без да ги пренатягам.

[9.1] Който има динамометричен ключ може да ги стегне с определени нютони, които обаче незнам колко трябва да са.

[10] Сглобяването е по обратния ред, като моят съвет е да се започне с поставянто на лулата на 2-ри цилиндър.

[11]ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ:

[11.1]СВЕЩИТЕ ПО КАТАЛОГ СА: NGK BKUR6ET - 10. В АУТО+ са по 12,40 лв/ бр. = 49,60 лв. комплекта.


Изображение

[11.2] ДОБРЕ Е ДА РАЗКАЧИТЕ АКУМУЛАТОРА ПРЕДИ ДА ЗАПОЧНЕТЕ РАБОТА!

[11.3] ПОРЕДНОСТТА НА ЦИЛИНДРИТЕ СЕ БРОИ КАТО ПЪРВИ Е ОТ КЪМ АНГРЕНАЖНИЯ РЕМЪК.


[12] Крайният резултат - работата на мотора е показателна. В началото държи 1000 rpm, тъй като не беше палена два дни и двигателя е студен




ТОВА Е ОТ МЕН, УСПЕХ НА ВСИЧКИ :th_up :love.vwclub

ПП: СЪВЕТ - ОТИДЕТЕ В СЕРВИЗ ДА ВИ ГИ СМЕНЯТ - НЕ СИ ЗАСЛУЧАВА ДА СИ ГУБИТЕ ВРЕМЕТО - НА МЕН МИ ОТНЕ ЕДИН СЛЕДОБЕД И ДОСТА НЕРВИ

Последна промяна от siso_k на Чет 12 юни 2014 23:53, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
plamski3
Мнения: 870
Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL
Местоположение: Sofia

Re: Golf 4, AKL: Смяна на свещи без сваляне на колектора

Мнениеот plamski3 » Сря 11 юни 2014 18:48


Браво, много полезна тема! :th_up

Прав си! За двадесет лева при майстора не си струва да изгубим толкова време. Ако майстора реши при смяната на свещите за по-лесно да свали колектора - сменете и "о" пръстените - тези зелените. Че обикновено правят проблеми с ниските обороти.


Потребителски аватар
Skruji
Мнения: 1150
Регистриран на: Пет 11 май 2007 16:40
Автомобил: Golf 6 Variant
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf 4, AKL: Смяна на свещи без сваляне на колектора

Мнениеот Skruji » Чет 12 юни 2014 16:54


Като ги смениш няколко пъти ставаш доста по-бърз :mrgreen . Преди няколко дни си смених кабелите и свещите за под 30 мин, по начина, който колегата е описал, но откачам само буксите на първа и четвърта дюза и ги отмествам леко към колектора. Като се има предвид, че двигателя ми е с "прахосмукачката" и се наложи да я сваля за смяната на кабелите.


Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: Golf 4, AKL: Смяна на свещи без сваляне на колектора

Мнениеот plamikcho » Чет 12 юни 2014 17:01


Колеги, печелите приза "Гинеколог на месеца" :bowdown Аз ако трябва да сменям свещите, бавно и спокойно ще си сваля колектора :Mr Green Fun Така и направих, де :c020 - използвах момента като сменях о-пръстените и смених и свещите.


Потребителски аватар
siso_k
Мнения: 1221
Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
Автомобил: 1999 VW Golf
Двигател: AKL
Местоположение: Ветровития град
Контакти:

Re: Golf 4, AKL: Смяна на свещи без сваляне на колектора

Мнениеот siso_k » Чет 12 юни 2014 18:29


С каква сила горе долу затягате свещите, тъй като аз ги стягах с гидорето, но ме беше страх да не превъртя някоя резба. Затова не съм влагал голямо усилие и се притеснявам малко някоя да не се развърти?


fennko
Мнения: 50
Регистриран на: Нед 08 юни 2008 18:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Golf 4, AKL: Смяна на свещи без сваляне на колектора

Мнениеот fennko » Нед 15 юни 2014 11:28


Колегата по-горе е много прав,че следващата смяна е в пъти по-бърза :).Моят съвет специално за този мотор и към колегите с газови е - при смяната да се свали колектора.Става за 10 мин. според инструментите.Поради ограниченото място е възможно да се пореже някой от маркучите за газта.Свещите първо ги завивам на ръка колкото е възможно и след това с инструмент още 1/4 до 1/2 оборота(възможно е и малко повече).Случвало ми се е с динамометричен ключ да има саморазвита свещ.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта