Днес си смених свещите на колата: VW Golf 4, 1,6 (AKL). По принцип смяната на свещи не е някаква трудна операция, но при този двигател е малко шибана, тъй като свещите се намират под всмукателния колектор. Ако не се сваля колектора мястото за достъп до лулите на свещите е изключително малко и изваждането е доста трудно. Оттам и трудностите при смяната.
...И тъй като има много хора с този двигател, реших да направя тази тема, в която да обясня как съм се справил с манипулацията.
[1] Сваляте водача на щеката за маслото - като се издърпа нагоре. Тъй като от топлината на двигателя пластмасата от която е направен изгаря, е възможно водача да се счупи. Не е проблем - нов струва около 3 лв.

[2] Разкачете буксата на датчика, която се намира на капака на ангренажния ремък - от едната страна има щипка която се натиска и се дърпа нагоре.

[3] За да се освободи достатъчно място е необходимо да се разкачат буксите на инжекторите.
[3.1] По принцип буксите се разкачат лесно като се стиснат металните пластинки от двете страни на буксата. Разкачането на буксите на 1-ви и 4-ти цилиндър не е проблем.

[3.2] Трудно е разкачането на буксите на инжекторите на 2-ри и 3-ти цилиндър. За целта използвах снадена отверка от гидоре с удължителите и плосък накрайник.

[3.2.1] Лявата си ръка пъхнах под колектора и с показалеца захванах външната пластина на буксата на 3-ти цилиндър, а с удължената отверка пъхнах по този начин (вж. снимката по-долу) и натиснах вътрешната пластина. След това издърпах нагоре и буксата се разкачи.

[3.3] Горе долу по същия начин се разкача и буксата на инжектора на 2-ри цилиндър, като там е малко по-трудно, тъй като има една желязна планка, завита с шестограм към главата, през която минава някакъв маркуч.
[4] След като се разкачат буксите на инжекторите се започва със сваляне на лулите - на първи и четвърти цилиндър не е особен проблем - могат да се свалят на ръка като се подпъхне отверка отдолу под лулата и се надига заедно с дърпането.
[5] Трудно е свалянето на лулите на втори и трети цилиндър - за тази цел аз използвах 45° клещи, с които захванах лулите по този начин (вж. снимката) и след доста усилено дърпане, успях да ги извадя.
ЗАБЕЛЕЖКА: В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ НЕ ДЪРПАЙТЕ КАБЕЛИТЕ, ЗА ДА НЕ ГИ СКЪСАТЕ В МЯСТОТО КЪДЕТО ВЛИЗАТ В ЛУЛИТЕ.

[6]Лулите образуват, когато са поставени на свещта, образуват нещо като вакуум, което прави изваждането още по-трудно.
[7] Като цяло най трудно се вади лулата на 2-ри цилиндър, тъй като мястото за достъп там е най малко.
[8] След като се извадят лулите се започва с отвиването на свещите - аз използвах тресчотка на 1/2 с глух дълъг камък № 16, кандарче и удължител

Nota Bene! Няма смисъл да си купувате от ключовете за свещи, които се продават в METRO, MR. BRICOLAGE и PRAKTIKER - АБСОЛЮТНИ БОКЛУЦИ СА!!! ГИДОРЕТО ВЪРШИ ИДЕАЛНА РАБОТА!
[8] След като развиите старите свещи, слагате новите, като преди да ги сложите, намажете резбите с графитна грес. Греста от топлото изгаря, но графита в нея остава по резбата на свещта и по този начин резбата не спича.
[9] При затягане на свещите внимавайте да не превъртите резбата - главата е алуминиева и резбата е нарязана в самия алуминий без да има запресована втулка. Аз ги стегнах на ръка и след това с тресчотката, но без да влагам услие до край - горе длолу колкото да са стегнати, но без да ги пренатягам.
[9.1] Който има динамометричен ключ може да ги стегне с определени нютони, които обаче незнам колко трябва да са.
[10] Сглобяването е по обратния ред, като моят съвет е да се започне с поставянто на лулата на 2-ри цилиндър.
[11]ДОПЪЛНИТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ:
[11.1]СВЕЩИТЕ ПО КАТАЛОГ СА: NGK BKUR6ET - 10. В АУТО+ са по 12,40 лв/ бр. = 49,60 лв. комплекта.

[11.2] ДОБРЕ Е ДА РАЗКАЧИТЕ АКУМУЛАТОРА ПРЕДИ ДА ЗАПОЧНЕТЕ РАБОТА!
[11.3] ПОРЕДНОСТТА НА ЦИЛИНДРИТЕ СЕ БРОИ КАТО ПЪРВИ Е ОТ КЪМ АНГРЕНАЖНИЯ РЕМЪК.
[12] Крайният резултат - работата на мотора е показателна. В началото държи 1000 rpm, тъй като не беше палена два дни и двигателя е студен
ТОВА Е ОТ МЕН, УСПЕХ НА ВСИЧКИ


ПП: СЪВЕТ - ОТИДЕТЕ В СЕРВИЗ ДА ВИ ГИ СМЕНЯТ - НЕ СИ ЗАСЛУЧАВА ДА СИ ГУБИТЕ ВРЕМЕТО - НА МЕН МИ ОТНЕ ЕДИН СЛЕДОБЕД И ДОСТА НЕРВИ